» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Postingstijd interval gedetecteerd van 31.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 20 berichten ]
Fulcrum
Master
 Bericht 
Heb op diverse plaatsen gelezen dat een geloten profiel minder gevoelig is voor het cuppen van autobanden. (Waar de voorwiel aangedreven Q3 van m'n vrouw erg veel last van heeft)
De auto is voorzien van 255 40 19 banden. Hebben banden is dat formaat allemaal een gesloten schouder profiel? Hoe ziet een open profiel er eigenlijk uit, kan er niet echt duidelijke afbeeldingen van vinden. Misschien hebben jullie wel een idee van een merk/type band die minder gevoelig is voor cuppen. Ik ben persoonlijk niet zo gek op het voor/achter wisselen van banden, maar dat schijnt ook te helpen.
Het is echt vrij extreem op deze Q3. Een nog prima band maakt herrie alsof je wiellagers weg zijn....

WimLex
Master
 Bericht 
Heeft te maken met de rubbersamenstelling icm de vering/dempers van de auto.
Conti banden op een golf 2 en 3 levert geheid cuppen op, daar waar Michelins in dezelfde maat nergens last van had.

Conti en Vredenstein op een golf 4 geeft ook cuppen, daar waar Michelin en Good Year geen enkel probleem is.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Tja, de enige oplossingen zijn
zorgen dat de achterophanging in goede staat is qua rubbers, schokdempers, etc,
en inderdaad de banden regelmatig voor-achter wisselen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
WimLex schreef:
Heeft te maken met de rubbersamenstelling icm de vering/dempers van de auto.

Vooral dat.

Alexander_B schreef:
Tja, de enige oplossingen zijn
zorgen dat de achterophanging in goede staat is qua rubbers, schokdempers, etc,
Q3, zo oud zijn die dus niet, dat is wel in orde.

Alexander_B schreef:
en inderdaad de banden regelmatig voor-achter wisselen.

Ik zie me al elke 10000km de wielen wisselen.

Nee, het is echt de band die het hem doet. Ik rij al jaren tevreden rond op Pirelli Cinturato's. Bavalt prima, cuppen nog niet voorgekomen.

Blaataap
Master
 Bericht 

Jack.Ryan schreef:
Ik rij al jaren tevreden rond op Pirelli Cinturato's. Bavalt prima, cuppen nog niet voorgekomen.

Grappig, die had ik onder de Mégane. Cupten als de ziekte :lol:

Fulcrum
Master
 Bericht 
Ik geloof dat ik Michelins ga proberen op de achteras, er zitten nu Conti's op :D . (De voorbanden zijn nog als nieuw)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Blaataap schreef:
Grappig, die had ik onder de Mégane. Cupten als de ziekte :lol:

Kan, net wat WimLex al zegt, Conti's en Golf 3, maar zelfs Golf 4 waren geen gelukkige combi. Maar andere auto's prima. Heeft wat te maken met schokbreker, veerconstante, gewicht en zo.

Fulcrum schreef:
er zitten nu Conti's op :D

Was te verwachten, PON en Conti zijn innig verstrengeld.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Conti en cuppen. Hoe vaak je dat overal wel niet leest :x

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
wel niet

Wat is het nou, wel of niet?

Raymond
Master
 Bericht 
Conti en cuppen. Hoe vaak je dat overal wel niet leest :x

Mijn Vredesteins doen dat ook. Ik denk dat ik weer terug ga naar Brigdestone of Michelin.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Mijn Vredesteins doen dat ook

Meestal scheuren die toch :[

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Hier ook Conti's op de vooras en behoorlijk gecupt. Af en toe een bocht vol doorjakkeren helpt dan wel, maar ideaal is anders. Ze slijten overigens wel amper op de snelweg. Enerzijds fijn want je doet er lang mee, anderzijds ergens wel jammer :[
Volgende keer komen er bij mij geen Conti's op, dat weet ik wel.

406
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Mijn Vredesteins doen dat ook.

Jaren op vredesteins gereden (ultrac cento), geen last van gehad. De conti's die nu op de golf zitten zijn trouwens wel aardig gecupt.

adinsx
Master
 Bericht 
Conti's en VAG's gaat gewoon niet echt lekker heb ik het idee. Schoonouders rijden een Altea en ook daar cupten de Conti's binnen 20.000 km. En dan zijn het gewoon normale bandenmaten.

Zelf altijd Michelin er op liggen, en nog nooit last gehad van cuppen. Ondanks dat een Mégane II er ook wel om bekend stond. Pa adviseerde me op de leaser niet voor de 18" te gaan (225/40/18) omdat ze kunnen cuppen. Geen enkel probleem tot nu toe.
Wissel ook niet extra, gewoon met de zomer/winterwissel de achterste naar voren en vv.

Ik adviseer dus Michelin. Geen aandelen, wel fan van ze (f)

KanarieVW
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Conti's en VAG's gaat gewoon niet echt lekker heb ik het idee.

Op al mijn (VAG) auto's de laatste 15 jaar Conti zomer- en winterbanden gehad en nog nooit een gecupte band gehad.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Heb de Primacy 3 onder de Peug liggen. Ondanks de wegligging van een boot houden ze altijd grip

Marten320TD
Master
 Bericht 
Onder mijn Kliko 2 phase 1 liggen nu ook Vredestein Sporttracs (welke generatie weet ik niet :oops: ) , 195 15, dus breder dan in de boekjes staat vermeld. Die cuppen ook als een malle. Heb ze omgewisseld voor-achter maar nu begint het feest weer qua gonzen.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Heb hier ook Continental Sportcontact 5P gehad, en je kon op een gegeven moment gewoon de zaagtandslijtage zien. Zoiets als dit:

Afbeelding

Heb er nu Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 en 3 op liggen, die doen het een stuk beter en zijn ook goed op nat.

JBHC
Master
 Bericht 

Grappig, op de civic cuppen de meeste banden achter verschrikkelijk. Met Conti's juist nergens last van :roll:

Raymond
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Af en toe een bocht vol doorjakkeren helpt dan wel, maar ideaal is anders.

Jah, ik heb ook het idee dat het nu minder is geworden. :huh:

Pagina 1 van 1 [ 20 berichten ]