» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 4  [ 159 berichten ]
Archiebald
Master
 Bericht 
Na 21000km beginnen de Uniroyal Rainsport 3's toch aan hun einde te komen. Meer als 5000km zit er niet meer op denk ik. Tijd om vast voor wat anders te gaan zoeken. Het liefste ook wel wat slijtvaster eigenlijk! Want om nou te zeggen dat ik als een gek rij? Nee dat valt behoorlijk mee.

Bandenmaat: 205/55r16
Snelheid: H of hoger
Geen budgetzooi, gewoon goede (A-)banden. A tussen () want op website 1 staat Vredestein daar wel tussen, maar op website B niet.
Prijs/stuk: Denk aan max 80,-

Opties die ik zelf had gevonden:

Michelin PilotSport 3, nadeel F voor verbruik en volgens de reviews op tyrereviews.co.uk slijten ze ook wel redelijk. Maar grip zou geweldig moeten zijn..
http://www.bandenspotter.nl/michelin/pi ... -91w-2998/

Continental SportContact 5, goeie reviews, goede verbruik en regen labels (A + B)
http://www.bandenspotter.nl/continental ... 1v-178278/

Continental PremiumContact 5
http://www.bandenspotter.nl/continental ... -91v-2316/

Bridgestone Turenza T001
http://www.bandenspotter.nl/bridgestone ... 91v-10242/

Vredestein Sportrac5
http://www.bandenspotter.nl/vredestein/ ... -94v-4789/

Vredestein Ultrac Cento
http://www.bandenspotter.nl/vredestein/ ... -91y-4430/

Een lang lijstje, want er zijn ook veel smaken te koop. Dunlop zit er niet bij, die zaten in deze maat onder de E30 en dat vond ik niet lekker rijden...

De Michelin PS3 is mijn voorkeur vanwege alle lovende comments van alles en iedereen over Michelin. Daarna komen wat mij betreft de 2 Conti's..

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Archiebald schreef:
Continental PremiumContact 5

Daar heb ik net 4 van besteld. Passen denk ik het beste bij mijn rijgedrag (voor FS begrippen rustig O:) ).
Nog geen ervaringen, ze gaan eronder als de winter echt voorbij is :D

snovvdog
Master
 Bericht 
Contisport 5 of Goodyear Eagle F1 Asymetric 2

Eagle F1 zijn een stuk beter op het droge op de Michelin. Michellin zijn duur en op ANWB test zijn de conti's beter. Conti's zijn beste natte band, Goodyears zijn gelijk met Michellin in nat maar beter op t droge.

Check maar ANWB en/of ADAC tests. Evo magazine is ook altijd lovend over de conti's en goodyears. Michellins zijn op zich prima banden maar achterlijk duur, overpriced ****.

Archiebald
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Goodyear Eagle F1 Asymetric 2

Heb ik naar gezocht, nu weer bezig, maar niet/slecht te vinden in mijn maat lijkt het. Of ik kan echt niet zoeken...

Denman
Master
 Bericht 

En de SportContact 6?

Ik heb eind vorige zomer de SportContact 5 laten monteren, en ik deel wel de volgende opmerking:

Citaat:
Our biggest criticism of the outgoing tyre has always been steering feel. The Sport Contact 5 and 5P were never short of wet grip, wet or dry braking performance, or even good levels of comfort, but for a sports tyre they felt sluggish, soft and frankly, unsporty.

Ik zou de SC 5 niet nog een keer kiezen.

Edit: helaas niet in jouw maat te krijgen:
Citaat:
In de loop van 2015 zal de SportContact 6 in 41 afmetingen verkrijgbaar zijn voor velgen met diameters van 19’’ tot 23’’.

Kami
Master
 Bericht 
ADAC Zomerbanden Test 185-65-15 uit 2016:
https://www.adac.de/infotestrat/tests/r ... geId=31821

ADAC Zomerbanden Test 225-45-17 uit 2016:

ADAC Zomerbanden Test 205-55-16 uit 2015:

De keuze is reuze ;-)

Archiebald
Master
 Bericht 
Ja ik heb ook wat van die tests gelezen/bekeken en het zijn toch altijd wel van die eco-banden die getest worden en winnen. Ik heb liever een sport(ieve) band.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Goodyear Eagle F1 Asymetric 2

Asymmetric 3 is inmiddels ook al uit.

Alleen:
Citaat:
Eagle F1 Asymmetric 3 is niet beschikbaar in uw maat

Archiebald
Master
 Bericht 
Doe eens linkjes naar ren webshop die ze in mijn maat heeft! :woop:

zadkine
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Ja ik heb ook wat van die tests gelezen/bekeken en het zijn toch altijd wel van die eco-banden die getest worden en winnen. Ik heb liever een sport(ieve) band.

Ik kijk dan ook niet naar het "eindresultaat" maar naar de scores op de voor mij van belang zijnde onderdelen.Remmen en koersvastheid op nat wegdek, droog wegdek (in die volgorde). Dan slijtvastheid. Verbruik en geluid komt daar ergens ver achteraan en neem ik in overweging als de scores op bovenstaande punten gelijk zijn,en ook de prijs vergelijkbaar.

Extra geld voor minder geluid betalen , nou nee. Voor verbruik heb ik nog wel een beetje extra investering over als de overige (veiligheids) resultaten gelijk zijn.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
De Michelin PS3 is mijn voorkeur vanwege alle lovende comments van alles en iedereen over Michelin

Band van 3 jaar oud met nog 4mm profiel compleet uitgedroogd en gescheurd met canvas zichtbaar onder de Seat.......zo geweldig is het dus ook weer niet ;)

R
Master
 Bericht 
Band van 3 jaar oud met nog 4mm profiel compleet uitgedroogd en gescheurd met canvas zichtbaar onder de Seat

Daar klopt iets niet van. Schrijf dat eens naar Michelin en dan ben ik benieuwd naar het antwoord.
Fotootje hier met productiejaar en verdroging? Een band uit 2012/2013..

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
R schreef:
Schrijf dat eens naar Michelin en dan ben ik benieuwd naar het antwoord.
Fotootje hier met productiejaar en verdroging? Een band uit 2012/2013..

Die band is er bij de apk van vorig jaar al onderweg gegaan. Geen foto van gemaakt helaas

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dit is de enige foto die ik ervan heb, maar daar staat geen DOT code op helaas.
Afbeelding

R
Master
 Bericht 
Die ziet er inderdaad niet goed uit. Het hoort zeker niet.
Wat weleens gebeurd is dat banden pas jaren na productie, worden gemonteerd. Door allerlei redenen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Banden zaten op de auto toen we die gekocht hebben in 2014, geen idee wanneer ze gemonteerd zijn.

Edit: is die HBR X 1409 niet de code?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Maar om even op Archie's z'n lijstje terug te komen.

Archiebald schreef:
Vredestein Ultrac Cento
http://www.bandenspotter.nl/

Zou ik doorstrepen, slijtvastheid is goed maar grip op nat wegdek is wat minder (aldus de tests en ervaring van m'n vader)

Lieuwe2410
Master
 Bericht 
Edit: is die HBR X 1409 niet de code?

Dan zou je zeggen week 14 2009. Dus al 6 jaar oud dan..

Ik ben zelf ook op zoek naar 2 nieuwe banden en de Conti SC5 sla ik denk ik over. De tests zijn allemaal enorm lovend, maar geregeld wisselende berichten.
Goodyear Eagle F1 Asymetric 2/3 staan tot nu toe bovenaan mijn shortlist.

flaskk
Master
 Bericht 
Achterbanden gaan ook verrekte lang mee. (mits fwd).

Als voorbanden versleten zijn, kun je het beste de achterbanden naar voren halen en nieuwe banden op de achteras monteren. :)

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Heb de 2 er sinds begin december op liggen, ga ze over een week of wat uitproberen.

Tip voor Archie: http://www.tyrereviews.co.uk/

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Lieuwe2410 schreef:
Dus al 6 jaar oud dan..

5 jaar van moment van afkeur. Voor zo'n dure band...

Archiebald
Master
 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Tip voor Archie

Kijk eens goed in de OP (f)

Blaataap
Master
 Bericht 

Volgens mij komt Vredestein ook nog met een andere variant van de Ultrac serie binnenkort. Misschien de moeite waard om daarop te wachten. Anders zou ik voor de SporTrac 5 gaan. Prima bandjes voor een prima prijs. Of die Michelins, want laten we eerlijk zijn, heb je de Bora nog als die dingen op zijn? :wink:

Archiebald
Master
 Bericht 
Ja dat hoop ik wel! De Uniroyals gaan blijkbaar 26000km mee. Dus dat is een jaartje rijden.

Laat de Michelins 39000km meegaan. Ik hoop echt wel dan nog in t ding te rijden. Enige vraag is; hoe lang nog op 16"?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Vredesteins zijn ook niet duur, 51 euro per band
http://www.bandenspotter.nl/vredestein/ ... -91h-8933/

Deze dan?
http://www.bandenspotter.nl/goodyear/ef ... 91w-14477/

Daar kan ik je over ongeveer een maandje over vertellen hoe goed die zijn.

Blaataap
Master
 Bericht 

Archiebald schreef:
Enige vraag is; hoe lang nog op 16"?

Is het dan geen optie om te kijken naar een mooie set op 17"/18" in plaats van hier nog nieuw rubber om te laten leggen?

Raaf
Master
 Bericht 
Wat ruk dat die CS6 niet in kleiner dan 19" lijkt te komen.. Heb 18" nodig :boos:
Een band is heel persoonlijk. In 205/55/16 volop keuze goed voor weinig. Als je niet weet hoe lang je nog met de wielen op de auto gaat rijden dan kun je ook overwegen om achter naar voor te leggen en een 2ehands setje aan te schaffen voor misschien 75 euro incl balanceren en 5mm profiel. Wel even opletten waar je die gaat halen.

Archiebald
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
optie

:kniktja: :kniktja: :kniktja: :kniktja: 18"! Met 205/40R18....

Mja, die banden zijn wel meteen 130,- voor een Bridgestone Potenza. Hmm, Falken ZIEX staat er ook tussen, die bevielen ook wel goed en zijn "maar" 90,-. Ik heb nog even de tijd!

Raymond
Master
 Bericht 

Zou ik doorstrepen, slijtvastheid is goed maar grip op nat wegdek is wat minder (aldus de tests en ervaring van m'n vader)

Ik heb dat ook geroepen in een of ander topic en nu lijkt het net of die Ultracs kutbanden zijn en volkomen waardeloos op nat. Dat is dus totaal niet zo. Het zijn echt goede banden en ook op nat presteren ze ook best goed. Tenzij je als een idioot gaat hoeken en gummen, dan vallen ze een beetje door de mand in vergelijking met sommig ander kwaliteitsrubber.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Ik heb dat ook geroepen in een of ander topic en nu lijkt het net of die Ultracs kutbanden zijn en volkomen waardeloos op nat.

Neuh...maar als je een beetje harder door de bocht gaat bereik je de grens van grip gewoon wat eerder.
En gezien Archie Uniroyal gewend is zou dat denk ik niet de beste keuze zijn.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Vredestein Sportrac5 is in de maat 205/50/17 een prima band en niet zo duur. Komt ook altijd goed uit tests.. Alleen is de load index voor mijn auto eigenlijk niet hoog genoeg, is maar 89 maar auto is geleverd op 93... Ze zitten er inmiddels zo'n 50k op gok ik..

Heb de Sportrac5 ook op de 206 gehad in 195/45/16..

De Ultrac Cento gaat er inderdaad uit, is ook al een oude band (2009)..

Ik wacht zelf op de nieuwe Ultrac Satin. Schijnt beter te moeten zijn dan de Cento in elk aspect. En hij is mooi...
Afbeelding

Heb zelf geen goede ervaringen met uniroyal. Enige band ooit die een ei vormde voor mij.. Dunlop slijt snel, Michelin droogt uit,..
Heb wel goede ervaringen met Goodyear winterbanden, nog niet met zomerbanden..

Overigens heb ik nog 1 Continental premiumcontact5 in de aanbieding in 205/55/16 91V

Is 300km mee gereden nadat ik op winterbanden en lekke band had en op weg moest worden geholpen door de ANWB..
Dan hoef je nog maar 3, en kan ik weer een winterse compleet maken

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Wat hier nog niet voorbij is gekomen zijn de Pirelli Cinturato P7. Bevallen mij erg goed. Prima grip, lekker slijtvast.

Afbeelding

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik durf het trouwens bijna niet te zeggen met alle 4 seizoen banden haters hier....maar euh:
Afbeelding

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Ik durf het trouwens bijna niet te zeggen met alle 4 seizoen banden haters hier....maar euh:
Compromissenband, van alles net niets.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Compromissenband, van alles net niets.

Ja vroeger was dat zo ja, kijk de huidige tests van de 4 seizoen banden eens. Komen gewoon net zo goed mee dan de zomer/winter banden.

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik denk dat ik nooit meer een 4 seizoenenband zal kopen DD.... sorry :)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Archiebald schreef:
Ik denk dat ik nooit meer een 4 seizoenenband zal kopen DD.... sorry :)
:respect: :respect: :respect:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Komen gewoon net zo goed mee
Meekomen is niet aan de top staan

406
Master
 Bericht 
Gaiajohan schreef:
Dunlop slijt snel,

Whut?

Lieuwe2410
Master
 Bericht 

Momenteel rij ik met de huurauto op de quatrac 3, conclusie:
- Op droog wegdek: ;(
- Op nat wegdek: ;(
- Op vochtig wegdek: ;(

Oftewel, komt bij lange na niet in de buurt bij a-merk zomerbanden..

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Lieuwe2410 schreef:
quatrac 3,

Das ook een vrij oude niet zo'n goede....

zadkine
Master
 Bericht 
Tegenwoordig quatrac5 inmiddels bij Vredesteijn (en test winnaar 2015)

Archiebald
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Pirelli Cinturato P7. Bevallen mij erg goed. Prima grip, lekker slijtvast.

Ik heb er wel langs ge-scrolled en naar gekeken. Kan je ook niet echt vertellen waarom hij er niet tussen staat.

Welke maat rij jij en wat vind je ervan in de regen? (in vergelijk met andere banden die je hebt gehad).

gezien Archie Uniroyal gewend is

Ja nou.... De Rainsport2 is een koningsband in de regen. Echt, ECHT, heel goed. Die zou ik zonder twijfelen kopen. Alleen de Rainsport3 is nog maar leverbaar, die heb ik op de Bora zitten en dat vind ik toch wat tegenvallen. Hij glijd snel, voelt niet heel stabiel aan, heb gewoon weinig gevoel/vertrouwen in die band.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
De Rainsport2 is een koningsband in de regen. Echt, ECHT, heel goed. Die zou ik zonder twijfelen kopen. Alleen de Rainsport3 is nog maar leverbaar

http://www.bandenspotter.nl/uniroyal/ra ... 1w-210265/

:woop:

Archiebald
Master
 Bericht 
Gewoon bij Euromaster! Haha, vet goed!

Wel apart is dat ze "slecht" scoren in die testen. Een 14e plek is niet echt goed....

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Wat minder op droog, geluid en slijtage....

Archiebald
Master
 Bericht 
Ja en maar 1 + op nat... Ongelooflijk :\

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Tja....prestaties verschillen ook per auto.
Waar ik met een band in de regen ongeveer elke bocht aan het glijden was waren de leden van een BMW forum helemaal weg van die band...want die zou geweldige grip hebben........had er misschien ook mee te maken dat de garage fakking XL banden op een B segmenter zet :fp:

Blaataap
Master
 Bericht 

Archiebald schreef:
Welke maat rij jij en wat vind je ervan in de regen? (in vergelijk met andere banden die je hebt gehad).

Nou vooruit, 205/50/17 91V XL. Prima banden. Meer grip op nat dan de Vredestein Sportrac 5's en iets minder (maar niet heel veel minder) dan de Michelin PilotSports die ervoor onder zaten. Grootste pluspunt van de Pirelli Cinturato P7's vind ik hoe stil die banden zijn. Met die banden eronder heb ik echt vrijwel geen afrolgeluiden meer in de auto.
Enige minpunt is dat ze vaak wel wat aan de prijs zijn.

Archiebald
Master
 Bericht 
Thanks! Ik zie ze voor 60,-/stuk. Dus de prijs valt erg mee!

Pagina 1 van 4 [ 159 berichten ]