» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 2  [ 94 berichten ]
Schoenzool
Master
 Bericht 
Mijn vrouw heeft een autonvia een private lease constructie.
60 maanden contract met 50.000 km.

Ze heeft hier 4 seizoenen banden op.
Graag wilt ze winterbanden.
Zit niet in net pakket dus gewoon zelf betalen. No problem.

Nu heeft ze contact opgenomen met de leasemaatschappij om te vragen bij woe ze de banden moest kopen.
Leasemaatschappij zegt dat winterbanden mogelijk is maar dat ze daar voor 20 euro per maand meer moet betalen, met terugwerkende kracht tot eeste dag lease.
Dus 60 maanden X 20 euro = 1200 euro.

Iemand ooit al eens van deze malafide constructie gehoord?

Ik wil best eens met haar auto naar een erkende bandenboer gsan en daar een band kopen die voor haar korte afstanden geschikt is. Mijn inziens ben je dan misschiem voor rond de 100 euro klaar.

Wat als ik dit doe en leasemaatschappij dat niet door geef?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Iemand ooit al eens van deze malafide constructie gehoord?

Nee is echt voor het eerst dat ik hoor dat een lease duurder is dan zelf aanschaffen. Waarom zouden ze dat nou doen? Stelletje afzetters. :boos:

Spook
Master
 Bericht 
Zitten de normale banden wel inbegrepen bij de leaseprijs? Anders zou je (oh hoe naïef) eerder verwachten dat je premie omlaag moet gaan. Je verslijt immers de meegeleverde banden minder snel dan ingecalculeerd.

Griffin
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Zit niet in net pakket dus gewoon zelf betalen. No problem.

Nu heeft ze contact opgenomen met de leasemaatschappij om te vragen bij woe ze de banden moest kopen.

Waarom ga je de leasemij bellen met de vraag waar je banden moet kopen voor eigen kosten? :schudnee:

Schoenzool schreef:
Leasemaatschappij zegt dat winterbanden mogelijk is maar dat ze daar voor 20 euro per maand meer moet betalen, met terugwerkende kracht tot eeste dag lease.
Dus 60 maanden X 20 euro = 1200 euro.

Het klinkt misschien raar, maar dat is het niet. De normale gang van zaken is dat je vanaf dag 1 betaalt voor de winterbanden. Dat levert de leasemij een bepaald bedrag op waar die winterbanden voor jouw auto van betaald worden. Nou zeg je na bijv. een half jaar (zomer, ...) dat je opeens wel winterbanden wil maar verwacht je dan echt dat je dan minder betaalt voor de banden?

Nee, ik snap die leasemij wel. Niks raars mee als je het mij vraagt. Als je dat niet wil betalen mag je vast zelf wel banden kopen. Al mag je hopen dat de leasemij het pikt als er andere banden dan verwacht op zitten bij inleveren (al dan niet aan het reguliere einde van het contract).

KanarieVW
Master
 Bericht 
Koop zelf een setje en schroef die eronder. Hoe willen ze dat controleren dan?

Of vertel je vrouw dat ze niet voor Jan met de korte lul 4 seizoenenbanden heeft en dat dat prima is voor dat soort afstandjes.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Conclusie: zelf een setje kopen en dat eronder leggen tijdens de wintermaanden. Kost je een paar honderd euro en met die km's verkoop je die set ook nog voor 1/3 van de prijs als de auto weggaat.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Dankjewel.

@Griffin: maar 1200 euro? Was het een normaal bedrag had ik het ook zeker begrepen. Bv 500 euro.

@spook: ja normale band bij prijs

Maar stel ik laat profile een setje er onder leggen. En ze maakt een ongelukje of ze moet naar de garage waar ze dan de winterband zien;
Is dat dan een probleem voor leasemij? Kun je daar problemen mee krijgen?

viffer
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
60 maanden X 20 euro = 1200 euro.

Ga maar eens rekenen:
- setje velgen
- setje banden
- 2 x per jaar wielen wisselen bij de garage
- opslag van de zomer/winterbanden
- transport naar en naar de opslag van de zomer/winterbanden

Dan zul je toch aardig in de richting van € 1200 kunnen komen.

Kami
Master
 Bericht 
Banden 300 euro.
5jr x 2 maal wisselen a 50 euro = 500 euro
Opslag 30 euro per jaar = 150 euro
Totaal 950 euro, gebaseerd op wisselen op de velg.
En stel dat je een tweede set winterbanden nodig hebt ?

Fatsoenlijke all-seasons zijn wel voldoende in NL, mocht je naar het buitenland gaan wordt het wat anders.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Maar stel ik laat profile een setje er onder leggen. En ze maakt een ongelukje of ze moet naar de garage waar ze dan de winterband zien;
Ik denk dat het niet eens iemand opvalt. Maar ja, wie ben ik.

Soms moet je dingen gewoon doen. Was er niet laatst ook iemand die de leasemij had gebeld om te vragen of ie met een dakkoffer mocht rijden? Why oh why.

Griffin
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:

De garage gaat het geen zier uitmaken. Het kan slechts een probleem opleveren als ze bij inleveren 0 profiel aantreffen op een band terwijl er net een half jaar geleden nieuwe (zomer-) banden op gelegd zijn op kosten van de leasemij. En je zal er zorg voor moeten dragen dat het wisselen en opslaan niet op de rekening van de leasemij terecht komt.

Mijn insteek zou zijn: koop een setje stalen velgen met winterbanden en wissel zelf - krijg je echt geen problemen mee en je bent vrij te wisselen wanneer het jou schikt.

WimLex
Master
 Bericht 
Kan aan mij liggen, maar als er al 4-seizoenen banden onder zitten, waarom dan nog winterbanden ?
(staat er een M+S logo op de banden ? of een sneeuwvlok ? )

RRL
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Kan aan mij liggen, maar als er al 4-seizoenen banden onder zitten, waarom dan nog winterbanden ?

Dat was het eerste wat in mij opkwam. Zeker met die geringe afstanden zou ik nog niet eens over een extra set winterbanden nadenken als er toch al 4-seizoenbanden onder liggen.

Signum
Master
 Bericht 
Niks malafide aan. Standaard gang van zaken als je gedurende de looptijd van het contract een wijziging doorvoert. De leaseprijs wordt dan herberekend. Als brandstof inbegrepen zit is het helemaal leuk, want dan wordt de op dat moment geldende brandstofprijs gebruikt voor het herberekenen van het voorschot. Kijk de voorwaarden er maar even op na.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Zolang je er niet mee op wintersport gaat, gewoon 4-seizoenenband rijden. Als het echt sneeuwt, staat toch alles vast. Alles daartussen is, zeker met 10k per jaar, prima te doen. Eigenlijk is alleen belangrijk dat je in de winter nog 4mm profiel hebt. Want anders heb je er niks aan. Dat is wel eens lastig met lease als je net je banden op hebt in de winter.

Op de auto van de vrouw (25k/j en stijgende) hebben we Michelin CrossClimate. Doet het prima, alleen verslijt wat hoog. Daarvoor heeft Michelin nu de CC+ uitgebracht. Denk dat dat de volgende set wordt.

djee
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Was er niet laatst ook iemand die de leasemij had gebeld om te vragen of ie met een dakkoffer mocht rijden? Why oh why.

:rofl: dat was ook Schoenzool :rofl:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Waarom zouden ze daar problemen mee hebben? Gewoon ergens van marktplaats een setje gebruikte winterslofjes op velg scoren en die eronder schroeven. Dat kan je nog prima zelf doen ook.
Ik had een week nadat ik m'n leaseauto kreeg de voorbumper eraf gesloopt om een radardetector in te bouwen. Mag ook niet. Who cares?

basjuh1981
Master
 Bericht 
WimLex schreef:

Ligt niet aan jou. Ik dacht hetzelfde namelijk. All-seasons zijn prima te doen in NL, dan heb je inderdaad geen winterbanden nodig.

Walker
Master
 Bericht 
Sander schreef:
Ik had een week nadat ik m'n leaseauto kreeg de voorbumper eraf gesloopt om een radardetector in te bouwen. Mag ook niet. Who cares?

Na een inbraak (met veel schade) werd bij mij dezelfde dag de auto voor de deur opgehaald, en gezien de resterende termijnen kwam deze niet meer terug. K*t! Stond ik daar in mijn goede pak op een koude dag (zoals vandaag) een detector en een powerbox uit te bouwen...

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Walker schreef:
Na een inbraak (met veel schade) werd bij mij dezelfde dag de auto voor de deur opgehaald, en gezien de resterende termijnen kwam deze niet meer terug. K*t! Stond ik daar in mijn goede pak op een koude dag (zoals vandaag) een detector en een powerbox uit te bouwen...

:lol: Bekend verhaal. Ik stond met diezelfde auto voor een beurt ergens in de randstad. Komt die receptionist naar me toe... Meneer? De leasemij wil u even spreken. Goh gek... Maar goed, ik de telefoon aangenomen.
Ja meneer, er moeten nieuwe banden onder, nieuwe koppeling, blabla.. Hij zit al een beetje tegen het einde van de leaseperiode aan, dus we gaan dat onderhoud niet meer doen. U krijgt een vervangende auto mee en u moet even contact opnemen met uw fleetmanager voor het vervolg.
Euhm... Kudt.
Gelukkig reed ik toen nog zo'n 80.000 km per jaar en het was mijn vaste garage.. Ze kenden me dus een beetje, goede klant. Dus ik heb die monteurs even vriendelijk aangekeken en samen met die gasten m'n Stinger nog kunnen redden :lol:

Pen
Master
 Bericht 
Kami schreef:
5jr x 2 maal wisselen a 50 euro = 500 euro
Opslag 30 euro per jaar = 150 euro

Dure garage dan.

Opslag hier is gratis, wisselen kost 27,50 per keer :[

djee
Master
 Bericht 
Pen schreef:
Dure garage dan.

Dealert wss

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
djee schreef:
:lol:

Wel mooie verhalen van die Stingers hier. Ik heb die van mij (niet lease) gewoon laten zitten bij verkoop. Die 966 EVO was toen toch niets meer waard omdat ie de verkeerde band detecteerde. Heel benieuwd of de volgende eigenaar 'm ooit nog heeft gevonden :D.

WimLex schreef:
Ligt niet aan jou, dacht ik ook, maar wilde niet meteen dat besluit ook torpederen :P

Pen
Master
 Bericht 
djee schreef:

Soms moet je ook niet alles willen vragen 8)

Raymond
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Wel mooie verhalen van die Stingers hier.

Ik heb ooit een auto gekocht waar er een in zat. Het display was weg maar ik herkende het stekkertje (goh). Dus een display uit een doos in de schuur en klaar.
Maar ik doe er helemaal niks meer mee. In mijn laatste 2 auto's heeft al helemaal geen detector meer ingezeten. Das war einmal, mooie tijd.

Het allermooiste verhaal was met Ivo. We stonden in Lelystad een rijtraining te doen onder leiding van een agent. Detectoren waren toen al verboden. De instructeur wilde iets voordoen, pakte Ivo's auto, draaide de sleutel om... PIEP PRUT TA DADADADADA.
Wij allemaal in een deuk, Ivo een zure kop. :lol:
Die agent vond het wel een goede bak. Wist natuurlijk ook precies wie hij voor zich had.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Raymond schreef:
Mijn laatste 2 auto's heeft al helemaal geen detector meer ingezeten. Das war einmal, mooie tijd.

+1 :D

Schoenzool
Master
 Bericht 
Thanks voor alle reacties.

Buiten de aanschaf van de band komen idd nog meer kosten.
Daar had ik ff over heen gezien.

Feit is dat leasemaatschappij zegt dat als jezelf winterbanden koopt je niet verzekerd bent bij een ongeval.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Feit is dat leasemaatschappij zegt dat als jezelf winterbanden koopt je niet verzekerd bent bij een ongeval.

:lol: :roflol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Het allermooiste verhaal was met Ivo. We stonden in Lelystad een rijtraining te doen onder leiding van een agent. Detectoren waren toen al verboden. De instructeur wilde iets voordoen, pakte Ivo's auto, draaide de sleutel om... PIEP PRUT TA DADADADADA.
:lol:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Thanks voor alle reacties.

Buiten de aanschaf van de band komen idd nog meer kosten.
Daar had ik ff over heen gezien.

Haha hoe dan? Ze proberen je gewoon naar de voor hun meest gunstige oplossing te duwen. Dat is opzich niet malafide. De schoorsteen moet daar ook roken.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
malafide constructie
Nog even een spuit elf reactie op een uitgemolken topic. Waarom gebruik je het woord malafide? Jij vraagt iets extra aan de leaseboer en ze komen terug met een prijzig aanbod en daar mag je dan ja of nee op zeggen. Ik noem dat normaal zaken doen, niets malafide aan.

Christafari
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:

Nou, dat zul je wel verkeerd begrepen hebben. Heb je dat op papier?

gurb
Master
 Bericht 
Ik snap die prijsstelling wel.
Gemiddeld gaan autobanden 40 tot 80K mee. Laten we voor de berekening zeggen 70K, want de vrouw van Schoenzool rijdt uiteraard netjes (bron: http://www.welkeautobanden.nl/blog/leve ... utobanden/ )

Met een leasetermijn van 4 jaar en 50.000 per jaar rijd je dus ruim 2 setjes banden op. Maakt dan niks uit of je 2 gelijke setjes koopt of een zomer- en een winterset. (uitgezonderd de arbeid voor het 2x per jaar banden wisselen) Ik laat prijsverschillen voor het gemak buiten beschouwing.

Dus als een wissel 35,- kost, heb je 7 wisselingen extra, dus dat kost in 3 jaar 245,- (immers, je had altijd al één wisseling bij het monteren van het tweede setje).
En 7 seizoenen kosten bandenopslag à 35,- dus dat kost ook 245,-
(bron: https://www.euromaster.nl/bandenservice/tarieven-2017 )

De leasemaatschappij moet ook nog de aanschaf van een extra setje voorfinancieren. Een setje banden van 500,- tegen 3% rente (anderhalf jaar eerder dan de gewone vervanging) kost ook 22,50

Dus de meerkosten voor de gehele contractperiode zijn: 512,50

Dan zou de leaseprijs dus met ongeveer 10,68 per maand moeten stijgen om alleen de out-of pocket meerkosten te compenseren...
Daar berekent de leasemaatschappij nog overhead op, een betalingsrisico en voegt een winstmarge toe.
Stel overhead is 10% dan is dat 1,06
Betalingsrisico is 2 %, dat is 0,20
Bruto winstmarge is 40% dus 4,-

Totaal: 15,94 per maand. Dan kom je al aardig in de buurt van de twee tientjes die Schoenzool noemde.

NB: Op deze redenering is vast wat aan te merken...

basjuh1981
Master
 Bericht 
gurb schreef:
Met een leasetermijn van 4 jaar en 50.000 per jaar

Schoenzool schreef:
60 maanden contract met 50.000 km.

Dat interpreteer ik als 50.000 km over 60 maanden, niet 50.000 km per jaar (f)

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Wel mooie verhalen van die Stingers hier. Ik heb die van mij (niet lease) gewoon laten zitten bij verkoop. Die 966 EVO was toen toch niets meer waard omdat ie de verkeerde band detecteerde. Heel benieuwd of de volgende eigenaar 'm ooit nog heeft gevonden

Nee edelachtbare, ik wist echt niet dat ik met een radardetector rondreed, die moet nog van de vorige eigenaar geweest zijn. :lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Nee edelachtbare, ik wist echt niet dat ik met een radardetector rondreed, die moet nog van de vorige eigenaar geweest zijn. :lol:
Scheelt dat ie uit stond en ik de aan/uitknop weggewerkt had :D. Plus de auto ging op export. Geen idee of ze in Hongarije een detectorverbod hebben :lol:

Schoenzool
Master
 Bericht 
Net terug gebeld:

Iemand anders aan de lijn. Het mag meegenomen worden in de leaseconstructie.
Maar je mag het op eigen kosten ook zelf organiseren.
Ik verhaal verteld wat haar collega mij heeft vertrld. Zegt ze dat dat niet klopt.
Man man.
Auto is ook gewoon verzekerd. Ze zou collega nog aanspreken want ik had zijn naam.

Dus prive aanschaffen mag. Evt schade die intstaat bij wissel / aanschaf band zij. Voor onze rekening. Dat is logisch.

Dus ik ga van de week eens op bandenjacht

NoCashCow
Master
 Bericht 

Kortom, gewoon doen en niet bellen. Want nu staat er een aantekening en gaan ze extra op de staat van de velgen letten.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Kortom, gewoon doen en niet bellen

Dat. Je bent veel te bang. Ze rijden echt niet rond om jou te checken hoor of je er geen winterbanden of dakkoffer stiekem bij hebt.

snovvdog
Master
 Bericht 
Zelfde als vervangende auto service.

Was 12 of 22 euro per maand extra.
Schadehersteller biedt echter gratis leenauto's vaak, of claimt deze mee.
Leenauto bij dealer is 12,50 per dag (uitgaand van eens per 30k km dat hij een dag naar de stealer moet voor een grote beurt, is dat eens per jaar, ofwel, iets 1,04 euro per maand :fp: .).

Ik sowieso heel sceptisch geworden voor alles wat ''extra per maand'' kost, pure oplichterij.
Telefoonverzekeringen? Volgens mij is een ''dure'' credit card waarbij de boel een jaar verzekerd is een stuk goedkoper.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dat. Je bent veel te bang. Ze rijden echt niet rond om jou te checken hoor of je er geen winterbanden of dakkoffer stiekem bij hebt.

De shoot first, ask later aanpak werkt prima. Ook op het werk.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Telefoonverzekeringen? Volgens mij is een ''dure'' credit card waarbij de boel een jaar verzekerd is een stuk goedkoper.
Je kunt ook gewoon zorgvuldig met je spullen omgaan. Als je dan ooit een keer pech hebt, betaal je een nieuw product en ben je klaar. Dat is onder de streep goedkoper dan al die verzekeringen betalen.

R
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Ik verhaal verteld wat haar collega mij heeft verteld. Zegt ze dat dat niet klopt.

Je hebt dit gesprek natuurlijk opgenomen. En minimaal haar naam?

Schoenzool
Master
 Bericht 
Ik heb idd een naam kunnen doorgeven,
Spellend. Kon moeilijk uitspreken ;)

Kami
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Telefoonverzekeringen?

Afhankelijk van je verzekeringen wordt dat spul wel ergens gedekt.
Inboedel bijvoorbeeld, al willen ze daar binnenkort wat aan veranderen dacht ik.

Piet_Piraat schreef:
Je kunt ook gewoon zorgvuldig met je spullen omgaan. Als je dan ooit een keer pech hebt, betaal je een nieuw product en ben je klaar. Dat is onder de streep goedkoper dan al die verzekeringen betalen.

Inderdaad.
Mijn vriendin wilde perse haar telefoon verzekeren bij de provider a 8 euro/maand, en dat voor twee jaar lang, voor een telefoon van 350 euro die je sowieso ergens betaalt. Hoezo geld weggooien.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Er draaien complete bedrijven op die onzin. Maar ja, als de consument het wil... :roll:
Familie van me verklaarde me voor gek dat ik het eigen risico op m'n zorgverzekering maximaal heb. Ik hou dus al jaren premie in mijn zak en kan daarvan -als het tegenzit- prima twee jaar het verhoogde ER betalen. Hoeft het niet, hou ik dus elk jaar geld over.

Spook
Master
 Bericht 
Tot je op een leeftijd komt dat je altijd je ER opmaakt. Dan reken je het door, en ga je voor het laagste ER. Je vindt dan dus dat iedereen zo veel mogelijk aan jouw zorgkosten moet meebetalen. Waar was die drang naar solidariteit in de jaren daarvoor?

snovvdog
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:

:lol: Da's een goeie.

Gebruiksartikelen moeten gewoon tegen een stootje kunnen, mijn oude Z3 en oude werktel (Xiaomi) konden dan niet.
De S4 daarvoor wel, glas uit elke hoek missend maar bleef het prima doen!
Nu een 3T, lijkt vooralsnog prima. Heb al glasschade (precies midden beneden, en hoekje links boven) maar geen barst!

Bovendien, welke verzekeringen? Ik koop nu alle dure dingen met credit card (waar ik het gehele saldo elke maand helemaal afbetaal overigens), dan is het sowieso een half jaar verzekerd, als je een ''gold'' card hebt een jaar.

Kami schreef:
Afhankelijk van je verzekeringen wordt dat spul wel ergens gedekt.
Inboedel bijvoorbeeld, al willen ze daar binnenkort wat aan veranderen dacht ik.

Heb ik niet, behalve zorg, WA en rechtsbijstand (verkeer, arbeid) heb ik geen verzekeringen.
Spook schreef:
Tot je op een leeftijd komt dat je altijd je ER opmaakt. Dan reken je het door, en ga je voor het laagste ER. Je vindt dan dus dat iedereen zo veel mogelijk aan jouw zorgkosten moet meebetalen. Waar was die drang naar solidariteit in de jaren daarvoor?

Da's meer voor 60+ ers.

Kijkend naar mijn ouders begonnen de kwaaltjes dan pas, tot die leeftijd nooit wat (wat onder ER viel).
Ik heb juist spijt dat ik niet eerder mijn ER op 885 heb gezet, afgelopen 9 jaar slechts 1x aanspraak op ER gemaakt, en dat was dan nog onder de 300 euro (dus zou met max ER ook goedkoper uit zijn).

En mocht je dan een keer pech hebben: daar is een credit card of extra bestedingsruimte bij de bank voor :dag: .

Vrijwillig elk jaar 240 euro extra betalen voor zorg (voor standaard ER) is dom voor een gezond iemand die geen bejaarde is. Na 2 jaar en een maand heb je een mogelijk pechjaar al bespaard! (885 vs 385)

Spook
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Da's meer voor 60+ ers.

En? Dat maakt mijn punt niet anders. Kiezen voor een hoog ER staat gelijk aan minder bijdragen, wat maakt dat de premie voor iedereen hoger is. Want niet iedereen kan kiezen om zorgkosten te vermijden. De bonussen zijn vast ook hoger ja, maar dat is een andere discussie. Dus alleen kiezen voor een hoog ER zolang je daar persoonlijk voordeliger mee uit bent, en dan van aanpak wisselen zodra dat gedrag voor de andere betalenden beter uitpakt, is van twee walletjes willen eten.

Het is asociaal en niet solidair. Toch vervelend voor een systeem op basis van solidariteit.

Kies dan op latere leeftijd ook voor het hoogste ER. Al die jaren de voordelen genieten van een lagere premie, maar dan ook later de hogere kosten slikken. Wel zo eerlijk. Bovendien heb je er extra voor kunnen sparen.

snovvdog
Master
 Bericht 
Spook schreef:
Het is asociaal en niet solidair. Toch vervelend voor een systeem op basis van solidariteit.

Nee, want je het geen invloed op het fokgedrag van je ouders en grootouders, de zorg kosten zijn zo uit de hand gelopen door het overdreven voortplantingsgedrag waardoor er nu een scheve verhouding werkenden en ouderen is. Het is asociaal juist dat ouderen verwachten dezelfde luxe (kunstmatig lang in leven worden gehouden terwijl ze niet meer bijdragen) te kunnen krijgen van de werkenden, waar hun groep verhoudingsgewijs steeds groter wordt.

Ze hebben zelf in tijden gewerkt waar ze voor een veel kleinere groep hebben moeten betalen.
Spook schreef:
Kies dan op latere leeftijd ook voor het hoogste ER.

Droom lekker door :lol:. In deze wereld word je genaaid waar je bij staat als je solidair gaat zitten doen. Er zijn steeds minder grondstoffen&ruimte per persoon door de bizarre bevolkingsgroei op de wereld.

Pagina 1 van 2 [ 94 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten