» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 40 van 42  [ 2061 berichten ]
KanarieVW
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
En zo had ik ineens eind december (niet geheel toevallig mannen van de blauwe envelop...) een sleurhut bij huis :lol:
Zeker nadat we zagen wat een luxe ingerichte tent op die camping kostte... 1200,- per week als het niet meer was :duh:

:-) Op die manier heb ik mijn boot ook gekocht ja. Geen zin om over die belastbare grens te gaan met de spaarpotjes. Kan je er beter leuke dingen mee doen. En een dergelijke boot is erg waarde vast dus kan hem straks altijd goed verkopen.
Laats een nieuwe auto voor de vrouw gekocht. Volgende keer gaat het in extra aflossing van de hypotheek gok ik.

406
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Nou ja, hij heeft zijn blauwe monster laten overspuiten in zijn geheel als ik het me goed herinner. Dat is niet goedkoop :lol:

Oh maar daar heb ik het dan nog niet eens over. Die hele renovatie had ik wel een aantal coupés van kunnen kopen.
Maar grapjes zoals 2 weken terug (wielnaaf enzo, €670) heb ik wel meer dan eens. Als je twee keer per jaar zo'n grap hebt naast het reguliere onderhoud gaat het hard. Moet je 1:9 met euro98, MRB, Verzekering nog even bij optellen.
Mocht je de renovatie in afschrijving meenemen dan zou ik als ik dat ding nu verkoop een afschrijving van 350 per maand hebben. :roflol:

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik ken het. Dit jaar distributie+waterpomp, 4x nieuwe banden (x2 want ook winterset voor de wintersport), grote beurt, verschillende deurrubbers, stabistangen achter, alle vloeistoffen vervangen en aircobeurt (schoonmaken, druktest, opnieuw vullen). En daarnaast inderdaad ~1:9 - 1:9,5, euro98, en MRB. Verzekering is niet boeiend. Scheelt maar een paar euro per jaar met de Mégane.

406
Master
 Bericht 
Voila. Ik weet niet wat het me per maand kost en dat is omdat ik het niet wíl weten.

Blaataap
Master
 Bericht 

406 schreef:
Voila. Ik weet niet wat het me per maand kost en dat is omdat ik het niet wíl weten.

Ik weet het wel: Genoeg :lol: :lol:

Joël D.
Master
 Bericht 
Ik wil ook niet weten wat die 155 mij heeft gekost totaal. 75 is tot nu toe ook nog te overzien, mocht het repareren van het niet willen starten meevallen. :lol:

adinsx
Master
 Bericht 
Zullen we dit weer het kilometerstand topic laten? O:)

Wat voor auto rijd je?-Topic
Heb een 'update' voor daarin, en had het bijna hier geplaatst. Iets met steentje, snelweg...

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Zeker. Gewoon die bijtelling afschaffen als je de auto voor je functie nodig hebt. Krijg je meteen ook weer leukere auto's op de weg en gaat het goed met de auto industrie.
...
Heb je zo ongeveer € 1000,- netto per maand om wat leuks van te rijden. Heb al eens zitten rekenen aan een leuke 330d.
Dan mag de km-vergoeding boven de 19 cent ook wel belastingvrij worden, anders kan ik er niet meer voor rijden. Voor 1.000 euro kun je een aardig eind komen in een 330d, zolang je geen gekke onderhoudskosten krijg. En met 50k per jaar moet je dat ding dan niet te oud kopen. Gevolg is weer veel afschrijving.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Gisteren mooie km stand 119000.

zadkine
Master
 Bericht 
Ik ben onderweg naar allemaal zeventjes....over ca 1 maand schat ik. En daarna op naar de 2 rondjes rond de aarde.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Met het blaadje of die andere bolide?

zadkine
Master
 Bericht 
Het blaadje...de xtrail is al veel (ca 200K) verder en de phev nu bij ca 25k

basjuh1981
Master
 Bericht 
Doe je netjes :thumb:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Fpsdoug
Master
 Bericht 
Tegenwoordig hebben we 2 auto's en 1 motor in het huishouden. Heb een prachtige Hyundai i10 toegevoegd aan de lijst.
Als het een beetje meezit ergens volgend jaar beide Aziatische brikkies (beide nog nooit wat mee gehad tot nu toe) eruit en een te dure Italiaan of Duitser ervoor in de plaats. Toekomstmuziek.

Riannesodd
Respect
 Bericht 
Onze Saxo heeft er nu 313551 km op staan[emoji28] [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Speedy J
Master
 Bericht 
Ik had mijn auto bijna uit de lijst kunnen halen. Gisteren stond hij op de brug, draaide een monteur wat rondjes aan het stuur en gleed de auto zo met de voorwielen van de brug af.

Dat zie je wel eens in een Youtube-filmpje. Nu in het echt, daar hing hij dan.

Gelukkig geen schade en ik tuf er nog even mee door. Wel dikke vette schrik :|

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Zo dan!
Zegt ook iets over de monteur, én over de brug. Zoiets moet normaal gesproken beveiligd zijn, toch? Of stonden de wielen helemaal één kant op gedraaid en ging de auto toen (op een merkwaardige manier) rollen?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Beter de auto dan dat er nog iemand bij/voor/onder stond. Auto's zat om te kopen.

Speedy J
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Of stonden de wielen helemaal één kant op gedraaid en ging de auto toen (op een merkwaardige manier) rollen?

Wat mij werd uitgelegd is dat door het steeds heen en weer sturen de auto steeds een beetje meer naar rechts ging schuiven. Met de voorkant dus. Monteur even niet bij nagedacht, gebeurt hem vast niet weer.

Archiebald
Master
 Bericht 
Riannesodd schreef:
Onze Saxo heeft er nu 313551 km op staan

Wel ff de sheet invullen dan he!

Raaf
Master
 Bericht 
Speedy J schreef:
gebeurt hem vast niet weer.

Een auto die met subframe op metalen brug klapt.. Nee, dat vergeet je niet snel :lol:

Riannesodd
Respect
 Bericht 
Archiebald schreef:
Wel ff de sheet invullen dan he!

Ohh wat heb ik gemist? Heel die lijst bedoel je?[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Pietert
Master
 Bericht 
Riannesodd schreef:
[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]

Daaave! Je smile is stuk :lol:

Archiebald
Master
 Bericht 
Riannesodd schreef:
Ohh wat heb ik gemist?

Fpsdoug schreef:
Archiebald
Master
 Bericht 
Het quoten is ook stuk!

Die
Code:
:[
staat keurig buiten het [/quote] vakje!

406
Master
 Bericht 
Zo. Even de golf toegevoegd. Staat nu wel een vrij hoog km/jaar bij, ik hoop dat dat nog wat neutraliseert. Hoewel het gebruik van de afgelopen dagen wel representatief is.

Raaf
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Dan mag de km-vergoeding boven de 19 cent ook wel belastingvrij worden, anders kan ik er niet meer voor rijden. Voor 1.000 euro kun je een aardig eind komen in een 330d, zolang je geen gekke onderhoudskosten krijg. En met 50k per jaar moet je dat ding dan niet te oud kopen. Gevolg is weer veel afschrijving

Voor €1k netto per maand en een tankpas kan je een 330d echt wel bestieren hoor. Is 700 per maand voor reserve/afschrijving etc.
Zeker met mijn woon-werk verkeer wat dan voor eigen rekening zou zijn. Die 12 km per week overleef ik wel.

406
Master
 Bericht 
19ct/kilometer én een tankpas? :|

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Is het mij ook eens gelukt de dagteller goed te doen :[
Afbeelding

Pietert
Master
 Bericht 
Telefoon in je hand houden tijdens het rijden. :roll:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Het koste ook maar 10 foto's hoor. Telefoon kan ik blind ontgrendelen, paar keer op de knop geklikt en telefoon weer weg gedaan. Heb niet eens naar het scherm gekeken :lol:

Pietert
Master
 Bericht 
Heb niet eens naar het scherm gekeken :lol:

Oohh, dan mag t wel :schudnee:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Alles mag zolang de plisie het niet ziet :[
Net zoals ik keurig aan de 80 hou bij Zwolle en ik 2x word gehaald door plisie die tegen de 120 rijdt en bij het verkeerslicht gewoon staat te wachten :[

KanarieVW
Master
 Bericht 
Het koste ook maar 10 foto's hoor. Telefoon kan ik blind ontgrendelen, paar keer op de knop geklikt en telefoon weer weg gedaan. Heb niet eens naar het scherm gekeken :lol:

Kijk dan gewoon even 2 seconden en maak één goeie foto. Beter dan tobben om maar niet te hoeven kijken. Afgeleid ben je toch al. Je ligt heus niet ineens op je dak als je even op je telefoon kijkt.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Kijk dan gewoon even 2 seconden en maak één goeie foto. Beter dan tobben om maar niet te hoeven kijken

Neuh, telefoon pakken die al op de stoel lag, ongrendelen met vinger, camera klik klik klik klik klik, telefoon terug gooien. Geen seconde gemist op de weg

KanarieVW
Master
 Bericht 
Dat zal wat zijn. Een seconde missen. Aangezien je dit plaatje wilde hebben niet even stiekem gekeken of er een gelukt was? ;-)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Aangezien je dit plaatje wilde hebben niet even stiekem gekeken of er een gelukt was?

Neuh, dacht dat zo'n +- 10 foto's er vast wel 1 gelukt was :lol:

DidbeZ
Master
 Bericht 
Maak dan gewoon een filmpje en daarna een screenshot. Mis je het moment supreme ook niet.

Raaf
Master
 Bericht 
406 schreef:
19ct/kilometer én een tankpas?

28 ct/km, of leaseauto, of leasebudget naar bruto en tankpas behouden.
Ze kunnen mij naar een leaseauto dwingen gezien mijn functie.

406
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
of leasebudget naar bruto en tankpas behouden.

Dat wil ik ook wel :kwijl:
Krijg nu gewoon de 19ct

adinsx
Master
 Bericht 
Zo, de maand april is weer voorbij met daarin bijzonder weinig zakelijke kilometers :x

April:
Code:

Totaal:    2292 km   
Zakelijk:         106   
Verhouding zakelijk/prive: 4,62%   
Zakelijk incl. woon-werk   898 km (39,18% van totaal)
Woon-werk (16,5 dagen)   792 km   
Privé: 1394 km

Trekt de zakelijke km's van januari t/m maart (~ 2200 per maand -> 50% zakelijk/prive) weer een beetje naar 'normaal'.

Archiebald
Master
 Bericht 
De Bora net op 272727 gezet :P

Blaataap
Master
 Bericht 

Vel Satis ook maar eens toegevoegd. Ik hoop niet dat die kilometrageberekening klopt :lol:

Rover
Master
 Bericht 
Mijn huidige Rover ook maar eens toegevoegd. Misschien houd ik deze wel langer dan een jaar :lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Zo, de maand april is weer voorbij met daarin bijzonder weinig zakelijke kilometers :x
Ah, dus deze maand niet klagen over de bijtelling en eigen bijdrage ;).

Raaf schreef:
Voor €1k netto per maand en een tankpas kan je een 330d echt wel bestieren hoor. Is 700 per maand voor reserve/afschrijving etc.
[...]
28 ct/km, of leaseauto, of leasebudget naar bruto en tankpas behouden.
Aaaaah. Die tankpas was me niet helder. Dan kan het absoluut en zou ik niet eens twijfelen, heb je een heerlijke bak aan. Ik zou willen dat de regelingen bij mij zo riant waren, dan had die 330d of 530d hier al lang gestaan.

adinsx
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Ah, dus deze maand niet klagen over de bijtelling en eigen bijdrage ;) .

Nee :lol: .

406
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Vel Satis ook maar eens toegevoegd. Ik hoop niet dat die kilometrageberekening klopt :lol:

Je hebt 6618km gereden in 95 dagen, 6618/95*365=25.247. Toch maar een gasinstallatie inbouwen? :lol:

Raaf
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Aaaaah. Die tankpas was me niet helder. Dan kan het absoluut en zou ik niet eens twijfelen, heb je een heerlijke bak aan. Ik zou willen dat de regelingen bij mij zo riant waren, dan had die 330d of 530d hier al lang gestaan.

Vanwege de keuze voor de V40 bijtellingschraper in 2014 mag ik de komende 50k km niet kiezen.. Dus voorjaar 2018 is het volgende keuzemoment.
Geen idee wat de fiscus dan toestaat.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Eindelijk, over de 200.000! :)

Pagina 40 van 42 [ 2061 berichten ]