» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 2 van 5  [ 235 berichten ]
406
Master
 Bericht 
Dus de shortlist is dan feitelijk:
-1.9 TDI
-1.9 JTD/TiD
-2.0 HDi

Zo'n saab 9-3 is natuurlijk wel een erg mooie auto voor het geld maar met 1465 leeg wel wat zwaar. Maar als de aanschafprijs 200 lager is dan zeg een golf dan kun je dat al tegen elkaar wegstrepen. Zal morgen een aantal opties even in een excelletje gooien en kijken wat over een periode 8 maanden de beste keus is.

Pietert
Master
 Bericht 
406 schreef:
en kijken wat over een periode 8 maanden de beste keus is

Een tegemoetkoming vragen aan je baas en blijven rijden wat je rijdt.

Archiebald
Master
 Bericht 
Hou daarbij rekening met zo'n 1:18,5 als je rustig rijdt in die TDI. Doe ik ook met de Bora. 1:21 is ook mogelijk, maar dan moet je wel serieus rustig aan doen en dat kan jij niet gok ik zo. Tenminste, niet vaak. Beetje net als ik.

En probeer even te checken welke motorcode de TDI is waarin je geïnteresseerd bent, leg die naast dit lijstje en dan weet je de Driem interval

Afbeelding

406
Master
 Bericht 
Tegemoetkoming als in kilometer vergoeding? Krijg ik á 21ct/km, niet voldoende voor die zuipschuit.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
en voor aanschaf van een complete auto met de gok op allerlei onderhoud wel?

406
Master
 Bericht 
Met die V6 zou ik €830 in de maand kwijt zijn alleen al aan brandstof voor woon-werk verkeer. Om over het allejezus dure onderhoud van dat ding nog maar even te zwijgen. Met een diesel die 1:17 rijd en 1250kg weegt zou dat €375/maand aan brandstof zijn + €100 MRB + €40 verzekering. Voor die €310 die je dan minder uitgeeft heb je denk ik wel voldoende speelruimte mocht er onderhoud nodig zijn.

Pietert
Master
 Bericht 
406 schreef:
. Voor die €310 die je dan minder uitgeeft

8 maanden a 310,- = € 2480. En daarom ga je een auto er bij kopen?

Joël D.
Master
 Bericht 
Mijn tellerraport gaat van 205k naar 310k in een jaar. :thumb: Echte kilometervreter die 155!

Meh.. nieuwe pagina.

406
Master
 Bericht 
Jij zou geen 2 ruggen in 8 maanden willen besparen?

Pietert
Master
 Bericht 
406 schreef:
Jij zou geen 2 ruggen in 8 maanden willen besparen?

Als ik daar een andere auto voor moet kopen en onderhouden wat in totaal meer dan 2 ruggen kost: nee :)

406
Master
 Bericht 
Maar dan ga je er van uit dat je €0 voor de auto terugkrijgt.

Overigens was ik niet van plan om de auto binnen een week te kopen. Sowieso eerst 2 weken de situatie aankijken. Volgens arbeidsvoorwaarden val ik qua reistijd/afstand net buiten de voorwaarden om op kosten van de zaak terplekke te overnachten maar wellicht dat daar nog wat in gerekt kan worden.

Pietert
Master
 Bericht 
406 schreef:
Maar dan ga je er van uit dat je €0 voor de auto terugkrijgt.

Nee, ik ga er vanuit dat (aanschaf + extra verzekering + extra mrb + onderhoud - restwaarde) > 2480,-

406
Master
 Bericht 
Die 310 zitten verzekering en mrb al bij in ;)

Joël D.
Master
 Bericht 
Die 310 Euro (+ wat extra omdat je minder onderhoud heb voor je V6) is dus puur onderhoud + afschrijving. Dan is het nog wel waard om wat ernaast te kopen.

406
Master
 Bericht 
heb het even snel in excel gepompt:
Afbeelding
X= maanden, Y= €. Restwaarde niet meegerekend.

Archiebald
Master
 Bericht 
Nou duidelijk.... Zoals ik al zei, koop nou maar gewoon een Golf TDI 8)

406
Master
 Bericht 
De golf in dit plaatje is obv de door jouw gelinkte golf. Vind het geen eerlijke vergelijking omdat ding vol roest zit en 5 tot 9 jaar ouder is dan de andere auto's in het vergelijk. Later vandaag even een andere golf zoeken voor het vergelijk.

Blaataap
Master
 Bericht 

Of een Bora TDI :lol:

regiorunner
Master
 Bericht 
Vind het trouwens nog veel bijzonderder dat jouw baas jou tot zulke onkosten kan gaan verplichten of ben ik wereldvreemd. Overigens zijn de HDI motoren van de eerste bouwjaren niet zo geweldig.....

flaskk
Master
 Bericht 
Ibiza tdi fr?

Pietert
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Vind het trouwens nog veel bijzonderder dat jouw baas jou tot zulke onkosten kan gaan verplichten of ben ik wereldvreemd.

Nouja, je krijgt onkosten per km. Dat jij er voor kiest om een benzine slurper te rijden...

Archiebald
Master
 Bericht 
406 schreef:
Vind het geen eerlijke vergelijking omdat ........ en 5 tot 9 jaar ouder is

Dan is het toch juist goed! Toen al zo zuinig/goedkoop! (Die roest is wel nasty ja)

Deze is wel knap:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... =lr&pos=16

EDIT
DEZE is netjes.... wel met 280k maar de Driem en alles is pas gedaan. Climate control, lekkere stoelen.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... =lr&pos=33

Blaataap schreef:
een Bora TDI

Nou ja, b.v! Net zo zwaar als een Golf trouwens....

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... =lr&pos=24

Bijna hetzelfde kenteken als die van ons :[

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Van de 4e eigenaar die hem sinds 2009 heeft.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... =lr&pos=28

WNS2.0D
Master
 Bericht 
8 maanden 240km/dag rijden in een oude auto..... Ik zou liever een kamer huren in de buurt en dan op de fiets gaan. Als het niet om de kosten is is het wel om de tijd die je met rijden kwijt bent.

406
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
EDIT
DEZE is netjes.... wel met 280k maar de Driem en alles is pas gedaan. Climate control, lekkere stoelen.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... =lr&pos=33

Das wel een aardige ja.

Van de 4e eigenaar die hem sinds 2009 heeft.

Iemand die niet de moeite neemt om even het interieur uit te zuigen voor de foto's zal naar alle waarschijnlijkheid ook nooit de moeite hebben genomen om onderhoud tijdig uit te laten voeren.

Archiebald
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
een oude auto.

Nou nou nou.... ben jij ook al zo'n type. Ouder dan 5 jaar of meer dan 100.000km en het is niet goed?

Masterdam
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Ik heb ook al een paar keer klussen afgeslagen.

Afgeslagen...? Zou ik nooit doen. Gewoon eisen dat je maar 6u op kantoor hoeft te zitten. :thumb:

En vervolgens waarschijnlijk toch af moeten slaan. :wink:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Ouder dan 5 jaar of meer dan 100.000km en het is niet goed?

Nee dan zijn ze helemaal kapot hé Archie, dat jij dat niet weet :roll:

@406, volgens mij alleen wat vlekken op de stoel die erin zitten, want zover ik kan zien zijn de vloermatten wel schoon.

Pietert
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Afgeslagen...? Zou ik nooit doen. Gewoon eisen dat je maar 6u op kantoor hoeft te zitten. :thumb:

Reistijd = werktijd? Hmmm, goed idee eigenlijk. Dom. Volgende keer!

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Nou nou nou.... ben jij ook al zo'n type. Ouder dan 5 jaar of meer dan 100.000km en het is niet goed?

Hoeft geen probleem te zijn, maar als je voor weinig geld 10 jaar oud met meer dan 250 000km ervaring koopt dan wordt het wel een ander verhaal. En als je er dan dagelijk veel kilometers mee wil rijden terwijl je de geschiedenis niet kent dan neem je best een risico.

TheTTDriver
Weet de weg
 Bericht 
Heb je ook al gekeken naar de audi versie van de golf, de audi a3. Dan heb je net iets meer luxe en comfort dan een golf.

Archiebald
Master
 Bericht 
Mwah, valt mee. Ik vind de 2002 A3 nogal gedateerd ogen... Plus dat ze vaak echt wel duur(der) zijn. Ik durf mijn Bora wel naast een A3 te zetten qua comfort en luxe hoor. (Dimmende binnenspiegel, verwarmde/elektrische buitenspiegels, CC, Climate control, hoogte verstelbare stoelen en zo'n verstelbaar kussentje voor je onderrug, regensensor, verlichtingssensor).

flaskk
Master
 Bericht 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... e=lr&pos=1

Ok geen komfort, maar lijkt mij redelijk betrouwbaar(zwakke schakel is de aut, die er nu dus uit is)

En mega zuinig...

Archiebald
Master
 Bericht 
Hok! Heb erin gereden. Moet je echt tegen kunnen.

Wel een goed aangeschreven bedrijf dit.

406
Master
 Bericht 
Maar voldoet aan geen van de andere 3 eisen.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Zo'n Lupo wil je niet voor die afstanden.
Ik snap de aanschaf van een diesel wel, voor 21ct/km moet je een heel eind kunnen komen. Kopen voor 2,5k, 500 euro afschrijven, 500 euro onderhoud en dan dus weer voor 2k de deur uit. Het ding heeft met enkel snelweg weinig te lijden natuurlijk. Die V6 kost aan brandstof al een vermogen, maar ook nog eens aan extra onderhoud, slijtage en afschrijving.

Als je echt wil lachen en het boeit niet waar je in rijdt, kun je ook nog een ex-Carbagerunner kopen waar al e.e.a. aan geklust is. 500 à 1.000 euro. Rij je een bijzonder kleurtje en over acht maanden trap je 'm weer de verkoop in. Afschrijving nihil.

406
Master
 Bericht 
De werkgever van mijn pa heeft nog een aantal golfjes en een passat staan die zijn vrijgekomen. Volgend weekend even een kijkje nemen of daar wat geschikts tussen zit.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
https://link.marktplaats.nl/m1155083284

Afgelopen negen jaar bij dezelfde eigenaar geweest. Clima, cruise, wel handbak. Maar voor dat geld val je je er niet gauw een buil aan denk ik (mits de proefrit goed voelt).

Walker
Master
 Bericht 
Maatje kleiner dan de A3, maar wel diesel, automaat en extreem zuinig:

http://www.autowereld.nl/audi/a2/1-2-td ... tails.html

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Een geïmporteerde spaardiesel die in zes jaar acht eigenaren heeft gehad en een onlogische NAP? ;)

TheTTDriver
Weet de weg
 Bericht 
Heb je ook al gekeken naar een Japanse auto (Toyota, o.i.d.), deze zijn vaak erg betrouwbaar en wat minder gewild, waardoor ze goedkoper zijn. Bijvoorbeeld een Toyota corolla.

Rover
Master
 Bericht 
De toyota's met de d4d diesel motoren uit de beginjaren staan niet echt als betrouwbaar te boek.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat waren vooral de 177pk-varianten, toch? Veel geleverd in de Avensis dacht ik.

Exceln00b
Laat zich horen
 Bericht 

Heeft Braadslee geen advies? :devil:

406
Master
 Bericht 
@Piraat: Ook de 116pk en 150pk varianten van wat ik begreep.

@exceln00b: Goed plan, zal 't m vragen. Maar eerlijk gezegd heb ik geen zin in een auto met een tosti ijzer in het dashboardkastje.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ah oké, dan inderdaad voorzichtig zijn.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

De 2.0hdi zijn berucht om op olie te gaan lopen/op hol slaan.

Bij het regeneren van het filter komt er diesel bij de olie, waardoor het peil te hoog wordt...

406
Master
 Bericht 
De oude 2.0hdi's, dus niet HDiF, hebben daar geen last van :wink:

Maar ik ga er even van uit dat ik volgende week een auto van de werkgever van mijn pa koop. Heb telefonisch al een deal maar moet de auto nog zien.

Archiebald
Master
 Bericht 
Details?? :)

406
Master
 Bericht 
Een zwarte golf 1.9tdi 105pk. Wel vrij veel kilometers (370k) maar onderhoudshistorie bekend en volgens mijn vader is er door de bestuurder altijd netjes mee omgegaan.

Pagina 2 van 5 [ 235 berichten ]