» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
Schoenzool
Master
 Bericht 
[url][/url] schreef:
AMSTERDAM - Wie is er op zoek naar een gloednieuwe hagelwitte Porsche met nul kilometer op de teller? Of misschien twee? Drie? Of help Piet gelijk uit de brand: Piet Oldenhof is bereid een korting te geven als iemand ze alle negentien wil hebben. Want de Enschedeër heeft negentien Porsches te koop staan, omdat een beoogd raceteam nooit van de grond kwam. Negentien identieke Porsches 911 GT3.

Ze zijn niet van een oud omaatje geweest, maar ze hebben wel altijd binnen gestaan. Oldenhof, die altijd heeft gehandeld in bijzondere auto’s, heeft er namelijk geen meter in gereden. Sterker nog: hij is niet eens eigenaar van de auto’s. Nog sterker: hij verkoopt ze wel, maar de exclusieve racewagens (sportstoelen, externe brandstoftanks, 476 pk en 3800 cc motorinhoud) staan niet eens in Nederland. „Als iemand ze wil, het liefst allemaal tegelijk, vliegen we erheen en gaan we kijken.”

De auto’s die op Marktplaats worden verkocht, zijn van een ’rijke man’, zoveel wil Oldenhof erover kwijt. „Hij wil eigenlijk nul aandacht ervoor, dus meer vertel ik niet.” Lachend: „Ook niet in welk land ze staan, want dan gaan mensen zelf puzzelen.” Maar wel: „Het is op zich in een dag heen en weer te reizen. Maar als er kopers met me mee gaan, blijven we wel wat langer daar. Het is namelijk een mooie plek, en perfect geschikt voor een proefrit.” De Porsches staan namelijk in een loods naast een circuit: het was de bedoeling dat de auto’s een raceteam zouden gaan vormen.

Maar dat is toch wat lastiger gebleken dan de man op voorhand had bedacht”, grinnikt Oldenhof. „Als je geen verstand hebt van voetbal, moet je geen voetbalclub kopen. Hetzelfde geldt voor een raceteam. Hij schrok toen hij erachter kwam dat hij niet alleen coureurs nodig had, maar ook een stuk of vijftig mecaniciens.” Daarom staat de hele vloot te koop, inclusief twee vrachtwagens vol reserve-onderdelen. Of nou ja, niet heel de vloot: „Hij heeft er drie zelf gehouden”, vertelt Oldenhof. „Voor hem, zijn zoon en zijn schoonzoon.”

oor zijn ervaring met handelen in bijzondere auto’s is de rijke buitenlander bij Piet Oldenhof terecht gekomen. Het liefst vliegt hij zo snel mogelijk met één koper naar de auto’s toe, of met negentien individuele geïnteresseerden, die wel vooraf een verklaring moeten tekenen dat ze de auto’s daadwerkelijk zouden willen kopen. En dan zit er voor Oldenhof ook nog iets moois in het vaatje: per verkochte auto vangt de Twent 1.500 euro.

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1503461 ... arktplaats

Afbeelding

Iemand interesse? O:)

Tweebel
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Iemand interesse?

Neuh verkeerde kleur sorry.

Spook
Master
 Bericht 
Porches?

MarcoV
FS medewerker
 Bericht 
Mooie voor de verkeerspolitie ;)

Spook
Master
 Bericht 
Nu heb je de titel verbeterd, maar naar enkelvoud. Verfouterd dus. Porsche is geen meervoud van Porsche, zoals bij sheep.

Kenji
Master
 Bericht 
Blijkt maar weer, "met een witte blijf je zitte", klopt toch....

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ye.. Maar in het Midden Oosten moeten die dingen wit zijn anders is het niet uit te houden met die koperen ploert erop. Kortom, ik zeg in de buurt van Dubai.

Succes met die rommel, niemand zit er op te wachten :koffie:

Nouja tenzij... Er wat van de prijs af kan. Ik heb nog een zwarte auto ter inruil, ook niet van een oud omaatje geweest maar wel altijd binnengestaan. Enkele meters mee gereden. 8)

BaasTimo
Master
 Bericht 
Leuke wrap er over en gaan :jaja:

Rover
Master
 Bericht 
Iets voor Dolphin? :[
Kan hij er nog eens eentje kapot rijden in het weekend :[

Mr.Cabdriver
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Hij schrok toen hij erachter kwam dat hij niet alleen coureurs nodig had, maar ook een stuk of vijftig mecaniciens.

Ik bied me aan als gratis coureur totdat ik op het podium heb gestaan O:)

Chemical
Master
 Bericht 
Ik maak er ruimte voor in mijn garage

Exceln00b
Die hard
 Bericht 

Dave schreef:
Ye.. Maar in het Midden Oosten moeten die dingen wit zijn anders is het niet uit te houden met die koperen ploert erop. Kortom, ik zeg in de buurt van Dubai.

Dit, vast weer zo'n Arabier met meer geld dan hersencellen die op een bezopen zaterdagnacht bedenkt eventjes wat leuks op te zetten.

Best wel wonderbaarlijk dat je zoveel geld hebt dat je dat zo eventjes kan verzinnen.

Pita
Master
 Bericht 

Zoveel geld had hij toch schijnbaar niet, om niet ook nog een paar monteurs in te huren, zeker in Engeland zijn er nog wel een paar te vinden.

Ogre
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
externe brandstoftanks

Zie je niets van, zo op die foto :roll:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Tubantia schreef:
Enschedeër Piet Oldenhof had de 19 Porsches ‘bijna’ verkocht

ENSCHEDE - Hij schat het aantal reacties op 1.000. “Telefoontjes, mailtjes, smsjes en appjes. Tot uit Amerika en Brazilië aan toe.” Maar Piet Oldenhof is de 19 Porsches 911 3.8 GT3 nog niet kwijt. “Ik probeer die auto’s nu deze kant op te halen.”

Twee weken geleden berichtte Tubantia over een bijzondere ‘aanbieding’ van autohandelaar Piet Oldenhof uit Enschede. In een advertentie op notabene Marktplaats bood Oldenhof ‘ruim 18 dezelfde nieuwe GT3's uit voorraad’ aan. ‘Ruim 18’ bleken er in de praktijk 19 te zijn, ‘allen uitgevoerd met het Clubsport Pakket, sportstoelen en een externe brandstoftank. Pk's: 476, cilinders: zes, cilinderinhoud: 3800 cc.’

Nul kilometer
Enschedeër Oldenhof is niet de eigenaar van de bolides, die volgens de advertentie op Marktplaats zijn gebouwd in 2015 en nul kilometers op de teller hebben. Hij is tussenpersoon voor een Nederlander die in Letland woont. Die heeft weer opdracht van de zaakwaarnemer van de steenrijke eigenaar van de 19 witte racemonsters. Een beperkende voorwaarde: de hele partij auto’s moet in één keer verkocht worden met reservebanden, -onderdelen en -velgen die er bij horen.

Voormalige BMW-dealer Oldenhof heeft in de achterliggende twee weken naar eigen zeggen ‘met een vierkante kop’ zo ongeveer 24 per dag achter zijn pc gezeten. “De reacties komen uit de hele wereld. Na de publicatie bij Tubantia kwamen de landelijke bladen en omroepen en daarvan hebben internationale media het kennelijk weer overgenomen. Tot in Frankrijk, Brazilië en de VS aan toe kwamen er berichten op websites.”

Meer dan 1000
Gevolg is dat Oldenhof werd bedolven onder berichten van belangstellenden. “Het waren er wel 1.000. Maar hoe schift je wat serieus is en wat niet en wie betrouwbaar is en wie niet? Dat is een klusje hoor.” Maar de 19 Porsches zijn dus nog niet verkocht. ‘Een prominente Hengeloër’, zoals Oldenhof hem aanduidt, had verregaande interesse. “Hij zou die 19 auto’s kopen met wat vrienden. De letter of intend was al getekend, maar toen bedacht hij zich plotseling.” Oldenhof zegt van plan te zijn de Porsches, die door de gefortuneerde Letse eigenaar waren aangekocht om een raceteam mee te vormen, deze kant op te halen. “Als ze hier in de buurt staan en potentiële kopers ze ook kunnen zien, verkoopt dat een stuk gemakkelijker. Ik ben nu bezig met een showroom vlak over de grens in Duitsland. Want als je zo’n bedrag wilt uitgeven, wil je toch ook graag even een stukje in die auto’s hebben gereden.”

Sprookje
Wie ze alle 19 koopt, betaalt 121.500 euro per stuk, zei Oldenhof eerder. De nieuwprijs lag in 2015 iets onder de twee ton. “Ik heb dan wel weer verbaasd over de reactie van sommige belangstellenden, die dachten dat het aankoopbedrag inclusief BTW en BPM is… Dat zou helemaal een sprookje zijn. Als je er in Nederland de weg mee op wilt, komt er nog circa 60.000 euro bij op.”

Als Oldenhof er in slaagt de 19 bolides te verkopen, houdt hij er zelf een kleine dertig mille aan over, 1.500 euro per verkochte auto. Voorlopig staat de teller nog op nul, maar hij blijft optimistisch: “Als ik die auto’s deze kant op kan halen, gaat zeker lukken. Het is alleen even werk.”
Nou, wat is die Piet voor figuur? Een slinkse zwendelaar, of een naïeve sukkelaar die geld ruikt? Ik opteer voor het laatste..

Joël D.
Master
 Bericht 
Dat laatste. Wat zou het kosten om ze allemaal hierheen te halen? Ik denk dat hij dan de helft van die 30k al kwijt is.

Pita
Master
 Bericht 

Ik weet wel iets van lucht- en scheepvaarttarieven, maar reken er maar op, dat het minimaal $ 3.000.- per auto gaat kosten om die naar de EU te halen.

VFred
Master
 Bericht 

Ik herinner mij Oldenhof als BMW dealer waar allemaal leuke BMW's te koop stonden. Bij nader onderzoek was er altijd wel "iets" aan zo'n auto te vinden.
Ik denk dat meneer Oldenhof echt niet zo dom is om precies aan de krant te vertellen wat alles moet kosten en wat zijn commissie is.
Gokje van mijn kant. Ik denk 5% commissie. Dat zou betekenen dat 1 Porsche van hem wordt. Die wordt dan boekhoudkundig weggemoffeld onder een berg van kosten... :glaasje:

Pagina 1 van 1 [ 18 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: basjuh1981, Blaataap, Gaiajohan en 5 gasten