» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Postingstijd interval gedetecteerd van 115.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 3 van 4  [ 200 berichten ]
Gaiajohan
Master
 Bericht 

Ik wissel banden niet van voor naar achter.
Voorbanden zitten er nu bijna 40k op een nog 4-4,5mn profiel.
Achterbanden zitten er nu 64k op, en nog 3,5-4mm profiel.
Maatje 205/50/17

Vind 33k op de uniroyals wel heel erg weinig

zadkine
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Voor die ene week wintersport (als het meezit) heb je toch vooral een rit over pas geveegde wegen of sta je stil omdat de sneeuwval te heftig is.

Kan je voor kiezen.
Alleen ben ik wel aangekomen in het skigebied terwijl volgens het nieuws zeer velen de nacht in de auto doorgebracht hadden.....
Vrijwel iedereen sneeuwkettingen omleggend op de (alternatieve) route om de geblokkeerde snelweg te omzeilen. En wij op 4 nieuwe winterbanden gewoon kunnen verder rijden. langs al die mensen die aan het puzzelen waren met hun kettingen.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Je zegt precies het goede: nieuwe winterbanden. Als ze een seizoen oud zijn, dan hebben ze nog maar 60-70% van de oorspronkelijke tractie (test ADAC). Dus dan kun je alsnog de kettingen gaan omleggen waar je met de nieuwe banden het jaar ervoor nog kon wegrijden.

Archiebald
Master
 Bericht 
249770
267000

Dat zijn de 2 kilometerstanden die belangrijk zijn voor dit topic en mijn review over de Continental PremiumContact 5's. De voorbanden zitten nu minder dan 4mm profiel op, zo op het oog/gevoel zit er bijna niet meer als 2,6/3mm op. Tijd om dus eens na te gaan denken wat nu.

Achter zit er nog wel ruim voldoende op, dus ga sowieso voor maar 2 nieuwe banden. Nu was ik in het begin nog wel zeer te spreken over de droge & natte grip van de Conti's, maar dat werd steeds minder naar mate de banden verder sleten. Nu vind ik hem voor bijna geen grip meer hebben zelfs. In ieder geval weinig vertrouwen. Ook vind ik dat ze VEEEEEEEL te snel slijten, ik bedoel kom op, krap 20.000km en nog geen jaar!

Dus dilemma.
Welke banden ga ik nu dan kopen? (minder snel slijten, maar wel de grip die die Conti's in het begin hadden)
Koop ik er 2 en monteer ik die achter terwijl ik die Conti's naar voren doe of
Haal ik 4 nieuwe banden en verpats ik die 2 achterste Conti's?

Ik hoor veel goede verhalen over Bridgestone, iemand hier ervaring?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Ik hoor veel goede verhalen over Bridgestone, iemand hier ervaring?

Heb tijdje op Bridgestone Blizzak LM30 gereden in de Seat, kon er aardig mee smijten en heb eigenlijk nooit onderstuur ervan gehad. Slijtage weet ik niet.

Conti's slijten wel erg snel zeg....bij 2 mm heb je wat, max 24.000km uiteindelijk? knal je overal door de bochten? :[

Tja...Michelin, Bridgestone, Hankook, Nokian, keus genoeg :lol:

Tweebel
Master
 Bericht 
Die conti's staan niet bekend als erg slijtagegevoelig (sporcontacts wel, premium contacts niet). Dus ik vraag me af of je met een ander type band beter af bent, qua slijtage. Kan je hooguit iets van Michelins pakken, maar dan lever je flink grip in.

Verder hebben Bridgestone, Dunlop, Goodyear, Vredestein, Nokian etc allemaal prima banden in de aanbieding maar hoe hard ze slijten weet je pas zeker als je erop rijdt.

Blaataap
Master
 Bericht 

Archiebald schreef:
Koop ik er 2 en monteer ik die achter terwijl ik die Conti's naar voren doe

Waarom niet? De Conti's bevallen verder toch prima?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
http://www.bandenspotter.nl/hifly/hf-80 ... 4w-179814/
Schijnen zeer goede grip te hebben, slijtage enzo weet ik niet

http://www.bandenspotter.nl/hankook/ven ... 1h-211002/
Beste uit de test autoweek (zal deze er gewoon onder gooien als ik nieuwe moest hebben)

http://www.bandenspotter.nl/pirelli/cin ... 1v-211269/
Ook goede verhalen.

Gewoon niet zo moeilijk doen :[

Archiebald
Master
 Bericht 
Op die Uni's (RS3) heb ik uiteindelijk net geen 34000km gereden. Scheelt wel flink, als in 100%! Alleen daarvan was de grip minder als van die Conti's nu... Dus 't is wel een beetje gaan afwegen. Grip en slijtage of langer meegaan?!

VFred
Master
 Bericht 

Voor m'n laatste setje Conti's ben ik een keer vreemdgegaan met Bridgestone Potenza Re 050.
Veel mensen zijn er lyrisch over. Ik niet. Vanaf het begin vond ik ze in de regen bij hogere snelheden gewoon eng. Bij droog weer was de grip OK. Ik vond het echter niet praktisch voor op de weg, dat deze banden echt warmgereden moesten worden voor de meeste grip.
De levensduur was ongeveer hetzelfde als de Conti's.

Blaataap
Master
 Bericht 

Archiebald schreef:
Grip en slijtage of langer meegaan?!

Mja, het is geen sportwagen. In principe moet je wel een goede compromisband kunnen vinden. Ik was heel erg te spreken over de Vredestein Sportrac5's in 205/50/17 onder de Mégane. Goede grip op droog en nat, niet al te luidruchtig en best slijtvast. De Pirelli Cinturato P7's die ik ervoor onder had waren te zacht voor de Mégane. Die banden waren vreselijk gecupped ondanks dat de uitlijning klopte en de Mégane geen defecten aan het onderstel had. Die zal ik dus ook niet snel weer kopen.

Archiebald
Master
 Bericht 
Nou! Wel bijna! + dat ik hem dit jaar ook eindelijk eens wil gaan verlagen!

Vredestein en Michelin staan ook nog hoog op mn lijstje!

zandbak
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Op die Uni's (RS3) heb ik uiteindelijk net geen 34000km gereden. Scheelt wel flink, als in 100%! Alleen daarvan was de grip minder als van die Conti's nu... Dus 't is wel een beetje gaan afwegen. Grip en slijtage of langer meegaan?!

Zal ongetwijfeld ook met rijgedrag te maken hebben en welke trajecten je reed. Ik heb onder de bedrijfswagen michelin energy liggen. Gingen 90.000km mee. Voornamelijk snelweg kilometers.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Ik ga nu Maxxis Premitra HP5 proberen. In de maat 205/50/17 gauw 30-40 goedkoper dan de A merken, maar nog steeds 25 euro duurder dan Chinezen.

Prima testresultaat gehad, waar ook ern Chinees in zat die duidelijk laatste werd, en waar deze band vóór Dunlop, pirelli, Hankook en Michelin eindigde. En achter de Goodyear eagle F1 asymmetric en Continental sportcontact5 en een bandenlabel met A op nat wegdek.

Ik zie t wel..

Archiebald
Master
 Bericht 
Trajecten en rijgedrag zijn, op de afgelopen 500km na, niet veranderd. Rij altijd dezelfde route naar mn werk en familie/vrienden zijn ook niet verhuist.

Maxxis heb ik ook wel voor gekeken. Door de Coronel-Boys..... zou t wat zijn?

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik heb Maxxis banden gehad onder onze eerste gezamenlijke auto omdat er echt niks anders te krijgen was destijds. Wel winterbanden, maar dat was best oké eigenlijk. Wel een veel kleinere maat.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Archiebald schreef:
Maxxis heb ik ook wel voor gekeken. Door de Coronel-Boys..... zou t wat zijn?

Ik vond deze test op hun website. Lijkt me verder wel onafhankelijk gedaan:
http://www.maxxisbanden.nl/wp-content/u ... r-2016.pdf

Op basis daarvan de banden besteld. Die 30 euro per band verschil kan ik wel voor andere zaken gebruiken.
Heb ze vandaag binnen gekregen.
Ze zijn erg 'dik' door de velg bescherming.

Maxxis:
Afbeelding
VS Vredestein sportrac5,:
Afbeelding

Verder best een mooi profiel
Afbeelding

Blijft wel vreemd:

In 205/55/16 is een Chinees €30 en zijn die Maxxis banden rond de €50 maar ook Uniroyal, Hankook zitten rond die prijzen. Vredestein is €55. Dunlop, Goodyear, Bridgestone zijn €60.

In 205/50/17 is de Chinees €38 en Maxxis €65, maar Hankook, Uniroyal, Vredestein €85, terwijl Goodyear en Dunlop enz €95 kosten..

De spreiding in prijs is veel groter... :o eigenlijk snap ik die veel grotere spreiding niet...

Rover
Master
 Bericht 
Ik heb nu Dunlop SP Sport Bluresponse onder mijn Rover (195/65/15), ze bevallen mij prima. Geen idee wat ze aan slijtage doen, heb ze er nog maar een kleine 2 maand onder zitten.
Hmmzz... bedenk nu dat ik ze dus al een ruime 5000km heb gebruikt, die kilometers gaan best hard :lol:

JBHC
Master
 Bericht 

Archiebald schreef:
Achter zit er nog wel ruim voldoende op, dus ga sowieso voor maar 2 nieuwe banden. Nu was ik in het begin nog wel zeer te spreken over de droge & natte grip van de Conti's, maar dat werd steeds minder naar mate de banden verder sleten. Nu vind ik hem voor bijna geen grip meer hebben zelfs. In ieder geval weinig vertrouwen. Ook vind ik dat ze VEEEEEEEL te snel slijten, ik bedoel kom op, krap 20.000km en nog geen jaar!

De slijtage had ik het vorig jaar al over. Ik heb niet voor niks na 25k voor met achter verwisseld :) Het gripprobleem ervaar ik echter niet. Ik vind ze eigenlijk nog best goed rijden.

Vroegah (toen ik nog jong was :[ ) had ik altijd de Bridgestone Potenza RE720 (tegen inkoopprijs), een dijk van een band. Super wegligging en grip maar de slijtage was zeker net zo erg als bij de Conti's.

Veel grip en slijtage gaan nu eenmaal hand in hand en als je veel grip hebt ga je daar op rijden waardoor de band vanzelf harder slijt. :)

Aanhanger
Master
 Bericht 
Rond en zwart.
En dat het er vier zijn natuurlijk.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Hifly e.d. zou ik niet doen. Dat presteert in het begin aardig, maar gedurende de levensduur gaan de kwaliteiten hard achteruit. Hetzelfde idee heb ik bij Maxxis, maar dat is niet onderbouwd. Je opmerking over de Conti's snap ik enigszins. Ik heb ze ook, maar ze cuppen gruwelijk. Bij montage van de volgende bandenset ga ik wel even vooraf laten uitlijnen voor de zekerheid om zeker te weten dat het daar niet aan ligt. Slijtage durf ik nog niet te zeggen, niet goed gemeten. Zijn wel de Sportcontacts overigens.

Als goed B-merk komt bij mij meteen Hankook op. Veel BMW's worden daar tegenwoordig nieuw mee geleverd, dat zegt ook iets.

De eerder genoemde Bridgestone Blizzak zou ik bij wegblijven. Die krijgt matige reviews; ik heb ze er nu zelf onder zitten en ben er niet rouwig om als ze eraf gaan na de winter.

R
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Bij montage van de volgende bandenset ga ik wel even vooraf laten uitlijnen voor de zekerheid om zeker te weten dat het daar niet aan ligt. Slijtage durf ik nog niet te zeggen, niet goed gemeten. Zijn wel de Sportcontacts overigens.

Standaard uitlijnen bij nieuwe set doe ik altijd.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
B-merk

Piet_Piraat schreef:
Hankook

das gewoon een a merk :[

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
R schreef:
Standaard uitlijnen bij nieuwe set doe ik altijd.
Ik niet, dan blijf ik bezig. Maar misschien is het binnenkort niet verkeerd. APK moet ook gaan gebeuren, dus dan maar weer even een maandje gebukt staan.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Aangezien Chinezen standaard laatste worden in tests, kun je zeggen dat ze nooit presteren :P

Verder elke keer uitlijnen?
Ik ga echt geen €60 extra uitgeven elke keer als er nieuwe banden op zitten..

zandbak
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
dus dan maar weer even een maandje gebukt staan.

Op welke homo parkeerplaats sta je? :x :x

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
jouw oprit

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Heb erg goede ervaringen met Nokian. Wel een beetje bandengeluid, maar kan ook aan de lompe maat gelegen hebben. Enorm veel grip. Ik vond de slijtage relatief hoog (2 seizoenen voor de voorbanden), maar als ik jouw standen zie dan is dat een flinke verbetering. Deed er dan ongeveer 60.000 mee denk ik. En dat was met 185 pk / 380 nm.

Heb op het moment Bridgestone, maar ben daar minder over te spreken.

Masterdam
Master
 Bericht 
jouw oprit

:lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Deed er dan ongeveer 60.000 mee denk ik. En dat was met 185 pk / 380 nm.
60k met banden? Dat heb ik tot nu toe zelfs amper gehaald op de niet-aangedreven wielen.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Rainsport 2's gingen bij mij ongeveer 60k mee tot de eerste op de slijtagenokjes zat. Wel een lichtgewicht auto.

Heb nu net een setje Rainsport 3 onder m'n nieuwe auto gelegd, maar ik mis nog een beetje het vertrouwen. Dat kan ook aan het onderstel van de auto liggen, is nogal een zwabber, dubbel als je een stug sportonderstel gewend bent.

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik vond de RS3's ook stukken minder als de RS2. Veel zachtere wangen ofzo, vond het ook minder betrouwbaar aanvoelen.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Vredestein Sportrac5 ligt er bij mij nu zo'n 70k (als ik de oude onderhoudsboekjes mag geloven).
Ik heb de auto bij 136k gekocht, toen zaten ze al achterop. Heb tot 182,5k met zomerbanden gereden, muv 2K op andere banden oid. Dus +/- 44k op de achteras, en ze zijn aangeschaft bij 112k volgens de onderhoud geschiedenis =24k op vooras. 24+44 =68k.
En er zit nog 3-3,5mm op. Ze zullen dit jaar wel vervangen worden.

Op de vooras zat bij levering nieuwe Meteor banden, die heb ik dezelfde periode vanaf 136-182k minus 2K voorop gehad. Die zaten na 44k op 2 a 2,5mm. En zijn dus al vervangen.

De Vredestein gaan nu naar voren, en der nieuwe banden achter. (Althans wanneer ik de winter-zomer wissel uitvoer.)

Raaf
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
60k met banden? Dat heb ik tot nu toe zelfs amper gehaald op de niet-aangedreven wielen.

Van die eco meuk bandjes kopen.. Eitje
Bij gebrek aan grip gaan je remblokken ook een stuk langer mee.

Op mijn eigen auto's: Conti sport of extremer. Maar de achterbanden op de BMW gaan maar 1 seizoen mee. Behalve die greenmax meuk die er nu op zitten. Die slepen gewoon het asfalt uit ipv te slijten.
Goede banden doen heel veel voor het gedrag van een auto. Hou je van lekker doorrijden? Regel dan goede banden & velgen, geen b of slechter merk.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
60k met banden? Dat heb ik tot nu toe zelfs amper gehaald op de niet-aangedreven wielen

95% snelweg

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
En jij pompt ze nogal hard op toch?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Yes. Ben niet zo van dat gezwabber. Lekker strak heeft mijn voorkeur.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Lekker strak heeft mijn voorkeur.

Bij mij ook wel, maar niet bij banden

:[

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Bij mij ook wel, maar niet bij banden
Vandaar het geslinger altijd op je filmpjes. :x :lol: :lol: En jij in het verleden je broer maar de schuld geven. :roll: :roll:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Geslinger? ja natuurlijk rij ik niet 100% slingervrij, dat doet niemand maar ik zit echt niet te zwabberen van links naar rechts in de strook (hap hap hap :[ )

Pen
Master
 Bericht 
Ik had Hankook Kinergy Eco onder de C1. Was lekker stil en reed prima. Maar ja, C1 he :[

De Fabia heb ik gekocht op Continental PremiumContact 5. Heb net weer 4 nieuwe banden gekocht voor de zomer straks op de Fabia, Continental PremumContact 5 wederom. Ligt ook op de Octavia van ouders, en die bevallen ontzettend goed.

Archiebald
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
249770
267000

277000 nu op de klok. Tijd voor een kleine kick. Ik wil Vredesteins gaan kopen denk ik.

Gaiajohan schreef:
Ik wacht zelf op de nieuwe Ultrac Satin. Schijnt beter te moeten zijn dan de Cento in elk aspect. En hij is mooi...

Ik vraag me af of hier al wat meer info over is. Iemand Gaiajohan gezien? Of zelf ervaringen met de Vredestein Ultrac Satin?

406
Master
 Bericht 
Mijn vader heeft de satin's onder zijn auto zitten. Niet dat daar nuttige info uit komt (10k/jaar en rijstijl naar leeftijd).
Onder de golf komen dinsdag de cento's, zeer goede ervaringen mee op de coupé dus waarom niet.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Archiebald schreef:
Ik vraag me af of hier al wat meer info over is. Iemand Gaiajohan gezien? Of zelf ervaringen met de Vredestein Ultrac Satin?

Ik heb die niet gekocht uiteindelijk.
Nav tests ben ik voor de Maxxis Premitra hp5 gegaan.
In 205/50/17 een flink stuk goedkoper ook dan Vredestein.
Tot nu toe bevallen ze me wel, uit de test bleek alleen een hoge slijtage (en daardoor afwaardering). Nog niks van gemerkt na 10k km..

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Hankook?

Heb ik nu als zomerbanden er onder zitten. Bevalt goed, en betaalbare prijs (als je een breedset onder je auto hebt zitten...)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Hankook ben ik niet zo gelukkig mee. Heb ze op de achteras zitten maar in vergelijking met de Goodyears die ik ervoor had, vind ik ze een stuk zwabberiger. In snelle bochten net wat instabieler en bij forse gewichtsverplaatsing wordt de kont ook lichter.

JBHC
Master
 Bericht 

Half mei nog net door de apk gekomen met de conti's :x

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Ben zelf erg tevreden over de Goodyear eagle F1 asym. Wanneer je tyrereview leest zijn de persoonlijke ervaringen ook wel goed. Afwaardering op milieu verbruik en geluid negeer ik(nou ja geluid wel beetje) maar de rest vind ik veel belangrijker.

Lieuwe2410
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
Ben zelf erg tevreden over de Goodyear eagle F1 asym. Wanneer je tyrereview leest zijn de persoonlijke ervaringen ook wel goed. Afwaardering op milieu verbruik en geluid negeer ik(nou ja geluid wel beetje) maar de rest vind ik veel belangrijker.

Vorig jaar 2 banden vervangen voor de F1 Asym 3 en bevallen uitstekend. Vind ze een stuk fijner dan de conti SC 5 die er eerst onder lagen, die waren bij weinig profiel alleen maar aan het glijden itt pirelli's die ook zo goed als af zijn.
Eind van de zomer nog maar 2 bestellen om de pirelli's te vervangen, maar zit nog te twijfelen tussen de michelin pilot sport 4 en de F1 asym 3..
Scheelt wel 2 tientjes per band.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Die F1 Asym heb ik ook gehad, volgens mij zelfs de 2 omdat de 3 niet in XL-codering te krijgen was. Prima spul. Vraag is inderdaad of de Michelins het prijsverschil van twee tientjes per band waard zijn. Ik ben geneigd om te denken van niet en er de volgende keer weer gewoon GY F1 onder te knopen.

Pagina 3 van 4 [ 200 berichten ]