» Off-"Flitsservice" » Auto's   



 Pagina 1 van 46  [ 2253 berichten ]
lacheisleuk
Master
 Bericht 
 
Gaan we hier weer verder :woop: :woop: :lol: :lol:

Archiebald
Master
 Bericht 
Wauw, dat topic ging snel! Ondanks de spelfout (schijnbaar?) in de titel liep het toch wel dus! :lol: :thumb:

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik moet denk ik gaan denken aan het vervangen van de RAW hendel of het relais van de RAW's in de Bora. Als ik richting aangeef blijft hij soms na klikken namelijk. Bijzonder irritant. Had er al eens wat over gepost in het vorige topic, toen bleef het een tijd stil en nu doet ie het weer.

Het geluid komt uit het midden van het dashboard vanachter het alarmlichten knopje. Hij klikt/ratelt dan veel sneller als bij normaal richting aangeven. Misschien meteen eens kijken voor zo'n soft-touch module.

lacheisleuk
Master
 Bericht 
 
Klikt ie na of blijft de hendel ook hangen. Ik heb iets soortgelijks gehad, dat ie soms uit het niets begon te tikken... Vervangen van de dynamo heeft dat ook opgelost. :x :nah: Had al een nieuwe hendel liggen, duwen op de hendel werkte namelijk ook (niet te hard, toeter zit daar ook nog op :x ).

Archiebald
Master
 Bericht 
Nee, de hendel werkt gewoon goed. Ook knippert het licht niet door. Het is echt alleen dat klik/klak geluid in het dash.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Ook knippert het licht niet door. Het is echt alleen dat klik/klak geluid in het dash.

Bekend probleem met die generatie, ik heb met het een Ibiza uit die tijd ook gehad. Ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat toen de alarmlichtenknop en later de lichtknop vervangen zijn.

RRL
Master
 Bericht 
Wat houdt die soft-touch module in, dat je 1x tikken=3x knipperen functie hebt? Merk echt dat ik te veel er aan gewend ben geraakt, mea culpa voor degenen die laatst bij rotondes onnodig hebben staan wachten toen ik een auto zonder die functie mee had.

Archiebald
Master
 Bericht 
Morbid Angel schreef:
Bekend probleem met die generatie


:nah: Verklaard een hoop!


RRL schreef:
1x tikken=3x knipperen functie


Klopt!

PvdH
Respect
 Bericht 
Alarmlichtschakelaar of stuurkolomschakelaar vervangen.. zou beginnen met de eerste. Prima zelf te doen voor €20-25 of check even de lokale autosloop :)

Archiebald
Master
 Bericht 
Ben ik zeker van plan! Weten jullie ook of dit inderdaad ook sinpelweg te vervangen is door zo'n soft touch module?

bruintje beer
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Weten jullie ook of dit inderdaad ook sinpelweg te vervangen is door zo'n soft touch module?
Ik denk dat dat een software-oplossing is en dus niets met je schakelaar te maken heeft.

WimLex
Master
 Bericht 
alarmlichtschakelaar is tevens relais voor RAW

PvdH
Respect
 Bericht 
Archiebald
Master
 Bericht 
Voor een band fixen, zouden jullie dan naar de Kwikfit gaan? Of kan ik beter naar Euromaster ofzo? (kom nooit bij 1 van de 2 eigenlijk)...

Reed de Bora net van achter ons pand naar voren toe, toen stuurde hij heel zwaar. Dus een rondje gelopen, stond linksvoor een heel stuk platter. Meteen maar gewisseld, morgen als ik vrij ben even zien te fixen.

Las op de site van Kwikfit dat het bij hen een tientje kost. Das prima te doen natuurlijk. Maar 't moet wel goed!

WimLex
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Meteen maar gewisseld

hoop niet dat er nu een thuiskomertje op zit ?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Knipperlichtrelais zit bij jouw Bora in de alarmlichtschakelaar. Was bij mijn Golf met hetzelfde probleem bezig. Relais (schakelaar) vervangen haalde niets uit, dealer begreep niet dat je een RAW hendel open kan maken om schoon te maken. Bij mij is dat uiteindelijk door mijzelf gedaan, en werkt nu ruim 150k km zonder problemen.

Ik ben er toen wel achter gekomen dat er verschillende versies bestaan van de RAW schakelaar, gegoten en in delen in een geklikt. Ik heb gelukkig de laatste, oorzaak is stof / vettigheid waardoor er onbedoeld contact tussen de verschillende contactpunten wordt gemaakt.

Archiebald
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
thuiskomertje


:schudnee: :schudnee: Heb een mooie, nieuwe, echte Conti op staal als reservewiel.


Scaniafan schreef:
schoon te maken


Veel werk, maar absoluut de moeite waard! Het stuur moet er dan ook af he?

Rover
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Las op de site van Kwikfit dat het bij hen een tientje kost. Das prima te doen natuurlijk. Maar 't moet wel goed!

Zij plakken deze gewoon aan de binnenzijde, dus dat zit wel goed. Ik weet alleen niet of zij hem daarna ook opnieuw balanceren.

Griffin
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Voor een band fixen, zouden jullie dan naar de Kwikfit gaan? Of kan ik beter naar Euromaster ofzo?

Mijn ervaringen met kwikfit zijn zodanig dat ik er echt never nooit meer een auto zal brengen voor wat dan ook. Mijn eerste ervaring was met mijn eerste auto, een saab-99 die 4 slechte banden had. Bij vervanging twee bouten afgebroken toen de boel gewoon met een slagmoersleutel vastgezet werd. Met een band kon ik 5 km later al weer terug, die hadden ze zo mishandeld dat er een slag in zat waar ook lucht uit ontsnapte. Dat is me bij Euromaster nooit overkomen.

De omega die ik reed van de zaak werd altijd bij de stealer gebracht. Tot twee maal toe werd die na een beurt afgeleverd zonder olie er in. Het bleek dat die mannen de wagen gewoon bij de kwikfit stalden, er zelf een mooi marge bij op telden en een rekening uitschreven...

Archiebald
Master
 Bericht 
Rover schreef:
ook opnieuw balanceren?


Dit staat er op hun site:
Code:
Het repareren van een lekke band kost altijd €10. Dit is inclusief de reparatie, balanceren en een nieuw ventiel. Uw band plakken doen we niet met een 'plug' of 'prop' van buitenaf, maar we halen de lekke band van de velg en doen de reparatie van binnenuit.



Griffin schreef:
nooit meer een auto zal brengen


Nou, je bent ZE-KER niet de enige die dat zegt. Dus laat maar, ik rij wel naar Euromaster :lol:

flaskk
Master
 Bericht 
Wat is er mis met proppen ?

Injectie
Master
 Bericht 
Ligt eraan. je kan niet zien hoe de band er aan toe is. ALs er te lang op een lekke/zachte band is gereden beschadigen de koordlagen. De eerste beschadigingen zie je het beste aan de binnenkant.
Als je daar niks ziet is proppen prima.

Griffin
Master
 Bericht 
@Injectie: beetje off-topic maar kudo's voor de avatar. Prachtig! :thumb:

Archiebald
Master
 Bericht 
Injectie schreef:
te lang


Absoluut niet. Ik ben wat dat betreft echt een zeikerd. Hij is hier op het terrein "lek" gegaan. Met inpakeren was er niets aan de hand. Net met opnieuw inpakeren merkte ik het direct. Dus zo'n 250meter (met 10km/h) mee gereden :lol:

Archiebald
Master
 Bericht 
Kom net bij Euromaster Zuid-Oost vandaan. Zat een punaise in de band. Ze hebben hem van de velg gehaald, van binnen "geplakt?", terug gemonteerd, gebalanceerd en m'n reservewiel weer keurig opgeruimd. Waren een half uurtje bezig ofzo en het koste mij uit eindelijk niets. :thumb: :applaus: Top service dus!

bruintje beer
Master
 Bericht 
Niet opeens een gaatje in de uitlaat? O:)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Veel werk, maar absoluut de moeite waard! Het stuur moet er dan ook af he?


Accu eraf, airbag eruit, stuur links / rechts draaien daar zitten de schroeven / palletjes voor de airbag zo uit mijn hoofd. Dan de moer van het stuur eraf halen. Vooraf even markeren hoe die zat, of aanhaalmoment opzoeken. Stuur eraf, RAW hendel eraf en hopen dat je hem zonder schade open kan maken en schoonmaken.

Die softtouch module bedoel je de comfort-blinker mee? Een keer tikken is drie keer knipperen? Dat is een apart relais / module / kabelboompje dat ergens tussen gezet moet worden...

WimLex
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Dan de moer van het stuur eraf halen. Vooraf even markeren hoe die zat, of aanhaalmoment opzoeken.

Die bout mag een max aantal keren aangedraaid worden, daarna moet die vervangen worden.

En je hebt een Torx veeltand bit nodig om die bout eruit en erin te draaien.

Archiebald
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
airbag eruit


:nah: Dat wist ik al, en dat is ook meteen de drempel voor mij........

WimLex
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Dat wist ik al, en dat is ook meteen de drempel voor mij........

stelt niks voor, die bout is een grotere uitdaging

Maar begin eens met je alarmlichtschakelaar/relais, ik zeg je dat het daarmee is opgelost ;)

Archiebald
Master
 Bericht 
Nou die bout, ok die van een MK1/MK2 & 206, heb ik al vaker losgehad...... Ik vind het gewoon he-le-maal niets om aan die airbag te gaan zitten. Zal wel vreselijk overdreven zijn hoor. Maar nee.....

WimLex
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Ik vind het gewoon he-le-maal niets om aan die airbag te gaan zitten. Zal wel vreselijk overdreven zijn hoor. Maar nee.....

is een airbagmodule ;)
bij de zak, elektronica of gasgenerator kom je niet eens in buurt
als de module los is, hief je alleen even stekkertje los te maken of vast te zetten ;) (gele stekker)
Afbeelding




WimLex schreef:
Die bout mag een max aantal keren aangedraaid worden, daarna moet die vervangen worden.

5 keer las ik net
Afbeelding

flaskk
Master
 Bericht 
Citaat:
vorige topic, wimlex schreef:
lijkt me een afstellingsprobleem ....


Thnxs man,

Ik ging dus googelen naar afstellen injectie motor, en kwam overal tegen dat je de ECU moest resetten.

Vanochtend even de - pool voor een 1/2 uurtje er af gehaald, vervolgens auto 20min stationair laten lopen, en toen rondje gereden. Tot nu toe loop ie weer gewoon goed :) :thumb:

406
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
5 keer las ik net

Ja of je neemt gewoon het zekere voor het onzekere en koopt gewoon even 2 nieuwe.

Remo
Master
 Bericht 
Nou, na 520.000 km, 4 jaar APK zonder aandachtspunten, begint de 850 (2.5 aut) eindelijk kuren te vertonen.

Wellicht dat een van jullie een idee heeft;

Sinds vorige week valt *soms* de stroom/motor even weg wanneer je het gas los laat bij lage snelheid. Een paar keer zelf meegemaakt, de overige keren was het bij mijn vriendin die de auto dagelijks gebruikt.

Vrijdagavond merkte ik het voor het eerst, nog even naar de supermarkt en in het donker viel het me op dat de xenon even uit ging toen ik het gas los liet (bij het afremmen) en de toeren richting de 1000-1500 gingen. Op dat moment viel ALLE elektronica uit, dus ook de tellers gingen een halve seconde naar 0, de radio ging uit, etc. Het was elke keer zo kort dat de motor gewoon bleef draaien. Op de terugweg liet ik het gas los in een langzame bocht en door het draaien aan het stuur sloeg zelfs de hele motor af, waarschijnlijk door de stuurbekrachtiging die op dat moment net teveel vroeg van de motor die nog net niet af sloeg.

Nu dacht ik zelf aan de dynamo, maar de accu is in prima staat (jaartje oud) en zou die dip van het toerental makkelijk op moeten kunnen vangen. Wanneer de v-snaar zou knappen zou de motor ook niet zomaar af mogen slaan lijkt me.

Ik heb hem maandag even flink op zijn flikker gegeven, onder het mom van 'alles even doorspoelen', en dit leek even verbetering te geven. Wellicht omdat de motor goed warm was, want vanmorgen belde mijn vriendin al dat hij onderweg weer meerdere keren stroomverlies had bij het afremmen.

Griffin
Master
 Bericht 
Draadbreuk? Losse connector ergens?

regiorunner
Master
 Bericht 
Oude 850? contactslot. Rammel maar eens aan de sleutel als je het weer overkomt.

Remo
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Draadbreuk? Losse connector ergens?
Zou kunnen, maar dan zou ik verwachten dat het juist bij hoge snelheid zou zijn (meer gerammel, etc).
regiorunner schreef:
Rammel maar eens aan de sleutel als je het weer overkomt.
Toevallig zondag gedaan en dat maakt geen verschil. Het gebeurt echt alleen bij het afremmen / terugschakelen van de bak bij lage snelheid (< 20 km).

Raaf
Master
 Bericht 
Heb je er een aftermarket alarm in zitten? Die geven ook weleens leuke storingen.

regiorunner schreef:
Oude 850? contactslot

Dit is inderdaad de meest voorkomende. Zeker als je een zware sleutelbos hebt.

regiorunner
Master
 Bericht 
zeker omdat bij het afremmen de sleutelbos naar voren beweegt.

Remo
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
sleutelbos
Dat is de ellende, alleen de sleutel zit in het contact. Heb ook bij stationair draaien aan de sleutel lopen trekken/duwen/bewegen, maar er gebeurt niets.

Ik zal vanavond nog eens testen of het wellicht een storing in de automaat is en zal voor de zekerheid het contactslot nog een keer testen.

Griffin
Master
 Bericht 
Remo schreef:
Zou kunnen, maar dan zou ik verwachten dat het juist bij hoge snelheid zou zijn (meer gerammel, etc).


Dat is niet mijn ervaring ('74 MGB, dus ervaring genoeg met elektrische problemem t.g.v. versleten connectoren en kabelbreuken :roll: ). Juist bij lage snelheden krijgt de boel de tijd om te schuiven.

BLikent
Master
 Bericht 
Zou het bij de dynamo zoeken die niet genoeg stroom levert.

Morbid Angel
Master
 Bericht 
Blijkbaar is er een probleem met de LED verlichting van de laatste generatie Seat Leon. Want na de eerste beurt viel het me op dat ik veel minder zicht had dan eerst, er was ook gezegd dat mijn verlichting was bijgesteld. Totdat ik op de auto van de buren het probleem zag: mijn rechterkoplamp gaat bij het inschakelen wel naar beneden, maar blijft steken als deze weer omhoog komt. Uit- en weer inschakelen helpt niet, het contact moet uit zijn geweest.

Vervolgens terug naar de dealer: geen foutcode, wel mijn verlichting gereset. Probleem bleef, dus weer terug en weer geen foutcode in de boordcomputer. Verlichting opnieuw gereset en de vraag gekregen om een foto te maken als het weer gebeurt. Die foto heb ik aan het eind van de middag laten zien, toern bleek dat hij nog twee Leons had met een vergelijkbaar probleem en ze waren bezig de informatie te verzamelen...

Afbeelding

WimLex
Master
 Bericht 
ga eens naar een specialist, die automatische hoogteregeling kan je niet "zomaar wat verstellen" ...

flaskk
Master
 Bericht 
Neem aan dat dit gewoon garantie gevalletje is. Lekker door de stealert laten oplossen :)

WimLex
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
Lekker door de stealert laten oplossen :)

die ziet geen foutcodes en stuurt je zo weer weg
Morbid Angel schreef:
Vervolgens terug naar de dealer: geen foutcode, wel mijn verlichting gereset. Probleem bleef, dus weer terug en weer geen foutcode in de boordcomputer. Verlichting opnieuw gereset en de vraag gekregen om een foto te maken als het weer gebeurt. Die foto heb ik aan het eind van de middag laten zien


Morbid Angel
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
die automatische hoogteregeling kan je niet "zomaar wat verstellen" ...

Dat gebeurt via de diagnosestekker en een laptop met speciale software. Ik heb er een keer bij gestaan toen de verlichting gereset werd. Er zijn vijf hoogteniveau's (1 is de hoogste, 5 de laagste), hij werd ingesteld op 3 en stond volgens het meetapparaat zelfs nog iets aan de hoge kant. het lichtbeeld is wel weer normaal, als die rechterkoplamp tenminste mee omhoog komt. Dat moet soms opgelost worden door het contact even uit- en weer in te schakelen.
flaskk schreef:
Lekker door de stealert laten oplossen :)

Uiteraard, ze zijn er wel degelijk van bewust dat dit garantie is. Aangezien ze nu nog twee Leons hebben met dit probleem, denk ik dat ze de informatie verzamelen voor een zaak naar een hoger niveau...

WimLex
Master
 Bericht 
Morbid Angel schreef:
na de eerste beurt viel het me op dat ik veel minder zicht had dan eerst

dan hebben ze TOEN niet met software zitten prutsen

Je kan trouwens kijken of de hoogteregeling werkt of niet door gewicht achterin te gooien of eruit te halen.
Dansen op de eventueel aanwezige trekhaak moet de hoogteregeling zeker aan het werk zetten.
Bij geen trekhaak met je volle gewicht op de kofferbakdrempel gaan hangen kan ook.

Archiebald
Master
 Bericht 
Heren weet iemand hier zo 1.2.3 even snel of je een auto A.P.K kunt laten keuren en afmelden zonder kentekenbewijs?

 Pagina 1 van 46 [ 2253 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CasB, Pita en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…