» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 5 van 5  [ 235 berichten ]
Griffin
Master
 Bericht 
PostNL is gewoon een rampenbedrijf (net zoals veel van die andere diensten overigens). Er staat hier zo'n pakket-automaat in de wijk als proef. Je kan alleen pakketjes daar laten afleveren als de webshop in kwestie er een speciale service voor aan maakt terwijl dat ding gewoon een uniek adres heeft. En er zijn maar weinig webshops die daar in willen investeren...

Terugsturen overigens idem. Ik had een horloge gekocht, DOA. Keurig afgehandeld door de webshop, RMA formuliertje met een retouradres-"sticker" er bij op PDF. Even afdrukken, op 't pakket plakken en euh... de automaat weigert hem. Moet ik alsnog met dat ding onder m'n arm naar de Bruna...

Zo wordt 't nooit wat met zo'n experiment natuurlijk! :duh:

406
Master
 Bericht 
Okee Daaave, mag er een slotje op? 't gaat wat off-topic.
:slotje:

Mdw
Master
 Bericht 
406 schreef:

Ziet er prima uit , ben je voor weinig klaar ;)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
406 schreef:
mag er een slotje op? 't gaat wat off-topic.

Nee, je gaat die auto nou vet tuningen jonge. Zit er al een derde remlicht op? Kun je ook bij Ali bestellen.

Van die doorzichtige achterlichten, ook mooie koop.

406
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Nee, je gaat die auto nou vet tuningen jonge

:roflol:

Hoewel, misschien is het wel een goed idee. Ik voel me in een verstandige station nu wel 10 jaar ouder dan ik ben :roflol:

Raaf
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Van die doorzichtige achterlichten

Doet me terugdenken aan een avondje in de kroeg wat jaartjes terug.

Petje tegen maatje van me:
P: whoaaah, gave nieuwe lexus achterlichten op mijn golf
M: Hey, cool, die heb ik ook!
P: Gaaf!!!!!!! Wat voor auto heb je dan?
M: Een Lexus
----
Omdraaien en verder biertjes drinken

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Bij ali gaat dan jouw "buyer rating" met sprongen achteruit.....
Nog even los van dat het een klotestreek en gewoon oplichterij is.

En als het dan andersom eens misgaat is de wereld te klein.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Na 2x herzenden en niet aankomen heb ik mijn verlies met bepaalde onderdelen genomen en het ergens anders nogmaals besteld.

DHL is trouwens ook zo'n rampenbedrijf... :x

Joël D.
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:

Die begonnen bij mij te klagen dat hij 3x langs moest komen. Eerst waren we niet thuis voor 2 achterbanden. Dag daarna wel. En de volgende dag had hij 2 voorbanden. :lol:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ik kreeg eens een briefje in de bus dat ze morgen terug zouden komen, want ze konden het huis niet vinden... Onze brievenbus zit in de voordeur. :x :x We waren gewoon thuis, dus verderop in de straat alsnog onderschept. :nah:

406
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:

Klopt, ik heb daar op een blauwe maandag nog gewerkt. Na 2 maanden snel weg gegaan, wat een bagger toko is dat...

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Raaf schreef:
Petje tegen maatje van me:
P: whoaaah, gave nieuwe lexus achterlichten op mijn golf
M: Hey, cool, die heb ik ook!
P: Gaaf!!!!!!! Wat voor auto heb je dan?
M: Een Lexus
----
Omdraaien en verder biertjes drinken
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Archiebald
Master
 Bericht 
"Ow wat tof! Ik hen Golf-look achterlichten."

Was een leukere geweest! :p

406
Master
 Bericht 
Zo, de eerste 1k kilometer met de golf zit er op. Bevindingen:
- Traag
- Motor is wat lawaaiig
- Waarom telefoonhoorntje op het stuurwiel als er geen BT/carkit in zit?
- Het is een C-segment station diesel, iets in mij roept dat ik daar niet klaar voor ben.

Maar bovenstaande kan mij allemaal eigenlijk geen drol schelen. :lol:
Ding is zuinig, comfortabel en steekt goed in elkaar. Prima woon-werk auto.

Archiebald
Master
 Bericht 
Traag? Tijd voor een chipkuurtje. Ik weet wel iemand!

Joël D.
Master
 Bericht 
Jij hebt vast ook nog een adresje voor een nieuwe versnellingsbak.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
:lol:

406
Master
 Bericht 
Afbeelding

Maar ga 'm niet chiptunen. Is het allemaal niet meer waard denk ik.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Voor die acht maanden zou ik ook niet chippen inderdaad. Goede chip ben je zo 400 euro kwijt. Da's vijf tientjes per maand als je 'm inderdaad acht maanden houdt. Dat rij je er niet aan af als je constant met het verkeer meesukkelt.

406
Master
 Bericht 
Als mijn volgende opdracht ook verder dan 30km van huis is en de auto het nog goed doet dan blijft 'ie langer dan die 8 maanden. Maar met zo'n chipkuurtje van 400 euro haal je misschien 130pk er uit, dat maakt het nog geen vlotte auto. Je wint er praktisch eigenlijk niks mee. Daarnaast gaat het hoe dan ook ten koste van betrouwbaarheid, heb ik geen trek in.

De enige investeringen die ik in de auto ga doen zijn de reguliere beurtjes, cruise control en rubber. De rest is IMHO geldverspilling.
edit: en misschien een setje xenon wanneer de dagen weer korter worden. Die standaard halogeen pitjes hebben echt een lichtopbrengst en -beeld van lik mn vestje.

Archiebald
Master
 Bericht 
Zo'n chipkuurtje kost je 150,- en ik gok dat je naar 140pk gaat. Dat merk je echt wel!

Tuurlijk is mijn Bora niet snel. Maar traag is hij zeker niet.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik zou zeggen dat het de gok niet waard is. Ding heeft er al 352k km op zitten, dat moet je wel een beetje respecteren.

Mdw
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik zou zeggen dat het de gok niet waard is. Ding heeft er al 352k km op zitten, dat moet je wel een beetje respecteren.

Dat dus ;)

406
Master
 Bericht 
Exact

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Met 350k kan het wel, maar dan moet je wel een goede chipper hebben die op maat chipt en er niet het maximale uit haalt. Niet iemand die alleen met software de turbodruk verhoogt.

Hoe dan ook, ik snap de overweging wel. Je gaat die 130pk overigens absoluut wel merken, hij is een klap sneller dan voorheen, maar echt snel gaat ie inderdaad nooit worden. Xenon zou ik niet doen. Veel geld, dan kun je beter op zoek naar goede halogeenpitten. Als er nu actionlampjes in zitten verklaart dat de matige lichtopbrengst wel. Goede lampen doen een hoop.

Archiebald
Master
 Bericht 
Daar heb ik overheen gelezen. Het is maar wat het je waard is ook.

Xenon in normale behuizing zou ik ook niet doen. Ziet er niet uit.

Wat ik van plan ben is een set immitatie projector koplampen te kopen en daar dan led verlichting in te bouwen. Kost all-in iets van 250,- dat vind ik het wel waard. Zal voor de mkV niet veel meer zijn

406
Master
 Bericht 
Oja er zitten geen projector koplampen in. Meh denk dat ik het dan maar laat zitten

Blaataap
Master
 Bericht 

Je kunt er ook bijv. de nieuwe RacingVision koplampen in doen van Philips. Schijnen goede dingen te zijn.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Voor die acht maanden zou ik ook niet chippen inderdaad. Goede chip ben je zo 400 euro kwijt. Da's vijf tientjes per maand als je 'm inderdaad acht maanden houdt. Dat rij je er niet aan af als je constant met het verkeer meesukkelt.

Zeker met in het achterhoofd dat die wagen gekocht is om goedkoper die kilometers te kunnen rijden. Dan moet je niet ineens extra geld erop stuk gaan slaan, dan had hij beter met zijn te dure auto kunnen blijven rijden. Gewoon lekker mee rijden, met minder kun je ook goed met het verkeer meekomen en rustig rijden is veel goedkoper aan de pomp en minder vermoeiend.

(het blijft niet bij de chipkosten, ook zal hij meer aan brandstof kwijt zijn. Los nog of de motor na het tunen zuiniger of minder zuinig loopt, die pk's ga je gebruiken en dat kost veel extra brandstof. Daarnaast, alles wordt wat zwaarder belast dus de kans op extra onderhoud neemt ook toe. )

406
Master
 Bericht 
Hence

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
(het blijft niet bij de chipkosten, ook zal hij meer aan brandstof kwijt zijn. Los nog of de motor na het tunen zuiniger of minder zuinig loopt, die pk's ga je gebruiken en dat kost veel extra brandstof. Daarnaast, alles wordt wat zwaarder belast dus de kans op extra onderhoud neemt ook toe. )
Dat hoeft niet per se. Ik heb bij beide gechipte diesels na chippen betere verbruikscijfers gescoord dan daarvoor. Het gaat dan om marginale verschillen, maar slechter is het in elk geval niet geworden. Ik gebruik de tuning regelmatig, maar door de tuning hoeft de auto op constante snelheden net een tandje minder hard te werken, daar verdien je weer wat terug.

Het slijtagerisico is inderdaad wel aanwezig. Daarom zou ik het vooral bij zo'n tijdelijke bak niet doen. Zonde geld. Ik doe zulke dingen pas als ik weet dat ik minimaal een jaar en liefst langer in de auto blijf rijden. In de V70 werd dat uiteindelijk korter dan gepland, maar daar was de tuning ook een stuk goedkoper. Overigens zoop die wel meer na tuning. Maar die was toch al niet zuinig.

Injectie
Master
 Bericht 
verkeerde tune dus. Die V70 liep op gas. Die moet je anders tunen dan een benzine auto. Meer gas wordt heter dus schade aan cilinderkoppen. Meer benzine verbrand niet. Dus koelt. En minder schade aan motor en cilinderkoppen. Zo wordt het althans uitgelegd door mijn software mannetje.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik weet ook niet beter dan dat wat jij zegt. Tuning was in dit geval standaard, en dat doe ik in de toekomst ook niet meer. Uiteindelijk niets meer aan gedaan omdat ie toch wegging. Gewoon goed gebruik van gemaakt, meer niet.

Mijn voorkeur blijft echter tuning op maat. Dat heb ik met de diesels altijd gedaan en daar veel goede kilometers mee gemaakt.

Marten320TD
Master
 Bericht 
Qua lichtopbrengst, wat idd een belangrijk item is:
Zijn de koplampen schoon?
Staan de lichten op juiste hoogte? (Nee, niet qua stelwieltje.)
Hoe zijn de glazen van de koplampen? -> evt polijsten
Hoe zijn de reflectoren? -> Evt nieuwe tweedehands of aftermarket.
Zoals Piet Piraat al zei: wat voor lampen zitten er in? Goedkope shit kan qua plaatsing van het filament tov het brandpunt net het verschil maken tussen in het duister tasten en goed zicht.
Ik heb er van die "dure" Philips krengen in, scheelt echt wel!

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat dus. En via eBay zijn die duurdere lampjes nog best prima te betalen.

Pagina 5 van 5 [ 235 berichten ]