» Off-"Flitsservice" » Auto's Reclamevrij? Log aub in, kost niets   



 Pagina 1 van 1  [ 32 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Formule 1: Definitief 21 races in 2018

Het Formule 1-seizoen kent volgend jaar definitief één race meer dan afgelopen seizoen. De kalender met 21 races werd vandaag goedgekeurd door de World Motor Sport Council.

Waar Max Verstappen en co. dit jaar 20 Formule 1-races afwerkten, wachten er volgend jaar weer 21, net als in 2016. Toen het langste Formule 1-seizoen ooit. De World Motor Sport Council keurde vandaag bij een vergadering in Parijs de voorgestelde kalender met 21 WK-afspraken definitief goed. Gestart wordt op 25 maart in Melbourne en de laatste afspraak is precies acht maanden later wederom in Abu Dhabi (25 november).

De GP van Maleisië, dit jaar gewonnen door Max Verstappen, keert zoals bekend niet terug op de WK-kalender. Wel weer van de partij in de zomer zijn Frankrijk en Duitsland, beide races ontbraken afgelopen seizoen.

Bij de vergadering werd ook de situatie rondom de Braziliaanse grand prix besproken, waar enkele veiligheidsincidenten nabij het circuit waren. Er moet door een onafhankelijk beveilgingsbedrijf een onderzoek gedaan worden naar de incidenten rondom Interlagos. Daarnaast is er een dringend advies aan de plaatselijke organisatie gedaan om volgend jaar een officiële politiepost in te richten op het circuit en de communicatie met de lokale autoriteiten te verbeteren.

De volledige Formule 1 WK-kalender van 2018
25 maart: Melbourne, Australië
8 april: Bahrein
15 april: Sjanghai, China
29 april: Bakoe, Azerbeidzjan
13 mei: Barcelona, Spanje
27 mei: Monte Carlo, Monaco
10 juni: Montréal, Canada
24 juni: Le Castellet, Frankrijk
|1 juli: Spielberg, Oostenrijk
8 juli: Silverstone, Engeland
22 juli: Hockenheim, Duitsland
29 juli: Boedapest, Hongarije
26 augustus: Spa-Francorchamps, België
2 september: Monza, Italië
16 september: Singapore
30 september: Sotsji, Rusland
7 oktober: Suzuka, Japan
21 oktober: Austin, VS
28 oktober: Mexico-stad, Mexico
11 november: Sao Paulo, Brazilië
25 november: Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Bron: https://www.ad.nl/formule-1/formule-1-d ... ~a0fe6624/

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dat Canada nog tussen de Europese GP's staat, blijf ik maar vreemd vinden. Ik had toch verwacht dat ze deze rond de GP's van de VS, Mexico en Brazilië zouden plaatsen.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Tickets voor de GP van Barcelona zijn besteld!

maarten28
Master
 Bericht 
 
basjuh1981 schreef:
Dat Canada nog tussen de Europese GP's staat, blijf ik maar vreemd vinden. Ik had toch verwacht dat ze deze rond de GP's van de VS, Mexico en Brazilië zouden plaatsen.

Ik denk dat het weer in Montreal in oktober daar minder geschikt voor is.

Griffin
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Ik denk dat het weer in Montreal in oktober daar minder geschikt voor is.

http://www.holiday-weather.com/montreal/averages/june/
http://www.holiday-weather.com/montreal ... es/october
Valt best mee dus: gemiddeld zo rond de 14 graden halverwege de maand, prima temperatuurtje toch? 17 regendagen, ca. 70mm neerslag. In juni is het uiteraard warmer (12 tot 23 graden), maar ook 17 regendagen met iets meer neerslag (80mm).

Overigens was het deze october een stuk warmer, maxima rond de 23 graden:
https://www.accuweather.com/en/ca/montr ... ther/56186

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Canada ligt vlakbij Appelscha :D

basjuh1981
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Ik denk dat het weer in Montreal in oktober daar minder geschikt voor is.

Het ging mij meer om het logistieke verhaal. Eerst door Europa, dan 2 weken later naar Canada vliegen en daarna weer terug naar Europa. Slaat natuurlijk nergens op.

zadkine
Master
 Bericht 
En dan nu de straffen:
Gridstraffen voor 2018 uitgelegd.

Citaat:
Formule 1 past systeem voor gridstraffen aan voor 2018


De FIA heeft woensdag aangekondigd om wijzigingen aan te brengen in het gridstraffensysteem voor de Formule 1. Doel is om het voor fans minder verwarrend te maken.

De onvrede rond de gridpenalties is dit jaar gegroeid, F1’s sportief directeur Ross Brawn noemde het recent zelfs een ‘farce’. Met het oog op de veranderingen in de Formule 1-reglementen van volgend jaar, als teams maar drie motoren per seizoen mogen gebruiken, wordt de situatie mogelijk nog hachelijker.

Na overleg tijdens het World Motor Sport Council in Parijs woensdag is de FIA tot een systeem gekomen waardoor het eenvoudiger zou moeten worden om de startgrid voor races te bepalen nadat er een groot aantal gridstraffen uitgedeeld is. Vanaf nu moet iedere coureur die meer dan vijftien strafplaatsen te incasseren krijgt vanaf de laatste plaats op de grid starten. Die vijftien plaatsen staan gelijk aan het voor de eerste keer inzetten van drie nieuwe elementen.

In een verklaring van de FIA stond te lezen: “Er is ook een verandering aan het gridstraffensysteem voor motorwissels goedgekeurd. Wanneer een coureur een gridstraf krijgt van meer dan vijftien plaatsen, start hij vanaf de laatste plaats op de grid. Als meerdere coureurs een dergelijke straf ontvangen zullen ze op de grid geplaatst worden in volgorde van overtredingen die werden gepleegd."

De FIA maakte ook een aantal andere veranderingen in de reglementen voor 2018 bekend.

Daarbij horen:

Reglementen met betrekking tot de procedures voor het starten en herstarten van de race achter de safety car.Flexibiliteit om het tijdschema van raceweekenden te veranderen.Er is vastgelegd dat het testen van oude Formule 1-auto’s alleen mogelijk is op circuits met een FIA Grade 1 of 1T-licentie.Het voorkomen dat demonstraties gebruikt worden als tests. Demonstraties mogen niet langer zijn dan 50 kilometer en er mogen alleen banden gebruikt worden die speciaal voor de gelegenheid geproduceerd zijn.Veranderingen in de reglementen zodat olie niet als brandstof gebruikt kan worden.Een introductie van gedetailleerde specificaties olie.Een minimumgewicht en volume voor de batterijen.Veranderingen in de positie van camera’s en spiegels voor de halo

Met medewerking van Jonathan Noble


Scaniafan
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Als meerdere coureurs een dergelijke straf ontvangen zullen ze op de grid geplaatst worden in volgorde van overtredingen die werden gepleegd."


Dus als 't een essentieel onderdeel is wat toevallig bij 2 auto's van 1 team gewisseld moet worden, wordt ie eerst bij de "2de" coureur gewisseld :[

KanarieVW
Master
 Bericht 
Er veranderd dus weinig. Het is meer voor het beeld dat je geen 40 plaatsen straf meer kan krijgen, maar je start evengoed achteraan.

406
Master
 Bericht 
De oude en ik hebben het plan om naar de GP van Montréal te gaan :woop:

406
Master
 Bericht 
En vandaag de tickets en vlucht geboekt en betaald. Zin an. :woop: :woop:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Veel plezier!

// oh het is pas over een half jaar ;)

BLikent
Master
 Bericht 
DvhN schreef:
Autosportfederatie FIA: Circuit Assen geschikt voor Formule 1

De internationale autosportfederatie FIA is van mening dat het TT Circuit in Assen in principe geschikt is voor een Formule 1 Grand Prix.

Dat blijkt uit een eerste onderzoek van de autosportkoepel. De bevindingen worden dinsdag officieel naar buiten gebracht. De belangrijkste conclusie is dat Formule 1 mogelijk is, maar dat er extra onderzoek nodig is voor er volgende stappen kunnen worden gezet.

Aanvullend onderzoek op korte termijn
Het aanvullende onderzoek wordt op korte termijn verricht. Dat bevestigen bronnen aan Dagblad van het Noorden.

Het TT Circuit heeft wel oren naar een Formule 1-avontuur, maar de MotoGP blijft het hoogste goed, zo lieten bestuur en directie van de Drentse kathedraal van de snelheid eerder al weten. Assen is het mekka van de motorsport en eventuele aanpassingen aan het circuit mogen die status niet in gevaar brengen.

Meer inzicht in aanpassingen nodig
Het extra onderzoek, dat begin volgend jaar afgerond moet zijn, moet de beleidsbepalers van het TT Circuit meer inzicht geven in de vereiste aanpassingen en de kosten die het geschikt maken van het circuit voor Formule 1 met zich meebrengt.

Pas dan kunnen bestuur en directie een besluit nemen over volgende stappen, zoals het vormgeven van het financiële plan om de komst van Formule 1 mogelijk te maken.

Het Amerikaanse mediaconglomeraat Liberty is eigenaar van de Formule 1. Dat de autosportfederatie FIA Assen geschikt acht, zegt nog niets over de ideeën, wensen en eisen van Liberty, bijvoorbeeld ten aanzien van de grootte van de pitboxen, de kwaliteit van de mediafaciliteiten en de voorzieningen op de paddock.

Positieve reacties
Autosportpromotor Lee van Dam uit Assen gaf een maand geleden in deze krant aan dat hij al is benaderd door partijen die geld willen steken in een Drents Formule 1-circus. De provincie en Assen reageerden positief en zijn bereid mee te denken.

Zandvoorts initiatief
Ook vanuit Zandvoort is er een initiatief om de Formule 1 naar Nederland te halen. Het in de duinen gelegen circuit liet eveneens onderzoek doen naar de haalbaarheid. Ook dat advies was positief, al lijken de kosten van de aanpassingen in de Noord-Hollandse badplaats vele malen hoger uit te vallen dan in Drenthe, onder meer vanwege de lastige bereikbaarheid.

Toch worden ook daar de mogelijkheden van financiering onderzocht, waarbij het draagvlak – net als bij het TT Circuit – zowel vanuit het bedrijfsleven als vanuit de overheid moet komen.

Populariteit
De Formule 1 is sinds de opkomst van Max Verstappen ongekend populair in ons land. Met zijn succes ontstond ook de roep om een Nederlandse race.

Over een paar jaar hoef je niet zo ver te reizen, hoewel je er misschien net zo lang over doet om het circuit te bereiken.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Voor mij is het een uurtje dus doe maar.. Al betwijfel ik of ik zou gaan kijken.. Hype => ticketprijzen sky high.

406
Master
 Bericht 
Assen is als circuit veel te boring voor een f1 race

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nou Monza is spetterend... Red Bull ring is de kortste.

basjuh1981
Master
 Bericht 
En Hungaroring is het Mickey Mouse-circuit.

406
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Nou Monza is spetterend...

Nee. Het is enkel historisch verantwoord, verder is er niets aan die race.
Bahrain, Sochi, Baku, Monza en Abudhabi vind ik qua race echt heel weinig aan.

Ducantoni
Master
 Bericht 
BLikent schreef:
maar de MotoGP blijft het hoogste goed,

:thumb:

Nu is het afwachten wanneer de buurtbewoners zich laten horen, want het circuit heeft nu al te maken met de nodige restricties.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
406 schreef:
En vandaag de tickets en vlucht geboekt en betaald. Zin an. :woop: :woop:
Gave shit man. Mag wat kosten, zo'n ervaring, dus hopelijk is het de moeite waard. Plaatsen al bekend?

406
Master
 Bericht 
Afbeelding
Tribune 11

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Mooi stuk! Kun je lekker de start zien en wellicht daarna nog een paar mooie inhaalacties.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nu.nl schreef:
Formule 1-baas Carey enthousiast over Grand Prix in centrum Kopenhagen


De kans op een Grand Prix in het centrum van Kopenhagen lijkt iets toegenomen. Formule 1-baas Chase Carey ziet een race in de Deense hoofdstad als een mooie toevoeging aan de kalender.

"We zijn enthousiast over de mogelijkheid om hier een Grand Prix te organiseren. De locatie van Kopenhagen is zeer interessant voor ons. De bruggen en het water kunnen mooie televisiebeelden opleveren", aldus Carey, die woensdag in Denemarken sprak met de burgemeester van Kopenhagen.

De mogelijke toetreding van Kopenhagen tot de Formule 1-kalender speelt al langer. Denemarken voerde in september al diverse gesprekken met het management van de Formule 1, maar dit is de eerste keer dat de baas van de koningsklasse van de autosport zich uitspreekt over de kwestie.

Onder anderen voormalig Formule 1-coureur Jan Magnussen is betrokken geweest bij het ontwerp van het circuit door de stad. De baan voert, volgens het concept, onder meer langs het parlementsgebouw Christiansborg en over twee bruggen in het centrum.

Scandinavië

Voormalig minister Helge Sander, één van de initiatiefnemers van het Kopenhagen-project, denkt dat een stratencircuit in Denemarken ook positief kan uitpakken voor de buurlanden.

"De eigenaren van de Formule 1 zien een Grand Prix in Kopenhagen niet alleen als een race in Denemarken. Het opent ook deuren voor de rest van Scandinavië. Dat is een interessante nieuwe markt voor hen", aldus Sander.

Denemarken is nog nooit gastheer geweest van een Formule 1-race. Het laatste Scandinavische land dat een Grand Prix organiseerde was Zweden (van 1973 tot 1978). Volgens Carey is er nog geen definitief besluit genomen over Kopenhagen, dat op zijn vroegst vanaf 2020 zal toetreden tot de Formule 1-kalender.

Het nieuwe seizoen in de Formule 1 begint op 25 maart met een Grand Prix van Australië.


Kopenhagen is bijna Nederland ook wel.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nu.nl schreef:
Ricciardo denkt dat hij in 2018 zelfde kansen krijgt als Verstappen

Daniel Ricciardo gaat ervan uit dat hij in het komende Formule 1-seizoen precies dezelfde kansen zal krijgen als Max Verstappen, hoewel hijzelf een aflopend contract heeft en zijn Nederlandse teamgenoot tot en met 2020 vastligt bij Aston Martin Red Bull Racing.

"Ik maak me geen enkele zorgen over een ongelijke behandeling tussen ons twee", zegt de 28-jarige Ricciardo woensdag op Motorsport.com. "Als dat wel het geval was geweest, had ik er al lang iets over gezegd."

Teambaas Christian Horner leek vorig jaar oktober bij de bekendmaking van de contractverlenging van Verstappen te suggereren dat de Limburger de kopman zou worden van Red Bull. "Het ligt voor de hand dat hij hier een team om zich heen gaat bouwen", zei Horner.

Volgens Ricciardo heeft Horner hem later apart genomen om die uitspraak uit te leggen. "Dat is niet iets wat ik wilde horen", doelt Ricciardo op de teksten van zijn teambaas.

"Maar Christian kwam later naar me toe om de uitspraak te verduidelijken. Hij zei: 'Mijn quotes zijn niet uit zijn verband gerukt, maar ik bedoelde het niet helemaal op deze manier. Ik wil niet dat je denkt dat we niet evenveel vechten voor jou als voor Max.'"
Teamgenoot Verstappen heeft hoge verwachtingen van komend seizoen

Perfect

Ricciardo heeft de uitleg van Horner geaccepteerd en richt zich nu volledig op het nieuwe seizoen. Hij vertelde eind vorig jaar al dat 2018 het belangrijkste seizoen uit zijn loopbaan wordt, omdat hij een beslissing zal moeten nemen over zijn toekomst.

Red Bull wil de Australiër graag behouden, maar de coureur is niet van plan haast te maken nu hij voor het eerst in zijn Formule 1-loopbaan een aflopend contract heeft.

"Ik onderken dat ik vaak perfect zal moeten rijden als ik mee wil blijven doen om de bovenste plaatsen", stelt Ricciardo. "Maar de racer in mij is vol vertrouwen."

Ricciardo eindigde vorig seizoen boven Verstappen in de WK-stand (vijfde om zesde). De jonge Nederlander won wel meer races dan zijn teamgenoot in 2017 (twee om één).

Het nieuwe Formule 1-seizoen begint op 25 maart met de Grand Prix van Australië.


Ik vind dat ie niet zo moeilijk moet doen en gewoon moet bijtekenen. Goed duo zo.

Leuker dan dit wordt het toch niet voor hem (Ricciardo).

Weet trouwens iemand wanneer het seizoen weer van start gaat?

406
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Weet trouwens iemand wanneer het seizoen weer van start gaat?

Staat bovenaan de pagina O:)

In ander nieuws, Kvyat naar ferrari:
f1.com schreef:
Former Red Bull and Toro Rosso protege Daniil Kvyat will continue to play a role in F1 in 2018 after Ferrari announced that the Russian has joined them as a development driver.
Kvyat lost his drive at Toro Rosso following last November’s United States Grand Prix in Austin, with Helmut Marko later confirming that the 23-year-old had also left the Red Bull driver pool.

That left Kvyat with no drive and an uncertain future in Grand Prix racing - until Ferrari swooped to secure his services ahead of their 2018 campaign.

A veteran of 72 Grand Prix starts, Kvyat made his debut with Toro Rosso in 2014, becoming the then-youngest points scorer in F1 history when, aged 19, he finished ninth in Australia.

A move to Red Bull followed in 2015, with the Russian scoring one podium and outscoring team mate Daniel Ricciardo over the year. Another rostrum finish followed in early 2016 before a messy race in Russia - during which he punted new Ferrari team mate Sebastian Vettel out of the race - after which Kvyat was demoted back to Toro Rosso, with Max Verstappen moving in the other direction.

His arrival at Ferrari follows a season in which he scored just five points in 15 races, though he remains highly rated by many within the sport, including former team principal Franz Tost.

"I am still convinced that Daniil has a very high natural speed," Tost told F1.com recently. "Maybe a short break – to get organised again – and probably we will see Daniil back at his usual performance level with another team."


Van alle teams had ik Ferrari niet verwacht om Kvyat in huis te nemen.
Link


NoCashCow
Master
 Bericht 
 
Vind het een goede ontwikkeling dat er meer circuits in Europa en Noord Amerika bij kunnen komen. Die Tilke omlopen in de zandbak heeft iedereen wel gezien.

BB
Master
 Bericht 
 
Zwager en ik gaan dit jaar wederom naar de GP van België. Deze keer worden het Silver 1 plekken voor het weekend.

KanarieVW
Master
 Bericht 
406 schreef:
Van alle teams had ik Ferrari niet verwacht om Kvyat in huis te nemen.


Hij is wat onhandig in races, maar het zal zeker meespelen dat hij kennis heeft van de zaken waar RBR zich de afgelopen jaren mee bezig heeft gehouden. Zolang hij geen races hoeft te rijden is er weinig mis mee denk ik.

BB schreef:
Zwager en ik gaan dit jaar wederom naar de GP van België. Deze keer worden het Silver 1 plekken voor het weekend.


Wij gaan met z'n 5en naar Barcelona. Lang getwijfeld om tribune kaarten te nemen, maar toch general admission gedaan. Niet om de prijs, maar je hebt daar prima heuvel waar je gewoon lekker kan zitten.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Hij is wat onhandig in races, maar het zal zeker meespelen dat hij kennis heeft van de zaken waar RBR zich de afgelopen jaren mee bezig heeft gehouden. Zolang hij geen races hoeft te rijden is er weinig mis mee denk ik.

Wat vooral ook mee zal spelen is dat hij recente race ervaring heeft en een superlicentie. Best handig om in je test team iemand met die ervaring te hebben die ook nog als reserve rijder ingezet zou kunnen worden.

OlieTankeR
Master
 Bericht 
 
En ervaring om iemand er uit te tikken!

BB
Master
 Bericht 
 
KanarieVW schreef:
Wij gaan met z'n 5en naar Barcelona. Lang getwijfeld om tribune kaarten te nemen, maar toch general admission gedaan. Niet om de prijs, maar je hebt daar prima heuvel waar je gewoon lekker kan zitten.


#Bucketlist :thumb:

 Pagina 1 van 1 [ 32 berichten ] 


Wie zijn er online

Leden op dit forum: A4, snovvdog en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…         
privacy policy