» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Postingstijd interval gedetecteerd van 42 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 38 berichten ]
Sander
FS medewerker
 Bericht 
Er was laatst ook een item over op tv, er worden steeds meer auto's geïmporteerd. Dat item ging dan toevallig over kleine gebakjes, maar ik merk dat in het segment waar ik op let (groot, station, diesel, geen eco-meuk, bj 2010+) ook steeds meer import voorbij komt. Vooral uit DE/BE, daar hadden ze niet van die belachelijke schraapbijtellingsregelingen.

Maar nou vind ik import eigenlijk altijd een beetje eng. Geen idee of dat rationeel is of dat me dat is aangepraat, that's where you guys come in :kniktja: (f)
In NL kan ik gewoon vanaf de dag van registratie zien wat voor eigenaren een auto heeft gehad (zomoto) en of de kilometerstand (voor zover dat systeem waterdicht is) logisch is.
Soms zie ik bijvoorbeeld een historie: 2 jaar verhuur, 6 maanden handelaar, 6 maanden particulier, 4 maanden particulier, 3 maanden te koop.
Da's voor mij een historie waarvan ik zeg: lekker laten staan.
En een logische NAP is voor mij ook een stukje extra zekerheid.

Kan ik dat soort gegevens ook van DE/BE in handen krijgen?

Een ander punt is schade. Ze komen goedkoop NL binnen, worden (al dan niet goedkoop) gerepareerd en weer voor de hoofdprijs verkocht. Ik wil eigenlijk geen ex-schade auto.
Nou kan je daar in NL ook tegenaan lopen, maar volgens mij is het lucratief om schade auto's te importeren, dus de kans is bij import groter.
Ik heb er wel een beetje kijk op dus zal een matig gerepareerde schade wel zien, maar toch...

Alles bij elkaar geeft me het gevoel dat ik bij import weg moet blijven. En ik heb altijd geleerd, als het niet goed voelt: Laten staan.
Maar misschien is het allemaal wel onterecht :D

Iemand die hier een nuttige bijdrage aan kan leveren?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Ik heb er wel een beetje kijk op dus zal een matig gerepareerde schade wel zien, maar toch...

Als jij het niet ziet en de auto is dus professioneel gerepareerd dan maakt het toch eigenlijk niet uit?

Sander schreef:
Iemand die hier een nuttige bijdrage aan kan leveren?

NAP kun je niet in Duitsland opvragen want die hebben niets wat vergelijkbaar is.
Enige wat je kunt doen voor de km stand is de onderhoudsboekjes en facturen controleren. Zitten die er niet bij dan zal ik 'm sowieso laten staan. Zitten die er wel bij, kun je controleren bij welke km standen en welke data het onderhoud is uitgevoerd. Als de laatste stempel van een bedrijf in 2010 is geweest met een km stand van 180.000km en hij staat nu in 2017 te koop met 192.000km dan weet je genoeg. Daarnaast kun je altijd eens het bedrijf bellen van de stempel om te vragen over het onderhoud.

Je kunt daarnaast op zomoto checken hoeveel Nederlandse eigenaren die heeft gehad en via NAP opvragen welke km standen er bij de apk's in Nederland genoteerd zijn.

Goed je huiswerk doen en dan kun je prima een importbak kopen (mits die dus niet net een paar dagen op kenteken staat puur voor de handel)

A4
Master
 Bericht 
Tussen de 30 en 50% van de geïmporteerde wagens heeft een teruggedraaide tellerstand. Ik vind dat nogal wat.
Wens je in ieder geval veel wijsheid, want er staat een hoop moois over de grens. Zit regelmatig op mobile.de te snuffelen.

https://www.automotiveimport.nl/import- ... mport-auto

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Goed je huiswerk doen en dan kun je prima een importbak kopen (mits die dus niet net een paar dagen op kenteken staat puur voor de handel)

Ja, dat laatste is nou juist heel vaak het geval. Vaak staan ze nog niet eens op kenteken. Er is vraag naar dit soort auto's en het aanbod is er in NL niet. Dan haalt zo'n dealer/handelaar ze dus zelf maar uit het buitenland.

A4 schreef:
Tussen de 30 en 50% van de geïmporteerde wagens heeft een teruggedraaide tellerstand. Ik vind dat nogal wat.

Ja, dat soort getallen zie ik ook voorbij komen. Nou denk ik dat dat in het segment waar ik zoek toch wat minder hoog is, maar het wekt weinig vertrouwen.

Mooie link trouwens. Naast een paar open deuren toch nog wat nieuwe dingen gelezen :thumb:

406
Master
 Bericht 
Beste wat je kan doen is dan zelf importeren.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Heb ik ook wel eens over nagedacht. Dan ga ik eens online kijken, even pakweg drie geschikte auto's zoeken (want je moet toch een eind rijden, dat doe je niet voor één auto die tegen kan vallen). Dan ben je zomaar 1000 km onderweg. Dan de rompslomp nog van het importeren (keuringen, papieren, vervoer). Wat als er naderhand iets mis mee is? Ik ga geen honderden km's rijden voor een garantie gevalletje.
Ik betaal dan liever wat meer zodat een dealer hier in de buurt dat allemaal geregeld heeft, mij garantie kan geven, etc.
Het enige is dat ik dan geen informatie/zekerheid heb over wat er eventueel allemaal tijdens het importeren is gejoemeld...

DidbeZ
Master
 Bericht 
Als ik jou zo hoor is het gewoon niets voor jou.

Je moet kunnen leven met een bepaalde onzekerheid. Dat is je niet gegeven denk ik. Maakt niet uit maar begin er dan voor je eigen gemoedsrust ook gewoon niet aan.

Overigens kan er met een origineel NL auto net zoveel gekloot zijn...

Sander
FS medewerker
 Bericht 
:D Die komt snel tot de kern... Ik ben wel wat risicomijdend ja :[
Ik kan wel met onzekerheid leven hoor, maar als ik met weinig moeite wat meer zekerheid kan krijgen dan doe ik dat zeker.

DidbeZ
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Die komt snel tot de kern... Ik ben wel wat risicomijdend ja

Daar hoef je geen psychologie voor gestudeerd te hebben hoor. En mijn vrouw is precies zo dus een feest der herkenning. Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten maar wel alles tot in de puntjes zeker hebben. :D

Sander schreef:
Ik kan wel met onzekerheid leven hoor, maar als ik met weinig moeite wat meer zekerheid kan krijgen dan doe ik dat zeker.

Dat dus zo ongeveer.... :lol:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Sander schreef:
BE in handen krijgen?

Jup, via de CarPass.

Daarnaast moet eigenlijk een auto in België voor verkoop gekeurd worden: http://www.goca.be/nl/p/tweedehandskeuring-ui

Sander
FS medewerker
 Bericht 
DidbeZ schreef:
Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten maar wel alles tot in de puntjes zeker hebben. :D

Neu, dat niet. Wel alles zoveel mogelijk zeker hebben, maar daar betaal ik ook met alle liefde wat extra voor.

Scaniafan schreef:
Jup, via de CarPass.

Daarnaast moet eigenlijk een auto in België voor verkoop gekeurd worden: http://www.goca.be/nl/p/tweedehandskeuring-ui

Mooie info! :thumb:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
2 van de 3 van mijn Maserati's zijn door de dealer geïmporteerd. Beide stonden bij een Italiaanse dealer. Nooit problemen gehad met deze auto's.

Ik zou zelf nooit aan import beginnen. Als je de juiste papieren en/of kentekenplaten niet hebt, kom je in de problemen.

liquid_force
Master
 Bericht 
waarom importeer je niet zelf?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
liquid_force schreef:

Sander schreef:
Heb ik ook wel eens over nagedacht. Dan ga ik eens online kijken, even pakweg drie geschikte auto's zoeken (want je moet toch een eind rijden, dat doe je niet voor één auto die tegen kan vallen). Dan ben je zomaar 1000 km onderweg. Dan de rompslomp nog van het importeren (keuringen, papieren, vervoer). Wat als er naderhand iets mis mee is? Ik ga geen honderden km's rijden voor een garantie gevalletje.
Ik betaal dan liever wat meer zodat een dealer hier in de buurt dat allemaal geregeld heeft, mij garantie kan geven, etc.
Het enige is dat ik dan geen informatie/zekerheid heb over wat er eventueel allemaal tijdens het importeren is gejoemeld...

Maserati Teun schreef:
2 van de 3 van mijn Maserati's zijn door de dealer geïmporteerd. Beide stonden bij een Italiaanse dealer. Nooit problemen gehad met deze auto's.

Da's wel een iets ander segment natuurlijk, al kan je daar net zo goed mee klooien..

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik heb wel ervaring met auto's importeren. Het is allemaal niet heel ingewikkeld maar je moet er wel wat tijd in steken. Wil je dat, is er echt wel winst te halen. En ja, daar koop je wat onzekerheid voor terug, maar dat heeft dan ook z'n prijsvoordeel.
En ook in het buitenland verraden slecht herstelde schadeauto's zich door naden, kleurverschil, kreukels onder de kap etc. Zoek op Mobile en enkel op Unfallfrei. Niet naar de specifieke exportbakken of 'Im Kundenauftrag'. In Duitsland moeten bedrijven namelijk garantie geven op alle claims die ze maken. Staat er geen Unfallfrei bij, weet de verkoper al genoeg. Export of verkoop voor klant? Daarmee ontwijken ze de garantieclaim dus er zal iets mis mee zijn.

Hiermee vang je al veel af. Daarnaast even de boekjes nabellen en je gut feeling volgen, je merkt het heus wel als iets niet in de haak is. En ja, dat betekent mogelijk drie keer naar Duitsland knorren. Maar dat kan je wel (bijvoorbeeld) 3k opleveren. Ik verdien het niet per dag...

Toch in Nederland kopen? Dan alleen als je de historie kan nabellen en dus een woordje Duits spreekt. Stempels worden bij bosjes vervalst dus alleen het boekje zegt niets. Plus kijk of je de hand kan leggen op wat uitleesapparatuur. Ik heb een scanner van mijn auto die al twee van de drie opslagplaatsen voor de km-stand kan uitlezen. Dat geeft ook al iets meer zekerheid.

Pita
Master
 Bericht 

In het buitenland mag heel vaak bij schade niet meer aan de dragende delen gelast worden, dus die verdwijnen naar landen waar niet zo nauw gekeken wordt.

Eigen risico hoor, vaak zijn ze gewoon veel minder waard als de prijs die gevraagd wordt.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
liquid_force schreef:

Vond ik te riskant.

regiorunner
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:

Chinees! :x

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Thai :-D of Russisch.. (die worden wel duur op termijn)

Maar eehh.. Ja.. Als je alleen maar focust op eventuele problemen dan komen er ook problemen dus zou het in jouw geval niet doen. Ik rij zelf een geimporteerde Duitsert.. Een of andere kloot uit Rotterdam had er een paar maanden in gereden.. Meteen schade gereden maar daardoor voor weinig op de kop kunnen tikken.

Welkomstbrief van de Duitse leasemaatschappij lag nog steeds in het dashboard kastje (adres in Bitburg) dus ik heb wel vertrouwen dat alles verder in Ordnung was/is :wink:

Als ik dat vertrouwen niet heb ben ik ook niet te beroerd de telefoon te pakken of zelfs langs te rijden. Ben dan ook vrij direct en ondernemend O:)

RAH
Master
 Bericht 
Ik heb zelf mijn huidige auto geïmporteerd. Moeilijk is het niet maar je moet je vooraf wel even goed inlezen en voor jezelf een stappenplan maken. En ja, ik ben meerdere malen naar Duitsland geweest om een of meerdere auto's te bekijken. Leuk dagje naar Berlijn. Uitstapje naar Augsburg. Paar maal "even" in het Ruhrgebiet wezen kijken. Een keer bij Bad Bentheim de grens over geweest en uiteindelijk vlak onder Stuttgart de auto gevonden.

Ik koop de auto (doe ik met al mijn auto's) met de gedachte dat ik geen garantie zal gaan claimen. Dus mocht er iets mis zijn dan los ik dat zelf wel op. Ongeacht of de auto in Nederland of in het buitenland gekocht is. Een beetje gezond verstand (niet alleen van auto's) is wel nodig. Zo had ik een auto gevonden in het noorden van Duitsland, 3 keer een mail gestuurd, 5 keer gebeld, nooit een antwoord gekregen op de mail, eerste paar keren bellen kwam er helemaal geen verbinding tot stand en later ging die alleen een paar keer over en verbrak vervolgens de verbinding. Later in het midden/zuiden van Duitsland een andere auto gevonden. Gemailt, geen antwoord, gebeld en een pool of zo aan de lijn gekregen. Gevraagd naar specifieke gegevens betreffende de auto en of er nog meer foto's te krijgen zijn. Die extra foto's kreeg ik. De auto op mobile.de was zwart, met zwart interieur. De foto's waren van een grijze, met rood interieur. En laat dat nu net de foto's geweest zijn van de auto die in noord duitsland stond waar ik helemaal geen verbinding met de verkoper kreeg. Moge duidelijk zijn dat ik niet de moeite heb genomen om te gaan kijken.

zadkine
Master
 Bericht 
Ik heb een import outlander, bouwjaar 2015, in 2016 gekocht. (Bij nederlands bedrijf).
In nederland werd er nou eenmaal wat meer betaald voor 7% bijtellings wagens dan in land van oorsprong.
Was wel schadevrij en met nog fabrieks garantie.
Kan je dan weinig gebeuren.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
En als je gaat, niet meteen met een berg flappen. Gewoon eerst rustig kijken. Dan loop je ook niet het risico op een mooie overvalsconstructie.

VFred
Master
 Bericht 

Je kunt ook in een buitenland een auto uitzoeken en de import uitbesteden aan een bedrijf.
Mijn voorkeur zou naar Duitsland uitgaan, omdat daar o.a. manipulatie van kilometerstanden al jaren strafbaar is, net als het niet vermelden van schades in het TÜV rapport, dat daar 1 x per jaar (garage naar keuze) of om het jaar (Hauptuntersuchung bij TÜV Station) wordt opgemaakt.

Raymond
Master
 Bericht 
Juistem. Duitsland. Een stuk betrouwbaarder dan een auto in Nederland kopen. Als alle papieren bij de auto zitten heb ik er in Dld wel vertrouwen in.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Heb zelf een keer een door een NL dealer geimporteerde auto uit D gekocht. Historie was weinig over bekend, wat mij de zekerheid (of beter vertrouwen) gaf was het feit dat die dealer die auto niet onder druk gekocht had maar omdat hij zijn eigen occasion aanbod aan wilde vullen. Hij is dus zelf iets leuks uit gaan zoeken om in de showroom te zetten.

En ik heb die auto nu 4 jaar en nog geen enkel probleem gehad.

18vti
Master
 Bericht 
2x import auto gehad:
-1x 325i met incorrecte tellerstand met ditto slijtage en giga veel ROEST.
(BMW uit Italie, gas tank, tja...ik was jong en naief)..na paar maanden motor verrot gereden: ingeruild.
-1x 205Gti die al best vaak in elkaar gezeten had achteraf gezien, duitse import en aldaar voorzien van katalysator. Na paar maanden echt goed plat gereden: sloop.

Verder ken ik diverse jongens met import CRX, GSI's, 325i, etc........Zat geen enkele echt goede bij destijds.

Zelf importeren is iets wat ik nog wel zou overwegen want dan weet je iets beter wat je nou koopt.
Import auto heeft altijd lagere inruilwaarde, dus hou daar rekening mee.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
18vti schreef:
Import auto heeft altijd lagere inruilwaarde, dus hou daar rekening mee.

Maar ook lagere aanschafwaarde. Dus per saldo een lagere afschrijving.

406
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Als alle papieren bij de auto zitten heb ik er in Dld wel vertrouwen in.

Dat is wel een keiharde voorwaarde ja.

De auto die ik in DLD had gekocht zaten alle onderhoudsfacturen vanaf nieuw bij. Dat durfde ik wel aan.

Raymond
Master
 Bericht 
@Sander, als je voordeel wil halen uit een geimporteerde auto dan zal je wat risico moeten nemen. Ik heb de indruk dat dat nu net niet je sterkste punt is. Je wil alles dichttimmeren maar daar maakt Jan en alleman misbruik van om meer aan je te verdienen. Wil je winst dan zal je zelf alles moeten doen. In Dld of Be een auto opzoeken, ermee naar een keuringsstation voor de exportafhandeling en hier naar het RDW. Daarmee kun je scoren. Alle andere opties kosten je net zoveel als hier een Nederlandse auto kopen.

wildplasser
Pro
 Bericht 
Ik heb een geimporteerde Mercedes SLK met een Duits onderhouds boekje wat geheel klopt. Dit kan je navragen bij de MB dealer. Ook een aankoop keuring laten doen. Degene waar ik de auto gekocht hebt importeert zelf de auto's en loopt niet te kutten.Bij BADO Ammerzode. De man levert super service.

Pen
Master
 Bericht 
Waar woon je? Bamberg Automotive in Tynaarlo doet niet anders dan import op bestelling.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Ga in Polen shoppen, grote kans dat de historie in Nederland bekend is. (en de rechtmatige eigenaar hier ook te vinden is)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ervaring of speelt je onderbuikgevoel weer op?

yj24tp
Pro
 Bericht 

WNS2.0D schreef:
Ga in Polen shoppen, grote kans dat de historie in Nederland bekend is. (en de rechtmatige eigenaar hier ook te vinden is)

:roflol: Ik vind em goed :applaus:

406
Master
 Bericht 
Vanwaar die kick WNS?

zandbak
Master
 Bericht 
Verveling denk ik. Even alle oude topics weer omhoog halen. :x :x

Masterdam
Master
 Bericht 
VFred schreef:
Je kunt ook in een buitenland een auto uitzoeken en de import uitbesteden aan een bedrijf.

Heb je ervaring met bedrijven die dat doen?

Sorry voor de kick...

zadkine
Master
 Bericht 
zie pb, ik plaats geen namen van bedrijven openbaar

Pagina 1 van 1 [ 38 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten