» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]
Flierefluiter
Master
 Bericht 

Toen ik vanavond de grens over ging van Duitsland naar Nederland (overgang Klazienaveen snelweg) kwam er een flits van de camera's die daar boven hangen vandaan.
Dacht eerst dat ik gek werd maar mijn twee medepassagiers zagen het ook. Weet iemand wat dit precies is? Het zal geen snelheid zijn want reed op dat moment netjes.
Flits kwam ook echt van boven af (Nee geen onweer, 't was helder)

Ducantoni
Master
 Bericht 
@migo Boras, naar alle waarschijnlijkheid.
Staat hier op FS wel meer info over.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Yep, klopt. Tis het Boras systeem, is al jaren zo. Bij Nieuweschans hetzelfde verhaal en wellicht bij Hazeldonk idem dito (kom daar de laatste jaren nauwelijks).

Knal er wel eens met 240 km/u doorheen, omdat het kan. Moet dat allemaal zo? .. Ja.

cocodee
Master
 Bericht 
Bij Hazelbonk ook, men wil toch weten wie er allemaal in-en-uit gaat. :D

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Het gaat om de zichtbare flitsen, je moet wel totale noob zijn om niet te weten waar die dingen staan.

Kami
Master
 Bericht 
Beetje paarsachtig licht ?
Zie dat bij maastricht-luik ook wel eens, niet altijd btw..

keokiracer
Master
 Bericht 
DD heeft iirc een filmpje van die exacte grensovergang met flits.

Flierefluiter
Master
 Bericht 

keokiracer
Master
 Bericht 
Ja.

edit: filmpje van DD gevonden:
Link

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Kami schreef:
Beetje paarsachtig licht ?

Het komt mij over als wit. Ik denk dat ik het al 150x ervaren heb maar nooit echt de moeite genomen er een video van te maken. Het lijkt zo wel paarsig op camera. [rijdt onregelmatig naar de Russische grens en terug om de meidjes aan een baan te helpen]

Scaniafan
Master
 Bericht 
Voor de rest is dat @migoboras systeem natuurlijk zo lek als een mandje. "Gelukkig" wordt dat gat opgevuld door ANPR aan de Belgische kant van de grens.

https://www.grenslandactueel.com/2017/0 ... -en-fotos/

Deze auto's heb ik al heel lang niet meer gezien trouwens

cocodee
Master
 Bericht 
Als je rechtdoor rijdt>E19 staat ie aan de Belse kant, en die flitste vanmorgen niet, als je de transportzone neemt, staat ie aan de NL'se kant, en die flitst altijd, soort van paarsachtig licht, zeg_maer.

406
Master
 Bericht 
Het was mij nooit opgevallen totdat ik er een keer met 220 onderdoor reed bij de overgang bij antwerpen :roflol:
Daarna valt ie elke keer op, beetje paars licht inderdaad.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
cocodee schreef:
zeg_maer

:nono:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Flierefluiter schreef:
Toen ik vanavond de grens over ging van Duitsland naar Nederland (overgang Klazienaveen snelweg) kwam er een flits van de camera's die daar boven hangen vandaan.
Dacht eerst dat ik gek werd maar mijn twee medepassagiers zagen het ook. Weet iemand wat dit precies is? Het zal geen snelheid zijn want reed op dat moment netjes.
Flits kwam ook echt van boven af (Nee geen onweer, 't was helder)

Je reed te hard O:)

keokiracer schreef:
edit: filmpje van DD gevonden:

wou 'm net posten :P

Ducantoni
Master
 Bericht 
cocodee schreef:
Als je rechtdoor rijdt>E19 staat ie aan de Belse kant, en die flitste vanmorgen niet, als je de transportzone neemt, staat ie aan de NL'se kant, en die flitst altijd, soort van paarsachtig licht, zeg_maer.

De afspraken die gemaakt zijn over het gebruik van dat systeem worden met voeten getreden?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik vraag me af in hoeverre die dingen in de praktijk gebruikt worden. De meeste mensensmokkelaars, cocaïne smokkelaars en zwartwerkers weten nu onderhand toch wel dat je het land via een binnenweg* binnen dient te komen en weer te verlaten? Ik zie ze de laatste tijd niet zo actief meer erbij staan in elk geval maar wellicht is dat bij Hazeldonk anders.

*Dus niet hier; A4 Hoogerheide, A16 Breda, A67 Bladel, A76 Stein, A2 Eijsden, A76 Heerlen, A74 Tegelen, N280 Roermond, A67 Venlo, A77 Bergen, A12 Zevenaar, N35 Enschede, A1 Losser, A37 Emmen en A7 Reiderland ..

2011 info voor diegenen die het echt nog steeds niet weten; https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... gen-gewoon

Ducantoni
Master
 Bericht 
Binnenweg heb ik ook wel eens gedaan, omdat mijn auto net enkele dagen over de houdbaarheid van de APK was, afspraak daarvoor was al wel gemaakt.
Ik had geen zin om uit te proberen of je door die krengen misschien nog post thuiskrijgt omdat er toevallig iets niet in orde is met je auto.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik met vuurwerk, niet zozeer omdat dat systeem het eruit pakt maar ook omdat ze alleen maar bij hoofdwegen handmatig lijken te controleren. (Dat van die Russische meidjes was een grapje om te duiden waarvoor die dingen eigenlijk zijn opgesteld / zouden moeten zijn)

Ducantoni
Master
 Bericht 
Op binnenwegen controleren ze blijkbaar ook wel, uitgerekend de keer dat ik dus de hoofdweg niet wilde gebruiken zag ik ze verder op de weg staan die ik zou nemen. Toch maar even omgekeerd en een andere weg opgezocht om discussies (en boetes) te vermijden.
Leve de oude, vertrouwde wegenkaart, daar staat elke weg op ingetekend. Ben benieuwd of een navigatiesysteem ook zoveel hulp biedt..

bx gek
Master
 Bericht 
Bij de Duits-Nederlandse grens bij Kranenburg heb ik nooit een controle zien staan.
Dus bij de kleinere grensovergangen kan je nog steeds goed de grens met vuurwerk oid.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
A37 Emmen

Staan ze nog wel regelmatig hoor.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Staan ze nog wel regelmatig hoor.

Dat zegt Dave toch ook?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik dacht dathij bedoelde juist niet daar? :[

basjuh1981
Master
 Bericht 
Je kan beter lezen, dan denken ;)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Eeehh nee ik bedoelde wel degelijk wat DD denkt.. Die portalen staan daar wel maar die dingen zijn ondersteunend, er moet ook personeel ter plaatse zijn.. En wat mij opvalt is dat ze er niet meer staan bij Emmen en Nieuweschans (Reiderland volgens artikel, nouja ook goed).

Maar wellicht kom ik op precies de verkeerde tijden daar dan. Op de zogenaamde niet-smokkel tijding. Kankan.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ha! Take that basjuh! :[

basjuh1981
Master
 Bericht 
:applaus:

Pagina 1 van 1 [ 28 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: 406 en 7 gasten