» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 59 van 61  [ 3003 berichten ]
033er
Pro
 Bericht 

De rekeningen van mijn V-Strom stellen niets voor bij die van de RT. Onderdelen zijn goedkoper. De RT sleet de banden veel sneller etc. V-strom valt nooit uit, de BMW kon er wat van. Ik heb geen spijt. 8)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Die telefoonhouder van Ram en de stuurhouder zijn allebei met een bolletje. Lekker opgelet dus, want dat gaat natuurlijk niet in elkaar passen. Moet vast iets tussen of iets heel anders.. Twee keer iets verkeerds besteld :[

rve123
Master
 Bericht 
Je besteld het gewoon stuk voor stuk toch? :[
Stuurbal, houder+bal en daartussen het verbindingsstuk wat tevens de stelmogelijkheid is

https://www.google.nl/aclk?sa=l&ai=DChc ... IHQ&adurl=

zadkine
Master
 Bericht 
033er schreef:
na m'n laatste BMW.

Welk model BMW?

(Heb zelf 130K op de teller staan van mijn 1100RT...waarvan bijna 30000 door mezelf erop gereden. Is wel 1 van het laatste bouwjaar van dat model, uit 2000 )

Pietert
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Welk model BMW?

033er schreef:
RT

(f)

zadkine
Master
 Bericht 
RT is niet erg volledig, dat is een modellen range.

Pietert
Master
 Bericht 
Mja, maar wel altijd de tour-boxer, toch?

zadkine
Master
 Bericht 
Klopt, maar daar staat tegenover dat de verschillende modellen (en bouwjaren) toch ook behoorlijk verschillende vaker voorkomende problemen lieten zien.

033er
Pro
 Bericht 

R1100RT van '98

rve123
Master
 Bericht 
En definitief! Iets met Oostenrijk en Mattighofen ipv Honda :woop:

Binnenkort bezitter van een 1090 Adventure 8)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
rve123 schreef:
Je besteld het gewoon stuk voor stuk toch? :[
Stuurbal, houder+bal en daartussen het verbindingsstuk wat tevens de stelmogelijkheid is

Dat verbindingsstuk had ik niet aan gedacht dus O:)

Vandaag van 9u tot 19u op de motor gezeten met een uurtje pauze. Heerlijk zeg. Behalve de eerste paar uur continu wolkbreuk. Op het einde van de dag had ik nog steeds een natte onderbroek en sokken. Broek is niet zo waterdicht als gehoopt.
We zijn nu in Vianden. Morgen een rondje Luxemburg en dan zondag via andere route terug.

rve123 schreef:
Binnenkort bezitter van een 1090 Adventure

Gaaf ding zeg :thumb:

djee
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
9u tot 19u op de motor gezeten met een uurtje pauze.

Je zal wel lekker fris geweest zijn rond 19h O:)

jack19
Master
 Bericht 

Hier nog altijd een blije bezitter van een 1200RT. 20.000 km per jaar en op de gebruikelijke slijtage na geen enkel gedoe.

Pietert
Master
 Bericht 
rve123 schreef:
Binnenkort bezitter van een 1090 Adventure 8)

:woop: erg geinige fiets :)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Graag wil ik voor mijn BMW R1150R Rockster een middenbok. Ik zit vaak toch een beetje te klooien als ik op grind moet parkeren of op een schuin oppervlak.

Hoe kom ik erachter welk artikel ik nodig heb?
Past bijv. de middenbok van een niet-Rockster ook? Of die van een RT?

Iemand enig idee waar ik dat kan vinden?

Tweedehands lijkt me prima. Nieuw mag ook als het te betalen is.

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Hoe kom ik erachter welk artikel ik nodig heb?

Kijk even op realoem.com: alle onderdeelnummers van alle bmw twee- en vierwielers. Mocht het nummer van de bok bij verschillende 1150 modellen gelijk zijn, is het dus hetzelfde onderdeel.
En als je dat nummer hebt is zoeken naar tweedehands ook appeltje-eitje

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Superbedankt!

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Weinig aanbieders. Nieuw ben je minimaal €300,- kwijt aan materiaal. Hou marktplaats wel een beetje in de gaten.
Daar gisteren Daytona Gore-Tex laarzen vandaan geplukt voor €50. Was zo klaar met mijn laarzen na de vorige regenbui :[

djee
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Weinig aanbieders.

Boonstra geprobeerd?

GerbiE
Die hard
 Bericht 
De Knalpot heeft ook veel

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Raymond
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Daar gisteren Daytona Gore-Tex laarzen vandaan geplukt voor €50. Was zo klaar met mijn laarzen na de vorige regenbui :[

:lol:

Herkenbaar. :x

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Net de Ram Mount erop gezet. Zit als een huis, telefoon gaat nergens heen.
Oude telefoon erop als navigatie, dikke prima. Stuk goedkoper dan een losse.

snovvdog
Master
 Bericht 
Vandaag wat raars gemerkt.

Met warme motor draait hij 95% van de tijd prima, en soms komt er ineens een stotter/dipje tussendoor, valt bijna uit stationair bij het stoplicht (net niet, hij hapert dus op de 400-500 toeren), maar alleen soms, en ook compleet willekeurig, soms na 5 sec stilstaan, soms na 2 minuten stationair pas.

Als ik op dit moment gas bij geef (wel pure toeval om op dit moment precies te moeten optrekken) heeft hij ook moeite met op toeren komen. Dipje duurt 0.5-1 sec en daarna weer oké. Alsof hij even op 1 cyl loopt. Het voelt alsof hij even niet vonkt of even geen brandstof krijgt op 1 cyl.

Op toeren is het prima, is puur stationair. Door zijn toeren jagen tot de 11k voelt zoals altijd/normaal.
Hij start nog wel prima koud en warm, zonder gas of choke. Op koude motor ook geen rariteiten. Hij ging pas raar doen na 30 min rijden.

Misschien verbeeld ik het mij nu, maar heb ook het gevoel dat hij net iets minder goed oppakt op lage toeren/bij wegtrekken, boven de 2k toeren np, maar hij rustig optrekken met 1500 toeren oid heb ik het gevoel dat hij meer terugdript als voorheen.

Het enige wat ik mij nog meer kan bedenken, ik heb vandaag getankt, shell Fuelsave 95, terwijl ik normaal elders tank, kan deze oude motor moeite hebben met fuelsave benzine?

haringkje
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
stationair

Stationair moet hij tussen de 300/ 350 rpm lopen/ draaien al denk ik dat je ergens een lekkage hebt.
Test het eens met remmen reiniger op je carb en spruit stuk/ luchtfilter.
100% dat dat het probleem is.

snovvdog
Master
 Bericht 
Hij loopt/liep altijd normaal rond de 1000/1100 rpm, op de 400-500 valt hij bijna uit...

Ik zie het in de handleiding staan, maar zo heeft hij nooit gedraaid! Op deze pagina staat bv.
http://www.motorbikespecs.net/index.dyn ... e=Kawasaki
Idle Speed (rpm) : 1200 -1250

Ik denk dat het blokje te oud/slecht is om zo laagtoerig te draaien.

haringkje
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
rond de 1000/1100 rpm, op de 400-500 valt hij bijna uit.

Ik ken gevoel ik heb ook zo een motor wat zoveel toeren per minuut moet draaien en in werkelijkheid loopt hij beter tussen de 1000 en 1100??? geen verklaring voor.

snovvdog schreef:
Idle Speed (rpm) : 1200 -1250

??? zet hem dan op 1200 -1250 toeren per minuut kijken wat dat doet, al denk ik dat je ergens nog steeds een lekkage hebt.

djee
Master
 Bericht 
Carburateurs synchroniseren.

Raymond
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Het enige wat ik mij nog meer kan bedenken, ik heb vandaag getankt, shell Fuelsave 95, terwijl ik normaal elders tank, kan deze oude motor moeite hebben met fuelsave benzine?

Lijkt mij stug. Over wat voor fiets hebben we het? De laatste tijd nog een grote beurt gehad?
Dit soort dingen zijn erg lastig uit te sluiten. Het kan echt van alles zijn. Ik zou een grote beurt combineren met het vervangen van alle benzine- en vacuumslangetjes, tankontluchting controleren, kleppen stellen en met remreiniger of cockpitspray op lekkages testen, carbs synchroniseren. Ook de blijf-af schroefjes op de carbs controleren op afstelling. Sommige mensen draaien aan zaken waar ze geen verstand van hebben en af moeten blijven. De volgende eigenaar krijgt vervolgens met de raarste dingen te maken.

Kami
Master
 Bericht 
Bougiekabels/doppen eens controleren ?
Al die overslaan/doorslaan dan krijg je ook de symptomen die je noemt.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Wat haringkje zegt: eerst controleren op valse lucht. Vervolgens ontsteking, pas daarna carburateur (kanaaltjes/sproeiers vol met gunk dankzij die ethanoltroep van tegenwoordig). NIET aan de afstelling gaan kloten voordat je alle andere zaken hebt aangepakt.

rve123
Master
 Bericht 
Gister even langs geweest bij de dealert om de KTM te bekijken aangezien die binnen was. Zojuist bericht gehad dat het kenteken er ook was en de verzekering geregeld. Oftewel, morgen ophalen 8)

Moeten nog wel enkele dingen overgezet worden en er missen nog een paar accessoires. Hopelijk volgen die begin volgende week. Komende dagen in ieder geval 1000km wegrijden aangezien ik volgend weekend met de motor op vakantie ga. Verder is de planning niet krap ofzo :[

NoCashCow
Master
 Bericht 

Wat is het probleem dan? Een week voor een 1000km beurtje en wat meuk eraan hangen is toch ruim zat?

rve123
Master
 Bericht 
Eerst de 1000 km op de teller zetten, maar daar maak ik mij niet druk om. 1000 beurt op zichzelf ook niet. Voornamelijk afwachten of alle accessoires die in backorder staan daadwerkelijk binnen zijn voor eind volgende week..

rve123
Master
 Bericht 
Eerste kilometers zijn inmiddels gemaakt. En dan mag een plaatje niet ontbreken natuurlijk ;):

Afbeelding

033er
Pro
 Bericht 

Wat is je eerste indruk?

rve123
Master
 Bericht 
In ieder geval dat het een goede keus is geweest! Gasreactie een stuk directer, verschil in vermogen goed merkbaar (KTM 92kW, AT 70kW), minder topzwaar, maar het grootste verschil is toch wel de vering. Africa Twin heeft een vrij zachte vering (en wat meer veerweg) en doet best veel duiken en inveren bij acceleratie. KTM is een stuk stugger geveerd en geeft daardoor een veel directer gevoel. Verder voelt de KTM veel compacter aan en is qua elektronica diverse stappen verder (riding modes, vloeiend ingrijpende traction control).

Beide fijne fietsen maar in de algemeenheid is de KTM t.o.v. de Africa Twin op de meeste vlakken net even beter uitgerust in mijn beleving. Overigens verwacht ik dat ik de Full-LED verlichting van de Africa Twin nog wel ga missen..
Nogmaals, goede keus en in mijn ogen een vooruitgang maar heel eerlijk: als de Africa Twin niet zo'n probleemgeval was geweest dan had de KTM er (op dit moment) niet geweest.

Christafari
Master
 Bericht 
Nice!

Korte update van Chris: de Gixxer is verkocht :cry: , de caféracer misschien ook :cry: Maar dan wel op zoek naar iets anders :woop: :woop:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Veel plezier met de nieuwe fiets rve!

Kami
Master
 Bericht 
rve123 schreef:
Eerste kilometers zijn inmiddels gemaakt. En dan mag een plaatje niet ontbreken natuurlijk ;)

Mooi masjien ! Veel veilige kilometers ermee !

rve123
Master
 Bericht 
Eerste 1000 zitten erop en momenteel wordt de 1000 beurt uitgevoerd en nog wat accessoires gemonteerd. Alles was gister binnen behalve de skidplate. Nouja, die komt dan wel na Noorwegen. Zondag vertrekken 8)

Nog meer mensen met motor-vakantieplannen hier? :)

Christafari, hoe is dat uiteindelijk afgelopen met die caféracer? Is die destijds nog weer opgeknapt en heb je er uiteindelijk nog van kunnen genieten na die pech met dat brandje?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
rve123 schreef:
Eerste 1000 zitten erop en momenteel wordt de 1000 beurt uitgevoerd en nog wat accessoires gemonteerd. Alles was gister binnen behalve de skidplate. Nouja, die komt dan wel na Noorwegen. Zondag vertrekken 8)

Enjoy!

rve123 schreef:

Krijg 'm niet mee het vliegtuig in helaas. Wellicht verderop in het jaar.

Raymond
Master
 Bericht 
rve123 schreef:

Volgend jaar.

033er
Pro
 Bericht 

Fpsdoug schreef:
Krijg 'm niet mee het vliegtuig in helaas.

Herkenbaar. Bovendien is het grootste gedeelte van het Midden-Oosten niet echt geschikt voor de motor.

Kami
Master
 Bericht 
rve123 schreef:
Nog meer mensen met motor-vakantieplannen hier?

Yep, morgen naar Noorwegen voor een 10-tal dagen. Zondag met de boot vanuit Kiel naar Oslo.

Wie weet zien we elkaar wel :-) Ik rij op een KTM 1190 ADV met 4 anderen (op eigen motor natuurlijk).

rve123
Master
 Bericht 
Gelukkig vallen die gele platen best op dus wie weet :wink:
Ik ben te herkennen aan een 1090 met zo'n gele plaat maar meest opvallende is denk het feit dat ik alleen onderweg ben. 3 jaar terug bijzonder weinig solo rijders tegengekomen.

Geen (lange) boottocht voor mij overigens. Heel globaal gezien rijdend via Denemarken/Zweden (bezoekje Båstnäs autokerkhof) en vanaf daar richting westen (Lysefjord) en dan omhoog (Laerdaltunnel/Geiranger/Atlantic Road).
Zooitje bezienswaardigheden opgeslagen op de navi en verder zie ik het wel. "Planning" houdt op rond Trondheim dus onderweg bedenken wat ik vanaf daar ga doen :-P

Christafari
Master
 Bericht 
rve123 schreef:
Christafari, hoe is dat uiteindelijk afgelopen met die caféracer? Is die destijds nog weer opgeknapt en heb je er uiteindelijk nog van kunnen genieten na die pech met dat brandje?

Ja, dat is gelukkig allemaal goed gekomen. It's alive! Hij staat te koop maar ik twijfel. Toch wel ontzettend genieten als ik er mee rijd. Zometeen binnendoor naar 't werk :woop: Dan is een kantoordag toch niet erg.

rve123
Master
 Bericht 
Goed om te horen Christafari!

Hoop trouwens dat Kami vandaag beter weer heb gehad.. Ik had vandaag de hele dag noodweer op enkel het laatste uurtje rijden na..
Leuk zo'n gore-tex pro pak maar ook daar loopt op een gegeven moment water bij naar binnen helaas..

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Op een gegeven moment houdt niks het tegen.

Heb van het weekend een tochtje gemaakt met behulp van de Kurvigerapp en de telefoon aan het stuur met de ram-mount. Motorroute gedownload en geïmporteerd in de app. Werkte perfect. Één klein foutje dat ie me parallel langs een waypoint wilde sturen.

Scheelt een hoop geld t.o.v. een losse navigatie.

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
rve123 schreef:
In ieder geval dat het een goede keus is geweest! Gasreactie een stuk directer, verschil in vermogen goed merkbaar (KTM 92kW, AT 70kW), minder topzwaar, maar het grootste verschil is toch wel de vering. Africa Twin heeft een vrij zachte vering (en wat meer veerweg) en doet best veel duiken en inveren bij acceleratie. KTM is een stuk stugger geveerd en geeft daardoor een veel directer gevoel. Verder voelt de KTM veel compacter aan en is qua elektronica diverse stappen verder (riding modes, vloeiend ingrijpende traction control).

Beide fijne fietsen maar in de algemeenheid is de KTM t.o.v. de Africa Twin op de meeste vlakken net even beter uitgerust in mijn beleving. Overigens verwacht ik dat ik de Full-LED verlichting van de Africa Twin nog wel ga missen..
Nogmaals, goede keus en in mijn ogen een vooruitgang maar heel eerlijk: als de Africa Twin niet zo'n probleemgeval was geweest dan had de KTM er (op dit moment) niet geweest.

Gefeliciteerd!
Toevallig kwam de AT laatst als winnaar uit de bus bij een test tussen AT, 1090 Adventure en Multistrada 950.
Zo'n test is natuurlijk een momentopname en zal geen rekening houden met de lange termijn 'dingetjes', hopelijk heb je met de KTM meer geluk :Y

snovvdog
Master
 Bericht 
Nou, ik er binnenkort toch aan geloven, tank er af en even de bougies en carbs checken.

Ding valt nu warm uit, en draait totaal niet meer normaal, dipt, komt soms weer op, en valt soms in de dip uit.

Bij 't stoplicht op 't gas moeten houden ;( . Het rare is, koud rijdt hij nog wel perfect, na 5-10 min rijden beginnen de ''problemen''.

Pagina 59 van 61 [ 3003 berichten ]