» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Postingstijd interval gedetecteerd van 55.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 1 van 2  [ 51 berichten ]
flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Begin volgende week naar de garage. Maar sinds deze week schakelde de automaat al raar naar z'n 5. Eerst vet veel
Toeren en dan pas 'normaal'.

Nu pakt ie de 5 helemaal niet meer. Is zoiets een hele automaat, of is een repearatie of? Kan ik me mentaal alvast voorbereiden. Ik ga naar een universele Bosch garage

NoCashCow
Master
 Bericht 
 
Denk dat je even moet zoeken naar een online monteur met een kristallen bol voor automaat bakken...

Spook
Master
 Bericht 
Draai je ook meer toeren in de eerste vier versnellingen? Wellicht dat de lockup kapot is en je nu (bijna) de hele tijd op de viscokoppeling rijdt.

Ruik eens aan de dipstick van de automaatbak als je die hebt. Ruikt het verbrand?

Kenji
Master
 Bericht 
Half jaartje terug had ik hetzelfde. Volledige bakrevisie was de (enige) oplossing.

033er
Pro
 Bericht 
 
Dat klinkt bekend. Ook gehad. Bij www.autrans.nl in Lunteren geweest. Waren erg kundig. Helaas was de bak toe aan revisie. Dat was best prijzig.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Moet je denken aan 2000?
Na de auto weer uitgezet te hebben doet de 5e het wel weer. Niet goed, maar hij doet Het wel. Nou ja garage maar even afwachten en in geval van revisie een goed bedrijf zoeken regio Alkmaar .

033er
Pro
 Bericht 
 
Zo'n dergelijk bedrag was de offerte wel ja. Inderdaad, na 't starten deed ie het weer. Die periodes werden steeds kleiner. Uiteindelijk hield het ding er definitief mee op toen we op N2 reden (waar nu de tunnel ligt) Bij de afslag met de mac, op de linkerbaan voor het stoplicht. Over en sluiten en afslepen. Wat een gedoe. Advies: wacht niet tot het zover is. :|
Automaat stond vast in z'n drie. Ging letterlijk geen kant meer op. Na 15 min kreeg ik hem in z'n N en konden we hem verplaatsen. Wat een drama. Afijn, ik roer wel weer in de benzine nu. :lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat zijn meestal geen kleine geintjes inderdaad. Bereid je maar vast voor op het doneren van je vakantiegeld.

Spook
Master
 Bericht 
Bedenk ook of het wel zin heeft. Vraag een offerte en kijk of het niet een economische total loss is. Dan kun je wellicht beter het geld bij een andere auto leggen.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Dankjulliewel. Ik zal dan niet meer rijden. Maar enkel naar de garage. Tja is een oudere auto uit 2003 en circa 250.000km. Meest luxe versie 2.4l.

An sich qua dagwaarde is ie het niet waard. Aan de andere kant voor 5000 vind ik niet zon zelfde soort fijne auto. Lastig lastig. Als het idd 2000 is en niet nog meer denk ik het te laten maken en dan over 2-3 jaar een veel nieuwere zoals dan een E klasse uit 2012 ofzo.

033er
Pro
 Bericht 
 
Ik heb destijds ook besloten om de auto in te ruilen. Ook iets van 270K op de teller. Economisch niet veel waarde meer. Als de spaarpot dan toch kapot moet, dan gelijk maar goed. :[

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Ja snap de overweging. Maar alles wat echt een beetje beter is is rond de 10.000. Toch behoorlijk stuk meer. Balen, maar goed :-) wie weet valt het mee en moet er enkel even wat olie ververst worden(Ha wishfull thinking:-))

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Lastige afweging ja. Maar goed, als je voor 2k klaar bent... Voor 2k heb je geen nieuwere en als je die wel hebt, gaat die natuurlijk ook weer afschrijven. Dat zal deze niet meer doen.

Spook
Master
 Bericht 
Misschien kun je op de sloop of op onderdelenlijn voor veel minder een goede tweedehandse bak vinden voor je auto. Dan heb je nog steeds demontage-/montagekosten, maar bespaar je je een revisie. Is natuurlijk ook niet geheel zonder risico omdat je de staat van de vervangende bak niet precies weet. Nouja het is een optie die het overwegen waard is.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Eens. Dankjewel.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
True. Die Accords zijn niet immens populair natuurlijk, dus sloop, eBay of onderdelenlijn kan je vriend zijn. Laat zo'n ding er voor 1/3e van de kosten onder hobby'en en je kunt nog wel een risicootje nemen. Rij je nog en jaar en draait de boel dan alsnog in de soep, is het allemaal te overzien geweest.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
De automaat in een Accord 2.4 is een product van Honda zelf, geen ZF of Aisin of zoiets. Zoek maar eens op Honda H5.

Inderdaad kun je het beste een specialist in automatische transmissies bellen. De meeste ellende komt van oude olie (vaak nooit ververst, de fabriek schrijft meestal ook geen vervanging voor) of van bijvoorbeeld de elektronische regelapparatuur.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Gelukkig lijkt het erop dat ook fabrikanten inmiddels doorkrijgen dat lifetimeolie in een een automaat niet bestaat.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Of je gaat op vakantie naar Polen ofzo en laat het daar fixen.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Als je de bak in M zet kun je dan wel naar 5 schakelen? Anders hier eens kijken http://www.deijne.nl/Auto/Honda/Accord/ ... ellingsbak

Recent heb ik daar wat onderdelen voor de Civic van mijn zoon gehaald voor weinig.

Tot nu toe heeft mijn automaat (zelfde auto als jij uit 2005) geen problemen (335K gereden). Laatste beurt is wel de olie vervangen.

Rover
Master
 Bericht 
Bij Deijne goedkoop? Laatste keer dat ik daar kwam (>10jaar terug) schrok ik van hun prijzen. Wel goedkoper als Penders, maar 2x zo duur als de gemiddelde sloop waar ik kwam.

Voordeel dat ze van Japans wel alles hebben. Er liggen 3 automaatbakken voor je accord, zag ik gisteren.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Ik kon gisteren handmatig ook niks meer. De nummers van de verzetten kwamen geeneens in het display. Na de motor uit en weer aan gezet te hebben doet ie het weer. Alleen nog wel als ie naar z'n 5 gaat eerst veel toeren en dan pas 'normaal'. Maandag eerst maar even bij lokale garage de diagnose horen en dan kijken wat ik ga doen. Heb gisteren Zitten zoeken. Maar vond geen gelijkwaardige auto voor minder dan 8000 euro eigenlijk.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Hmm deijne gebeld. Aardige gast. Hij heeft geen 2.4L automaten. Wel 2000. Als mijn code ook mcta is is het hetzelfde. Maar goed ik laat mijn garage dat wel even regelen dan :-) de prijs is 650 euro. Dat is goed te overzien nog.

Rover
Master
 Bericht 
Dat zeg ik, aardig prijzig die gasten

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Rover schreef:
Wel goedkoper als Penders,

Hahaha ja dat is het al heel snel. Penders verkoopt alles alsof het goud is.

Rover
Master
 Bericht 
Bij Penders zou die bak waarschijnlijk 2000 kosten idd. :D

Bij een normale sloop tussen de 150-450

bruintje beer
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
de prijs is 650 euro. Dat is goed te overzien nog.
:-? dan zit 'ie er nog niet in..

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Zeg 4 uur werk, monteur @ € 65,- per uur totaal incl bak € 900,- is minder dan de verwachte € 2.000,-

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Ja. Maar goed. Maandag even afwachten. Spannend ;)

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Diagnose: 5 plaat/versnelling opgebrand. Revisie Inc uitbouwen inbouwen 3500 euri. Sloopauromaat afgeraden ivm de altijd lage km standen maar wel vaak bovennormale slijtage. Ze willen het wel doen, maar geen garantie dat je hetzelfde probleem over 3 maanden niet weer hebt.

Kenji
Master
 Bericht 
Neem eens contact op met Transco Transmissies in Numansdorp http://www.transcotransmissies.nl/

Mijn bak reviseren was net geen 2000 euro, inclusief uit- en inbouw. Garantie 18 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KanarieVW
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
Diagnose: 5 plaat/versnelling opgebrand. Revisie Inc uitbouwen inbouwen 3500 euri. Sloopauromaat afgeraden ivm de altijd lage km standen maar wel vaak bovennormale slijtage. Ze willen het wel doen, maar geen garantie dat je hetzelfde probleem over 3 maanden niet weer hebt.


Natuurlijk raden ze je dat af. Ze verdienen veel maar aan revisie. Zou niet zo bang zijn voor een ruil bak.

Kami
Master
 Bericht 
Of ze zetten er zelf een ruilbak onder, ziet niemand, en cashen wat beter.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Ik wantrouw deze garage wat dat betreft niet heel erg. Ik heb een paar revisie bedrijven gebeld en die geven aan zonder inbouw uitbouw 2500 euro Inc btw ongeveer. Dus 3500 is niet heel erg ver daarvan verwijderd.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
Diagnose: 5 plaat/versnelling opgebrand

Hoe gebeurd dat? Dan weet ik wat ik niet moet doen.

Ik zou die bak van de sloop eronder zetten.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Voor de liefhebbers: ik laat het repareren. Zie niks anders leuks voor mij nu betaalbaar. Ga deze nog 3 jaar rijden en dan hopelijk een CRV model 2013 ofzo.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Nou hij is terug. Wat een verschil. Nu trekt ie bij vol gas echt tot 100-200 toeren door tot het rood (7000) en schakelt daarna door. Ik was gewend dat ie altijd tot 500 ofzo ervoor al doorschakelde. Ook naar zijn 5. Nu doet ie dat pas als je niet meer 'vol' gas geeft. Moet alleen nog een keer terug. Vanuit N kan ik zonder de automaatknop in te drukken de auto op D of R zetten. Ook vanuit D naar N. Niet vanuit R naar N. En ook niet naar de P en d3. Denk dat er iets moet worden afgesteld.

bert65
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
Vanuit N kan ik zonder de automaatknop in te drukken de auto op D of R zetten. Ook vanuit D naar N. Niet vanuit R naar N. En ook niet naar de P en d3. Denk dat er iets moet worden afgesteld.

Er zijn merken/bakken waarbij dat gebruikelijk is.

Spook
Master
 Bericht 
Van D/R naar N zonder beveiliging is zo raar niet. Ook niet van D naar 2 en dan naar 1 / bergversnelling.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Okee. Ik kon dat nooit. Best gevaarlijk als je per ongeluk stoot en je rijdt 130 en je zet hem In de N. Vtec driver kun jij dit ook? :-)

Spook
Master
 Bericht 
Wat is er precies gevaarlijk aan de bak in N zetten bij 130? Behalve dat je het gas dan ook los moet laten? In een bocht is er nog iets voor te zeggen maar verder..

Terug in D op die snelheid is zorgelijker.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Okee dat kan dan evt ook. Van N kan ik hem
Namelijk ook in D zetten. Voelt vreemd laat ik het zo zeggen. Wist niet dat het normaal kon zijn.

Spook
Master
 Bericht 
Van N naar D zonder knop weet ik zo niet uit mijn hoofd. Alweer een tijd geleden dat ik een automaat had. Een TH700R4 was dat. Ik durf niet met zekerheid te stellen dat dat niet kon. Uit P of naar P halen moest iig wel met de knop. Het lijkt me dat naar D ook met knop is maar ik weet het niet zeker.

Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik denk dat je om van N naar D te gaan wel de knop nodig had bij mijn automaat. Maar om van een lagere handmatig gekozen versnelling op te schakelen naar uiteindelijk D niet.

bruintje beer
Master
 Bericht 
N naar D en andersom heb je de knop niet voor nodig. Bij 130 van D naar N naar D is ook geen probleem; een automaat kun je niet aandrukken immers. De koppeling komt pas weer tot stand wanneer je gas geeft.

Marten320TD
Master
 Bericht 
 
Ander betrouwbaar adres:
www.autotransmission.nl in Ede.

Verder de oliestand van de bak in de gaten houden. Te weinig olie leidt tot onvoldoende druk en daardoor slippende platen -> verbrande olie en platen. Ellende dus.
Verder kan het spoelen van de transmissie plus oliekoeler, waarna nieuwe olie, helpen bij schakelproblemen.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Hij is reeds gereviseerd. En werkt prima. Alleen dat schakelen zonder drukknop is nu dus anders. Maar wellicht dus juist goed.

033er
Pro
 Bericht 
 
Van D naar N en terug kon in mijn Nissan ook altijd zonder knoppie. En van D naar +/-. Van D naar P of R niet. Gelukkig maar. :D

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Even nagekeken.
Van D naar N en terug kan. Van R ook naar N (en dus door naar D) van N kan ie niet naar R. Stilstaand maar ook rijdend

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 
 
Voor anderen die evt hetzelfde hebben/willen weten. Van D naar N en vice versa is normaal zonder 'knop'. Van R naar N ook. Van N naar R en van D naar d3 niet.

maarten28
Die hard
 Bericht 
 
Van D naar D3 totaal niet of alleen met knop? Ik heb met automaten gereden waar dat gewoon kon (en naar D2 en D1) en die schakelden pas terug naar 3, 2, 1 als dat volgens de bak kon. Dus niet dat je met 180 km/h in de 1 vloog.
Maar ik rij nu met een automaat waar het gewoon allemaal kan. Van D en R naar N altijd, van N naar D en R naar D altijd als je in die richting rijdt, van D naar R en R naar D als je langzaam genoeg rijdt. Leuk effect voor bijrijders als je zo heen en weer aan het schommelen bent. :lol:

 Pagina 1 van 2 [ 51 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…