» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 22 van 24  [ 1183 berichten ]
Joël D.
Master
 Bericht 
Er zit volgens mij ook geen roetfilter op. Dus je betaalt per 2019 nog meer MRB. En je mag straks ook nergens meer rijden.

babsvw
Master
 Bericht 
Oke duidelijk Joël dank je

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik dacht dat je je auto nu te duur vond ik mrb? :P

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
210 per kwartaal vond ik toch maar te weinig, denk ga voor het dubbele :[

Vroeg op
Master
 Bericht 
Diesel gaat verboden worden in de nabije toekomst. Let maar op.
Eerst gaat overal de binnenstad op slot. Daarna de MRB omhoog en als laatste de dieselprijs. Hoe dat gaat voor het transport zou ik niet weten.

babsvw
Master
 Bericht 
"Gelukkig" ben ik eigenwijs ga lekker toch een diesel kopen [emoji38]

Joël D.
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Diesel gaat verboden worden in de nabije toekomst. Let maar op.
Eerst gaat overal de binnenstad op slot. Daarna de MRB omhoog en als laatste de dieselprijs. Hoe dat gaat voor het transport zou ik niet weten.

Dat denk ik ook.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Gewoon LPG rijden dus O:)

Vroeg op
Master
 Bericht 
Gewoon LPG rijden dus

dat dus. maar wel elke dag tanken

Joël D.
Master
 Bericht 
Neh... gewoon benzine. Mijn vader wilde eerst ook een E-klasse diesel kopen, maar die rijdt nu 35k per jaar met een E350 benzine.

Spook
Master
 Bericht 
LPG .. steeds minder verkrijgbaar, zeker in stedelijke gebieden, en straks mag je er vast ook niet meer mee door langere tunnels of in parkeergarages.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
dat dus. maar wel elke dag tanken

Om de dag O:) :x

Rover
Master
 Bericht 
Spook schreef:
LPG .. steeds minder verkrijgbaar, zeker in stedelijke gebieden

In welk land leef jij?

406
Master
 Bericht 
Er zijn weinig plekken zonder LPG, het is echt niet slecht verkrijgbaar. Tenzij je in Driebergen, Hoogezwaluwe, Breskens, Lauwersoog, Ommen of Roggel woont.

Spook
Master
 Bericht 
Het ging om wat de toekomst gaat brengen. Er zijn zorgen om de gevaren van een explosie. Nu al zijn er restricties. Probeer maar eens de chunnel te nemen met de autotrein. No go. En nieuwe pompstations met LPG in stadskernen is ook moeilijk. Dus ik voorzie dat het steeds lastiger gaat worden om LPG te tanken op veel lokaties. En je moet ook niet gek opkijken als je ooit nog geweigerd wordt op basis van je kenteken als je een ondergrondse garage wilt binnenrijden.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Laten we vooral allemaal in angst gaan leven wat de toekomst misschien wel niet zou kunnen brengen!

Spook
Master
 Bericht 
Laten we vooral nooit iets bespreken dat op wat voor manier dan ook abstract is :zzz:

babsvw
Master
 Bericht 
Laten we vooral allemaal in angst gaan leven wat de toekomst misschien wel niet zou kunnen brengen!

Ja goed plan [emoji38]

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Er zijn zorgen om de gevaren van een explosie

Ik kan zo geen recent voorbeeld in Nederland vinden waar een LPG tank ontploft in een auto.

Blaataap
Master
 Bericht 

Eerder realistisch. Je kunt er echt wel donder op zeggen dat diesel voor personenauto's gaat verdwijnen en dat er ook de nodige beperkingen gaan komen op LPG/CNG. En ik denk niet dat het stopt bij personenauto's gelet op de ontwikkeling binnen het OV. Steeds meer aanbestedeingen voor stadsbusvervoer hebben het over hybride/elektrische aandrijflijnen.

Spook
Master
 Bericht 
Ik kan zo geen recent voorbeeld in Nederland vinden waar een LPG tank ontploft in een auto.

De zorgen zijn dan ook vooral om de tanks bij pompstations in bewoonde gebieden. De regels worden steeds strenger. Minimumafstanden tot bebouwing in regelgeving. Daarom zei ik ook dat de verkrijgbaarheid juist in stedelijke gebieden moeilijker wordt.

Al wat er nog gebouwd wordt in die gebieden zijn self-service Tango's e.d. En die zijn vaak zonder LPG.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Komt door domme regels dat je in NL niet onbemand LPG mag tanken. In Duitsland mag dit wel gewoon.

Spook
Master
 Bericht 
Daar mag je ook 200 op de snelweg rijden. Wat heb je daar hier aan?

Als je flink om moet rijden om te tanken maakt het je auto minder lekker. Want onhandig. En daarmee ook hun restwaarde lager. Daar ging het over. Het hangt allemaal samen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Maar de bestaande LPG stations zullen niet verdwijnen.
Voor mij zijn er genoeg tankstations op industrieterreinen met LPG in de buurt en langs de snelweg ook.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Kan zomaar dat diesel gaat verdwijnen, maar dat zal echt nog wel even duren. Vooral omdat er grote economische schade is als ze alles 'ineens' op slot gooien, duurt dat echt nog wel een jaar tien voordat het serieus onaantrekkelijk wordt. In de tussentijd diesel ik lekker door.

Daarna wordt LPG wel snel weer aantrekkelijk ja, want stuk goedkoper dan benzine. En toezicht kan ook op afstand, zo zie je dat vaak bij Makro's. Die beperkingen in tunnels en garages vallen wel mee. Kwestie van je vulopening goed laten wegwerken achter de tankklep en niemand weet hoe of wat. Toedeloe.

flaskk
Master
 Bericht 
Denk eerder dat lpg zal verdwijnen. Grote machines rijden allemaal op diesel, wellicht gaan we ooit over op GTL.

Kunnen die zelfrijdende bommen ook van de weg gehaald worden...

Injectie
Master
 Bericht 
Ik stem voor een LPG rijders meeting bij Flaskk in de straat. :[

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik ben er bij, wanneer?

Flask. Heb graag even 3 artikellen van afgelopen 5 jaar dat in Nederland LPG auto's ontploft zijn.

flaskk
Master
 Bericht 
Waarschijnlijk zijn er nog maar een paar lpg rijders in NL. Rest is allemaal al overleden :P

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
je kon dus niks vinden :lol: :hug:

cocodee
Master
 Bericht 
Citaat:
The BMW in which Tupac was shot and killed can be yours ... for $1.5 million!!!

An auction house has put the 750IL up for sale. It won't be auctioned, but will be sold to someone with $1.5M.

Afbeelding

flaskk
Master
 Bericht 
Nee, media doet er nogal vaag over, zal wel door gl komen.

Zulke berichten vooral. Waarschijnlijk gas explosie, maarja aansteker zit ook gas!
http://www.nu.nl/binnenland/3984943/vro ... -auto.html

Spook
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Kwestie van je vulopening goed laten wegwerken achter de tankklep en niemand weet hoe of wat. Toedeloe.

In Nederland gaat je dat niet helpen want tegenwoordig hang je dan gewoon op kentekenherkenning.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik weet niet wat voor plekken dat dat zijn, maar ik heb nog nooit gehoord dat je ergens niet werd toegelaten omdat je LPG auto hebt

Spook
Master
 Bericht 
Gaat vanzelf komen. Is het concept van nabije toekomst echt zo moeilijk voor je? Je schijnt het niet te begrijpen.

In het buitenland bestaat het sowieso al: https://www.anwb.nl/experts/auto/vraag/ ... -lpg-rijdt

Ideaal middel om LPG te ontmoedigen nadat diesel uit roulatie wordt gedrukt. De staatsinkomsten moeten tenslotte wel gegarandeerd worden.

406
Master
 Bericht 
Hier in NL zijn er ook best een boel P-garages waar je met LPG niet in mag. Hier bijvoorbeeld.
Wat ik overigens niet helemaal snap. Benzine fikt echt stukken beter.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Is het concept van nabije toekomst echt zo moeilijk voor je?

In deze debiele denkvormen wel ja.

Gelukkig woon in in een deel van het land waar men nog wel normaal doet

Spook
Master
 Bericht 
Ah. Jouw beperkte wereldje is de norm waaraan de realiteit zich moet conformeren. Gelukkig heb je een goede kijk op wat debiel is en wat niet...

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Spook schreef:
In het buitenland bestaat het sowieso al: https://www.anwb.nl/experts/auto/vraag/ ... -lpg-rijdt
Leuk, maar denk je echt dat ze daarop handhaven bij buitenlandse kentekens? Ik heb in Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, België en Italië geen tunnel of garage gemeden, ondanks verboden, stickers en weet ik veel wat. Allemaal papieren tijgers voorlopig. Ik heb geen opgetrokken wenkbrauw gezien.

Rover
Master
 Bericht 
Injectie schreef:
Ik stem voor een LPG rijders meeting bij Flaskk in de straat. :[

Gezellig 8)

Raymond
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Laten we vooral nooit iets bespreken dat op wat voor manier dan ook abstract is :zzz:

Abstract? Now we're talking! Ik hou van abstract. Maar met mijn LPG auto nog nooit ergens problemen ondervonden..

Injectie
Master
 Bericht 
Ik ben die problemen ook nog niet tegengekomen. En ik heb toch al heel wat km gemaakt met lpg

Spook
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Ik heb geen opgetrokken wenkbrauw gezien.

Als er iets misgaat weten ze je wel te vinden. Wees maar niet ongerust.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Oeh...angst...LPG...eng!!

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Als er iets misgaat weten ze je wel te vinden. Ben maar niet ongerust.
En hoe groot is die kans? Plus inderdaad: de veiligheid en scheurbestendigheid van een LPG-tank is doorgaans beter dan die van een benzinetank. En dan is er ook nog eens het overdrukventiel.

406
Master
 Bericht 
flaskk
Master
 Bericht 
Ja Piet, totdat je auto ontploft in de ondergrondse parkeergarage, en en de gehele flat die boven op de ondergrondse parkeergarage stond instort. :P

Spook
Master
 Bericht 
Wat de fuck is dat met die reacties hier? Ik ben niet degene die zegt dat LPG gevaarlijk is. Ik wijs op de regelgeving en beperkingen zoals ze bestaan. Punt.

Raymond
Master
 Bericht 
Pssst...Piet... Het is gewoon jaloezie. Ik kan met mijn 3.0 V6 concurreren met een Aygo wat kilometerprijs betreft. Nog sterker, die Aygo is duurder uit... :lol:

406
Master
 Bericht 
 Pagina 22 van 24 [ 1183 berichten ]