» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 61  [ 3003 berichten ]
-Joske-
Master
 Bericht 
:honger:

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
OK, dan haal ik mijn vraag wel hierheen na de plotselinge sluiting van het eerdere motortopic.

Kan dit wel iets zijn?
http://www.goldendeals.nl
In een week je motorrijbewijs halen? Het kan met de Motor Rijbewijskamp Nederland Cursus Voor Beginners! € 249.
Deze voucher is geldig voor 10 Rijlessen inclusief CBR rijexamen AVD en gratis online theoriecursus.
De voucher is geldig tot 6 maanden na aankoop.
Voorafgaand aan het rijleskamp dien je in het bezit te zijn van het theoriecertificaat.

Ik heb een motor gekocht, heb alle rijbewijzen behalve A.
Is zo'n theoriecertificaat dan ook verplicht?
Wat ik tot nu toe gezien heb kost het halen van een A-rijbewijs soms wel zo'n 1300 euro.
Wat kunnen de addertjes onder het gras van zo'n aanbieding zijn?

viffer
Master
 Bericht 
Theorie is verplicht voordat je AVD examen mag doen.

rikski
Die hard
 Bericht 

Je hebt ook nog 2 exmanens die je moet betalen. Je theorie examen en verkeersexamen. Dus je eerste 10 uur ben je al kwijt voor dat eerste examen. Daarna heb je waarschijnlijk nog een uur of 10 nodig op de weg, dus ach...

viffer
Master
 Bericht 
Ehm, AVD is verkeersdeelname. Het AVB wordt niet genoemd. Maar ik zag wel staan dat je verplicht bent het aantal lessen dat ze aangeven te volgen. De kans dat je met 10 lessen klaar bent is dus wel klein.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Hè, gek is dat toch. Op rijbewijskamp.nl moet je dit eens lezen:

Rijbewijskamp schreef:
De motoropleiding kan reeds worden gevolgd vanaf 2 dagen en vanaf 845,- inclusief 10 rijlessen, gratis theorie online cursus en met de examens AVB en AVD.

Toegegeven, dan heb je wel het AVB-verhaal erbij. Maar waarom dan stunten met 249 euro?

Heel simpel: als je wilt lessen bij dat 'kamp' via die aanbieding moet je het aantal rijlessen volgen dat je geadviseerd wordt. Dikke kans dat je dan al snel aan meer dan tien lessen komt.

Raymond
Master
 Bericht 
Wat zijn eigenlijk goede sites om gebruikte motoren te zoeken, behalve marktplaats?

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
WNS2.0D
Master
 Bericht 
http://www.bikenet.nl/

Voor het dealer aanbod.

just me
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Wat zijn eigenlijk goede sites om gebruikte motoren te zoeken, behalve marktplaats?

Voorheen het te koop topic op motor-forum, maar dat bestaat niet meer en is nu overgegaan naar http://www.motorshopper.nl.

djee
Master
 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
Deze voucher is geldig voor 10 Rijlessen inclusief CBR rijexamen AVD en gratis online theoriecursus.
Zou er maar mee oppassen, want dit kan nooit voor dit geld, if it sounds too good to be true...

Rubble
Pro
 Bericht 
Raymond schreef:

Ik zou ook eens een kijkje nemen op:
www.mobile.de
www.autoscout.de
www.autoscout.be

Een voertuig invoeren is tegenwoordig geen werk meer. Ik heb het nu met 2 auto's gedaan en mijn eigen motor.

mr. mcduc
Master
 Bericht 
Maar eens reageren, zodat dit topic in mijn lijstje komt ;)

Christafari
Master
 Bericht 
Om maar meteen goed te beginnen in deel 2: godverdegodverdegodverdomme, helm is net gepleurd in de schuur, vizier kan niet helemaal meer open want dan gaat ie los. Had m ook niet zo handig neergelegd :oops: :fp:

bx gek
Master
 Bericht 
Oei, daarom leg ik hem ook altijd zo neer dat hij niet kan vallen.

aygo4life
Master
 Bericht 

Brave Hendrik schreef:
Ik heb een motor gekocht, heb alle rijbewijzen behalve A.
Is zo'n theoriecertificaat dan ook verplicht?
Wat ik tot nu toe gezien heb kost het halen van een A-rijbewijs soms wel zo'n 1300 euro.
Wat kunnen de addertjes onder het gras van zo'n aanbieding zijn?

voor dat geld, lekker weekje naar bonaire gaan, examinator daar wat smeergeld betalen, rondje op het plein rijden en lekker bruin getint weer naar huis met je motorrijbewijs.

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Aan zoiets zat ik al te denken.
Omwisselen/bijschrijven geen probleem?
Of nog mooier, is die fabriek daar ook al te regelen?

viffer
Master
 Bericht 
Volgens mij moet je dan nog steeds 180 daar blijven wonen, ik kan mij zo'n vakantie niet veroorloven :schudnee:

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Rijles in Aruba:
http://bootje.biz/?tag=rijbewijs-halen-op-aruba
Kan bijna niet wachten. :lol:

FreBa
Pro
 Bericht 
Ha, deze 2de motortopic ook gevonden.

Jeroen123
Respect
 Bericht 
Afgelopen week mijn AVB gehaald! :) Nu op naar AVD en dan eindelijk motor rijden..

Wat zijn leuke modelletjes om mee te beginnen in de categorie racer/naked bike ?

Ik heb geen beperking dus hoeft niet persee een lichte motorfiets te zijn..

Raymond
Master
 Bericht 
Kawasaki ZXR. Ook in 400cc erg leuk. Tussen de 1100 en 1500 heb je er een.
Honda VFR 800. Kun je iets beter op zitten als je lang bent.
CBR 1000. Ook voor een appel en een ei te krijgen. Kun je fijn op toeren.
Ik zou even van de V-twins afblijven. Niet direct een Ducati 916 kopen.

Mess
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
Guys, ik ben bezig mijn motorrijbewijs te halen. Heb destijds de deal van GoldenDeals genomen. Er zit een flinke adder onder het gras: je bent bij de aanbieding verplicht een totaalpakket te nemen. Die is o.b.v. 24 lesuren meen ik. Dit staat vermeldt in de 'Algemene voorwaarden' die op de site staan. Naar deze voorwaarden wordt gewezen in de aanbieding.

Ook zijn de geadverteerde 10 lessen geen lesuren, maar lessen van 45 min!
Al met al flink genaai, die korting waar ze het over hebben bestaat niet. Uiteindelijk kost het pakket zo'n 1100 euro.
Ik heb het er met de rijschoolhouder over gehad natuurlijk. Hij zegt, als je bij mij aan had geklopt had je zelfs voor 100 euro minder eenzelfde totaalpakket kunnen aanschaffen.

Ik heb me serieus afgevraagd of dit wel wettelijk toegestaan is, zo'n aanbieding o.b.v. de verplichte aankoop van een andere/meer uitgebreide dienst.
Ik maak me er nu echter niet meer druk om :biertje:. Ben lekker aan het rijden, voor ongeveer hetzelfde geld als direct bij de rijschoolhouder.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Jeroen123 schreef:
Wat zijn leuke modelletjes om mee te beginnen in de categorie racer/naked bike ?

Altijd een hele moeilijke vraag. Vooral omdat sentiment vaak een belangrijkere rol speelt dan gezond verstand.

Belangrijk is dus om eerst te bepalen wat je mooi/aantrekkelijk vindt. Vervolgens proberen eerlijk op een rijtje te zetten wat je beperkingen zijn. (heb je talent voor het rijden? Vind je het allemaal toch wel eng/indrukwekkend? Ken je jezelf als een ongeremde brokkenpiloot? etc)
En dan, wat vind je leuk aan je motor. Wil je ermee lange reizen maken? Woon-werk rijden? Circuit rijden? Posen?
Niet onbelangrijk is ook je budget.

Globaal zou ik zeggen zoek iets met 600-800 cc en rond de 75 a 90 pk. Ruim voldoende om plezier aan te beleven, niet te overweldigend om je bang te maken. Een supersport, die moet je alleen kopen als posen/looks voor jou erg belangrijk zijn. Dat kan een hele plausibele reden zijn, een motor koop je op emotie! Voor goed leren rijden zijn ze als eerste motor ongeschikt. Te veel (imponerend vermogen) maar vooral weinig communicatief. Dat eerste wordt vaak verdedigd met argumenten als je rechter pols in bedwang houden. (geloof daar doorgaans weinig van, maar is ook totaal niet relevant. Zijn ook vaak hoogtoerige 4 cilinders die laag in de toeren best mak zijn). Vooral het communicatieve is het probleem. De wegligging van deze machines kan heel veel. De grens bereik je niet zomaar. Maar als je die bereikt hebt is het ook meteen helemaal mis en heb je brokken. Betere leer fietsen laten je voelen dat je in de buurt van de grens komt op een moment dat je er nog wat aan kunt corrigeren. Zo leer je het gevoel kennen en train je je reacties.

Zo rij ik zelf al 8 jaar op mijn eerste motor. Een TDM850. Niet geschikt voor mensen die een bepaalde look zoeken, maar voor mij erg praktisch en de rij eigenschappen bevallen mij prima. Persoonlijk vind ik het een motor die net aan kan als eerste motor, vooral omdat hij een hoog zwaartepunt heeft en een behoorlijke bokkig motorkarakter. Ben je echter door dat koude water heen dan heb je er wel een leuke motor aan (die mij dus na 8 jaar nog niet verveelt)
Wil je echter een meer sportieve speel fiets ipv een praktische saaie alleskunner, kijk dan eens naar een Suzuki SV650. Sportieve looks, v-twin en licht sturend. Nit absurd veel vermogen, maar in potentie wel een motor die op het circuit serieus hard kan gaan.

rikski
Die hard
 Bericht 

Of een TRX.

Christafari
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Kawasaki ZXR. Ook in 400cc erg leuk

:kniktja: :kniktja: spijt van dat ik die weggedaan heb. Op een betere fiets kun je niet leren rijden!

mr. mcduc
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Een supersport, die moet je alleen kopen als posen/looks voor jou erg belangrijk zijn.

Excuse you?

Beetje jammer hé, die uitspraak. Het zou natuurlijk ook gewoon zo kunnen zijn dat iemand zo'n motor koopt om er hard mee te jakkeren, dat gaat met zoiets een stuk beter als met een allroad.

Nie iedereen parkeert dat ding voor het terras om er 2 uur naar te zitten kijken ;)

Raymond
Master
 Bericht 
:lol:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
mr. mcduc schreef:
Excuse you?

Beetje jammer hé, die uitspraak. Het zou natuurlijk ook gewoon zo kunnen zijn dat iemand zo'n motor koopt om er hard mee te jakkeren, dat gaat met zoiets een stuk beter als met een allroad.

Wel even in de context van mijn text plaatsen ;)

Een negatief advies voor een bepaald type levert altijd heftige reacties op. Ik meen dat ik het toch aardig beargumenteerd heb. Sterker nog, ik geef min of meer aan dat als je droomt van een racer je die moet kopen en niet een chopper omdat men dat voor je verstandiger vindt...
Echter, ik ben wel van mening dat een SS als eerste motor onverstandig is als het om rationele aspecten gaat. En als het zoals jouw argument om hard jakkeren gaat, zou ik ook mijn bedenkingen hebben.

Nogmaals, iemand die al jaren droomt van een R1 moet geen Suzuki bandit kopen omdat men dat verstandig vindt. Die wordt niet gelukkig van iets anders dan een R1, ook al zal hij daar nog geen fractie van het potentieel uithalen (en misschien wel zoek gereden worden door iemand op een bandit....)

djee
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
moet geen Suzuki bandit kopen

Dat moet ie juist wel doen, op dat hok leren rijden en dan een knappere/droom motor aanschafffen! Beginnen met een 1000cc race monster gaat niet je leercurve positief beinvloeden. Met een 400 of 600cc sportmotor leer je veel sneller en zal je foutjes minder gauw/hard afstraffen.

Sjaaky
Master
 Bericht 

Bandit 1200 wil anders aardig deftig koppel hebben om toch nog te verrassen.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Wat een heel goede eigenschap is van een beginnersmotor: lage prijs en weinig kuipwerk. Als je hem dan toch laat stuiteren dan doet het optisch en financieel niet zo heel erg au.

'De' beginnersmotor bestaat eigenlijk niet: laat het vooral afhangen van je persoonlijke voorkeuren. Die van mij waren voornamelijk verbruik, onderhoud en cardan plus enig Langstreckenkomfort omdat ik er toch ook relatief veel snelweg mee rijd.

Jeroen123
Respect
 Bericht 
Ik heb besloten om te gaan voor een Suzuki GS500, hoor verhalen dat dit een leuke beginnersmotor is!
En zelf vind ik dit ook wel een leuk model maar zal wel eerst gaan proefrijden hierop..

Bijv: Klik...

Aangezien de kennis hier heel breed is, zullen er vast mensen zijn die weten waar je op moet letten bij aanschaf van dit model.. :wink:

Natuurlijk heb je die algemene dingen zoals;
-banden
-ketting
-tandwielen
-Speling voorvork
- .......

Verder weten jullie nog verhuurbedrijven die motoren verhuren omgeving Grave/Oss/Nijmegen aangezien ik niet meteen motor kan kopen helaas..

En als laatste heeft een van jullie ervaring met een slipcursus voor de motor? Aangezien deze slipcursussen vaak bij een dagaanbieding staan lijkt het mij wel leuk om dit te gaan doen.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Jeroen123 schreef:
waar je op moet letten bij aanschaf van dit model..

Ga altijd met 2 man. Eentje om jou te helpen met testen van bepaalde dingen

Banden

- Controleer op haarscheurtjes (door droogte, of lang stil staan).
- Controleer op profiel over het gehele loopvlak.
- Controleer op zichtbare beschadigingen (karkas zichtbaar?)

Ketting + tandwielen

Controleer of de tandwielen in één lijn staan (loopt de ketting recht over beide tandwielen?

Speling voorvork

Zet de motor op de middenbok en laat iemand de achterkant naar beneden duwen zodat het voorwiel vrij komt. Pak dan beide voorvorkpoten vast en trek de voorvork naar je toe en duw hem van je af.

Kan je deze (fors) bewegen, zit er speling op de balhoofdlagers. Kan je de voorvorken tov elkaar bewegen, zitten ze niet goed vast. Probeer dit op verschillende stuurstanden (naar links gedraaid, midden, naar rechts gedraaid)

Frame

- Controleer het frame op roest

- Rij een goed stuk met de motor. Rijdt de motor rechtdoor als je je handen los laat (wat voor beginners best eng kan zijn). Valt de motor of trekt de motor weg? Dan kan het zijn dat het frame krom is. Als je dit zelf niet durft, vraag dan of iemand anders dit voor je wil doen.

- Kijk ook vanaf de voorkant en vanaf de achterkant of het midden van beide wielen op een lijn ligt (desnoods op een stoep zetten waarvan je weet dat de voegen tussen de stoeptegels recht liggen)

Motorblok

- Let erop dat de motor koud moet zijn als je komt kijken. Starten van een warm blok is altijd makkelijker als starten van een koud blok. Hoe je dit voelt? Even op verschillende plekken je hand tegen het blok proberen te houden.

- Luister bij het starten naar rare geluiden. Slaat de motor netjes aan? Komt er geen oliewalm uit de uitlaat?

- Laat de motor een tijdje stationair lopen en blijf luisteren naar rare geluiden.

- Controleer de nokkenaskettingspanner Deze zit boven op het onderblok achter de cilinders. Staat deze op het eind? Nokkenasketting moet vervangen worden.

Remmen:

- Als je de remhendel helemaal tot aan het stuur kan trekken is er iets niet goed. Trek aan de remhendel en hou deze een tijdje vast. Deze mag niet verder wegzakken dan hoever je hem kan intrekken. Zelfde geldt voor het rempedaal. Dit moet je in kunnen duwen en daarna mag het rempedaal niet verder wegzakken. Doet een van deze dit wel, dan is de remvloeistof oud / vervuild of zit er lucht in het systeem, of nog erger: lekkage.

Controleer de remvloeistof. Deze moet vrij netjes zijn, liefst helemaal helder van kleur (gelig)

- Wielen moeten vrij kunnen draaien. Remmen mogen dus niet aanlopen.

- Controleer ook de remschijven of deze recht zijn. Remblokjes hebben indicatoren erop.

Jeroen123 schreef:
Verder weten jullie nog verhuurbedrijven die motoren verhuren omgeving Grave/Oss/Nijmegen aangezien ik niet meteen motor kan kopen helaas..

Meeste motorzaken hebben huurmotoren. Motoport etc.

Jeroen123 schreef:
En als laatste heeft een van jullie ervaring met een slipcursus voor de motor? Aangezien deze slipcursussen vaak bij een dagaanbieding staan lijkt het mij wel leuk om dit te gaan doen.

Pure slipcursus is leuk maar heb je naar mijn mening vrij weinig aan. Je kan beter leren dat je niet in een slip komt: Voortgezette RijOpleiding (VRO). Hierbij leer je dat het niet erg is om over een band ofzo te rijden etc.

Jeroen123
Respect
 Bericht 
@ Scaniafan

:thumb: Hier heb ik nog is wat aan! Bedankt.

Toevallig ook motorrijder? ;)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Jeroen123 schreef:
Toevallig ook motorrijder?

Neuh, verre van :[ Heb zelf een FJR1300 waarmee ik probeer ieder jaar op vakantie te gaan voor minimaal 2 weken (vorig jaar en dit jaar niet gelukt :boos: ). Verder tot een paar maanden terug een R1 in de schuur staan waarmee ik op het circuit reed. Mja, te weinig tijd ervoor etc.

Ben zelf overigens begonnen op een Suzuki GS450L om m'n 25kw periode uit te zitten. Oudere variant van de GS500 :wink:

Afbeelding

Jeroen123
Respect
 Bericht 

Lijkt mij ook super om met de motor op vakantie te gaan! Maargoed dat komt wel over een paar jaar.

Hoe is dat nou rijden op het circuit? Natuurlijk kan je dat niet met de weg vergelijken maar ik denk dat met het huidige verkeer in Nederland wel lekker is om zo nu en dan het circuit op te zoeken.

bx gek
Master
 Bericht 
ANWB motor schreef:
Triumph introduceert nieuwe Trophy

Afbeelding

Vorige week presenteerde Triumph dan eindelijk hun nieuwe 1215cc supertoermachine aan de pers.

We wisten al een tijdje dat 'ie er aan zat te komen, maar nu is 'ie er officieel. De Triumph Trophy 2013, regelrechte concurrent voor de BMW K1600 GT en R1200 RT. De Trophy is binnen 18 maanden het derde nieuwe model van de motorfabrikant uit het Britse Hinckley.

Voor de Trophy is hetzeflde driecilinder motorblok gebruikt dat ontwikkeld werd voor de Tiger Explorer. De cardan-aangedreven, 1215cc triple levert 134pk bij 8900 toeren, terwijl 120 Nm koppel bij 6450 tpm voor de trekkracht zorgt.

De geheel nieuwe Trophy is uitgerust met een scala aan technologische hoogstandjes, waarvan een zeer groot deel tot de standaarduitrusting behoort. Het elektrisch verstelbare scherm kan 16,4 cm omhoog en heeft een geheugenfunctie die zich na het starten automatisch aanpast naar de laatst ingestelde positie. Het comfort van de berijder en passagier wordt verder uitgebreid met een reeks aan zadelopties, waaronder een verwarmd voor- en achterzadel. De zithoogte kan voor de berijder bovendien worden ingesteld tussen 800 en 820mm. Ook leuk: het Triumph Dynamic Luggage System zorgt voor continu behoud van evenwicht in het frame door een ontkoppeling van de massa van de koffers. Elke koffer heeft de mogelijkheid maximaal 5 graden te bewegen, waardoor de stabiliteit van de motorfiets zelf geoptimaliseerd wordt.

Er komen tegelijkertijd twee modellen beschikbaar: de Trophy en de Trophy SE. Beide modellen kunnen worden gekozen in Pacific Blue of Lunar Silver kleurstelling. Ook zijn beide modellen standaard uitgerust met positionele koplampaanpassing, middenbok, zithoogteverstelling voor de bestuurder, afsluitbaar kuipcompartiment met 12V stopcontact, een 26 liter brandstoftank en Triumph's unieke Dynamic Lugage System (TDLS).

Naast 31 liter bergruimte per zijkoffer, kan extra opslagruimte worden gecreëerd met de optionele 55 liter "Plug and Play" topkoffer. De topkoffer beschikt over een 12V-aansluiting aan de binnenkant, waarmee gemakkelijk een camera, telefoon of een ander elektrisch apparaat opgeladen kan worden terwijl u onderweg bent.

In november 2012 staat de Trophy bij de dealer. De prijzen worden in september bekend gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind hem mooi.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Jeroen123 schreef:
Hoe is dat nou rijden op het circuit? Natuurlijk kan je dat niet met de weg vergelijken maar ik denk dat met het huidige verkeer in Nederland wel lekker is om zo nu en dan het circuit op te zoeken.

Je leert er rijden. Vergeet rijles :lol: En het is een "eigen risico" omgeving waar geen bomen, lantaarnpaaltjes, tegenliggers, opa's & oma's zonder spiegels etc. rijden, dus 90% van de keren als het fout gaat is het je eigen schuld. De andere keren is het omdat iemand anders onderuit gaat.

En het is een uitlaatklep. Lekker gaan op het circuit en vervolgens relaxt terug naar huis rijden.

Jeroen123 schreef:
Lijkt mij ook super om met de motor op vakantie te gaan! Maargoed dat komt wel over een paar jaar.

Is ook super. Wij plannen het altijd dat we een gebied kiezen waar we willen rijden (Dolomieten, Pyreneeen, Alpen etc., of een combinatie ervan) en gaan dan op weg. Vinden we een plek die ons bevalt blijven we er een paar dagen om de omgeving te verkennen. Om daarna door te trekken. Rijden gebeurt, op de eerste 200 / 300 km na, uitsluitend over B-wegen en kleiner (D-wegen etc.). "Niets" moet, "alles" mag. :thumb:

rve123
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
Ik vind hem mooi.

Ziet er zeker niet verkeerd uit alleen lijkt het net een kopie van de R1200RT van BMW..

Scaniafan
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
Ik vind hem mooi.

Neh, niet mijn smaak. Blijf de FJR de mooiste sport/toerbuffel vinden :kniktja:

bx gek
Master
 Bericht 
De Goldwing vind ik ook niet verkeerd. :kwijl:

Scaniafan
Master
 Bericht 
bx gek schreef:
De Goldwing vind ik ook niet verkeerd.

Das geen motor. Die dingen hebben een achteruit :dood:

Afbeelding

Jeroen123
Respect
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Das geen motor. Die dingen hebben een achteruit :dood:

Grande
Master
 Bericht 
Ik zit zwaar te twijfelen of ik niet ga starten met mijn motor rijbewijs...ben alleen in de auto nogal verzot op snelheid, en vrees dat het mis gaat wanneer ik op een motor ga zitten.

Raymond
Master
 Bericht 
Grande schreef:
ben alleen in de auto nogal verzot op snelheid, en vrees dat het mis gaat wanneer ik op een motor ga zitten.

Dat hoor je wel vaker van mensen die willen motorrijden. Je hoort echter zelden dat iemand de motor weg doet omdat hij zichzelf niet vertrouwt met 300. Geloof me, je wordt vanzelf een keer bang als je hem lostrekt en dan vind je het wel goed zo.

Jeroen123
Respect
 Bericht 
Grande schreef:
Ik zit zwaar te twijfelen of ik niet ga starten met mijn motor rijbewijs...ben alleen in de auto nogal verzot op snelheid, en vrees dat het mis gaat wanneer ik op een motor ga zitten.

Reken maar dat je de eerste tijd je motor moet leren kennen en als je een maal op de motor zit dan merk je toch wel dat het heel anders is dan met de auto.. ;)

Gewoon lekker beginnen met rijlessen :thumb:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Geloof me, je wordt vanzelf een keer bang als je hem lostrekt en dan vind je het wel goed zo.

Of je gaat circuit rijden. :lol:

Grande schreef:
ben alleen in de auto nogal verzot op snelheid, en vrees dat het mis gaat wanneer ik op een motor ga zitten.

Snelheid in een auto is heel anders als snelheid op de motor.

- Je voelt de wind
- Je hebt veel meer herrie
- Je voelt de instabiliteit wanneer deze komt (tenzij je een motor koopt waar het of goed gaat, of meteen fout)

En om zeker te weten dat het niets voor je is moet je het een keer proberen. Ga gewoon naar een rijschool en vraag om een proefles.

Het hele motorrijden heeft mij een hele andere blik gegeven op het rijden met de auto (en vrachtwagen). Maar ook andersom. Rijden met de vrachtwagen geeft weer een andere kijk op motorrijders etc.

Jeroen123
Respect
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Het hele motorrijden heeft mij een hele andere blik gegeven op het rijden met de auto (en vrachtwagen).

Dit is zeker waar! Ik heb dit na een paar motorrijlessen al ervaren.. Ik merk dat ik nu heel anders in de auto naar het verkeer kijk. En ook naar motorrijders als ik met de auto rijd.

Vaak is het toch zo dat automobilisten die alleen auto rijden toch min of meer in "hun eigen wereldje zitten"..

Raymond
Master
 Bericht 
Jeroen123 schreef:
Vaak is het toch zo dat automobilisten die alleen auto rijden toch min of meer in "hun eigen wereldje zitten"..

:kniktja:
Dan rij je weer eens achter een Atos en dan denk je 'nee, hier niet remmen!' maar ja, dat heeft dan helaas geen gevolgen in zo'n bamihok.
Met A en B op zak rij je anders auto dan alleen met B. Je bent je ook veel meer bewust van alles om je heen. Iets waar het bij de meeste automobilisten nogal aan mankeert.

Pagina 1 van 61 [ 3003 berichten ]