» Off-"Flitsservice" » Auto's Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 105.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 4  [ 200 berichten ]
Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Je hebt een goedkope maat eronder ;)

Archiebald
Master
 Bericht 
:woop: :woop:

Blaataap
Master
 Bericht 

Ze zijn in 205/50/17 93V inmiddels ook flink goedkoper geworden. €100,- per band in plaats van de €160,- per band die ik ervoor heb betaald (maar dat was uit pure noodzaak).

Raymond
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
De Rainsport2 is een koningsband in de regen.

Ook gehad maar ik kan kan ze niet vergelijken met de Ultracs. Ik had de Rainsports op een voorwielaandrijver liggen en die Ultracs op een vierwielaandrijver. Da's een beetje oneerlijk vergelijken. Maar goed, ik was niet helemaal kapot van die Rainsports. Ook wel onderstuurd een bocht in op nat.

Archiebald
Master
 Bericht 
Ultracs? Vredestein?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Ultracs? Vredestein?

Vredestein Ultrac Cento....die ook in je lijstje staan weet je wel :lol:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Archiebald schreef:
Welke maat rij jij en wat vind je ervan in de regen? (in vergelijk met andere banden die je hebt gehad).
Ik sluit me aan bij blaataap. Droog wegdek prima grip, nat ook prima grip.
Loop deze bocht eens af in streetview. Hier hak ik hem droog met 100km/u doorheen, nat 90-95km/u. Ik heb een Passat van 2006 zonder sportonderstel. Wel 235/45-R17. Dus geen optimale combinatie.
https://www.google.nl/maps/@52.5489618, ... 312!8i6656

En voorheen reed ik op Vikings. Prima grip, maar slijtage was ruk. Ik rookte in één zomerseizoen twee voorbanden op. Nu drie zomerseizoenen op twee voorslofjes. En ik ben niet rustiger gaan rijden.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Sander schreef:
Nog geen ervaringen, ze gaan eronder als de winter echt voorbij is

Ok... Als de winter zo'n beetje echt voorbij is dan :lol:
Tot nu toe één hele kilometer op gereden, tot dusver geen klachten. :lol: O:)

Grappig trouwens dat ze geen draairichting hebben. Dus kruislings wisselen is ook weer mogelijk :cheer:

Archiebald
Master
 Bericht 
Zo ben ondertussen bijna 10.000km verder, bandjes zijn nu serieus aan vervanging toe. Mag ook wel, de Uniroyal's zijn met 216.000km gemonteerd (03-2015) en nu staat de teller op 249.5**. Ze tikken de 33.000km aan dus. :thumb:

Heb de Continental PremiumContact 5, 91v besteld. Goede reviews, goed merk, goede prijs. 60,- p.s (tegen 79,-/stuk voor de Michelin's).

NoCashCow
Master
 Bericht 

Heb laatst 2 sets Michelin besteld. Premacy 3 in de maat 205/55/R16 voor mijn Megane III en CrossClimate in de maat 195/65 R15 voor de Scenic II. Beide bij Popgom besteld met een Michelin kortingsactie en gebruikmaking van laagste prijsgarantie. Was voor de P3 effectief € 62,- per band kwijt en voor de CC € 53,- zonder omleggen. Omleggen en afvoeren was 50 euro per auto.
Ben over beide sets erg tevreden.

Archiebald schreef:
Zo ben ondertussen bijna 10.000km verder, bandjes zijn nu serieus aan vervanging toe. Mag ook wel, de Uniroyal's zijn met 216.000km gemonteerd (03-2015) en nu staat de teller op 249.5**. Ze tikken de 33.000km aan dus. :thumb:

Hmmm. Megane III staat nu op 250.000km. Is nu net begonnen aan de derde set zomerbanden en de winterbanden komen er eind van het jaar ook nieuw op. Dus 3 sets verbruikt in pakweg 240.000km. Dat is toch wel een iets andere levensduur. Ik leg ze wel ieder seizoen van voren naar achteren.

Archiebald
Master
 Bericht 
:o 80.000km op 1 set banden? Mijn hemel........... :o Je gebruikt ze wel echt het hele jaar? Of heb je ook een winterset?

Ik heb mijn banden ook van voor naar achter gewisseld een km of 15.000 terug. Anders had ik al eerder aan andere voorbanden gemoeten. Rij wel flink sportief hoor. Bochten zijn het leukste tenslotte :woop:

NoCashCow
Master
 Bericht 

Heb een winter set. Die is nu ook op en heb ik meegerekend. Michelin banden gaan ook doorgaans lang mee. Dat blijkt uit de testen. De Goodyear set waarmee de auto afgeleverd is, had het ook redelijke levensduur.

Heb wel eens een set Conti Ecoglide gehad onder een andere auto. Die waren ook na 40.000km op.

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
WoW! Die van mij gaan niet eens 20000 km mee...

NoCashCow
Master
 Bericht 

Geen idee hoe mensen dat voor elkaar krijgen. Het is ook niet dat ik nou zo langzaam rij. Alleen wel vloeiend en met gevoel. Dus niet op het laatste moment keihard remmen, met teveel gas over een rotonde, vloeiend in en uitsturen. Te hard optrekken ook al niet, dat is gelimiteerd door het anderhalve liter olietorretje voorin :-)

Tweebel
Master
 Bericht 
Als je de meeste kms rechtdoor rijdt op de snelweg, is 50.000 helemaal niet bijzonder. Zeker als je af en toe de banden voor-achter wisselt.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
80k heb ik enkel gered met een set Hankook op de niet-aangedreven as met heel veel snelweg.

Overigens word ik wel jaloers van de bandenprijzen hier. Van de week een setje banden afgetikt voor 310 euro. En dat waren er maar twee :[

Over de Pirelli Cinturato P7 die Sjek op de vorige pagina heeft genoemd was ik op een vorige auto overigens ook erg tevreden. Prima grip in nat en droog. Maar ik moet zeggen: ik had ze toen rondom liggen, maar wel op RWD. Toen ik ze later op FWD had, konden veel power icm bochten niet helemaal goed bolwerken. Op RWD was de last beter verdeeld denk ik.

zandbak
Master
 Bericht 
Onder mijn bedrijfswagen liggen Michelin energy's. Die gingen 90.000km mee.

JBHC
Master
 Bericht 

De Continentals zij erg fijn in zowel regen als op droog wegdek. Heb nu na 28k voor en achter gewisseld (voor had nog ongeveer 2,5mm profiel terwijl achter nog bijna nieuw was) zodat ze volgend jaar alle 4 op zijn als de auto naar de sloop gaat.

JohnnyDuijvis
Respect
 Bericht 

Voor bijna nieuw, achter 2,5mm :x Luister even goed naar broekmevrouw: https://www.youtube.com/watch?v=3xzQQfT5O84

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ppff 14 jaar geleden :fp:

Ik ben het verder niet eens, nieuwste banden altijd op de aangedreven wielen. (Nu is het wachten op de 4x4 boi die zn zegje komt doen).

Archiebald
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ik ben het verder niet eens, nieuwste banden altijd op de aangedreven wielen.

Daar ben ik het dus niet mee eens :lol: FWD hier, maar de beste banden doe IK altijd op de achter wielen. Heb liever wat meer onderstuur. Als die kont om komt met een FWD ben je snel gezien.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja daar gaat dat filmpje uit de oertijd ook over in de tijd dat traction control nog geen gemeengoed was maar een beetje auto heeft dat tegenwoordig gewoon.

Archiebald
Master
 Bericht 
Dat filmpje uit 2010 van Johnny bedoel je? Ik heb geen geluid, dus geen idee. Wordt er ergens in het filmpje gezegd dat het 2002 nieuws is?

En dan nog, voor mij rijdt het zo fijner. Er zijn hordes mensen, experts, die er "ruzie" over maken wat nou het beste is, dus ik doe gewoon waar ik me goed bij voel :[ (f)

VFred
Master
 Bericht 

Heb net weer set Conti Sport contact 2 gekocht, ook in 205/55/16 , snelheidscategorie W. Zo hard gaat 'ie dan wel niet, maar het rijdt voor mijn gevoel strakker dan "V".
Ik heb zo'n beetje alle A-merken gehad, maar dit bevalt echt prima in alle opzichten. En dat voor iets meer dan € 100 per band...

Archiebald
Master
 Bericht 
VFred schreef:
En dat voor iets meer dan € 100 per band...

:nah: :o

Ik weet niet welke toevoeging er bij jou achter stond "FR" of "AO" of wat dan ook. Maar hier heb je ze voor 64,-/stuk
http://www.topbanden.com/goedkope-bande ... 50582.html

Ik heb wel "gewoon" de V versie gekocht. Hard zat, 240 in een Bora TDI :lol: , H had zelfs wel gekund, maar dat vond ik te krap.

VFred
Master
 Bericht 

Toevoeging AO stond erop. Merk daar niet veel verschil van, behalve dat hij iets stiller lijkt.
Prijs is inclusief alles. Sleutel afgeven, sleutel terug, betalen, klaar. Denk dat de prijs voor de- en montage, balanceren en verwijderen oude banden het verschil wel kleiner maken.

JohnnyDuijvis
Respect
 Bericht 

Dave schreef:
Ja daar gaat dat filmpje uit de oertijd ook over in de tijd dat traction control nog geen gemeengoed was maar een beetje auto heeft dat tegenwoordig gewoon.

Wat een onzin, de aanwezigheid van ESP en TC geeft je geen reden om de balans van de auto te verstoren, het monteren van de nieuwe banden aan de voorzijde zorgt er dan alsnog voor dat de grens van de auto minder ver ligt, de mechanica is niet veranderd :roll:

Een filmpje uit 2013, met dezelfde mechanica als in dat oude filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=oa9hzcjdi5Q

Wat enkele fabrikanten zeggen:

http://www.michelinman.com/US/en/safe-d ... tires.html
http://kumhotyre.co.uk/kumho-news/shoul ... t-or-rear/
https://www.dunlop.eu/en_ie/consumer/le ... tires.html
http://www.goodyear.com.jm/tire_know/faq/#q16
https://continentaltire.custhelp.com/ap ... il/a_id/15

Archiebald
Master
 Bericht 
VFred schreef:
montage

Ja oke, dat reken ik nooit mee :lol: Betaal er ook nooit voor namelijk. Toch handig als een vriend een banden apparaat heeft. Denk alleen wel dat hij na banden-montage even uitgelijnd gaat worden. Stuur staat net een tikje scheef. Kan dan mooi.

JohnnyDuijvis schreef:
Wat enkele fabrikanten zeggen:

:thumb: Unaniem....

NoCashCow
Master
 Bericht 

Overal zijn meningen over. Ook of rouleren over de as verstandig is of niet.
Wat mij opvalt is dat de wetgeving nog van de jaren 60 is. De wet stelt een minimum profieldiepte voor alle banden en een eis aan dezelfde maat banden per as. Terwijl het soort en merk banden en de profieldiepte toch ook belangrijk zijn.
Dave schreef:
in de tijd dat traction control nog geen gemeengoed was

Tractieverlies is maar het kleinste deel van je probleem. Zelfs ESP of welke drieletterafkorting dan ook kan het gebrek aan mechanische grip opheffen.
Eerlijk gezegd denk ik dat het tegenwoordig eerder mis gaat bij gripverlies dan vroeger. Dit omdat het grensbereik van een auto minder voelbaar is en je dus pas merkt dat je eroverheen gaat als het te laat is.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Archiebald schreef:
Wordt er ergens in het filmpje gezegd dat het 2002 nieuws is?

Daar eindigt het mee in de Michelin credits ja. Ik denk dat het filmpje zelf nog veel ouder is aangezien het kledij en kapsel van ergens half jaren negentig is ofzo. Jij kijkt naar de upload datum, zo werkt het internet natuurlijk niet heh.

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik keek eigenlijk nergens naar omdat ik toch niets kon horen. Dan is er weinig aan.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Mja, eens.. Ik had het slappe verhaal normaal gesproken ook allang weggeklikt het is dat ..wie plaatste dit eigenlijk.. Oh, Duijvis.. Over broekmevrouw begon .. Dat ik dacht van waarom zegt ie dat..

Maar eehh het is niet voor niets dat banden sneller slijten op aangedreven wielen. Dat geeft aan dat het ook meer grip nodig heeft. Voorts moet iedereen lekker zelf weten wat ie doet. Ik heb achterwielaandrijving dus het maakt mij allemaal niets uit, achter is het sowieso :devil:

JohnnyDuijvis
Respect
 Bericht 

Dave schreef:
Oh, Duijvis.. Over broekmevrouw begon .. Dat ik dacht van waarom zegt ie dat..

:lol:

De banden op de aangedreven wielen slijten inderdaad sneller, omdat de band vaker zwaar belast wordt. Gripverlies bij optrekken is echter meestal niet gevaarlijk, alleen irritant. Een sub-optimale grip aan de achterzijde zorgt echter voor stabiliteitsproblemen bij hard remmen en uitwijken, dit is meestal wel gevaarlijk, aangezien er meer vaardigheid nodig is om de auto dan onder controle te houden. Bovendien zal de laatste situatie zich vaak voordoen om een ongeval te voorkomen, terwijl grip voor de aangedreven wielen nodig is om als eerste weg te zijn bij het stoplicht ;)

JBHC
Master
 Bericht 

Jongens, die continentals zijn zo zacht dat ik het verschil niet merk in grip. Ik heb nu nog steeds 10x meer grip dan met de t-tracs.

Mijn auto gaat volgend jaar naar de sloop dus ik ga er echt geen nieuw setje banden meer om laten leggen.

Zowiezo rij ik rustig om de boel zo lang mogelijk heel te houden.

bert65
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Daar ben ik het dus niet mee eens :lol: FWD hier, maar de beste banden doe IK altijd op de achter wielen. Heb liever wat meer onderstuur. Als die kont om komt met een FWD ben je snel gezien.

Daar ben ik het weer niet mee eens. De nieuwe bandjes gaan bij mij op de sturende wielen. Als, als het misgaat, wil ik kunnen sturen.

Archiebald
Master
 Bericht 
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Dave schreef:
Ik ben het verder niet eens, nieuwste banden altijd op de aangedreven wielen.

Lukt bij mij niet. De vooras heeft een andere bandenmaat dan de achteras.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Rare jongens die Italianen :)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik ga me mogelijk ook maar eens een setje van die Conti's halen. Eens kijken waar iedereen zo lyrisch over is altijd.

JBHC
Master
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Ik ga me mogelijk ook maar eens een setje van die Conti's halen. Eens kijken waar iedereen zo lyrisch over is altijd.

Ik ging van een dweilende auto naar een auto die opeens ontzettend veel grip had. Maar het is wel afhankelijk van het vergelijkingsmateriaal.

Ik vind het wel een nadeel dat ze erg hard slijten.

MeesterPieter
Pro
 Bericht 
bert65 schreef:
Daar ben ik het weer niet mee eens. De nieuwe bandjes gaan bij mij op de sturende wielen. Als, als het misgaat, wil ik kunnen sturen.

gaat natuurlijk ook om remmen, en je remt toch gemiddeld 80% voor? in natte omstandigheden lijkt me dan de beste banden op je vooras toch juist gunstig..

ik doe op mijn eigen bmws overigens altijd de goede banden voor, bij die van mn vriendin gaan er achter gewoon sneller nieuwe banden op.
simpelweg omdat ik wel wat overstuur kan hebben, bij mijn vriendin gok ik daar echter liever niet op.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
JBHC schreef:
Ik ging van een dweilende auto naar een auto die opeens ontzettend veel grip had. Maar het is wel afhankelijk van het vergelijkingsmateriaal.
Ik heb hiervoor dus Pirelli's gehad, setje Hankooks zat onder de vorige auto toen ik 'm kocht. En Goodyears, maar dat waren winterbanden.

Nu Goodyear achter, maar die band is niet voor een fatsoenlijke prijs voor de vooras te bestellen (andere maat), dus dan maar iets anders.

Raymond
Master
 Bericht 
Dave schreef:
(Nu is het wachten op de 4x4 boi die zn zegje komt doen).

Hier ben ik! :lol: Bij een FWD zou ik de betere banden op de vooras leggen. Gewoon omdat de verhouding achterkant zeilt voorbij/voorkant breekt uit iets teveel aan de kant van de voorkant ligt. Verhouding 1/100 of zo.Glij je onderstuurd de weg af met gladde voorbandjes dan gaan nieuwe bandjes achter je nergens mee helpen. Hoor je de gladde bandje achter iets piepen in een wat te snel genomen bochtje dan denk je, volgende maand toch eens naar andere bandjes kijken.
Bij een RWD zou ik geen gladde banden willen hebben.
Bij een Quattro kun je met 4 gladde banden nog prima rijden. Je hebt in de sneeuw niet eens winterbanden nodig...

JohnnyDuijvis
Respect
 Bericht 

Quattro voegt massa toe aan de auto, terwijl het met remmen geen voordeel biedt, veel plezier in de sneeuw.

Raymond
Master
 Bericht 
Massa is goed bij een aanrijding. Als die ander maar minder heeft. Remmen? Wer bremmst verliert. Maar voor de zekerheid hebben ze ze er wel op gezet. En het zijn echt geen beroerde remmen. De auto is prima in balans.

zandbak
Master
 Bericht 
Ik had mijn nieuwe sloffen voor, achter lagen vrij nog net de vrij kale banden op. Ik ging in een bocht op de dijk vrolijk overdwars toen ik iets te hard instuurde in de regen. Niet echt lollig

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Er staan hier ook wat filmpjes in één van de dashcamtopics van iemand die met slechte achterbanden 2x op een rotonde achterstevoren komt te staan terwijl het een beetje nat is (weet zo ff niet meer wie).
Geef mij de beste banden maar achter. Die voorwielen krijgen wel weer grip als je je gas los laat (neus gaat naar beneden) of remt (achterwielen doen het nog, neus gaat nog verder naar beneden).

Archiebald
Master
 Bericht 
M'n voorbanden zijn nu toch echt wel op... Achter heb ik nog wel 2mm profiel schat ik, maar voor is het indicatortje ook al flink gesleten. Rijdt toch niet chill met dit weer..... Opzich is de grip er nog steeds wel, of er moeten echt plassen liggen, maar het idee is ook niet fijn.

Dinsdag gaan de nieuwe bandjes er pas om. Dus nog even voorzichtig aan doen.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Dat wordt dus 4 nieuwe banden. Logisch dat de grip nog prima is. Voor grip op droge weg heb je geen profiel nodig. Kijk maar naar de slicks die op het circuit worden gebruikt. Hoe meer rubber op de weg, hoe beter.
Het profiel heeft maar 1 doel: water en vervuiling van het wegdek afvoeren zodat de band contact blijft houden.
Versleten banden die niet te oud zijn bieden overigens zelfs meer grip dan nieuwe banden. Dit omdat de blok minder weg kan buigen. Bij winterbanden is dit effect heel sterk.
Tegenwoordig zijn er ook banden waarbij het profiel breder wordt naarmate de band verder slijt. Die is b.v. bin Michelin CrossClimate het geval. Die banden hebben we nu onder de Scenic II. Valt zeker niet tegen. Denk erover die zelfs als winter(se) set onder de Megane III te zetten. Want echte winterbanden heb ik eigenlijk niet (meer) nodig. Voor die ene week wintersport (als het meezit) heb je toch vooral een rit over pas geveegde wegen of sta je stil omdat de sneeuwval te heftig is. Dus dan is die band ook meer dan voldoende. Voor extra tractie zijn dan de sneeuwkettingen.

Archiebald
Master
 Bericht 
Zo de eerste 35km op de nieuwe Continentals zit erop. Lijkt wel erg fijn allemaal. Was half nat vanmorgen maar grip en vertrouwen gaven ze genoeg. Zoals al gezegd, de wang van de Conti's staat een stuk boller als de Uni's deden. Maar die Uni's voelde veel sompiger in bochten. Na zo weinig KM is er natuurlijk helemaal niets zinnigs over te zeggen verder, maar het begin is goed!

Pagina 2 van 4 [ 200 berichten ]