» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 58 van 61  [ 3003 berichten ]
Pietert
Master
 Bericht 
Kami schreef:
hebben een aantal KTM 1190 Adv rijders ook gedaan

Zaterdag nog een ritje op gemaakt. Mwoah, wel leuk ding, maar niet voor 15k. Wat is er mis mee?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Wat is er mis mee?

Volgens mij hoog olieverbruik wat door KTM wordt toegeschreven aan de vluchtige stoffen in de olie die voorgeschreven is.

Christafari
Master
 Bericht 
nova_niek schreef:
Prima te doen. 80W is enkel de viscositeitsindex en die zit keurig tussen 75 en 90 in.

Helder, tnx all.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Yes, anders er mee terug gaan.

rve123
Master
 Bericht 
Weekendje Sauerland zit er weer op en het ANWB lidmaatschap is er weer uit voor dit jaar :x. En nee!!!, niet voor de Africa Twin! Wel de nodige misslagen gehad ermee dus we gaan morgen weer gewoon verder met bellen (ook met het oog op nieuwe symptomen/problemen), maar het was de gixxer welke er op de terugweg spontaan mee op hield.
Gestrand langs de A12 bij knooppunt Maanderbroek, RWS (snelheidsbeperking en rood kruis) + berger erbij, vervolgens gedropt bij een tankstation,waarna de ANWB 2 uur aan het sleutelen is geweest en uiteindelijk is die afgesleept. Dagje gevuld en zo'n 12 uur gedaan over een 400 à 450 kilometer :x

Maar ondanks het ietwat ongelukkige einde gelukkig pas op de terugweg en in Nederland ;)

Pietert
Master
 Bericht 
Zonde van zo'n tocht :)

Ik heb vrijdag sinds lange tijd weer een stuk samen met mijn vrouw gereden (allebei vrij en kind naar de creche). Rondje zeeland gedaan in een tochtje van 3 uurtjes. Ze rijdt alleen wel als een vrouw ;)

Scaniafan
Master
 Bericht 
rve123 schreef:
Maar ondanks het ietwat ongelukkige einde gelukkig pas op de terugweg en in Nederland

Wij hadden een lang weekend Schwarzwald op de planning staan, uur na vertrek lag m'n mederijder in 't ziekenhuis. Onderuit gegaan bij uitwijken voor wielrenners die blind de voorrangsweg op kwamen zeilen. Scheurtje in enkel was einde motorweekend.

Aangezien hotel toch geboekt was hebben we de BMW E91 330d met complete M-uitrusting maar uitgelaten. Pech voor hem was dat ik moest rijden. O:)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Wij hadden een lang weekend Schwarzwald op de planning staan, uur na vertrek lag m'n mederijder in 't ziekenhuis. Onderuit gegaan bij uitwijken voor wielrenners die blind de voorrangsweg op kwamen zeilen. Scheurtje in enkel was einde motorweekend.

Ai.

Pietert
Master
 Bericht 
En de wielrenners zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen? Daar had ik er toch wel een paar van hun fiets af getrokken

Scaniafan
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
En de wielrenners zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen?

Jup. Instinctief uitwijken en daarbij niemand geraakt.

Had er ook van de fiets willen trekken in zijn plaats, maar er kwam toevallig een politiecombi langs. Alleen de groep waarvoor uitgeweken moest worden waren allang weg en in een kudde van voor mijn idee meer dan 200 wielrenners kan je die niet meer terugvinden.

rve123
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:

Aangezien hotel toch geboekt was hebben we de BMW E91 330d met complete M-uitrusting maar uitgelaten. Pech voor hem was dat ik moest rijden. O:)

Dat is helemaal zuur zeg.. Vooral ook omdat het al zo kort na vertrek gebeurt is :(. Zoals bij ons op de terugweg blijft natuurlijk ook balen (vooral voor degene van wie de motor is), maar gelukkig hebben wij wel gewoon de motorvakantie kunnen houden zoals gepland :).
Wel goed te lezen dat ondanks de tegenslag de vierwieler een aardig alternatief was :thumb: en hopen op een spoedig herstel voor je mederijder (en motor?). Wel een reden om dit jaar een nieuwe motorvakantie te plannen natuurlijk ;)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Medemotorrijder is een paar weekjes zoet en komt ook wel weer op z'n pootjes.
GS heeft wel wat meer schade, knipperlicht, kuipruit, wind-deflector, handkap, zijkoffer & topkoffer, kunststof deel over de tank en misschien de voorvork ook nog een tik gehad.

Vierwieler viel tegen. 257 op GPS max en "uitgeschakelde" ESP greep in op 't moment dat ik zelf al corrigeerde, waardoor 'ie 'm ging overcorrigeren. Lekker joh, heb je alles onder controle, grijpt ie alsnog in...

Neuh, dat was wel leuk vlammen, zeker de vrijdag :lol: 1:9,6 gemiddeld geloof ik met een diesel :[

Pietert
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
1:9,6 gemiddeld geloof ik met een diesel

:respect:

Kami
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Zaterdag nog een ritje op gemaakt. Mwoah, wel leuk ding, maar niet voor 15k. Wat is er mis mee?

De eerste versies (2013) wilde nog wel wat mankementen vertonen, om het maar zacht te zeggen.
Olieverbruik was , bij mij tenminste, geen sprake van.
Aantal van de puntjes, dus niet alles, wat bij mijn eerste 1190 gefixt mocht worden :
-nieuwe middenbok, kon afbreken
-nieuwe startmotor
-4x nieuwe software
-regelunit op het stuur welke niet tegen water kon
-velgen of assen die niet rond/recht waren
-slecht gespoten onderdelen...

rve123 schreef:
Onderuit gegaan bij uitwijken voor wielrenners die blind de voorrangsweg op kwamen zeilen.

Das zuur zeg, heb het wel zo gehad met die spandexridders.....

Christafari
Master
 Bericht 
Kami schreef:
heb het wel zo gehad met die spandexridders.....

Hier nog een. Gister was er een zo verstandig om uiteindelijk door te fietsen maar die had er echt een paar gekregen van me.

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
rve123 schreef:
Probleem zit 'm in het feit dat Honda het probleem erkent en (al de nodige tijd..) bezig is met een oplossing. Echter is Honda en oplossingen omtrent de Africa Twin een lastig verhaal blijkbaar.. Zowel de startproblemen als de spaken (corrosieproblemen waarbij enkele eigenaren inmiddels aan hun 4e velgenset bezig zijn en waarbij Honda blijft vasthouden aan behandelde spaken ipv roestvrijstalen spaken) lopen al vanaf de uitlevering van de eerste motoren.. Een vergelijkbaar langdurig verhaal schijnt er te lopen omtrent de handvatverwarming maar die heb ik niet.

Voor het hangende menuknopje op de linker stuurhelft was na ongeveer een half jaar wel een oplossing dus met heel veel geduld komen we heel misschien ooit nog eens ergens wat betreft de overige problemen.. :roll: :fp:

Komt er hierna ooit nog een Honda? Nooit meer!!

Of gewoon geen model kopen waar nog kinderziektes inzitten, heb ik ook gedaan (heb een eerste model SC59 Fireblade met C-ABS gereden: werkte goed! ...als het werkte :x ), kort gereden en een C-ABS loze 2012 SC59 Fireblade gekocht en die heeft nog geen klap verkeerd gegeven :thumb:

Al voorgesteld om een externe partij als https://www.carmo.nl/ of die toko waarvoor AMT weleens schrijft/adverteerd?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Volgend weekend een motorweekend in de omgeving van Vianden. Nu heb ik van de organisatie de uitgestippelde routes gekregen via de mail.

Citaat:
.GPX zijn de Garmin bestanden

.ITN zijn de TomTom bestanden

.TRF zijn de Tyre bestanden

Mijn maat heeft wel een Garmin, maar dat ding vertoonde vorige keer kuren.

Is er iets mogelijk op de android telefoon? Zijn die bestanden in te lezen in Google Maps / Waze of een andere app?

Pietert
Master
 Bericht 
GPX is niet van Garmin, maar een van de meest standaard GPS formaten. Zowel Google maps als earth (op de desktop) als 90% van alle GPS tools kan prima met GPX overweg.

Zoek maar op GPX in de playstore. Is genoeg te vinden

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Hmm ja. Ben al even aan het klooien geweest. Kan een .gpx wel importeren in Google Maps, maar dan kun je er voor zover ik weet niet mee navigeren. Alleen als laag toevoegen op een kaart.

Ga eens wat apps zoeken. Had gehoopt dat een motorrijder ervaring had met een app.

Griffin
Master
 Bericht 
Als je een goede oplossing vindt hoor ik dat graag. Zoek al tijden zoiets voor oldtimer ritten.

De nieuwe losse tomtom kastjes kunnen het wel en ook tomtom rider kan het. Maar ja, kost allemaal goud geld.

Sygic kan het overigens wel maar die kan er niet goed tegen als je een waypoint mist.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik lijk er te komen via een omweg.

1. RideWithGps.com account aangemaakt.
2. Daar de kaarten geupload.
3. Track Navigator app gedownload.
4. Kaarten geselecteerd vanuit de Track Navigator app.
5. "Start navigating" vanuit de app.

Nu moet ik nog even gaan kijken of het navigeren daadwerkelijk lukt. Zal straks op de motor stappen en naar het beginpunt rijden en kijken of dat inderdaad werkt. De app heeft erg weinig instellingen, dus ben benieuwd. Kan bijvoorbeeld niet de kaart van tevoren downloaden lijkt het. Op zich niet zo'n probleem, kost wat meer data.

Met de RideWithGps app kreeg ik een foutmelding als ik er mee wou navigeren. Ook moet je daarvoor betalen.

Volgens mij moet het ook mogelijk zijn met Osmand, die veel meer instellingen heeft. Daar ben ik nu mee bezig, maar het gaat wat stroef tot nu toe.
Edit: het inladen van de gps-tracks bij Osmand komt geen eind aan. Kan ze blijkbaar niet slikken.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Track Navigater deed geen turn by turn navigatie.

Bezig geweest met Locus Maps. Die wel, maar zeer omslachtig en onduidelijk. Zoek nog wel even door naar een goed alternatief. Hoe moeilijk kan het zijn.

djee
Master
 Bericht 
Ja, koop een Garmin :thumb:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Een losse motornavigatie vind ik verschrikkelijk veel geld kosten. En ook daar veel gezeik mee heb ik gehoord.

Heb ondertussen een stuk of 15 apps geprobeerd. Meeste zijn klote.

De gratis versie van Kurviger lijkt erg goed te werken. De pro versie, waardoor je gesproken navigatie hebt en offline maps kost €7. Dat is goed te doen, mits het inderdaad goed werkt. Probeer nog even een review te scoren voor ik 'm aanschaf.

https://play.google.com/store/apps/deta ... .pro&hl=nl

rve123
Master
 Bericht 
Enkel de tijd die je er nu aan kwijt bent met proberen en testen zouden mij al doen beslissen een TomTom of Garmin te halen :[
Natuurlijk, die systemen hebben ook hun dingen maar zodra je er een beetje wegwijs in bent werkt het het prima. Bijbehorende software geldt hetzelfde voor. Ook handig met zelf routes uitzetten voor bijvoorbeeld vakanties.

Ja ze zijn aan de prijs maar zeker als je vaker aangeleverde ritten of motorvakanties werkt een TomTom of Garmin een stuk makkelijker en sneller. Eigenlijk alles wordt tenslotte aangeleverd in de bestandsformaten voor die systemen.

zadkine
Master
 Bericht 
djee schreef:
Ja, koop een Garmin

Ook dan moet je in de Garmin "herberekenen" van de route uit zetten.

Scaniafan
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Ook dan moet je in de Garmin "herberekenen" van de route uit zetten.

Mja, dat is in een Garmin redelijk makkelijk. Ik heb een x aantal profielen. "Rijden" is bij mij gewoon de snelste route met herberekenen. "Motorrijden" is bij mij de snelste route zonder snelwegen met herberekenen op vraag.

Als je vervolgens in BaseCamp een route maakt / importeert, dan open je de route en selecteer je alle punten behalve de eerste en de laatste, rechts klikken en dan staat er een optie om hem puur als routepunt mee te nemen en niet als via-punt. Dan gaat ie gewoon netjes door als je een punt "mist".

Lieuwe2410
Master
 Bericht 
Ik heb met dezelfde problemen rondgelopen en mijn oplossing is Osmand+. Volgens mij wil het ook met de free variant. Hierin kun je gpx inladen en vervolgens laten zien op de kaart. Wel moet je de track opsplitsen in punten (instelbaar in osmand). Daardoor wordt je gpx opgesplitst in punten en als je dan gaat navigeren kun je over de track navigeren. Hierdoor zal hij een route berekenen naar het dichtstbijzijnde punt van de route. Dus je kan altijd verkeerd rijden of als een weg is afgesloten, kom je snel weer op de route omdat hij automatisch naar het volgende punt gaat.
Ik heb met het navigeren alleen nog een beetje ruzie, want soms doet hij het niet en soms wel. Maar afgelopen zondag met een route wel. :thumb:

nova_niek
Respect
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Als je vervolgens in BaseCamp een route maakt / importeert, dan open je de route en selecteer je alle punten behalve de eerste en de laatste, rechts klikken en dan staat er een optie om hem puur als routepunt mee te nemen en niet als via-punt. Dan gaat ie gewoon netjes door als je een punt "mist".

Top tip. Heb Basecamp al wel geïnstalleerd op de laptop, maar nog niets mee gedaan. Dat van punt-naar-punt rijden ben ik gewend uit de tijd dat navigatie niet bestond en alles op de kaart werd uitgezet. Als ik datzelfde met Basecamp kan bereiken, dan ben ik spekkoper. 8)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Heb even gekeken, als je de gemaakte route opent en dan rechts klikt op een routepunt kan afhankelijk van de status één van deze twee kiezen:

- Alert on Arrival > routepunt is grijs maar wordt zwart, navi gaat zeggen "u bent aangekomen bij xxx"
- Don't alert on arrival (shaping point) > routepunt is zwart maar wordt grijs, navi gaat niets doen met het routepunt behalve gebruiken om de route te bepalen.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Heb Kurviger Pro gekocht (€7). Kunt netjes routes im- en exporteren en dan ook keurig naar het eerste punt navigeren (al dan niet via motorweggetjes). Lijkt super te werken. Nog even goed testen hoe het werkt i.c.m. Flitsmeister en via de Bluetooth qua geluid.

Pietert
Master
 Bericht 
Thx voor het uitzoeken Fps! Ik heb hem op m'n wishlist gezet.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Poosje terug heb ik zo'n telefoonmount gekocht bij een of andere Chinese webshop. Kreeg een link hier in dit topic. Kan 'm even niet terug vinden. Verrassend stevig ding, alles van staal en rubber. Helaas is ie niet zo te bevestigen dat de telefoon verticaal gemonteerd kan worden en dit vind ik wel een pré met navigeren met de motor. Kreeg 'm uiteindelijk wel horizontaal gemonteerd, maar was niet tevreden.
Heb zojuist deze besteld: https://www.cameranu.nl/nl/p760885/ram- ... one-cradle Vanavond binnen, kan ik 'm morgen monteren en vrijdag mee rijden als het goed is.

Heb ook knieprotectie gekocht voor in mijn jeans. Dat zit op zich wel als je rijdt. Maar je moet ze er van onder in schuiven (van boven was logischer geweest), dus ze kunnen er uitvallen als je er normaal mee loopt.

Ten slotte was mijn tanktas kapot. Eén gesp afgebroken en vernaggeld. In het kader van niet alles zo maar weggooien en vervangen naar een schoenmaker geweest. Die heeft een nieuwe gesp op de tas en een gesphouderding op de tankhoes gemaakt en ik ben weer good to go.

Aankomend weekend zo'n 1000 KM op de planning. Hopelijk wordt het nog een beetje fatsoenlijk weer. Zin in :honger:

033er
Pro
 Bericht 

Fpsdoug schreef:
Poosje terug heb ik zo'n telefoonmount gekocht bij een of andere Chinese webshop. Kreeg een link hier in dit topic. Kan 'm even niet terug vinden. Verrassend stevig ding, alles van staal en rubber. Helaas is ie niet zo te bevestigen dat de telefoon verticaal gemonteerd kan worden en dit vind ik wel een pré met navigeren met de motor. Kreeg 'm uiteindelijk wel horizontaal gemonteerd, maar was niet tevreden.

Hier hetzelfde euvel. N.a.v. hetzelfde bericht ook voor 15 $ dat ding gekocht. Kan hem niet zo monteren dat ie bruikbaar is. Erg jammer.

rve123
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Heb ook knieprotectie gekocht voor in mijn jeans. Dat zit op zich wel als je rijdt. Maar je moet ze er van onder in schuiven (van boven was logischer geweest), dus ze kunnen er uitvallen als je er normaal mee loopt.

Geen klittenband binnenin de insteekvakken? Ik heb 2 motorjeans. Bij 1 zit er een verticale strook klittenband in het insteekvak en een hoesje om de protectie welke je op elkaar drukt in het insteekvak (En tevens is dat de verstelmogelijkheid).
Bij de ander zitten in het insteekvak enkele horizontale stroken klittenband waarmee je de protectie in hoogte kan verstellen en kan "vastzetten"

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Nee. Wel op de protectie zelf, dus best vreemd. Kan eventueel wel wat plakkende klittenband aan de binnenkant plaatsen als dit inderdaad niet goed werkt.
Of zonder knieprotectie gaan rijden O:)

CasB
Master
 Bericht 
Voor degenen die zo'n cheape telefoonhouder hebben gekocht: Volgens mij kun je de mount wel draaien als je de inbus aan de achterkant losdraait, dan kun je hem als het goed is wel verticaal zetten.

033er
Pro
 Bericht 

Heeft helaas geen inbusbevestiging aan de mount zelf. Had ik ook al naar gekeken, dan had het namelijk wel gepast. :[

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Inderdaad. En was sowieso al een krap geheel.
Nieuwe mount is binnen, maar er zit geen bevestiging bij :[ Is alleen het bolletje en de houder. Zal wel verkeerd gelezen hebben op de website.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Heb inderdaad verkeerd gekeken.
Blijkbaar moest er nog zoiets bij:

https://www.cameranu.nl/nl/p1228375/ram ... -met-1-bal

Die kan prima op mijn stuur en dan moet het eindelijk goed zijn.
In het midden of rechts naast het midden moet het wel passen vermoed ik.
Afbeelding

Je hebt ook nog deze, maar dat wordt minder mooi denk ik:
https://www.cameranu.nl/nl/p849175/ram- ... voor-motor

snovvdog
Master
 Bericht 
Van't weekend Ducati's proefrijden bij Goedhart:

http://www.goedhartmotoren.nl/ducati-ex ... juni-2017/
Citaat:
Gek van Ducati? Dan móet je aanstaande zaterdag (10 juni 2017) absoluut naar Bodegraven komen. Vanaf 9.30 uur in de ochtend kun je bij ons namelijk proefrijden op de nieuwste Italiaanse tweewielers – met voorrijder en over de mooiste wegen van het Groene Hart. Inschrijven is ter plekke en er geldt: wie het eerst komt, die het eerst maalt.

De aanwezige testmotoren:
Monster 797
Monster 1200 S
Monster 1200 R
Hypermotard 939
Multistrada 950
Multistrada 1200 S
Multistrada 1200 Enduro
SuperSport S
Scrambler Deserd Sled
Scrambler Café Racer
Scrambler Icon
Diavel Dark
X Diavel

Tot zaterdag!

Ben benieuwd wat er nog staat en hoe lang het wachten is wanneer ik me nest uit kruip :lol: .

zadkine
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ben benieuwd wat er nog staat en hoe lang het wachten is wanneer ik me nest uit kruip

Als je daar niet 's ochtends vroeg staat denk ik dat er niks meer staat.....

rve123
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ben benieuwd wat er nog staat en hoe lang het wachten is wanneer ik me nest uit kruip :lol: .

Laatste keer dat ik bij een dergelijk evenement ben geweest (Ducatidag bij een andere dealer maar zelfde principe) was ik één van de eerste die inschreef en kon ik direct het eerste rondje mee. Bij terugkomst was een 2e rondje echter pas mogelijk halverwege de middag :[

Overigens afgelopen week nog een rondje op een Multistrada 950 gedaan als mogelijk alternatief voor de Africa Twin. Gaat het niet worden. Leuke fiets, stuurt goed echter past het karakter van het motorblok niet bij mij. Geen Ducati dus :P

Mondeling inmiddels wel een overeenkomst gesloten omtrent het probleemgeval de Africa Twin. Die gaat eruit en er komt iets anders voor in de plaats. Wat het wordt volgt zodra het één dezer dagen definitief is ;)
Ben in ieder geval blij als ik die Honda kwijt ben :dag:

Pietert
Master
 Bericht 
De laatste keer bij een KTM test-dag kon ik 5 keer mee op iedere keer een ander model. En er waren er in totaal 10 ofzo :thumb:
rve123 schreef:
Wat het wordt volgt zodra het één dezer dagen definitief is

F800GS :)

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Afgelopen weekend bij Goedhart een Kawasaki-evenement, ook met proefrijden. Ben maar eens op een Ninja 650 gestapt. Klinkt heel wat maar het is de opvolger van de ER-6f, kortom een lesmotor met sportkuip ;)

Was toch leuk!

liquid_force
Master
 Bericht 
iemand hier ervaring met de Ducati Multistrada 950? Zou bedoeld zijn als tourfiets, tochtjes te maken hier in de bergen enzo ...

033er
Pro
 Bericht 

rve123 schreef:
Wat het wordt volgt zodra het één dezer dagen definitief is

Leuke V-strom: http://www.suzuki.nl/motoren/adventure- ... om-1000xta

rve123
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
iemand hier ervaring met de Ducati Multistrada 950? Zou bedoeld zijn als tourfiets, tochtjes te maken hier in de bergen enzo ...

Toevallig afgelopen week op proefgereden. Fijne fiets, stuurt goed, vering ook prima en zeker geschikt voor iets als rijden in de bergen. Motorblok heeft wel een karakter waar je van moet houden. Is een vrij sportief (en hoogtoerig) motorblok voor een toerfiets vond ik. Aan de andere kant, het blijft een Ducati dus heel gek is dat ook weer niet.
Af fabriek verder een prima fiets: Vering, stuurgedrag, verstelbaar ruitje en elektronica (riding modes/ABS/DTC) zijn allemaal prima voor elkaar.
Tevens diverse complete accessoire-pakketten beschikbaar om het af te maken :thumb:
Motorblok is een persoonlijk iets waar ik enkel over kan zeggen: proefrijden ;)

Pietert schreef:
F800GS :)

Die suggestie was te verwachten maar nee! :nono:
033er, heb een 2015 V-strom 650XT Adventure gehad. Die 1000 (vorige en huidige model) kan echter totaal de interesse niet wekken bij mij. Zal ongetwijfeld een prima fiets zijn, maar blijf het een saai ding vinden om te zien..

033er
Pro
 Bericht 

rve123 schreef:
033er, heb een 2015 V-strom 650XT Adventure gehad. Die 1000 (vorige en huidige model) kan echter totaal de interesse niet wekken bij mij. Zal ongetwijfeld een prima fiets zijn, maar blijf het een saai ding vinden om te zien..

Begrijp ik wel hoor. Saai, maar wel betrouwbaar. Betrouwbaarheid/overzichtelijkheid qua kosten was wel een criterium na m'n laatste BMW.

Christafari
Master
 Bericht 
033er schreef:
Betrouwbaarheid/overzichtelijkheid qua kosten was wel een criterium na m'n laatste BMW.

Is 't zo erg ja?

Pagina 58 van 61 [ 3003 berichten ]