» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 11 van 31  [ 1519 berichten ]
Spook
Master
 Bericht 
Wacht maar tot de eerste Tokkie je de huid volscheldt omdat je aan zijn/haar auto zit. (Meestal haar). Of je überhaupt bemoeit met hoe ze geparkeerd staan, al is het nog zo fout of lastig voor iedereen. Mensen zijn klootzakken, en gaan eerder uit hun plaat dan om wat zelfreflectie toe te passen. Dat is de maatschappij waarin we leven. Trek je bek open en vraag beleefd iets wat ze niet aanstaat, en je hebt de poppen aan het dansen. Ask me how I know.

Feitelijk
Master
 Bericht 
How do you know?

Pietert
Master
 Bericht 
En dan?

Dan stond hij niet op de handrem en is zo tegen die auto erachter gerold.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Mensen zijn klootzakken

Ja ik vrees ook voor de toekomst, die jeugd van tegenwoordig:

Link

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Dan stond hij niet op de handrem en is zo tegen die auto erachter gerold.

Mja, ik blijf er gewoon van af :x

Spook
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
How do you know?

Heb ik al eens verteld geloof ik. Achterlijk wijf stond midden in de doorgang van een supermarkt geparkeerd. Waar geen parkeerplek was. En geen ruimte zonder alle in- en uitgaande verkeer van de parkeerplaats te hinderen. Maar het was vlak voor de ingang. Makkelijk. Voor iedereen een drama, maar voor haar scheelt het 10 meter lopen. Ik vraag netjes of ze aub gewoon op de parkeerplaats kan gaan staan. Met uitleg over het ongemak dat ze veroorzaakte. En krijg de huid volgescholden. Waar ik me mee bemoeide? Of ik klappen wilde? Heel fijn.

Dat is hoe het ervoor staat. Een grote bek geven maakt dat je geen verantwoordelijkheid voor je stommiteiten hoeft te nemen. En dat niemand je erop terechtwijst, op straffe van zo'n scene.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Spook schreef:
En krijg de huid volgescholden. Waar ik me mee bemoeide? Of ik klappen wilde?

"Ik sla vrouwen"
-Raymond

Je krijgt wel eens wat rond je oren ja. Mooi toch?
Link

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik stond ooit eens redelijk links in het vak om mijn hoogzwangere vrouw wat extra uitstapruimte te geven. Autootje naast me had van die mooie zwarte plastic stootstrips over de hele zijkant, dus daar zette ik mijn deur zachtjes tegenaan om zelf ook nog uit te kunnen stappen. Jonge k-wijf van wie de auto was begon me toch een partij te gillen dat ik haar auto raakte. Ging helemaal uit haar plaat dat ik haar auto zou kunnen beschadigen. Toen ik uitlegde dat die strips nu juist zijn bedoeld om schade te voorkomen flipte ze helemaal. Stond op het punt me te lijf te gaan geloof ik, wat gezien haar en mijn postuur dan wel weer erg potsierlijk was geweest :lol:

Zelfs haar passagiers hadden zoiets van meid je spoort niet :loco:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
zwarte plastic stootstrips over de hele zijkant, dus daar zette ik mijn deur zachtjes tegenaan om zelf ook nog uit te kunnen stappen

Daar ben ik ook niet zo van, gewoon geen contact maken.

Spook
Master
 Bericht 
Als je deur zijn breedste deel hoger of lager heeft dan die strip op de deur van de andere auto kun je nog contact maken met de lak. Ik vind het ook not done om contact te maken. Ik hou er altijd mijn hand tussen als het echt zo krap is. En ik let op ritsen e.d. van mijn jas of broek. Wel zo netjes.

Ik heb ook al meegemaakt dat de tegenpartij ging gillen omdat ik iets zei over dat haar passagiers hun deur tegen de mijne opensmeten. Dus ik kreeg de deur tegen mijn auto aan, en zij stond te gillen omdat ik er wat van zei. Echt. Weer hetzelfde: schreeuwen en scene maken zodat ze hun verantwoordelijkheid niet hoeven te nemen. Zum kotzen.

Blaataap
Master
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Je krijgt wel eens wat rond je oren ja. Mooi toch?

Dit valt nog wel mee. In Groningen kreeg ik regelmatig bijscholing in mijn wat meer kleurrijke vocabulaire :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Babyboomervocabulaire:
Link

Link

A4
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Autootje naast me had van die mooie zwarte plastic stootstrips over de hele zijkant, dus daar zette ik mijn deur zachtjes tegenaan om zelf ook nog uit te kunnen stappen.

Dat hoef je bij mij ook niet te doen. Een dergelijke scene had ik er niet van gemaakt, maar had je er wel op aangesproken als het mijn auto was en ik had het gezien.

Laatst bij de bouwmarkt ook, ik kom terug bij de auto staat er een stelletje hun auto in te pakken naast mijn auto. Tot ik zag dat hun portier gewoon tegen mijn auto aangeleund open stond. Toen ik vriendelijk vroeg of dit normaal was kreeg ik ook een grote waffel terug "ik beschadig toch niks?" en "stel je niet zo aan".
Gewoon met je spullen en tengels van mijn dingen afblijven, klaar.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik zat nog in de auto toen een man van +- 65 jaar z'n deur gewoon tegen de auto aangooide, uitgestapt (knalde aan de passagierskant er tegenaan) en behoorlijk fel aangesproken dat ie niet z'n deur tegen m'n auto moet gooien. Nou daar kreeg ik me toch een partij grote bek terug 'ik moest m'n grote bek houden, wat dacht ik wel niet, hij zou me thuis wel opzoeken, hij zou me verrot slaan als ik nog een keer zo'n grote bek tegen 'm had, partij schreeuwen zo hard dat de hele parkeerplaats keek. Geweldige lui. Gelukkig had karma toegeslagen en lag z'n spiegel kapot op de grond daarna toen die weg was gelopen. Weet tot de dag van vandaag niet hoe die daar terecht kwam.

A4
Master
 Bericht 
65+ers zijn het irritantste volk ever. Brutaal, de hele wereld draait om hun, doen nooit iets fout, hebben zeeën van tijd waardoor ze irritant zijn en doen, kunnen er niet tegen als je ze aanspreekt, kijken 9 vd 10 keer chagrijnig van zich af, rijden overal te langzaam behalve door de woonwijk; daar moeten ze met 50 doorheen, altijd maar zeiken hoe moeilijk ze het hebben; terwijl het gros in een hagelnieuwe wagen rijdt en in een keet woont met een paar ton overwaarde.

Nee, niet mijn slag volk.

Blaataap
Master
 Bericht 

En dat soort paupers zijn dus de reden dat ik de Vel Satis achteraf neerzet of zo dat er niemand meer naast kan staan.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Gelukkig had karma toegeslagen en lag z'n spiegel kapot op de grond daarna toen die weg was gelopen. Weet tot de dag van vandaag niet hoe die daar terecht kwam.

Afbeelding

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
A4 schreef:
65+ers zijn het irritantste volk ever. Brutaal, de hele wereld draait om hun, doen nooit iets fout, hebben zeeën van tijd waardoor ze irritant zijn en doen, kunnen er niet tegen als je ze aanspreekt, kijken 9 vd 10 keer chagrijnig van zich af, rijden overal te langzaam behalve door de woonwijk; daar moeten ze met 50 doorheen, altijd maar zeiken hoe moeilijk ze het hebben; terwijl het gros in een hagelnieuwe wagen rijdt en in een keet woont met een paar ton overwaarde.

mooie kloppende samenvatting. In de familie hier voldoet ook wel redelijk: doet nooit iets fout, rijdt overal langzaam, zeuren dat alles zo duur is en de aow zo laag is terwijl je in een afbetaald huis met overwaarde woont en een splinternieuwe BMW van 55k rijdt. Nee vreselijk moeilijk leven idd :x

Kwibus
Master
 Bericht 
Daar ben ik ook niet zo van, gewoon geen contact maken.
Ik had zelf ook zo'n stootstrip. Zwarte stootstrip zachtjes tegen een andere stootstrip. Nou poeh poeh, wat een drama. Als ik contact kan vermijden doe ik dat echt wel. Maar gaan lopen gillen als een viswijf omdat 2 stootstrips elkaar raken :loco:

graspol
Master
 Bericht 
Injectie schreef:
De P-tegel is het begin van het vak?

Nee echt niet, in het midden!

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
Zwarte stootstrip zachtjes tegen een andere stootstrip. Nou poeh poeh, wat een drama

Ja, want je strootstrip raakt de onderkant terwijl je deur aan de bovenkant heel goed de lak kan raken door vormen van de auto. Gewoon niet aan eigendommen van anderen gaan zitten. Jij vindt het misschien maar onzin, maar degene van wie die auto is niet. En zijn auto is niet jouw eigendom en dus bepaal jij niet wat wel en niet kan met zijn auto.

Kwibus
Master
 Bericht 
De 2 stootstrips hebben elkaar geraakt. Meer niet. Geen onderkanten, bovenkanten, spiegels, whatever. En we hebben het niet over 2 gloednieuwe auto's in de showroom, maar gewoon over 2 tweedehands kneusjes die er al een behoorlijk leven op hadden zitten.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Kwibus schreef:
En we hebben het niet over 2 gloednieuwe auto's in de showroom, maar gewoon over 2 tweedehands kneusjes die er al een behoorlijk leven op hadden zitten.

ja en? jij beslist niet hoe er met de eigendommen van een ander omgegaan wordt. Je blijft er gewoon met je poten (in dit geval deur) vanaf. Mijn auto heeft ook rondom genoeg deukjes zitten van mensen die het leuk vinden om deuren te smijten. Dat wil niet zeggen dat het nu maar reden is om er dan maar niet meer voorzichtig te mee hoeven omgaan.

Nogmaals:

zijn auto is niet jouw eigendom en dus bepaal jij niet wat wel en niet kan met zijn auto.

Gewoon met je poten vanaf blijven.

Mag ik ook maar mijn rommel op straat gooien omdat het toch al een rommel is?

Kwibus
Master
 Bericht 
Laat maar. Hier zullen we het niet over eens gaan worden 8)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Klopt. Ik vind het ronduit asociaal om zelf te bepalen hoe je met andermans eigendommen omgaat. Ik zal je er ook zeker op aanspreken en verantwoordelijk stellen voor eventuele schade mocht je het bij mij doen.

babsvw
Master
 Bericht 
Stootstrips zitten er niet voor niks op maar bij mijn auto zijn ze in kleur mee gespoten, zitten al de nodige beschadigingen op echter zal ik nooit mijn stootstrip tegen die van andere auto aan laten komen, ook kan ik het niet waarderen als een ander dat bij mijn auto doet....

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
FF duit in zakje: Als ik krap sta houd ik mijn hand tussen mijn en zijn/haar deur zodat er geen beschadigingen optreden. Dat verwacht ik van ieder ander bestuurder, ongeacht de leeftijd van de auto waarin je rijdt.

sommige auto's zet ik mijn auto niet naast zeggggggg maaaaarrrrrrrrr

fb
Master
 Bericht 
Ik zal je er ook zeker op aanspreken en verantwoordelijk stellen voor eventuele schade mocht je het bij mij doen.
Velen zien de auto als een heilige koe: een kunstobject dat meteen duizenden euro's in waarde daalt als er een miniem krasje of deukje te zien is.
Een auto is echter gewoon een gebruiksvoorwerp. En op een gebruiksvoorwerp komen op den duur gebruikssporen. En het verschil tussen gebruikssporen en schade wordt vrij duidelijk als je een verzekering inschakelt of een lease-auto weer moet inleveren ...

Dit topic draagt de naam van iemand die zelf zijn auto compleet verkracht had met een afzichtelijke sinaasappelkleur en enorme oversized spoilers. Hij was zo trots op zijn creatie dat hij geprobeerd heeft Rijkswaterstaat aan te klagen toen hij last kreeg van wat steenslag ...

RRL
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
FF duit in zakje: Als ik krap sta houd ik mijn hand tussen mijn en zijn/haar deur zodat er geen beschadigingen optreden. Dat verwacht ik van ieder ander bestuurder, ongeacht de leeftijd van de auto waarin je rijdt.

Dat. Maar toch doet niet iedereen het, vriend van me zette tot mijn verbazing ook zo de deur tegen de auto van een andere vriend.

Jack.Ryan schreef:

Dat ook, stukje strategisch parkeren. Opvallend schoon, gloednieuw, duur of achteruit ingeparkeerd zet ik de auto meestal wel naast, ga bij zulke mensen er vanuit dat ze zuinig zijn op de auto.
Poosje terug nog zo'n 10+ jaar oude Scénic vol krassen en al tijden niet meer gewassen. Dikke troela had de boodschappenkar er tegenaan staan. Meteen op schade gecontroleerd, zulke lui vertrouw ik nooit.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Zeven lagen lak, jonguh!

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik leg er altijd een kraaiepoot onder.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Ik leg er altijd een kraaieNpoot onder.
meerfout jonguh :x :x

babsvw
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:

Helemaal mee eens

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
fb schreef:
Velen zien de auto als een heilige koe: een kunstobject dat meteen duizenden euro's in waarde daalt als er een miniem krasje of deukje te zien is.
Een auto is echter gewoon een gebruiksvoorwerp

Ik blijf het herhalen: dat hoef jij niet te bepalen voor een ander.

Spook
Master
 Bericht 
Een bankstel is ook een gebruiksvoorwerp. Als iemand dus achteloos of moedwillig peuken op je zitting uitdrukt, geeft dat niet? Want kleine plekjes voorkom je uiteindelijk toch niet.. Ik vind dat echt een rare redenatie.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Ik vind dat echt een rare redenatie.

Ik ben het zelfs eens met Spook, dat zegt genoeg :[

babsvw
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Een bankstel is ook een gebruiksvoorwerp. Als iemand dus achteloos of moedwillig peuken op je zitting uitdrukt, geeft dat niet? Want kleine plekjes voorkom je uiteindelijk toch niet.. Ik vind dat echt een rare redenatie.

+veel

snovvdog
Master
 Bericht 
Mensen die geen respect hebben voor andermans privé eigendommen (en dan met name zo iets moois als auto's) zijn eikels.

Het liefst zou ik ook ook iemands voorhoofd tegen zijn auto aanrammen als iemand zijn deur open smijt tegen de mijne en dan nog moeilijk gaat doen, helaas wordt dat soort onzin niet getolereerd door mensen die respectloos met mensen hun machines om gaan :).

Citaat:
Als ik krap sta houd ik mijn hand tussen mijn en zijn/haar deur zodat er geen beschadigingen optreden. Dat verwacht ik van ieder ander bestuurder, ongeacht de leeftijd van de auto waarin je rijdt.

Precies.

Natuurlijk kan het soms per ongeluk gebeuren, maar mensen die een grote bek geven als ze jouw eigendom beschadigen, die gun ik het slechtste. Het is jammer dan in Nederland de mogelijkheden tot het beschermen van je eigendommen zo beperkt zijn.

zandbak
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
(en dan met name zo iets moois als auto's)

Beetje blik en plastic.
Als mensen mij moedwillig klem zetten zodat zij makkelijk kunnen instappen en ik via de andere kant moet instappen dan hebben ze blijkbaar weinig op met hun eigen auto. En kan het zomaar zijn dat ik het wel probeer en mij tussen de auto's door wring met kans op wat krassen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Als mensen mij moedwillig klem zetten

Gebeurt alleen als je als een debiel parkeert

zandbak
Master
 Bericht 
Dat hoeft helemaal niet. Als ik hem niet netjes in een vak kan zetten dan zoek ik een ander plekkie.

RRL
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Natuurlijk kan het soms per ongeluk gebeuren

Maar dan is het ook maar net hoe je het oplost. Even kijken of er iets te zien is bij de ander en daar je acties aan koppelen. Als iemand een briefje achterlaat dat een deur mijn auto geraakt heeft zou ik waarschijnlijk even bellen om te danken voor het melden en het er verder bij laten.

Kami
Master
 Bericht 
Daarom parkeer ik altijd zo dat de auto naast me aan de bestuurderszijde altijd voldoende ruimte heeft om in/uit te stappen.
Als het voor de auto naast me aan de passagierszijde krapjes wordt zet ik hem er altijd zo strak tegenaan dat ze eerst het parkeervak moeten verlaten voordat er iemand kan instappen aan die kant.
Parkeer waar mogelijk bestuurderszijde aan bestuurderszijde, en passagierszijde aan passagierszijde.
Als het te krap wordt zoek ik wel een andere plek, geen zin in deukjes in mijn auto.

En asociaal gedrag heb ik wel zo'n hekel aan dat het meestal wel een reactie oproept bij me.
Laatst bij mij in de buurt, buurwijf had haar auto zo geparkeerd dat ik niet meer kon instappen. En dat niet voor het eerst, al eens op aangesproken dus zie ik het als een bewuste actie van haar.
Nu moet ik regelmatig vroeg vertrekken dus stond ik om 5 uur s'ochtends aan de bel te rammelen, hard op de deur te slaan, raam te bonzen etc. om te vragen om de auto te verzetten.
Iedereen daar in huis wakker, en de halve straat ook :lol:

Blaataap
Master
 Bericht 

Juist om krassen en deuken te voorkomen heb ik gisteren mijn auto nog verplaatst na parkeren in een parkeergarage. Ik stond perfect in het midden van het vak, maar de auto's naast me waren er nooit meer uitgekomen zonder problemen. Die stonden naast de betonnen palen en doordat mijn auto langer was dan het vak (zelfs met de trekhaak tegen de muur) konden zij de draai uit het vak niet meer halen.
Aangezien ik wel wat waarde hecht aan het uiterlijk van mijn autootje dus maar even de auto weer uit het vak gereden en in een iets groter, net vrijgekomen vak op een hoek gezet. Waarom maken ze die vakken toch altijd zo klein? :duh:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Waarom maken ze die vakken toch altijd zo klein? :duh:

*een peugeot 107 is groot genoeg en milieuvriendelijk, dus niemand heeft een grotere auto nodig*

TommyGun
Master
 Bericht 
Ja, want je strootstrip raakt de onderkant terwijl je deur aan de bovenkant heel goed de lak kan raken door vormen van de auto. Gewoon niet aan eigendommen van anderen gaan zitten. Jij vindt het misschien maar onzin, maar degene van wie die auto is niet. En zijn auto is niet jouw eigendom en dus bepaal jij niet wat wel en niet kan met zijn auto.

Nou, ik ben het totaal met je eens dat je van andermans eigendommen af moet blijven en ik kan mensen die parkeerdeukjes veroorzaken wel kapot schieten, maar ik laat mijn deur ook wel eens (sporadisch; uitladen van iets of schoonmaken van interieur) rusten tegen de stootstrip van een andere auto. Zonder daarbij andermans lakwerk, spiegels of wat dan ook te raken! Zelf heb ik juist meer kans op schade in zo'n geval (lak op het randje van mijn deur) dan die ander hoor. En liever zo lijkt me, dan dat de deur 'instabiel' open staat (als je begrijpt wat ik bedoel, dus niet volledig open of een andere stand van het scharnier waarbij 'ie netjes blijft staan) en vervolgens een windvlaag of verkeerde beweging ertegen de deur met een klap tegen de andere auto aan laat knallen.

Nogmaals, ik heb het hier over sporadische situaties. Anders hou ik ook altijd netjes m'n hand ertussen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Het punt is dat ook tegen de stoot strip bewegingen komen, als je instapt/uitstapt dan beweegt de auto en dus schuur je langs de andere auto. Dus liever hand ertussen dan schurend ertegenaan. Daarentegen hebben heel veel auto's in kleur mee gespoten stoot strips.

keokiracer
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Waarom maken ze die vakken toch altijd zo klein? :duh:

Zodat ze er meer in een parkeergarage kunnen stouwen zodat er meer geld gevangen kan worden.

TommyGun
Master
 Bericht 
Het punt is dat ook tegen de stoot strip bewegingen komen, als je instapt/uitstapt dan beweegt de auto en dus schuur je langs de andere auto. Dus liever hand ertussen dan schurend ertegenaan. Daarentegen hebben heel veel auto's in kleur mee gespoten stoot strips.

Klopt, dat eerste probeer ik wel zo veel mogelijk te vermijden. Heb er zelfs wel 's een microvezeldoek tussen gedaan :)

En bij meegespoten strips doe ik het natuurlijk niet!!!

Blaataap
Master
 Bericht 

keokiracer schreef:
Zodat ze er meer in een parkeergarage kunnen stouwen zodat er meer geld gevangen kan worden.

Maakt het niet minder vervelend :lol:

Pagina 11 van 31 [ 1519 berichten ]