» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 1  [ 29 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Een laptop, meer hadden deze dieven niet nodig om een Mercedes te stelen onder de neus van de eigenaars

De Britse Paige Foster was geschokt toen ze merkte dat haar Mercedes ter waarde van zo’n 40.000 euro plots van haar oprit verdwenen was. Ze bekeek meteen de bewakingsbeelden en zag toen dat de auto gestolen was door twee mannen, enkel gewapend met een laptop of iPad.
Op de beelden is te zien hoe een persoon naar de bestuurderskant van de wagen loopt terwijl een andere een laptoptas omhoog houdt. De autodeuren ontgrendelen plots en de dief kan doodleuk wegrijden met de gestolen Mercedes.

“Toen ik de beelden bekeek, werd ik er ziek van. Deze mensen weten waar ik woon, ze zijn me overduidelijk gevolgd of hebben me opgezocht om de auto te vinden”, aldus Paige, die ervan overtuigd is dat het een diefstal ‘op bestelling’ was.

“Het lijkt alsof de man die tegen het huis aan staat een iPad of laptop heeft in die leren tas die een toestel bevat die het signaal kan oppikken. Het ziet eruit alsof ze de sleutel dan kunnen ontcijferen om de wagen te openen. Er is ons verteld dat het een of andere Russische militaire software is.”

De vrouw deelde de bewakingsbeelden om de dieven te kunnen vatten, ook al diende ze meteen klacht in bij de politie, maar ook om anderen te waarschuwen over de zogenaamde “Keyless Go”-systemen waarbij geen fysieke sleutel meer nodig is om de wagen te ontgrendelen of te starten.

“Auto’s die het “Keyless Go”-systeem hebben, hebben de sleutel niet nodig om de motor te starten. Die moet enkel binnen een bepaalde afstand van de wagen zijn. De nacht waarop de auto gestolen werd, lag de sleutel achterin het huis, niet in het halletje bij de voordeur.”
“Niet bewust van problemen”

Mercedes zelf heeft er alles aan gedaan om de wagen terug te vinden met de ingebouwde tracker, maar die lijkt uitgeschakeld te zijn. “Het spijt ons heel erg wat deze klant heeft meegemaakt, maar we zijn ons niet bewust van enige klachten ten gevolge van diefstal die het gevolg is van de sleutelloze systemen in Mercedes-Benz auto’s”, klinkt het bij Mercedes-Benz.

Het bedrijf geeft nog mee dat al hun voertuigen grondige beveiligings- en anti-diefstalsystemen hebben. “We bieden onze klanten ook de optie om het radiosignaal uit te schakelen met twee kliks van de sleutel om misbruik te voorkomen.”

Als u met een van deze auto’s rijdt, let u maar beter op voor dieven

Bron met Video.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
“Langs de andere kant moet er nu eens eindelijk een Europese wetgeving komen die verbiedt dat bepaalde hulptoestellen zomaar verkocht mogen worden op het internet.”

Jahoor, veel succes met de handhaving weeral.

Maar dit is al langer een probleem, blijkbaar hoef je zelfs geen Pietert-ruitje meer in te tikken..

Kami
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
“We bieden onze klanten ook de optie om het radiosignaal uit te schakelen met twee kliks van de sleutel om misbruik te voorkomen.”

Prima toch ?
Moet je het wel gebruiken.

Geef mij maar een gewone sleutel, vind het wel iets hebben om met het draaien van de sleutel de auto te starten!

RRL
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Het bedrijf geeft nog mee dat al hun voertuigen grondige beveiligings- en anti-diefstalsystemen hebben. “We bieden onze klanten ook de optie om het radiosignaal uit te schakelen met twee kliks van de sleutel om misbruik te voorkomen.”

Renault idem, auto met de afstandsbediening sluiten schakelde keyless entry uit, prima oplossing bij tankstations. Bleef uit tot de eerstvolgende motorstart.

Kami schreef:
Geef mij maar een gewone sleutel, vind het wel iets hebben om met het draaien van de sleutel de auto te starten!

Niets mis mee. Bij auto's die een sleutelkastje hebben en startknop vind ik het keyless bijna een must, komt zo onzinnig over om de sleutel in te steken en dan op een aparte knop te moeten drukken.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
keyless voor mij is geen must maar het is wel makkelijk.. Ik moest wel een alarm in laten bouwen van de verzekering om onduidelijke redenen.

Masterdam
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ik moest wel een alarm in laten bouwen van de verzekering om onduidelijke redenen.

:lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Keyless is inderdaad best lekker. Geen optie waar je niet zonder kan, maar geinig om te hebben. Al schijnt het wel slim te zijn om je sleutel te bewaren in een afgesloten doosje dat bekleed is met aluminiumfolie. Juist ivm de problemen uit het openingsartikel.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Russische militaire software

Dan kun je wel raden in welke richting die auto gaat. Grote kans dat die Merc in een zeecontainer verder getransporteerd wordt, volgens een reportage is het dan moeilijk te achterhalen. Ik verdenk monteurs en medewerkers van garagebedrijven in het Oostblok ervan dat zij de kennis delen met criminelen of zelf bij diefstallen betrokken zijn. Aan de andere kant: dat valt nooit dicht te timmeren of de fabriek moet een tracker monteren die nooit uit te schakelen of te demonteren is. Elk auto-onderdeel in het vervolg ook maar van hetzelfde VIN voorzien?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Vanuit de UK? Beetje overdreven ingewikkeld hah..

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Waarom dan niet gewoon lekker terug naar de oldschool deurvergrendeling met sleutel? Is misschien iets minder praktisch dan op afstand *piep piep* te doen maar dan voorkom je wel dit soort dingen.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Precies. Zelf bepalen hoe lang de startmotor draait, niet een of andere computer die dat voor je doet.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Lotus Omega schreef:
Waarom dan niet gewoon lekker terug naar de oldschool deurvergrendeling met sleutel? Is misschien iets minder praktisch dan op afstand *piep piep* te doen maar dan voorkom je wel dit soort dingen.

Dit geval is een stapje verder dan jij beschrijft.
Dit geval is dat jij de sleutel in je broek laat zitten, op een knopje drukt op de deur en de auto is ontgrendeld.
Daarna is het drukken op een knop, of draaien aan een stuk kunststof en de auto start.
Dus als je een laptop hebt die het signaal van de sleutel simuleert, kun je alles.

Het systeem dat jij bedoelt zit nog echt een fysieke sleutel aan om de auto te starten, en dan heb je in principe nog een sleutel nodig om de auto daadwerkelijk te starten.

Ik had keyless go in de Vitara op IJsland. Sleutel in de broekzak. Op een knopje op de deur drukken om te ontgrendelen/vergrendelen. Auto starten was met een plastic draaiknop op de plaats waar normaal een sleutel zou zitten.

Het was handig, maar niet meer dan dat..

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Knopje op de deur? Das ouderwets! Bij Renault en Ford loop je weg en hij gaat zelf op slot als je op een bepaalde afstand bent.

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Bij mn Skoda moet ik nog even een aai over de deurklink geven. Range is trouwens zeer beperkt. Het werkt alleen bij de deur waar je voor staat.
Als ik bij de bestuurdersdeur sta kan een bijrijder niet de deur openen totdat ik eerst de deur geopend heb.
Wat mij betreft prima zo. Voorkomt ook weer mogelijk misbruik van mensen die snel je auto in sneaken zodra je in de buurt bent.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Zelf bepalen hoe lang de startmotor draait, niet een of andere computer die dat voor je doet.

Wat voegt dat toe aan het rijplezier?

KanarieVW
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Zelf bepalen hoe lang de startmotor draait, niet een of andere computer die dat voor je doet.

Ik weet niet uit welk bouwjaar jouw auto is, maar bij veel merken is het contactslot al jaren al niet meer dan een schakelaar. Je denkt wel dat je hem vast moet houden, omdat je dat gewend bent. Maar dat is in veel gevallen al niet meer nodig. Een tikkie naar de 'start' stand en de rest gaat vanzelf door die een of andere computer.

RRL
Master
 Bericht 
Kan lang duren voor je het door hebt, omdat je inderdaad gewend bent om de sleutel vast te houden. Bij mijn VW ontdekte ik het automatisch starten per toeval, daarna altijd gestart met even het tikje naar de startstand geven en direct de sleutel weer loslaten.

Daarna wel weer wennen als je in een auto stapt waar je de sleutel wél vast moet houden.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Een tikkie naar de 'start' stand en de rest gaat vanzelf door die een of andere computer.

Zowel in Seat (2004) en Peugeot (2003) gaat die dan gewoon niet aan.
Eveneens in een Citroën (2008)
Als je hem niet vasthoud gaat ie gewoon weer uit

Scaniafan
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Er is ons verteld dat het een of andere Russische militaire software is.”

:lol: :lol: :lol:

Een of andere manier om het signaal op te vangen en via een laptop uit te zenden... Russische militaire software :lol: :lol: :fp:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Ieder zijn meug. Ik heb mijn auto er niet speciaal op uitgezocht maar vind de startknop veel prettiger in de omgang dan een sleutel omdraaien.

bruintje beer schreef:
Dat is wel zo'n beetje het laatse waar ik mij zorgen om maak. Als ik de purist zou willen uithangen, koop ik wel een oldtimer sportwagen waarbij je ook nog moet choken e.d. Gelukkig heb ik die neiging niet en geniet ik gewoon van de techniek die mij het leven aangenamer maakt.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Zowel in Seat (2004) en Peugeot (2003) gaat die dan gewoon niet aan.
Eveneens in een Citroën (2008)
Als je hem niet vasthoud gaat ie gewoon weer uit

Daar noem je ook bouwjaren. Een beetje zo rond de introductie van de start-stop systemen bedoelde ik. Geen jongtimers ;-)

Morbid Angel
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Je denkt wel dat je hem vast moet houden, omdat je dat gewend bent. Maar dat is in veel gevallen al niet meer nodig. Een tikkie naar de 'start' stand en de rest gaat vanzelf door die een of andere computer.

Verrek, bij mij ook. Nooit geweten...
De motor herstart zichzelf trouwens ook als je 'm laat afslaan, en dat veel sneller dan als je zelf het contactslot terugdraait en deze weer met de hand start.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Morbid Angel schreef:
De motor herstart zichzelf trouwens ook als je 'm laat afslaan, en dat veel sneller dan als je zelf het contactslot terugdraait en deze weer met de hand start.
Dat is inderdaad erg praktisch ja. Had er gister ook twee, liep even niet op te letten en liet hem afslaan, maar dan aan het geluid horen dat ie af gaat en je koppeling nog in willen trappen... Draaide die alweer. :woop:

frankram
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Een tikkie naar de 'start' stand en de rest gaat vanzelf door die een of andere computer.

:o :o :o Toch eens uitproberen. :kniktja: :kniktja:

RRL
Master
 Bericht 
Morbid Angel schreef:

Nog voor je de hand bij de sleutel hebt, start vanzelf als je de koppeling intrapt. Dat terugdraaien voor je weer kan starten is volgens mij ook bij elk merk anders, doe het uit automatisme omdat het moest bij de auto waar ik mijn eerste kilometers in maakte.

Kia heeft een terugroepactie gehad, update voor brandstoftoevoer. Downgrade, komt zonder gas bij echt niet meer weg. Vergeet dat die auto geen automatische hillhold heeft en je hebt voor het eerst in tijden een afgeslagen motor. Koppeling in en nieuwe poging.

Superkoe
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Kan lang duren voor je het door hebt, omdat je inderdaad gewend bent om de sleutel vast te houden. Bij mijn VW ontdekte ik het automatisch starten per toeval, daarna altijd gestart met even het tikje naar de startstand geven en direct de sleutel weer loslaten.

Daarna wel weer wennen als je in een auto stapt waar je de sleutel wél vast moet houden.

Dat kan zelfs mijn 17 jaar oude Mercedes ML (al kon mijn Grandis van 2006 dat trucje nog niet).

lacheisleuk
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Kia heeft een terugroepactie gehad, update voor brandstoftoevoer. Downgrade, komt zonder gas bij echt niet meer weg. Vergeet dat die auto geen automatische hillhold heeft en je hebt voor het eerst in tijden een afgeslagen motor. Koppeling in en nieuwe poging.
Dat is toch standaard bij Kia? En met een Sportage ofzo een klein hellinkje op (garagedrempel achtig) hoef je ook niet te doen met een beetje gas en dan de koppeling laten komen. Dat toerental moet echt naar 2500 o.i.d. toe wil ie niet af slaan.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Helaas zijn dieven de nieuwe rechniek weer voor

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Mijn my2009 Volvo slaat gewoon af als ik de sleutel direct los laat. Ik heb dat in huur auto's nooit geprobeerd, maar in de Golf en Polo zou het dus hebben moeten werken.
Vitara op IJsland betwijfel ik, eigenlijk was dat hok gewoon erg ouderwets..

Pagina 1 van 1 [ 29 berichten ]