» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 1  [ 31 berichten ]
okkiwokki
Master
 Bericht 
Ik krijg het verzoek mee te gaan kijken naar de aanschaf van een Ford Kak uit 2005. Geen probleem, maar het lijkt me handig om interessant te kunnen doen met flitsservice kennis :woop:

- Nu zijn volgens mij de eerste modellen allemaal opgegaan in roest. Hoe zit het met de wat latere bouwjaren? Andere kwalen om in de gaten te houden?

Wat ze nu op het oog heeft is een 1.3 uit 2005 die 85.000 gelopen zou moeten hebben. Ik heb er een beetje mijn twijfels bij. Marktplaats klik

- 85k in 11-12 jaar lijkt me wat weinig. Plus het interieur wat niet helemaal fris meer lijkt.
- Rechter scherm en bumper LA lijkt schade te hebben.

Dus ik hoor graag wat een beetje de aandachtspuntjes zijn.

babsvw
Master
 Bericht 
Km standen rapport vragen aan verkoper lijkt me verstandig
Afbeelding

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Mooi laten staan, sowieso een Ka laten staan...
Kun je niet beter naar een Starslet ofzo kijken, als je een ka wil rijden geef je toch niets om auto's.

Blaataap
Master
 Bericht 

okkiwokki schreef:
Wat ze nu op het oog heeft is een 1.3 uit 2005 die 85.000 gelopen zou moeten hebben. Ik heb er een beetje mijn twijfels bij. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/for ... =lr&pos=19

Als ik het me goed herinner reset die teller zich. Heeft maar 5 cijfers.

Verder, roest, roest, roest, roest. Wielkasten, tankopening, dorpels, subframe....
Daarnaast slechte massapunten (meestal achterlicht linksachter -> slecht werkende brandstofpomp; bij accu -> slecht startende motor). Richtingaawijzers gaan ook veel kapot, en daarmee bedoel ik de schakelaar in het interieur. Verder kan de centrale vergrendeling soms storing geven (zekering eruit trekken en klaar).
Oh, en ze vreten lampjes.

okkiwokki
Master
 Bericht 
Ohja die was ik inderdaad ook tegengekomen.
Net als deze: http://www.bd.nl/overig/pand-dicht-na-v ... ~afcee39e/ :lol: (geen idee of het om het zelfde pand gaat..)

snovvdog
Master
 Bericht 
Die 1.3, is dat niet techniek uit het jaar kruik?

Bij oude Fiesta's krijg je altijd het advies mee voor de 1.25 ipv. de 1.3 te kijken. Nu twijfel ik of die optie er bij de Ka uberhaupt is, maar ik begreep dat het een archaistische motor was en zijn geld dus niet waard.

Waarom geen Fiesta?

033er
Pro
 Bericht 

5-cijferige teller inderdaad. Roest, roest en roest. Verschrikkelijk. Een action-doos lampjes op voorraad is ook wel handig. Die ronde vorm is niet handig, in de kofferbak (what's in a name) past hoegenaamd niets. Ik zou iets anders bekijken.

Blaataap
Master
 Bericht 

snovvdog schreef:
Die 1.3, is dat niet techniek uit het jaar kruik?

Geloof het wel. Basis ligt in de jaren '70. Weinig aan veranderd in de loop der tijd.

zandbak
Master
 Bericht 
okkiwokki schreef:
- 85k in 11-12 jaar lijkt me wat weinig. Plus het interieur wat niet helemaal fris meer lijkt.

Kilometerstand kan natuurlijk best, afhankelijk van wie er in heeft gereden. Dat kan ook de schade verklaren als het van een ouder iemand is geweest.

Een bejaarde kennis van mij rijdt rond in een micra van 19 jaar oud, met nog geen ton op de teller (stand klopt 100%) en nogal wat schade rondom.

Buiten dat: ik zou inderdaad ook geen ka nemen. Een nieuwe was te doen, maar na een aantal jaar op tijd inruilen voordat de genoemde ellende losbarstte.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Mooi, dat klinkt goed allemaal. Pak 'm maar in.

yj24tp
Pro
 Bericht 

Ga voor een Yaris of een Starlet, hebben misschien niet de looks maar wel probleemloos rijden

Remo
Master
 Bericht 
Ik had altijd het idee dat mensen zo'n ding cadeau hadden gekregen of ooit gewonnen hadden bij de postcode loterij. Maar er wordt dus echt naar gezocht. :-?

Lotus Omega
Master
 Bericht 
okkiwokki schreef:
85k in 11-12 jaar lijkt me wat weinig. Plus het interieur wat niet helemaal fris meer lijkt.

Kan best hoor. Mijn auto is van 2004 en had toen ik hem 2 maanden geleden in gebruik nam ook maar 96.500 km gereden. Gewoon goed letten op het tellerrapport en op slijtageplekken e.d. en of hij ook een beetje fris en strak aanvoelt tijdens het rijden. Als dat allemaal een beetje met elkaar overeenstemt kan het best kloppen.

djee
Master
 Bericht 
Heeft al iemand gezegd: neem geen ka?

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Ik weet het niet zeker, dus voor de zekerheid: doe het niet :lol:

TMCLHVN
Laat zich horen
 Bericht 
Dit model (2005) heeft volgens mij een digitale kilometerteller met 6 cijfers. Oudere KA modellen hebben een km teller met 5 cijfers.
De oude 1.3 is lawaaiig zeker net na het starten, maar (in mijn ervaring) wel betrouwbaar. Zoals eerder genoemd, zorg voor reserve lampjes.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
On a more positive note..
Mijn moeder heeft zo'n ding gehad, een 1.3.
Ik heb daar (toen ik nog thuis woonde) regelmatig in gereden en het is echt een leuk ding om in te sturen. Verder weet ik niet hoe ze mechanisch zijn, de roestverhalen ken ik ook (had die van mijn moeder geen last van, maar die was toen ook nieuw).

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik heb het allemaal even opgezocht, de eerste motorisatie is een antiek blok gebaseerd op een Ford uit de jaren '50.

60pk uit een 1.3, wtf!
Later vanaf 2002 een modernere duratec motor, met welgeteld, 70pk...

Koop je een starlet uit 1994, heb je wel een modern blokje. Onverwoestbaar Japans en 75pk... Later in 1996 kregen ze 16 kleppen...

Ik blijf mij verbazen hoe lang VAG en Ford die 8 klepper troep bleef produceren, in Japan waren de mijlen verder met de toegepaste techniek en hadden in al hun modellen meer vermogen dan de concurrentie.

zandbak
Master
 Bericht 
Al die 8 klepper blokjes van de vorige generatie gaan wel eeuwen mee. Die 16 klepper motoren zijn vaak bij 2 ton al rijp voor de sloop

okkiwokki
Master
 Bericht 
033er schreef:
Ik zou iets anders bekijken.

zandbak schreef:
ik zou inderdaad ook geen ka nemen.

djee schreef:
neem geen ka?

DikkeDiesel schreef:
doe het niet

:lol: :lol: :lol:
Maar oke, heb iig gezegd dat we niet naar de beoogde auto gaan kijken. Heb er niet zo veel vertrouwen in en het is niet om de hoek.

Ga eventjes wat rond marktplaatsen. Zijn er nog aanraders?

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Seat Arosa 1.4 ofzo, als het dan toch een klein ding moet zijn.

zandbak
Master
 Bericht 
okkiwokki schreef:
Ga eventjes wat rond marktplaatsen. Zijn er nog aanraders?

Iets japans

Feitelijk
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Al die 8 klepper blokjes van de vorige generatie gaan wel eeuwen mee. Die 16 klepper motoren zijn vaak bij 2 ton al rijp voor de sloop

In de nieuwe Ka zat ook een 8 klepper fiat FIRE motor uit de jaren 80

zandbak
Master
 Bericht 
Die motoren gaan langer mee dan de rest van de auto O:)

WNS2.0D
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Iets japans

Is niet meer zo stellig te zeggen als 30-20 jaar geleden. Er zijn ook zat betrouwbare europese modellen, zoals gek genoeg bijvoorbeeld de moderne Fiats.
Wat bij de jappen volgens mij nog wel zo is is dat, hoewel betrouwbaar, onderhoud wel duur is wanneer er zaken vervangen moeten worden.

snovvdog
Master
 Bericht 
zandbak schreef:

Wat een onzin ik heb zelf een rolla met boven 3 Ton en vroeger hadden we dezelfde op LPG na 4.5 Ton weggedaan.

Jappen bouwden gewoon beter spul dan die Europese meuk in de jaren 90.

zandbak
Master
 Bericht 
Wij reden renaults met 5+ ton op de teller, zowel op benzine als op lpg. Allemaal 8 kleppers.

WNS2.0D schreef:
zoals gek genoeg bijvoorbeeld de moderne Fiats.

Okki zoekt iets van een jaar of 12 oud, dat zijn geen moderne fiats....

Pen
Master
 Bericht 
Heb voor mijn moeder toen een 1.2 16V Twingo gehaald in plaats van een Ka. Reed beter, stuurde beter en roest niet zo hard. Wel even controleren of de schokdempers al vervangen zijn.

Ducantoni
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
okkiwokki schreef: - 85k in 11-12 jaar lijkt me wat weinig. Plus het interieur wat niet helemaal fris meer lijkt.

Kilometerstand kan natuurlijk best, afhankelijk van wie er in heeft gereden. Dat kan ook de schade verklaren als het van een ouder iemand is geweest.

Een bejaarde kennis van mij rijdt rond in een micra van 19 jaar oud, met nog geen ton op de teller (stand klopt 100%)

Heb hier een Golf mk3 staan die net iets meer dan een ton heeft afgelegd in meer dan 20 jaar tijd. Tellerstand was logisch en het was aan de auto wel te zien dat die niet intensief gebruikt is. Alle rekeningen van het onderhoud zaten er zelfs nog bij. Heel soms kom je zoiets tegen.

Rover
Master
 Bericht 
Persoonlijk heb ik eigenlijk geen slechte ervaringen met een Kakje, ja het is niet het meest optimaal vormgegeven wat betreft kofferbakruimte en ja ROEST is een echt issue bij deze gebakjes.
Verder rijden ze verassend goed en is de techniek lekker simpel. Vond het best een geinig bakkie, totdat een Pool zijn auto er tegenaan zette.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Oude Twingo's hebben geen overmatige last van de schokbrekers, maar van afbrekende veren. Komt helaas bij diverse Renaults regelmatig voor.
Verder redelijk onverwoestbaar. Stoelen alleen niet geschikt voor lange en/of dikke mensen.

Pagina 1 van 1 [ 31 berichten ]