» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 5  [ 235 berichten ]
406
Master
 Bericht 
Per volgende week heb ik een nieuwe klus. Deze is in Rotterdam, 120km enkele reis. Niet echt te doen met een 1:9 euro 98 V6.
Er zal dus een dieseltje moeten komen maar ik heb geen idee wat. LPG is geen optie, ik heb echt geen zin om elke dag te tanken.

Eisen:
-Cruisecontrol
-Airco/Climatecontrol
-Fatsoenlijke stoelen
-Betrouwbaar
Wensen:
-Automaat
-<1250kg
-<6l/100km
-<250k km

Budget: zeg iets van €3.000 maar minder is altijd beter.

Nu kan ik natuurlijk gewoon een 406 2.0HDI kopen maar jullie weten waarschijnlijk betere alternatieven.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Betrouwbare diesel is de JTD van Fiat en vriendjes. Zeggen ze.

Voldoet aan al je eisen. En wensen, behalve automaat. Schijn je ook niet te willen in dit model.
http://www.autowereld.nl/alfa-romeo/147 ... tails.html

Zuinig, rijdt goed, relatief vlot, stoelen zat ik goed op.

Deze is iets rapper (fatsoenlijk getuned), iets meer km's en iets meer opties:
http://www.autowereld.nl/alfa-romeo/147 ... tails.html

Walker
Master
 Bericht 
207 HDI of C4 HDI?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as
Heeft wel iets meer kilometers, maar op zich niet erg voor een PSA diesel.

Yolo: http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as

Rover
Master
 Bericht 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... e=lr&pos=1

Ik weet trouwens niet of de klus binnen de milieuzone is, maar indien ja, bouwjaar > 2001

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Alleen loopt die Volvo snel richting 1:14 à 1:15.

E46 320d? C-klasse? Saabje?

Rover
Master
 Bericht 
Rover
Master
 Bericht 
WNS2.0D
Master
 Bericht 
Alleen wel handgeschakeld, maar voor de rest denk ik een aardige optie:

of deze:
30 kg te zwaar en een fractie teveel kilometers. Maar voor die prijs.... daar kun je de tank amper voor volgooien.

Masterdam
Master
 Bericht 
Ja, hoeft alleen maar een nieuwe versnellingsbak in.

406
Master
 Bericht 
Ik zie nu 2 1.4HDi's voorbij komen, staan die dingen als betrouwbaar te boek?

Rover schreef:

X-type is misschien leuk maar vooralsnog liever iets lichters. S-type is een PSA 2.7, nothanks.

Rover schreef:
binnen de milieuzone

Nee, niet van toepassing.

WNS2.0D schreef:
of deze:
30 kg te zwaar en een fractie teveel kilometers. Maar voor die prijs.... daar kun je de tank amper voor volgooien.

Defecte automaat

406
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Alleen loopt die Volvo snel richting 1:14 à 1:15.

E46 320d? C-klasse? Saabje?

Verbruik staat op wensenlijst, niet op eisenlijst. Ik heb liever een volvo met fatsoenlijke stoelen dan dat ik 2 kilometer verder op een tank kom terwijl ik mijn rug vernaggel in een VW Lupo.

E46 320d is leuk maar waren die niet gigantisch onbetrouwbaar? Ik zie op gaspedaal zo 4 met een defecte motor. Saabje lijkt me opzich wel een aardige optie. Wie weet of die 1.9TiD's betrouwbaar zijn? Want om 6 uur 's ochtends op de A4 stranden met een geklapte turbo (oid) staat echt onderaan mijn verlanglijstje :lol:

zandbak
Master
 Bericht 
3 mille is niet echt veel. Hoelang duurt dat klusje? :x

406
Master
 Bericht 
Sja meer heb ik even niet te besteden. Als ik mams lief aankijk dan kan ik er misschien 4 mille van maken maar dat gaat ook weer geen drol uitmaken.
Klus duurt 8 maanden.

zandbak
Master
 Bericht 
Dat is te overzien, die 8 maanden...
Klein autootje op benzine geen optie?

Rover
Master
 Bericht 
406 schreef:
Wie weet of die 1.9TiD's betrouwbaar zijn?

=
Fpsdoug schreef:
Betrouwbare diesel is de JTD van Fiat en vriendjes. Zeggen ze.

:kniktja:

406
Master
 Bericht 
Gaan we ook maar eens naar zoeken dan. Zo'n 147 van na de facelift is stiekem toch wel een mooie bak.

Heb ondertussen wel een eerlijk uitziende E46 320d gevonden. Kleine velgjes, oranje knippers en 8 jaar in bezit geweest bij laatste eigenaar. http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/32 ... /foto.html

zandbak
Master
 Bericht 
Handgeschakeld en 1350 kilo.....
Wensen zijn niet heel strikt?

406
Master
 Bericht 
Nee, anders hadden ze wel bij de eisen gestaan. Nice to haves was een betere verwoording geweest

Die alfa is trouwens 1245kg, nice.

Rover
Master
 Bericht 
406 schreef:
Heb ondertussen wel een eerlijk uitziende E46 320d gevonden.

Alleen zou ik dan toch voor de facelift gaan.

RRL
Master
 Bericht 
Automaat kan je bij dit budget beter wegstrepen gok ik. Is pas de laatste jaren dat de automaten niet zorgen voor een flink meerverbruik tov handbak. 4-traps wil je sowieso niet.

406 schreef:
1.4HDi's voorbij komen, staan die dingen als betrouwbaar te boek?

Bij de 206 1.4 HDi heb ik in een periode van 23k zowel de verstuivers als de EGR gehad. Verstuivers bij 205k, EGR 220k. Bedrijfsauto waarvan ik de historie niet weet, maar in elk geval van wagenparkbeheer de vraag wat ik met de auto uitspookte.
Vond het in de 206 geen strepentrekker, let er op dat een 207 zwaarder is. Zeker met de V6 er naast een ding om rekening mee te houden. Op snelwegtempo zit hij rond de 2,5-3k toeren, daar pakt hij nog wel op zonder dat je echt terug moet schakelen. Lost een file voor je op dan kan je beter een plekje rechts zoeken om weer op gang te komen, anders hou je de rest op.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Ik heb een 206 1.4hdi van 224k naar 270k gereden in 15 maanden.
In die periode bleek een dieselslang lek op de kop, verder is er een nieuwe turbo in gekomen, en zijn de brandplaatjes vervangen.
Totale kosten zo'n €450.. als ik het had moeten laten doen zou het wel €1500 zijn geweest, gezien hoeveel tijd erin zat. Ook zal een garage geen turbo van €260 kopen in Duitsland..

Overigens was mijn hdi niet echt zuinig, beter dan 1:20 was onmogelijk. Mogelijk waren de verstuivers wel aan vervanging toe..

Voordeel is wel het gewicht van 949kg.
In de 207 is hij sowieso al 2sec langzamer naar de 100, maar een 207 heeft ook overgewicht..

RRL
Master
 Bericht 
Gaiajohan schreef:
Overigens was mijn hdi niet echt zuinig, beter dan 1:20 was onmogelijk.

Dan deed je het nog heel netjes. Ik heb van wagenparkbeheer meerdere keren te horen gekregen dat ik rond de grens van zelf bijlappen zat, die hadden ze op 6l/100km liggen. Veel snelwegen met kruissnelheid rond de 140.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Dan deed je het nog heel netjes. Ik heb van wagenparkbeheer meerdere keren te horen gekregen dat ik rond de grens van zelf bijlappen zat, die hadden ze op 6l/100km liggen. Veel snelwegen met kruissnelheid rond de 140.

Ik zat gemiddeld op 1:18,5. Vond ik echt bagger. Met de 106 diesel daarvoor deed ik 1:23..

Het theoretisch verbruik van die 206 was één grote leugen.

406
Master
 Bericht 
Die 1.4HDi kan ik dus beter wegstrepen. Gelukkig ook met de 2.0HDi geleverd, lijkt mij dan een betere oplossing.
Zoiets: http://www.autowereld.nl/peugeot/206-sw ... /foto.html

Lelijk hok maar voldoet aan alle eisen en wensen (m.u.v automaat):
http://www.autowereld.nl/citroen/xsara/ ... /foto.html

Archiebald
Master
 Bericht 
Een zuinige benzine (en dan praat ik wel over een koektrommel als een 106 1.1 hoor) is qua dagelijkse kosten vrijwel even zuinig als onze Bora. Die qua maandlasten veruit de duurste is dan zelfs, want; flinke mrb!

Maar goed. Waar zit je liever in?

Ik ga de open Archie deur intrappen en je gewoon een Golf mk4 of 5 aanraden. Met 1.9TDI en zo'n 100pk een prima dagelijkse auto. Vrijwel allemaal minimaal voorzien van airco en CC en ik vind zelf de stoelen prima zitten.

Plus dat als je hem straks weer weg moet doen is er een gigantische markt voor.

Rover
Master
 Bericht 
Archiebald
Master
 Bericht 
Scaniafan
Master
 Bericht 
VW Polo / Golf 1.9 TDI

Archiebald schreef:
Ik ga de open Archie deur intrappen en je gewoon een Golf mk4 of 5 aanraden. Met 1.9TDI

Hej, dat wilde ik doen...

http://www.autowereld.nl/volkswagen/gol ... /foto.html

Archiebald
Master
 Bericht 
(f)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
406 schreef:
Heb ondertussen wel een eerlijk uitziende E46 320d gevonden. Kleine velgjes, oranje knippers en 8 jaar in bezit geweest bij laatste eigenaar. http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/32 ... /foto.html
Ziet er best netjes uit ja. Wel een beetje de crisisuitvoering met stoffen stoelen, alleen elektrische ramen voor en amper een optie. Maar goed, cruise zit erop en dat is wat je wil op jouw stukken. Verbruik is ook prima. Standaard 1:16 à 1:17 en als je veel 100-stukken hebt kan dat prima richting 1:19.

Rondom de betrouwbaarheid: die 136pk diesels blijven gaan. Wel loop je het risico op een kapotte brandstofpomp, al zijn ook daarin de verhalen wisselend. Bij sommigen kapot na twee ton, ook genoeg die 'm bij vier ton nog heel hebben. Vervanging is in NL knetterduur, via vp44.de is dat een stuk beter te overzien. Moet je wel een paar dagen met de V6 heen en weer. Modellen van na de facelift tot '03 hebben problemen met de turbo's die van karton lijken, na 2003 heb je er prima blokken aan.

De Mazda6 is ook een goede optie denk ik. Ik had wat zitten gaspedalen maar een automaat beperkt de keuze fors, ik zou voor een handbak gaan. Dan zijn je verbruiks- en gewichtsnorm ook wat eenvoudiger te halen. Een 1.9TDI-Golf is ook een goede keuze, maar of je er daar eentje van vindt voor een normale prijs zonder astronomische tellerstand (of fraude)?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Archiebald
Master
 Bericht 
Hebben die sedan E46's niet dezelfde complete waslijst aan issues die die cabrio's hebben waarvoor ik rond keek?? Subframe wat scheurt en swirlflaps die afbreken enzo?

Blaataap
Master
 Bericht 

Archiebald schreef:
Hebben die sedan E46's niet dezelfde complete waslijst aan issues die die cabrio's hebben waarvoor ik rond keek?? Subframe wat scheurt en swirlflaps die afbreken enzo?

Ja, zelfde probleemlijst.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Behalve dat zo'n 147 jtd aan al je wensen voldoet en er ook goed uit ziet, rijdt het ook nog eens meer dan prima en kunnen die motoren heel wat kilometers aan. De 147 jtd die ik had (8v 120 pk versie) reed 1 op 21 of zo met veel snelweg.
Heb de 150 pk (16v) in mijn 159 gehad. Daar reed ik 1 op 17 mee. Maar die was wel gechipt en een 159 is 300 kg zwaarder, dus geen eerlijke vergelijking. In ieder geval ook een zuinige motor.

Ik zou het voor het budget wel weten. Al ziet die 3-serie er wel keurig uit en is wel een stukje beter verkoopbaar. Dus misschien een even goede of betere optie.

Bounty
Master
 Bericht 

Heb een 106 Diesel 1.5 Accent gehad. Dat ding was niet kapot te krijgen. Behalve de voorgloeiers (Ik was te ongeduldig) en de koppeling.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Deels. Maar als je er gewoon km's in wil maken kan het ook zomaar zijn dat de boel prima heel blijft.

shootme
Master
 Bericht 
Niet in een 147 JTD gaan rijden... ik deed dat ook en was op slag verliefd. Na 4 jaar nog steeds
Afgelopen anderhalf jaar geen onderhoud gehad, op normale banden slijtage na.

Inmiddels heb ik deze van 172.000 naar 319.000 km's gereden en als ik er een dag niet in gereden heb, mis ik haar..

zandbak
Master
 Bericht 
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah echte liefde bestaat nog! :lief:

-Joske-
Master
 Bericht 

Dit (audi a3) zijn wel betrouwbare auto's, maar alleen deze heeft maar 150.000 gereden wat niet logisch is. De meeste zitten allemaal al boven de 350.000 km.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
-Joske- schreef:
Dit (audi a3) zijn wel betrouwbare auto's, maar alleen deze heeft maar 150.000 gereden wat niet logisch is. De meeste zitten allemaal al boven de 350.000 km.
Oordeel - Geen oordeel
Toelichting - De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. De RDW mag het oordeel 'onlogisch' alleen geven bij metingen na 1 januari 2014 en geeft daarom 'geen oordeel' over de betrouwbaarheid van de gehele reeks tellerstanden van dit voertuig.

Laatste particulier heeft 'm lang gehad, maar er is wel tellerfraude. Kans best aanwezig dat het een handige harry is die voor elk garagebezoek de teller wat heeft teruggedraaid zodat vanaf 2014 de reeks logisch is qua stand. Maar daarvoor is er dus echt wel iets mee gebeurd. Een diesel van die leeftijd die enigszins rendabel gereden is hoort inderdaad op 3,5 à 4 ton te staan.

Handgreep ingetapet, geen foto van de stoel...gauw wegklikken die handel.

flaskk
Master
 Bericht 
S40 2.0L ?

Sommige staan op kenteken precies 1350kg

180/400nw is mogelijk na een chipje

-Joske-
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Laatste particulier heeft 'm lang gehad, maar er is wel tellerfraude. Kans best aanwezig dat het een handige harry is die voor elk garagebezoek de teller wat heeft teruggedraaid zodat vanaf 2014 de reeks logisch is qua stand. Maar daarvoor is er dus echt wel iets mee gebeurd. Een diesel van die leeftijd die enigszins rendabel gereden is hoort inderdaad op 3,5 à 4 ton te staan.
Ik heb zo,n Audi met 265k op de teller, maar die is al sinds 2009 in ons bezit. Die vind je maar zelden, want ik heb nu even gezocht en 9 van de 10 zitten boven de 350k km.
Piet_Piraat schreef:
Handgreep ingetaped, geen foto van de stoel...gauw wegklikken die handel.

Deze zou ik ook weg klikken, maar een goed exemplaar van dat model is wel betrouwbaar.

Masterdam
Master
 Bericht 
Ik snap het niet. Je wil een diesel ivm het feit dat het een miljard km verderop is. Maar hij mag best wat meer verbruiken, als je maar goed zit. En het is een klus voor 8 maanden.

Ik zou eerder met de baas gaan babbelen dat zo'n nieuwe klus nogal wat impact heeft, dan dat ik me de sores van het aanschaffen en verkopen van een nieuwe auto op de hals moet gaan halen.

Archiebald schreef:
Ik ga de open Archie deur intrappen en je gewoon een Golf mk4 of 5 aanraden. Met 1.9TDI en zo'n 100pk een prima dagelijkse auto.
Dan heb je gewoon een solide en prettig rijdende bak onder je reet. :thumb:

babsvw
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
ordeel - Geen oordeel
Toelichting - De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. De RDW mag het oordeel 'onlogisch' alleen geven bij metingen na 1 januari 2014 en geeft daarom 'geen oordeel' over de betrouwbaarheid van de gehele reeks tellerstanden van dit voertuig.

Hoeft niet, mijn golf heeft ook km stand onlogisch, teller rapport opgevraagd, 1 dag 2 standen ingevoerd, die dichtbij elkaar liggen, maar in ''verkeerde'' volgorde

volgens mij iets van 272799 en later dezelfde dag 272599 typ foutje geweest :fp:

mijn advies bij km stand onlogische melding is dus teller rapport vragen aan verkoper.

flaskk
Master
 Bericht 
Idd, iets met een 1.9 tdi ook goede optie!

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Golfje 1.9TDI, ben je ook zo weer vanaf en genoeg keuze.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
babsvw schreef:
volgens mij iets van 272799 en later dezelfde dag 272599 typ foutje geweest :fp:
Alleen is jouw auto wel een paar jaar nieuwer en staat de teller bijna dubbel zo hoog (of inmiddels helemaal). 150k in een diesel van 15 jaar oud die er zo uitziet bestaat niet, period.

Blaataap
Master
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Alleen is jouw auto wel een paar jaar nieuwer en staat de teller bijna dubbel zo hoog (of inmiddels helemaal). 150k in een diesel van 15 jaar oud die er zo uitziet bestaat niet, period.

Of je moet er een hebben uit België, maar gezien de advertentie lijkt me dat niet het geval :lol:

Pietert
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Ik zou eerder met de baas gaan babbelen dat zo'n nieuwe klus nogal wat impact heeft

Dat. Laat hem maar goed vervoer regelen. Ik heb ook al een paar keer klussen afgeslagen. Zou ik naar Roermond moeten. Vanuit Rotterdam.. Uhuh...

babsvw
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:

Eens, daarom teller rapport

Pagina 1 van 5 [ 235 berichten ]