» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 39 van 41  [ 2013 berichten ]
Schep
Master
 Bericht 
1 op 11 met de 1.4 van VAG benzine.

Check:
Afbeelding

Maar, mijn leen 1.0 3-pitter met turbo doet 1 op 15 met betonnen rechtervoet. Dat dan weer wel :lol:
Dat ding moeten ze in een UP! hangen, krijg je een hartstikke leuk gebakje.

Joël D.
Master
 Bericht 
Zo, mijn auto's ook weer geupdate. Kilometerstand van de 75 is amper veranderd sinds de laatste update. :roflol:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... li=1#gid=0

406
Master
 Bericht 
3k/jaar :roflol:

Joël D.
Master
 Bericht 
Hij staat nu al 4 maanden stil. Dus eigenlijk 4.5k/jaar. Nog steeds niets, maargoed.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
1:14 voor een benzine van tegenwoordig (die 208) is best oké toch? Vooral omdat je vast niet heel rustig gereden hebt.

RRL
Master
 Bericht 
Schep schreef:

Werd al eens door vrienden gezegd dat ze de Bluemotion badge van de Up zouden vervangen door TSI. Benieuwd of ik dan ook beter zou scoren in verbruik, met continu stampen zat ik op 6,5l/100km over 22k.

Ik had de standaard 14" velgjes met hoge banden, totaal niet berekend op gooi en smijtwerk. Met de optionele 16" en veel lagere banden zal het een stuk beter worden. Onderstel voelde aan alsof het veel meer aan kon dan ik er uit kon halen.

Joël D.
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
1:14 voor een benzine van tegenwoordig (die 208) is best oké toch? Vooral omdat je vast niet heel rustig gereden hebt.

Als ik rustig rijd, dan red ik dat ook met mijn 155. Dus dan moet je met een auto die 20 jaar jonger is, minder vermogen heeft en 200 kg minder weegt toch wel zuiniger weten te rijden imo. Of je moet constant planken.

406
Master
 Bericht 
Ik heb er niet bijzonder mee gereden. Wel volgas bij invoegen enzo maar anders kom je nergens.

Joël D. schreef:
Dus dan moet je met een auto die 20 jaar jonger is, minder vermogen heeft en 200 kg minder weegt toch wel zuiniger weten te rijden imo.

Dat. Bovendien is het ook opvallend dat het specifieke vermogen ongeveer gelijk is aan mijn auto. 19 jaar ontwikkeling en een turbotje doet kennelijk niet zo heel veel.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Autotje van 20 jaar nieuwer heeft wellicht een minder aerodynamische vorm?

Een turbo maakt het verbruik slechter als je dr ook daadwerkelijk gebruik van maakt ipv alleen reserveert voor noodgevallen en als een slak optrekt bij normaal gebruik.

Rijstijl maakt enorm verschil.

406
Master
 Bericht 
Ik doelde er op dat die 20 jaar nieuwere auto ondanks zijn turbo hetzelfde specifieke vermogen heeft.

Archiebald
Master
 Bericht 
Zowel de Golf (naar 172522) als de Bora (270270) ge-update! :woop:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Mijn Golf inmiddels over de 200k. Niet slecht in nog geen 3 jaar.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Mijn Golf inmiddels over de 200k. Niet slecht in nog geen 3 jaar.

Ligt eraan, als je met 290k begonnen bent O:)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dan is de prestatie nog beter :D

KanarieVW
Master
 Bericht 
90k achteruit gereden. ;-).
Nee keurig bij 0 begonnen uiteraard.

RRL
Master
 Bericht 
Psst, als je de hendel van je DSG 2 tikjes verder naar je toe haalt staat hij in D en kan je vooruit rijden. Best handig, schiet wat beter op (f)

Pietert
Master
 Bericht 
Stuk prettiger voor je nek ook ;)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Juist niet, zo hoef je nooit meer een schoudercheck te doen!

adinsx
Master
 Bericht 
Ruime 114.000 inmiddels. En met weer een maand voorbij ook de balans zakelijk/privé weer opgemaakt.
Wat meer zakelijke kilometers gemaakt, 1598 km. (1170 januari, 1020 februari).
Totaal 2925 in maart, en als ik woon-werk (48 km per dag * 16 dagen) mee tel kom ik aan 2366 zakelijk. Blijft er slechts 559 km privé over á 260,- bijtelling (waarvan 57,- eigen bijdrage).

Incl. woonwerk ~ 81% zakelijk vs privé
Excl. woonwerk ~ 55% zakelijk vs privé.

Valt mee dus, omdat ik eerder inschatte dat ik meer privé dan zakelijk rij. Eens kijken wat het gemiddelde over een half jaar gaat worden. Met in het achterhoofd een netto bijtelling (incl. 150,- eigen bijdrage) van zo'n 370,- bij de volgende auto heb ik wel graag dat het in balans blijft. (lees: aantal privé km's / eigen bijdrage)
[/klaagmodus leaserijder] :[

adinsx
Master
 Bericht 
Schep schreef:
Check:
Afbeelding

Hey, we zijn gelijk, alleen blijft het metertje bij Leaseplan bij mij op geel/groen hangen i.v.m. benzine.
Afbeelding

KanarieVW
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Stuk prettiger voor je nek ook ;)

Voor je nek? Achteruit rijden doe je met je spiegels.

406
Master
 Bericht 
Ik kan de afstanden beter inschatten als ik direct door de achterruit/zijruiten kijk, die spiegels vertekenen wat.

flaskk
Master
 Bericht 
Schep schreef:

Hangt toch al in de up? UP! TSI :)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Valt mee dus, omdat ik eerder inschatte dat ik meer privé dan zakelijk rij. Eens kijken wat het gemiddelde over een half jaar gaat worden. Met in het achterhoofd een netto bijtelling (incl. 150,- eigen bijdrage) van zo'n 370,- bij de volgende auto heb ik wel graag dat het in balans blijft. (lees: aantal privé km's / eigen bijdrage)
[/klaagmodus leaserijder] :[
Hou eens op zeg :loco: Kijk eens naar je vakantie e.d., wat dat scheelt. Daarvoor kun je er gemiddeld alweer 250 à 300km per maand bovenop tellen. Dan ga je ineens richting de 1.000km. Zelfs dat is voor 37 cent nog niet duur. En je rijdt nieuw. Maar goed, je rijdt geen 200+pk, dat dan ook wel weer.

Archiebald
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
klaagmodus leaserijder

Ja echt man, wauw... Je rijdt een nieuwe auto voor de kosten waarvoor ik een 2003 Bora rij.... :fp: Ik snap leaserijders nooit hoor, gewoon lekker afschaffen die onzin. Scheelt een hoop geld.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Zou een hoop dealers schelen ja als we 'leasen' afschaffen. Bijtelling afschaffen lijkt me een beter plan.

Raaf
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Ik snap leaserijders nooit hoor, gewoon lekker afschaffen die onzin. Scheelt een hoop geld

Zeker. Gewoon die bijtelling afschaffen als je de auto voor je functie nodig hebt. Krijg je meteen ook weer leukere auto's op de weg en gaat het goed met de auto industrie.
Als ik weer een leuke bmw uitzoek en rond de €500,- netto per maand betaal voor de leasert aan bijtelling dan is het best aantrekkelijk om de regeling te pakken dat ik mijn leasebedrag er bruto bij krijg en de tankpas mag houden.
€500,- bijtelling
€950,- leasebedrag (bruto, 52% eraf)

Heb je zo ongeveer € 1000,- netto per maand om wat leuks van te rijden. Heb al eens zitten rekenen aan een leuke 330d.

adinsx schreef:
Hey, we zijn gelijk, alleen blijft het metertje bij Leaseplan bij mij op geel/groen hangen i.v.m. benzine.

Denk ook dat het uitmaakt dat Schep het verbruik in een Up! haalt :lol:

adinsx
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Hou eens op zeg :loco: Kijk eens naar je vakantie e.d., wat dat scheelt. Daarvoor kun je er gemiddeld alweer 250 à 300km per maand bovenop tellen. Dan ga je ineens richting de 1.000km. Zelfs dat is voor 37 cent nog niet duur. En je rijdt nieuw. Maar goed, je rijdt geen 200+pk, dat dan ook wel weer.

Daarom ook klaagmodus. O:)
Overigens vergeten we dan gemakshalve maar even dat bij géén leaseauto een en ander in loon terug moet komen, er weer een woon-werkvergoeding is, etc. Onder de streep kon het wel niet eens zoveel uit maken. Mijn voorganger reed bewust geen leaseauto, maar declareerde elke zakelijke kilometer. Hij rekende alles door (tot en met hogere pensioenopbouw), en dan is het blijkbaar voordeliger.
Ik ben gek op nieuwe(re) auto's (überhaupt nooit zo lang gedaan qua maanden/jaren/km's met één auto), en veiligheid is me ook wat waard. Wat ik inderdaad wel gigantisch mis is het vermogen om lol te hebben. Heb echter inmiddels de wederhelft zover dat we voorzichtig speuren naar een Z4 cabrio als speeltje deze lente/zomer.

Oh en die vakantie, met de sleurhut (verbruik 1:8) 2x 1300 km + wat kilometers daar. Dat tikt wel aan O:)

Ok, ik klaag wel niet meer :[

RRL
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Denk ook dat het uitmaakt dat Schep het verbruik in een Up! haalt

Schep rijdt een Superb toch? Ik zat met de Up op 6,2 l/100km na 22k.

adinsx
Master
 Bericht 
Inderdaad, SuperB diesel en dan 1:11,3. Toch schep?

Raaf
Master
 Bericht 
Schep schreef:
Maar, mijn leen 1.0 3-pitter met turbo doet 1 op 15 met betonnen rechtervoet. Dat dan weer wel :lol:
Dat ding moeten ze in een UP! hangen, krijg je een hartstikke leuk gebakje

Ik zie al dat ik scheef gelezen heb..

Schep
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Inderdaad, SuperB diesel en dan 1:11,3. Toch schep?

Superb klopt, maar heb er een benzineblok in liggen.
Dan valt 1 op 11.3 best mee, toch? :lol:
Archiebald schreef:
Je rijdt een nieuwe auto voor de kosten waarvoor ik een 2003 Bora rij.... :fp:

Dure Bora!
Lease vs geen lease scheelt mij zo'n €900,- per maand netto voor een stilstaande auto (€900,- bruto leasebudget ex brandstof + €970,- bruto bijtelling). Voor het gemak vergeet ik mijn ASTRONOMISCHE eigen bijdrage van €17,- maar even mee te rekenen.
Met mijn zakelijke kilometers over maart @ €0,19 komt er nog +/- €700,- netto per maand bij aan km-vergoeding, toegegeven, dat wisselt, maar dat heeft ook direct effect op de totale kilometers die ik maak.
Als jij €1.600,- per maand aan een Bora uit 2003 moet uitgeven zou ik toch iets anders kopen.

Met mijn geschatte 50.000 km per jaar betaal ik dus gewoon €0,384 per km. Dat red jij met je Bora niet, hoor.

Archiebald
Master
 Bericht 
Schep schreef:
Met mijn geschatte 50.000 km per jaar betaal ik dus gewoon €0,384 per km. Dat red jij met je Bora niet, hoor.

Sinds ik t ding heb heb ik er 70.000km op gezet. Die hebben mij zo'n €0.275,-/km gekost. Dat is alleen nog ex afschrijving.

Per maand ben ik dit ongeveer kwijt
Diesel: 4 x €30,- = €120,-
Verz: €30,-
Mrb: €108,-
Anwb: €12,-
---------------------
€270,- totaal ex onderhoud. Hou dat op 100,-/maand. Maakt €370,- (oftewel een nieuwe leaseauto)

TommyGun
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Valt mee dus, omdat ik eerder inschatte dat ik meer privé dan zakelijk rij

Ik weet wel zeker dat ik meer privé dan zakelijk rijd. En dik ook :lol: Je hoort mij niet klagen O:) (fijn zo'n tankpas, en mag ook in het buitenland declareren).

adinsx
Master
 Bericht 
Schep schreef:
mijn ASTRONOMISCHE eigen bijdrage van €17,-

:o Ik tik nu 57,- p/m af en dat wordt 150,- p/m, naast de bijtelling uiteraard. :duh:
Dat is bij 600 km privé per maand 25 c/km welke ik aan de werkgever afreken. Zakelijke kilometers kun je als niet-leaserijder tegen 25 c/km declareren. Nee, die 150,- steekt me nog wat. Gelukkig verstook ik een tank of 8 op heen-terug Kroatië :[

Mijn Mégane RS kostte me in de ruime jaar dat ik hem had overigens bijna 700,- in de maand inclusief afschrijving, etc. :x eens kijken waar ik dat staatje ook alweer heb.

Schep
Master
 Bericht 
Voor €370,- netto per maand kun je niet eens een Golf leasen.
Stel je neemt een 1.6 TDI Comfortline zonder opties met 30.000 km per jaar, dan zit je op €550,- bruto.
Laat dat nou precies je leasebudget zijn, dan kom je mooi uit. Dat is dus (bij 40,8%) €225,- netto.
Dan moet je nog gaan bijtellen; 22% over €27.500,-, dus ongeveer €500,- per maand bruto.
Weer 40,8% belasting, dus €204,- per maand.

Totaal per maand dus €429,-.

Dan hebben veel werkgevers nog een limiet op de prive kilometers, zou je zakelijke kilometers vergoed krijgen als je geen leaseauto hebt, en krijg je in sommige gevallen een hoger brutobedrag dan je leasebudget als je gewoon kilometers zou declareren. Dat kan dus ook nog behoorlijk schelen.

En €0,28 per km zonder afschrijving is best prijzig, daar reed ik bijna een 6 jaar oude Cadillac STS V8 voor (€0,31 per km zonder afschrijving) ...
adinsx schreef:
:o Ik tik nu 57,- p/m af en dat wordt 150,- p/m, naast de bijtelling uiteraard. :duh:

Maar da's een vaste bijdrage voor privegebruik, neem ik aan?
Die heeft mijn werkgever niet, maar onze consultants zitten ook standaard niet op kantoor. Sterker nog, het is vandaag zo druk op kantoor dat ik me een beetje zorgen begin te maken :lol:

zadkine
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Ik tik nu 57,- p/m af en dat wordt 150,- p/m, naast de bijtelling uiteraard

?
Wat jij aan je baas betaalt gaat toch van de bijtelling af....

Dus als de bijtelling 300 zou zijn (per maand) dan wordt dat bij een dergelijke eigen bijdrage nog maar 150 bijtelling.

Overigens heb ik al lang geleden de keus gemaakt om geen lease auto aan te vragen. Derhalve rij ik met prive auto's en km vergoeding.

Pietert
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Overigens heb ik al lang geleden de keus gemaakt om geen lease auto aan te vragen. Derhalve rij ik met prive auto's en km vergoeding.

+1
(En het restant leasebedrag na aftrek van de netto km-vergoeding bruto bij m'n salaris)

adinsx
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
?
Wat jij aan je baas betaalt gaat toch van de bijtelling af....

Dus als de bijtelling 300 zou zijn (per maand) dan wordt dat bij een dergelijke eigen bijdrage nog maar 150 bijtelling.

Ja en nee. Eerst gaat er 150,- van de bruto bijtelling af, daarna komt het er netto weer bij.
Althans, zo staat het op de loonstrook :lol:

Schep
Master
 Bericht 
zadkine schreef:

Elke keer als ik weer wat spaarcash heb om mee te strooien overweeg ik het weer, want voor de prijs van mijn Tsjechische reus kan ik ook best een 4 jaar oude Audi A6 gaan rijden.
Maar elke keer als ik een nieuwe auto moet uitkiezen omdat het contract eindigt is dat geld weer opgegaan aan vakanties. :lol:
En zelf een auto financieren heb ik geen zin in, dat mag mijn werkgever/leasemaatschappij doen.

Pietert
Master
 Bericht 
Schep schreef:
En zelf een auto financieren heb ik geen zin in

Terecht. Dan is het ook helemaal niet interessant. Ik had het spaargeld liggen en de rente was kut ;)

zadkine
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Terecht. Dan is het ook helemaal niet interessant. Ik had het spaargeld liggen en de rente was kut ;)

:thumb: Zo vang je tenminste nog 1,2% over het geld dat je in de auto stopt....aan besparing vermogens belasting.
Dat is meer dan de bank uitbetaald O:) (Aannemend dat je boven de heffingsvrije voet aan voor de vermogensbelasting belastbare bezittingen hebt.)

adinsx
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

En zo had ik ineens eind december (niet geheel toevallig mannen van de blauwe envelop...) een sleurhut bij huis :lol:
Zeker nadat we zagen wat een luxe ingerichte tent op die camping kostte... 1200,- per week als het niet meer was :duh:

Archiebald
Master
 Bericht 
Schep schreef:
En €0,28 per km zonder afschrijving is best prijzig

Zit wel ALLES bij in wat er aan die auto is gedaan hoor. Ook al die meuk die ik zelf heb gekocht, andere speakers, radio, velgen, 2x een relatief dure set banden, ruitenwisser, echt alle kosten. (Dus ook een hoop onnodige in sommige hun ogen)

406
Master
 Bericht 
*zwijgt*

Blaataap
Master
 Bericht 

406 schreef:
*zwijgt*

Ik zal ook maar niks zeggen :lol:

Archiebald
Master
 Bericht 
:[ Wat?!

406
Master
 Bericht 
Heeft geen betrekking op jouw auto maar op dat blauwe monster van mij.

Archiebald
Master
 Bericht 
:lol: Nu ben ik alleen maar nieuwsgieriger! :honger:

Blaataap
Master
 Bericht 

Archiebald schreef:
:lol: Nu ben ik alleen maar nieuwsgieriger! :honger:

Nou ja, hij heeft zijn blauwe monster laten overspuiten in zijn geheel als ik het me goed herinner. Dat is niet goedkoop :lol:

Ik rij een Vel Satis. Om je een idee te geven van de daarbij horende kosten, een setje retroreflectors voor de achterbumper (verplicht voor de APK) kostte me €79,44 en de auto rijdt nu lekker zuinig: 9,4L/100km gemiddeld.

Pagina 39 van 41 [ 2013 berichten ]