» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
PeuHD
Respect
 Bericht 
Hoi!

Ik ben op zoek naar een set dakdragers voor mijn auto; een Peugeot 308SW uit 2015 met geintegreerde dakrails. Heb ze in het verleden wel geleend van inmiddels ex-collega's dus ben nu op zoek naar een set voor mezelf :D . De dragers worden gebruikt om een dakkoffer op te monteren en incidenteel een fiets ernaast.
Nu ben ik wat aan het rondkijken op internet maar kom natuurlijk weet ik het hoeveel verschillende merken/types tegen in ook heel diverse prijscategorien; van Thule (rond 300 euro) tot budgetvarianten van 70 euro.
Kan iemand op dit forum mij voorzien van wat advies over waarom wel/niet voor zo'n budgetvariant gaan? Behalve draagvermogen en vorm zie ik niet heel veel verschil tussen de verschillende dragers eerlijk gezegd...

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Het verschil zal hem voornamelijk in gemak en comfort zitten.
Ik heb Thule dragers. Universele, ik heb toch altijd auto's met dakrails. Waren volgens mij niet heel goedkoop, maar weet het niet precies meer. Daar zit dan een netjes slotje in, je kan ze er gemakkelijk op en af draaien. De dragers zelf zijn niet heel vierkant (tegen het fluiten). Het voelt aan als zwaar, kwalitatief goed spul.
Aan zoiets geef ik persoonlijk liever wat meer uit. Ik heb geen zin om een uur te klooien om ze erop te zetten, wil dat ze in één keer goed vast zitten en blijven zitten.

A4
Master
 Bericht 
Zorg ervoor dat de bak niet gaat liften bij hogere snelheden (de goedkopere varianten), maar voor eentje waarbij de aerodynamica goed is.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Heb nog setje Thule liggen. Speciaal voor dakrails. Was voor m'n passat, op huidige zitten geen dakrails.
Weet wel, je kunt voeten wisselen etc, maar ben ik net zo duur uit als volledig nieuw setje.

Dus Interesse?

wellproc
Master
 Bericht 
Ik heb wel eens de goedkopere varianten gezocht, maar uiteindelijk was het tientjeswerk wat ik kon besparen tov origineel. Dan ga ik liever voor origineel zodat het zeker weten past en goed vast zit.
Op marktplaats worden ze veel aangeboden, van de 308 zal ook wel zijn verwacht ik.

PeuHD
Respect
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Heb nog setje Thule liggen. Speciaal voor dakrails. Was voor m'n passat, op huidige zitten geen dakrails.
Weet wel, je kunt voeten wisselen etc, maar ben ik net zo duur uit als volledig nieuw setje.

Dus Interesse?

Denk dat dat niet gaat passen; ben op zoek naar dragers voor geintegreerde dakrails; voor zover ik weet hebben Passats "normale" dakrails (hoe noem je dat eigenlijk :-? ? Maar bedankt voor het aanbod!

Bedankt voor de reacties zover; ben het eigenlijk wel met wellproc eens. Heb ook geen zin in gezeik qua passing e.d. Dan maar een paar tientjes extra en zeker weten dat het past! Kwam deze nog tegen; valt ook nog wel mee qua prijs :D .

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
PeuHD schreef:
Kwam http://nefkens-webshop.nl/product_info. ... ts_id=5735 nog tegen; valt ook nog wel mee qua prijs :D

:thumb: :thumb:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
PeuHD
Respect
 Bericht 
Moet je wel net in de buurt wonen.

Thx! Maar bij dat in de buurt wonen gaat het mis :D
Woon in de provincie boven je ;) dus waarschijnlijk ben ik met verzendkosten bijna net zoveel kwijt als een nieuwe set afhalen...

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
PeuHD schreef:
Woon in de provincie boven je

ah, ja dan kun je beter nieuw kopen

VFred
Master
 Bericht 

Thule.
Tip: nadat ik mij een paar keer aan de uitstekende dragers had gestoten, heb ik ze op de breedte van het dak afgezaagd. Staat mooier en probleem opgelost.

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ]