» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 35 van 48  [ 2365 berichten ]
Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Met die km's en de 14%'er zal het 'feestje' over niet al te lange tijd voorbij zijn, lijkt me?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Volgens mij heb ik iets teveel besteld :oops:

Auto rammelt bij de vooras, garage zei al dat het de stabilisatorstang lv is. Had 2x die stangen + 4x rubbers besteld. Alleen lees ik nu dat rubbers mee vervangen niet nodig is?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Probeer je hier een Braddie te doen?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Een braddie? :lol:
Na 270k is er weleens wat versleten. Kan er ook wel mee doorrijden hoor want je hoort het alleen op een grove klinkerweg, maar moet gewoon goed zijn :[

Raaf
Master
 Bericht 
Gewoon vervangen als je het toch vast hebt.
Slechter zou het er niet van moeten worden.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Prima als je het vervangt. Maar zorg wel dat je van tevoren goed onderzoek doet wat je koopt.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
ach ja. verkeerd begrepen van 307 forum :duh:
we gooien het maar op preventief onderhoud O:)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
maar moet gewoon goed zijn

Had je dan niet beter een goede auto kunnen kopen?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Heb ik :[
Joh, zijn wat standaard slijtage dingetjes.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Hoeveel gezeik heb je wel niet met die Golf Peugeot? :nah:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Euhm...1e ding (buiten de bak om, maar dat hoefde ik niet zelf te betalen dus die reken ik niet mee) (f)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Uitlaat O:)

Walker
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Met die km's en de 14%'er zal het 'feestje' over niet al te lange tijd voorbij zijn, lijkt me?

Rij vanaf november '16 in deze auto. Heeft blijkbaar lang stilgestaan, want stond toen ik hem kreeg op 19K. Nu op 62K. Ik verwacht dat ik na de zomer zelf wat uit mag kiezen, maar misschien rij ik ook wel door naar de 160K. Scheelt iedere maand ca 150 Euro. (Want zou zelf ook voor een andere prijscategorie kiezen).

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Uitlaat O:)

Oh ja, nou een middendemper en 1 stabilisatorstang. normale slijtagezaken. Niks bijzonders aan.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Weet ik, maar kon het niet laten... Ik 2 ton met de Golf en wat slijtagedelen en jij 14.000 met slijtagedelen :lol: O:)

Zijn trouwens wel twee delen die ik nog niet vervangen heb 8)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Ik 2 ton met de Golf en wat slijtagedelen en jij 14.000 met slijtagedelen

Nu doe je net alsof de peug 14k heeft gelopen. Ding heeft er ook 271k op zitten.

Scaniafan
Master
 Bericht 
:honger: :honger:

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Nah, ik ben er achter gekomen dat er iets van mijn benzinetank of pomp lekt. M'n achterbak ligt namelijk aardig vol benzine. :oops: Geen plassen benzine ofzo, maar alles is vettig en vochtig zeggggggg maaaaarrrrrrrrr. Benzinetank trekt ook vacuüm.
Is het reparatiewaardig? Anders rijd ik hem gewoon op tot APK.

regiorunner
Master
 Bericht 
Wat voor blik rijd je nou Flier? probeer de achterbank er eens uit te halen en controleer de slangen en de tankvlotter.

Walker
Master
 Bericht 
In ieder geval niet APK-waardig, en zeker ook niet ongevaarlijk. Zsm repareren of de auto naar de sloop brengen dus!

regiorunner
Master
 Bericht 
Hoeft niets ernstigs te zijn.

Flierefluiter
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Wat voor blik rijd je nou Flier? probeer de achterbank er eens uit te halen en controleer de slangen en de tankvlotter.

Eruit als in er helemaal uit of plat? :[

Het is lastig om te zoeken waar het vandaan komt omdat alles wel vettig is, heb alles maar in afgesloten bakken gedaan.
Maar onder het "kleed" lijkt het weer wel mee te vallen. Heel apart.
Het is in ieder geval geen water.

Rij nog steeds in dit slagschip, die inmiddels al wordt geweigerd bij 1 wasstraat vanwege roest bij wielkast :[ Rijdt verder nog redelijk. (40.000 al mee gereden)

Afbeelding

APK Haalt ie overigens niet meer, ruit heeft een keer flinke steenslag gehad sindsdien is ie gaan scheuren van boven tot halverwege. (Op de foto zie je hem wel als je goed kijkt) Scheur stopt net onder mn binnenspiegel maar is langzaam aan het doorgaan.
En er is alweer een nieuwe bij gekomen. :fp:

Walker
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Hoeft niets ernstigs te zijn.

Benzinedampen in een afgesloten compartiment? :roll:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik zou er niet te lang mee doorrijden. Eén keer een peuk die naar binnen waait of een roker die vlak langs je auto loopt en het kan best spannend worden.

WimLex
Master
 Bericht 
Flierefluiter schreef:
Benzinetank trekt ook vacuüm.

nieuwe dop en dat is verholpen

Scaniafan
Master
 Bericht 
Lijkt me sterk dat je bij een lekkende benzinetank of pomp benzine in je achterbak hebt staan. De tank zit hoogst waarschijnlijk onder de bodem t.h.v. de achterbank met een luikje onder de achterbank naar de benzinepomp. Ik zou eerder een rotte vulhals verwachten die door 't achterspatbord lekt bij tanken...

regiorunner
Master
 Bericht 
Dat bedoelde ik te zeggen Scania. Bank uitnemen de zitting daar zit de vlotter.

Vulhals is ook een verdachte. Zeker bij een zee auto.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Benzine is niet vettig. D'r rolt gewoon een niet-goed-afgesloten fles petroleum door je auto ofzo.

regiorunner
Master
 Bericht 
heb je geen fles olie in de kofferbak ofzo

regiorunner
Master
 Bericht 
zit net te bedenken die stank van benzine moet niet te harden zijn

Alexander_B
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Benzine is niet vettig.

regiorunner schreef:
zit net te bedenken die stank van benzine moet niet te harden zijn

En dus is het geen benzine, maar inderdaad een fles olie, kvs, limonadesiroop, of who knows what else.

regiorunner
Master
 Bericht 
koelvloeistof is echt vies en vettig zou best kunnen zeg ik. Maar uh fier is jouw roestige dinges wel waterdicht?

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Alle vloeistoffen staan goed dicht en afgesloten in dichte bakken. Of ie waterdicht is betwijfel ik nu inderdaad. Achterbank en voorkant auto zijn sowieso goed waterdicht, maar achterbak.. Hoe kom je er achter? (Behalve bank er uit slopen) Het is wel echt vettig en het ruikt wel. Maar het is niet nat nat zeggggggg maaaaarrrrrrrrr.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Glijmiddel?

Flierefluiter
Master
 Bericht 
Nee die heb ik altijd in m'n binnenzak van m'n jas.. In case of an emergency.

basgitaar
Master
 Bericht 
Misschien was het eruit gegleden.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
slecht.. :lol:

Pietert
Master
 Bericht 
Flierefluiter schreef:
In case of an emergency.

Vaseline is beter. Zuurvrij vrienden-vet :)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ja vaseline ken jij wel weer hé :roll:

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Tik ik gisteren na 3 maanden bezit en 3500 km de 100.000 km aan in m'n Focus, loopt 'ie net warm... Hij lekt kvs maar lijkt geen kapotte slang te zijn. Komt uit het blok ofzo?? Heb foto's genomen voor de zekerheid.

Natuurlijk geen dekking voor pech dus moet nu op een of andere manier een sleper zien te regelen. Goedemorgen :[

Rover
Master
 Bericht 
Waterpomp dus...

Marten320TD
Master
 Bericht 

Rover schreef:
Waterpomp dus...

dus??

er zijn meer plekken waar ie koelvloeistof kan lekken hoor...
De ernstigste:
Link

Goed kijken of je ergens witte korrelige aanslag ziet op het motorblok of aan het koelsysteem. Dat is de plek waar lekkage waarschijnlijk is, of daarboven (gravity rules!).
Ik zou mij verre houden van allerlei stop-leak middeltjes als je je auto langer wil houden. Je hebt geen idee waar dat spul zich allemaal op gaat hopen, dus welke koelvloeistofstromen het blokkeert.

Succes!

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Ik weet niet precies waar het vandaan kwam. Ergens in de buurt van de oliefilter leek het. Op het Focus forum lijkt het erop dat het de pakking van de thermostaat kan zijn, kan dat?? Is een kwaal zeggen ze daar dus zou best kunnen. De garage heeft vandaag iig een lekkage bij een of ander verloopstuk gevonden en die gaan ze vervangen. Morgen testen ze de boel nog eens goed en hoor ik meer. Hopelijk valt het allemaal mee.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat zou best kunnen. Zie je wel vaker.

Marten320TD
Master
 Bericht 

Lotus Omega schreef:
Op het Focus forum lijkt het erop dat het de pakking van de thermostaat kan zijn, kan dat??

De thermostaat maakt deel uit van het koelsysteem, dus: ja.
Thermostaat zorgt ervoor dat als de koelvloeistof in het motorblok een zekere temperatuur bereikt, deze door de radiateur wordt geleid en afkoelt, waarna het weer door het (warme, want verbrandingsmotor) motorblok stroomt.

En ja, verloopstukken kunnen door het afkoelen en opwarmen gaan scheuren, zeker als ze van kunststof zijn.

Kenji
Master
 Bericht 
Uitlaatlekkage van m'n TransAm bleek gescheurd spruitstuk te zijn. En dat hij af en toe stotterde kwam door lekkende waterpomp (waterpomp zijn bij mijn motor boven de Optispark (Pontiac versie van bobine)).
Dus vervangen:
- spruitstuk + pakking
- diverse spruitstukstuds uitgeboord en nieuwe erin
- koppakkingen
- inlaatspruitstukpakkingen
- waterpomp
- oliepomp
- Optispark
- krukas- en nokkenaskeerringen
- bougiekabels
- bougies
Als het goed is wordt hij vandaag APK afgemeld (4 juni verlopen), en kan ik het beest ophalen (wel door iemand anders laten rijden helaas :cry: )

Dit deed hij stationair (plus wat haperen en inhouden tijdens het rijden)
Link

Spruitstuk in 2 delen. Het hitteschild houdt ze bij elkaar :lol:
Afbeelding

Optispark die z'n territorium markeert. Nee, daar hoort geen kvs in te zitten....
Afbeelding

Nieuwe Optispark en kabels erop
Afbeelding

Het beest leeft weer!!
Link

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Blijft een geniale bak natuurlijk. Maar zal een aardige rekening zijn geweest als ik zie wat er aan gebeurd is.

Marten320TD
Master
 Bericht 

Pfoe! Dus opnieuw de versnellingsbak er af?! Hebben ze het hele motorblok eruit gehaald? Gezien de werkzaamheden lijkt me dat de beste oplossing, kan je overal bij.
Maar goed, aardige klus geweest dus. Hopelijk blijft ie het nou de eerst komende jaren weer 100% doen.

Kenji
Master
 Bericht 
Blok gelift, inlaatspruitstuk eraf, koppen eraf met manifolds er nog op.
Inderdaad een forse rekening. Alleen al 2k aan onderdelen.
Maar goed, dan heb ik wel weer een lekker fris motortje.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Wel prettig natuurlijk, dat je nu niet meer je handen vol hebt aan onderhoud. :[

Pagina 35 van 48 [ 2365 berichten ]