» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 8 van 33  [ 1609 berichten ]
Schoenzool
Master
 Bericht 
Injectie schreef:
Saaie race tot nu toe.

Mijn inziens de hele tijd gebleven.

Max heeft het mooi gedaan, plekje vijf is niet verkeerd op een circuit als moonaakoo

Injectie
Master
 Bericht 
Spannendste was geloof ik dat ik mijn dochter voor het beeld weg moest sturen net toen ricciardo de muur toucheerde

KanarieVW
Master
 Bericht 
Weinig soeps. Max goede klassering kwijt door matige pitstop. Zonde.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Max goede klassering kwijt door matige pitstop.

Nee, door matige team strategie. Zou toch verwachten dat ze met max zouden overleggen.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Net indy 500 gekeken. Dat is toch wel heel wat meer racen dan die optocht langs de toeristische plekjes in Monaco.

406
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
goede klassering kwijt door matige pitstop.

Ze konden in ieder geval de banden vinden dit keer.

Jack.Ryan schreef:
Zou toch verwachten dat ze met max zouden overleggen.

Dat. Was kennelijk niet het geval. Maar voor de cijfertjes fetishisten wel een mooie.

frankram
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Net indy 500 gekeken. Dat is toch wel heel wat meer racen dan die optocht langs de toeristische plekjes in Monaco.

Alleen die safetycar had wat minder vaak de baan op gemogen. :fp: :fp: :fp: :fp:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Moet eerlijk zeggen dat ik me met de Indy500 ook beter heb vermaakt dan met de F1...

KanarieVW
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Nee, door matige team strategie. Zou toch verwachten dat ze met max zouden overleggen.

De strategie pakte niet heel best uit nee, maar 1,5 seconden verliezen bij je pitstop door een fout rechts voor maakt uiteindelijk dat hij achter Ricciardo en Bottas bleef.

406
Master
 Bericht 
:kniktja:

A4
Master
 Bericht 
Het is gewoon echt te hopen dat Max snel naar een top team gaat. Red Bull is gewoon op alle vlakken de aansluiting kwijt. Max kennende vindt ie het niks om telkens 4e, 5e of 6e te worden.

406
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Max kennende vindt ie het niks om telkens 4e, 5e of 6e te worden.

De andere 18 hebben dat ook.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Maar ja, wat is een toekomstig topteam?
Vroegah was McLaren was altijd geweldig. Kijk ze nu eens. En Mercedes doet het tegenovergestelde. Ferrari is tijden ruk geweest, sluiten nu pas weer echt aan. Redbull is meerdere jaren erg sterk geweest, alleen de laatste jaren net niet. Alles leek erop dat ze het dit jaar goed voor elkaar zouden hebben en Ferrari niet.
Toch heeft Ferrari het gat (meer dan?) gedicht en RB niet.

Voor 2018 denk ik dat het toch echt weer tussen Mercedes, Ferrari en Redbull zal gaan. Misschien dat Renault voor de jaren daarna kansen heeft, maar het blijft koffiedik kijken.

Ik denk dat hij er verstandig aan doet om voorlopig bij RB te blijven. Ervaring opdoen en misschien dat ze toch weer een goede motor krijgen zodat hij weer aan de top mee kan doen.
Als het in 2018 weer modderen wordt dan denk ik dat hij naar Ferrari moet gaan. Ik heb het gevoel dat zij voor meerdere jaren op de goede weg zitten.

KanarieVW
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Het is gewoon echt te hopen dat Max snel naar een top team gaat.

RedBull IS een topteam. Mercedes is inmiddels bijgehaald door Ferrari en vorige race en afgelopen Zondag zat RB ook al aardig in de buurt van Mercedes. Het werkt nou eenmaal niet zo dat alle topteams elk jaar iedere race voor de overwinning kunnen strijden. Een team als RB past juist heel goed bij een jonge gast als Max en die komen echt wel weer op de bovenste trede te staan. Snap de paniek niet zo, relax hij is net 19. Lekker hollands lopen klagen, omdat iedereen wel even dacht dat hij kampioen zou worden. Als je je er wat langer in verdiept hebt weet je dat het zo niet werkt. Welkom in de wereld van de F1.

406
Master
 Bericht 
RBR heeft van de winter het huiswerk gewoon niet goed gemaakt. De afgelopen races pijn van gehad en vanaf spanje elke race een stapje dichterbij komen. Grootste manko wat ze hebben is (dit seizoen iig) de afhankelijkheid van Renault.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
RedBull IS een topteam.

Wat betreft budget en ambities wel, maar ze hebben geen eigen motor en met hun budget en ambitie zullen ze niet snel een klantenmotor van een top team krijgen. En straks als Renault zelf serieus mee wil gaan doen staan ze daar ook op de tweede plek.

Max is goed en zou een keer kampioen kunnen worden. Maar, laat je niet gek maken, de helft van het veld zou kampioen kunnen worden als je die in de juiste wagen zet (dit seizoen dus Ferrari) Met een RBR zie ik Max de komende jaren geen kampioen worden.

NoCashCow
Master
 Bericht 

RBR heeft dominante jaren gekend. Ik denk dat ze een groot merk in de automobielindustrie gaan strikken voor de motor. Al is het maar in naam.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Ferrari en Mercedes kunnen hun motoren wel niet willen leveren aan RBR, maar ze zullen wel moeten volgens de nieuwe regels. Het contract met Renault loopt tm 2018 dus daarna kan RBR gaan shoppen bij anderen.
Maar de kans is ook dat Renault eind van het seizoen de handel op de rit heeft. 2018 motoren hebben dezelfde spec dus er is nog vanalles mogelijk.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
406 schreef:
post4369531.html#p4369531 schreef: Zou toch verwachten dat ze met max zouden overleggen.
Dat. Was kennelijk niet het geval.

Nee natuurlijk niet, het is geen vergadersessie die je effe in een auto doet.

Een coureur moet rijden en niet nadenken over een teamstrategie, dat kost tijd en dat is ongewenst tijdens racen.

Blaataap
Master
 Bericht 

NoCashCow schreef:
RBR heeft dominante jaren gekend. Ik denk dat ze een groot merk in de automobielindustrie gaan strikken voor de motor. Al is het maar in naam.

Er gaan geruchten dat RBR met de nieuwe motorformule (vanaf 2020) niet meer met Renault zou rijden, maar met een bepaalde Duitse premiumautofabrikant die heel goed is met software.

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Ik denk dat ze een groot merk in de automobielindustrie gaan strikken voor de motor. Al is het maar in naam

Die hebben ook niet 123 een topmotor op de plank liggen. Kijk eens naar Honda, grootste motorenfabrikant ter wereld, die zijn ook al een tijdje aan het tobben met een F1 motor bij McLaren.

een F1 motor bouw je niet zo maar op vanuit het niets, daar gaat best wel wat tijd overheen.

NoCashCow
Master
 Bericht 

@VTEC_driver: daarom schreef ik ook:
Citaat:
Al is het maar in naam

Rebadgen van een bestaande motor, net zoals ze met Tag Heuer hebben gedaan. Alleen dan met de naam van een automobielmerk, waarschijnlijk eentje die met een A begint.

A4
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Lekker hollands lopen klagen, omdat iedereen wel even dacht dat hij kampioen zou worden. Als je je er wat langer in verdiept hebt weet je dat het zo niet werkt. Welkom in de wereld van de F1.

Ik had echt niet verwacht dat hij eventjes kampioen zou worden. Ik stel alleen maar dat ik RBR zwaar tegen vind vallen dit seizoen.
Het gat is gewoon te groot, dat betekent dat je afgelopen winter hebt zitten pitten. Aan het budget kan het niet liggen in elk geval.
Het klinkt misschien lekker negatief, maar dit seizoen kan je gewoon als verloren beschouwen. Hopen dat je nog 3e wordt bij de constructeurs, maar meer wordt het niet.

Blaataap
Master
 Bericht 

A4 schreef:
Het gat is gewoon te groot, dat betekent dat je afgelopen winter hebt zitten pitten. Aan het budget kan het niet liggen in elk geval.

Komt ook doordat de FIA de ophanging van RBR illegaal verklaarde na de wintertests én doordat RBR problemen had met de correlatie van datasets tussen CFD, windtunnel en 'on track'. Drie verschillende datasets kregen ze daarvan. Dan is het niet simpel om te ontdekken wat het probleem is, waar dat nu eigenlijk ligt en hoe je dat oplost.
Ferrari had hetzelfde tussen windtunnel data en 'on track' data. Die oplossing heeft ze 8 jaar gekost omdat ze een nieuwe windtunnel moesten laten bouwen.

KanarieVW
Master
 Bericht 
VTEC_Driver schreef:
Die hebben ook niet 123 een topmotor op de plank liggen. Kijk eens naar Honda, grootste motorenfabrikant ter wereld, die zijn ook al een tijdje aan het tobben met een F1 motor bij McLaren.

een F1 motor bouw je niet zo maar op vanuit het niets, daar gaat best wel wat tijd overheen.

Probleem met de Honda motor heeft Mclaren ook grotendeels aan zichzelf te danken. Bij alle andere teams bouwen ze het chassis obv de motor, maar bij McLaren moest het per se andersom. Dit is het chassis en zorg maar dat hij in dit vakje past. Met als gevold dat Honda een beetje het wiel opnieuw moest uit gaan vinden.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Link

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
VTEC_Driver schreef:

Dat is voor een groot deel de schuld van McLaren. Die dachten dat een aerodynamisch voordeel van een zeer compacte motor zwaarder zou wegen dan heel veel extra paarden. Met dat uitgangspunt moest Honda er vervolgens het beste van zien te maken.

406
Master
 Bericht 
Dat filmpje is wel echt heerlijk :respect:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Heerlijk filmpje. Je ziet ook dat ze echt lol hebben.

Blaataap
Master
 Bericht 

Citaat:
Toro Rosso: Bei Bankgarantie wäre ein Verkauf denkbar

Exklusiv: Wie knapp Volkswagen an einem Formel-1-Einstieg bei Toro Rosso dran war und warum ein Verkauf des Teams "immer" wieder ein Thema ist

Red Bull kann sich nach wie vor vorstellen, das Engagement in der Formel 1 künftig auf ein Team zu beschränken. Unter den richtigen Rahmenbedingungen wäre der Energiedrink-Hersteller bereit, Toro Rosso zu verkaufen. Das erklärt Red Bulls Motorsportkonsulent Helmut Marko in einem Interview mit 'Motorsport-Total.com'.

Ein Verkauf sei "immer wieder" ein Thema, bestätigt der Österreicher. Konkrete Hinweise auf Interesse von einem möglichen Investor gibt es derzeit aber nicht. Marko: "Es müsste jemand sein, der Cash hat. Wie oft sind mir schon Kandidaten untergekommen, die mit einem irgendeinem geleasten Privatjet angekommen sind! Wenn jemand eine Bankgarantie auf den Tisch legt, reden wir weiter."

Hele verhaal

NoCashCow
Master
 Bericht 

Er wordt wel eens vaker wat geroepen door HM. Niet te snel geloven. Ze moeten toch eerst eens goed winst maken voordat een verkoop rendabel is.

djee
Master
 Bericht 
Robert Kubica heeft dinsdag ruim zes jaar na een zware crash verrassend weer zijn eerste meters gemaakt in een Formule 1-auto. De Pool kwam tot 115 ronden op het circuit van Valencia.
De inmiddels 32-jarige Kubica was tussen 2006 en 2010 actief in de Formule 1 en moest zijn carrière noodgedwongen beëindigen na een heftig ongeluk bij een rally in februari 2011.

Bij de crash in aanloop naar het nieuwe seizoen van dat jaar liep Kubica ernstige verwondingen op aan zijn been, arm en hand. De verwachting was dat hij nooit meer in een Formule 1-auto zou stappen. Hij reed in de afgelopen jaren wel rallywedstrijden.

Kubica boekte zijn grootste succes als Formule 1-coureur in 2008, toen hij in dienst van BMW Sauber de Grand Prix van Canada won. Daarmee was hij de eerste Poolse racewinnaar ooit.

In totaal eindigde hij twaalf keer op het podium. In 2008 werd hij bovendien vierde in de strijd om de wereldtitel. Tijdens zijn laatste jaar als Fomule 1-coureur reed Kubica in dienst van Renault. Of de Pool werkt aan een rentree is niet bekend.

Bron nu.nl
:applaus:

Mdw
Master
 Bericht 
:D :applaus:

NoCashCow
Master
 Bericht 

Wat is daar nu het doel van? Net of ze een tweede Zanardi in een eenzitter willen hebben.

KanarieVW
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Wat is daar nu het doel van? Net of ze een tweede Zanardi in een eenzitter willen hebben.

Streven naar het onmogelijke.
Mooi toch. Als jij niet meer zou kunnen doen wat je het liefste doet ga je daar toch ook voor vechten?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dus ik vroeg me af hoe het Micheal zo zijn... Maar tis stil op dat front.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik ben wel benieuwd of ie een beetje concurrerende rondetijden heeft kunnen zetten (nee, niet met de auto van dit jaar natuurlijk).

WimLex
Master
 Bericht 
Hoelaat begint de race ? over 2 uur ?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
20u. Voorbeschouwing Ziggo 19u.

frankram
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Hoelaat begint de race ? over 2 uur ?

Om 20.00 uur. :kniktja: :kniktja:

406
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Ik ben wel benieuwd of ie een beetje concurrerende rondetijden heeft kunnen zetten (nee, niet met de auto van dit jaar natuurlijk).

Dan zullen ze wel redelijk overeenkomen met de Mclaren van dit jaar ;)

Misschien een leuk idee voor de toto: voorspel in welke bocht en tijdens welke ronde Lance Stroll crasht.

406
Master
 Bericht 
Berichtgeving van renault:
Citaat:
Renault Sport Racing Managing Director Cyril Abiteboul has poured cold water on talk of a significant power unit upgrade for the next race in Azerbaijan, saying that the French manufacturer will not introduce a big overhaul until next year.

It is all about constant improvements which overall will make a difference
Cyril Abiteboul
Speaking to Formula1.com at the Canadian Grand Prix, Abiteboul said that suggestions of a major update for Baku had come from customer team Red Bull, but that it would be wrong for them to expect a ‘magic bullet’ this term, saying only incremental upgrades were in the pipeline.

“It was Red Bull who said that there would be an upgrade [in Baku],” said Abiteboul. “There are upgrades permanently - every single race we are making some small improvements.

“Last year we created a huge expectation and we came with an upgrade that had a big impact. But we can’t repeat that every year.

“Now it is all about constant improvements which overall will make a difference - but there is no magic bullet. Every race the engine will become more and more reliable with the program on the dyno progressing.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Kortom: RB doet dit jaar niet meer mee om de knikkers.

406
Master
 Bericht 
Dat deden ze al niet. Als je de eerste 4-5 races zo ongelooflijk achterloopt dan is er echt een wonder nodig om daarna nog mee te kunnen doen voor het kampioenschap.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Klopt, maar dan kun je nog voor succes gaan op het eind van het seizoen in de vorm van wat zeges. Ook dat is nu uit beeld.

WimLex
Master
 Bericht 
kanonne wat een start :x

Mdw
Master
 Bericht 
:kniktja: :x

WimLex
Master
 Bericht 
sjeezus, autodelen vliegen nog steeds in het rond :x

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
De reporter van Eplsite vroeg zich af wat Max vanmorgen gegeten had. :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Pagina 8 van 33 [ 1609 berichten ]