» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 4  [ 157 berichten ]
Schoenzool
Master
 Bericht 
Over een week of zes ga ik met de vrouw en herdershond anderhalve week naar de veluwe met de clio IV.
Ik heb aan de leasemaatschappij gevraagd of ik een dakkoffer mag plaatsen, maar hun belde naderhand terug dat het niet mag van mijn werkgever.
Zal wel te maken hebben met benzine ferbeuik oid, maargoed.

Iemand tips hoe je een auto praktisch in kan delen met de vakantiespullen?
De achterbank kan half plat als het moet, de andere helft is voor de herdershond.
Ik dacht zelf al aan vacuumzakken voor de handdoeken en dekens voor de hond.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Niet teveel meenemen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Anders twee keer rijden. Veluwe is niet zo ver. Goed voor het brandstofverbruik ook.

wellproc
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Ik heb aan de leasemaatschappij gevraagd of ik een dakkoffer mag plaatsen

Serieus :| :huh:
Waarom zou je dat vragen?

En dat ze dat dan ook nog afwijzen...
Welke leasemij is dit? :x O:)

liquid_force
Master
 Bericht 
*proest* inderdaad ...

Blaataap
Master
 Bericht 

Schoenzool schreef:

Fpsdoug schreef:
Niet teveel meenemen.

Dit ^^. Je bent op de Veluwe. Daar zijn ook winkels :lol:

Verder kan ik je niet echt helpen. Ik pleur gewoon alles achterin de kofferbak en dat past altijd, maar ik rij dan ook geen Clio.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Serieus? Je gaat met 2 man en een hond en het gaat niet passen?

Aardappelen en koelkast thuislaten denk ik.

Wij zijn met 5 en hebben de kofferbak niet eens helemaal vol als we 3 weken weggaan. Pinpas mee en gaan.

A4
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Ik heb aan de leasemaatschappij gevraagd of ik een dakkoffer mag plaatsen, maar hun belde naderhand terug dat het niet mag van mijn werkgever.

Haha ;(
Pleur wat kleding erin, pinpas mee en hoppa man. Niet te moeilijk doen.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Schoenzool schreef:

Dat leer je vanzelf als je 10 dagen met een tweezitter naar Italië gaat. Passen maar 2 tassen in de "kofferbak". Dus gewoon zo min mogelijk meenemen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
En als je geen reservewiel hebt, kun je die ruimte ook gebruiken om slippers, schoenen en ander klein spul in te stoppen :thumb:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Nooit de bananen als eerste in de auto gooien, dat gaat helemaal niet goed als je er daarna koffers op legt!
Houdt de hond van rennen? Zo ja dan kun je een lijntje en een route zonder snelwegen overwegen.
Zelfde vraag voor vrouwlief.
Fietsen op de fietsendrager? Hang er fietstassen aan, kun je ook nog e.a. in kwijt (bananen, bijvoorbeeld)

geen dank en fijne vakantie alvast :dag:

zandbak
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
de andere helft is voor de herdershond.

Kleinere hond kopen.

Masterdam
Master
 Bericht 
De Veluwe? Dat ligt toch in het midden van Nederland? Dan woon je er dus altijd in de buurt. Kan je 's ochtends gewoon even naar huis rijden voor een schone onderbroek.

En zéker als je een leaseauto rijdt!

Remo
Master
 Bericht 
Grote verhuisdoos volgooien met de rotzooi (of hond), pakketzegel erop en laten bezorgen op de camping. Ben je voor 6.75 klaar.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Dakkoffer? Nooit iemand gehoord die daarvoor toestemming vroeg. Ook nooit gehoord dat daar moeilijk over gedaan werd.

En aangezien het een leaseslet is, niet te moeilijk doen als je het met twee keer rijden ook op kan lossen. Ik zou die hond in elk geval wel in de auto vervoeren, riem om de trekhaak klinkt aantrekkelijk maar echt, die beesten houden dat echt niet zo heel lang vol om mee te rennen.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
maar hun belde naderhand terug dat het niet mag van mijn werkgever.

:| Haha lekker baasje heb je dan. :fp: :devinger:
Hoppa bak op het dak en gaan.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Hahaha mooie reacties.
Ik heb aan een weekendtas genoeg. De vrouw niet.
En ik zou de hond graag de hele achterbank geven, dat is voor hem ook comfortabel.

Weet ook niet waarom leeasemaatschappij zegt dat het niet mag vanuit de werkgever. Misschien omdat het extra benzine kost?

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Da's echt minimaal hoor. Je gaat niet naar Istanbul toch? Gewoon erop knopen als je er toch 1 hebt.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Dion schreef:
Da's echt minimaal hoor.

1 op 8 met de Vectra. diesel :x
Was wel heuvel op en afgeladen vol en met bak.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Ja momentopname. Gemiddeld verlies door een dakkoffer dan? Feitelijk?

bruintje beer
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Auto inpakken voor vakantie
Leuk papiertje, strik eromheen, klaar! :D

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Ik heb aan een weekendtas genoeg. De vrouw niet.

Dat is een kwestie van africhten opvoeden. :woop:

djee
Master
 Bericht 
Toch maar omboeken naar een nudistencamping.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Weet ook niet waarom leeasemaatschappij zegt dat het niet mag vanuit de werkgever.

Misschien zijn ze bang dat jouw cabrio dak wat minder geschikt is voor een dakkoffer?

Joël D.
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Nooit de bananen als eerste in de auto gooien, dat gaat helemaal niet goed als je er daarna koffers op legt!

Ook niet chocolade onderop leggen, precies boven de uitlaat. Dat geeft zo'n zooitje.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Wij gingen met 4 in een Clio Hatchback uit 2012 naar Oostenrijk toe en dat paste... Zeg maar tegen je vrouw dat ze zich niet zo moet aanstellen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:

Schoenzool schreef:
maar hun belde naderhand terug dat het niet mag van mijn werkgever.

Haha lekker baasje heb je dan.

Is wel lekker soepel in de taalbeheersingseisen.

Marten320TD
Master
 Bericht 
Gooi gewoon wat spullen tussen de voorstoelen en de achterbank, dan heeft Woef ook een vlakke plek om prinsheerlijk te liggen.
Verder zijn die compressiezakken idd wel makkelijk: ook gelijk waterdicht verpakt. Maar ze werken vooral bij kleding die veel "lucht" bevat: donsjassen, dikke truien etc. Een dun t-shirt of een handdoek comprimeren heeft weinig zin.
Neem gewoon wat wasmiddel mee en een stuk touw als scheerlijn.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Is wel lekker soepel in de taalbeheersingseisen.

dat wel. :lol:

lacheisleuk schreef:
Wij gingen met 4 in een Clio Hatchback uit 2012 naar Oostenrijk toe en dat paste...

Eh hier clio4 steesjun. Ik geloof je niet. :nothanks:

Ik had hier laatst voor het eerst de dakdragers op de rails. Ik had houten regels opgehaald. Die waren 480cm. Langer dan de auto. :lol:

Rover
Master
 Bericht 
Ga je camperen ofzo? Anders zou ik echt niet weten hoe je ruimte tekort zou kunnen komen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Weet ook niet waarom leeasemaatschappij zegt dat het niet mag vanuit de werkgever. Misschien omdat het extra benzine kost?
Wie gaat dat merken?
Dat je er überhaupt voor belt :lol:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Rover schreef:
Ga je camperen ofzo? Anders zou ik echt niet weten hoe je ruimte tekort zou kunnen komen.

och. Toen wij de Vec nog hadden ging die ramvol en met een bak op het dak. Een weekje wintersport. Er zat wel voor zes personen zooi in de wagen. de andere vier mensen zaten in de andere auto. twee sporttassen pp. (gewone kleding en wintersportkleding. Skischoenen 6 paar. 6 paar sneeuwlaarzen. Ski's in de bak. Krat vreten, kussens, eten en snaai voor onderweg... En in Chambery werdt nog even de lokale carrefour leeggekocht... Krap werd het wel een paar jaar terug toen halverwege frankrijk, we om niet nader te noemen reden van een Mondeo steesjun naar een 318 moesten. en dat was zonder bak op het dak.

Masterdam
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Eh hier clio4 steesjun. Ik geloof je niet. :nothanks:

Lachend. In de kofferbak passen vast wel 3 trolley's rechtop. En dan doe je één trolley als armsteun tussen de achterpassagiers in.

R
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Anders twee keer rijden.

Wel aankondigen en dan thuis anderhalve week bier drinken.

Of nog veel langer.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:D

Walker
Master
 Bericht 
Trekhaak + boedelbak? :x

Sander
FS medewerker
 Bericht 
wellproc schreef:

Dat.
Gewoon doen :kniktja: :roll:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Sander schreef:

Dat.
Gewoon doen :kniktja: :roll:[/quote]

Precies. Zeker als je gewoon zon bak hebt liggen. Wie gaat het controleren dat je een dag een liter meer brandstof hebt gebruikt. Wat een onzin.
Als hij wel gaat zeiken zeg je dat hij dan maar 2euro van je salaris in mag houden.

babsvw
Master
 Bericht 
Hoeveel spullen neem je mee dat je denkt dat het niet past... echt :fp:

En mag die hond wel in die leasebak?

KanarieVW
Master
 Bericht 
Ff bellen en je weet het.

babsvw
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Ff bellen en je weet het.

:roflol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Mag de vrouw wel mee? is ook extra gewicht > brandstof.

Joh wat wil je allemaal meenemen joh. Hond op de achterbank en spul in de kofferbak en dan moet het toch wel passen?
Je hoeft toch geen 15 sets kleding mee. Ik ging met zo'n klein koffertje 20x25 een week op vakantie, vriendin weekendtas en wat spul daar gekocht.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Ga je met vakantie naar de Veluwe, of ga je daar naartoe emigreren?

VFred
Master
 Bericht 

1 weekendtas per persoon kleding.1 (weekend)tas met zwem- en toiletspullen. Boodschappentas met hondemeuk. Tas met diverse schoenen.
Gaan er nog spullen voor evt. hobby's mee? dat kan samen met evt kampeerspullen tussen stoelen en achterbank, bij voorkeur de zware.
Lijkt me niet echt moeilijk.
Past het niet? dan 4 opties;
- vrouw of hond thuislaten
- grotere auto regelen
- vrouw en hond naar de Veluwe laten gaan en zelf ergens anders heengaan.
- oh ja. Bagage die er niet inpast gewoon thuislaten. Geloof me; die discussie is het waard en duurt echt niet lang.

Succes

Blaataap
Master
 Bericht 

Hond op de achterbank

Daar is een herder te groot voor. Het beste is het om die te vervoeren in een bench. En die bench moet je dan wel vastzetten in je kofferbak, en anders moet je de hond vastzetten aan een gordel.

VFred
Master
 Bericht 

Als die hond zo groot is t.o.v. de auto zou ik zo'n hondeaanhangertje kopen

Okkie68
Master
 Bericht 
Hebben ze bij de leasemij misschien verstaan: "ik wil een dakkoffer op mijn dak, gaan jullie die voor mij kopen/betalen/monteren?". Dan kan ik me voorstellen dat ze nee zeggen als ze die niet door kunnen belasten aan de werkgever.

Pietert
Master
 Bericht 
https://www.car-bags.com/en/carbags.html
En die dan aan vrouw-lief geven. Hier, stop maar vol. Dit kan er mee

Scaniafan
Master
 Bericht 
Wij gaan met een Golf 4 hatchback 3 weken kamperen...

- grote katoenen tent
- Stoeltjes
- Tafeltje
- Kookstel
- Luchtbed
- Slaapzakken
- grote koelbox
- 1 weekendtas per persoon
- Losse zooi

Over het algemeen lag het kleine deel van de achterbank plat voor de koelbox en de rest lag achterin, onder de hoedenplank.

Ok, er gaat geen extra beautycase mee, föhn blijft ook thuis en qua schoenen gaan er wandelschoenen, sneakers en slippers mee.

gurb
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:

Heb je al aan de leasemaatschappij gevraagd of ze even aangeven waar je deze afspraak kan teruglezen? En waaruit blijkt dat die afspraak op jou van toepassing is?

Pagina 1 van 4 [ 157 berichten ]