» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Postingstijd interval gedetecteerd van 36.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 4 van 11  [ 520 berichten ]
Sherlock
Master
 Bericht 

Iemand ervaring met motorsneakers? Ik ga begin volgend jaar motorrijden in Thailand, Burma & Vietnam en wil liever niet op slippers :lol: . Vorig jaar ook door India gereisd met de motor en toen gewone sneakers gedragen, maar die bieden toch maar weinig bescherming. Ik vraag me vooral af: zijn die motorsneakers ook geschikt voor hikes enzo? Ik kan namelijk niet meerdere paar schoenen meezeulen en zoek dus schoenen waar ik zowel mee kan motorrijden als mee kan trekken door de jungle.

Raymond
Master
 Bericht 
Kerel [emoji23] hoestie?
Motorrijden in Thailand? Ik heb me daar afgelopen jaar het verkeer eens bekeken en kwam tot de conclusie dat taxi’s er best betaalbaar zijn en de minst riskante manier van vervoer lijken te zijn...ik heb er gefietst. Vooral Amerikanen kunnen het dan niet laten om te vragen of je op een suicide mission bent...afijn, je bent ze vast al tegengekomen. Stiekem ben ik wel jaloers! Maar een schoenentip heb ik niet.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Sneakers? Dan zijn je enkels dus sowieso niet beschermd? Dan heb je er niet zo gek veel aan toch.
Wel gaaf dat je die kant op gaat. Maar zoals Raymond al zegt: het verkeer is er vrij riskant. Dus dan zou ik juist wel iets aan doen wat je een beetje gaat beschermen..

Sherlock
Master
 Bericht 

Raymond schreef:
Kerel [emoji23] hoestie?

:woop:
Prima! Met jou?

Raymond schreef:
Ik heb me daar afgelopen jaar het verkeer eens bekeken

Hoe denk je dat het verkeer in India is? :lol:

Fpsdoug schreef:
Sneakers? Dan zijn je enkels dus sowieso niet beschermd? Dan heb je er niet zo gek veel aan toch.
Wel gaaf dat je die kant op gaat. Maar zoals Raymond al zegt: het verkeer is er vrij riskant. Dus dan zou ik juist wel iets aan doen wat je een beetje gaat beschermen..

Er zijn verschillende varianten van. En natuurlijk kun je het best in een volledig leren pak met leren laarzen en een integraalhelm die kant op gaan, maar dat is met een backpack gewoon niet realistisch. Ik zoek daarom naar de beste middenweg.

Kami
Master
 Bericht 
Paar goede berg/wandelschoenen een optie ?
Wel goed opletten met de veters.

Over het algemeen kun je er van uit gaan dat motorschoeisel niet gemaakt is om lange tijd mee te lopen.
Andersom is het vaker wel toepasbaar, heb jaren met legerkisten gereden als ik naar school moest.

En sneakers beschermen je enkels niet, dus als je iets in die richting zoekt, zoek dan halfhoge schoenen.

Raymond
Master
 Bericht 
Sherlock schreef:
Prima! Met jou?

Ook prima!
Sherlock schreef:

Ik heb wel een idee. Wel eens wat op tv gezien. Ik heb een keer boven de Sukhumvit Drive in Bangkok een uur naar het verkeer staan kijken en proberen de verkeersregels daar te doorgronden. Regel 1: Men rijdt in principe links. Let op het 'in principe'. 2: Men gebruikt geen claxon maar remt gewoon voor iemand die hem ervoor pleurt, of het lampje nou rood of groen was boeit niet. Je mag er altijd tussen. 3: Men scheldt niet op andere verkeersdeelnemers. Voor anarchie ging alles best beleefd.

Je hebt wel ballen als je daar motor durft te rijden, respect.

Halfhoge schoenen met klitteband oid. lijkt hij het beste. Goretex of zo want om met 30 graden in leren schoenen te sjouwen...

FCMOTO heeft wel wat spul waarvan ik niet wist dat het bestond.

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/nl ... Shoes-0001

Of het hele schoenengamma

https://www.fc-moto.de/nl/Motor/Motorla ... dsschoenen

Ik zou daar ook niet op slippers of lage schoenen willen wandelen, heb er genoeg rond zien kruipen waar ik geen beet van wil hebben.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Voor warm weer heb ik deze:
https://www.motozoom.com/flm-city-schoe ... lsrc=aw.ds

Voelen zeer stevig aan. De veters zijn alleen lang. Dus ik stop ze altijd in de schoenen, maar afknippen kan ook. Zodat ze niet aan je rempedaal blijven hangen of zo. Is een stuk minder warm dan laarzen.

Sherlock schreef:

Chaotisch. Zes doden per dag in New Delhi. Was gaaf om er een maand doorheen te trekken, maar ik was blij dat we het met het OV deden.

Sherlock
Master
 Bericht 

Kami schreef:
Paar goede berg/wandelschoenen een optie ?

Vind ik niet super rijden en ook niet relaxed voor de rest van de trip. Moet toch iets meer allround zijn.

Raymond schreef:
FCMOTO heeft wel wat spul waarvan ik niet wist dat het bestond.

Ja, dat komt aardig in de buurt ja. Ik ga binnenkort wel even een half uurtje in de winkel wandelen.

Verder herken ik die Thaise regels wel ja, haha. Was in India ook ongeveer zo.

Fpsdoug schreef:
Voor warm weer heb ik deze:

Dat bedoel ik dus een beetje ja.

Fpsdoug schreef:
Was gaaf om er een maand doorheen te trekken, maar ik was blij dat we het met het OV deden.

Ik heb niet in New Delhi gereden, wel in andere steden. Echt heel hectisch ja. Maar wel supergaaf hoor. We hadden een Royal Enfield Bullet 500 in Kerala (zuiden van India):
Afbeelding

En een Enfield Himalayan in Rajasthan:
Afbeelding

Ook nog een Enfield Thunderbird in Goa, maar die motor was niks (350cc) en de route die we reden was ook niks. Onderweg honderden en honderden en honderden zandtrucks, waardoor we echt helemaal zwart terugkwamen. :lol:

Wel mooie avonturen hoor, niks mooier dan op 2 wielen een gebied doorkruisen. Je ziet zoveel meer dan wanneer je in een bus of trein zit.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Gaaf hoor! Dapper ook :D
Je hebt een totaal andere route dan ik gedaan zie ik, meer natuur. Bijzonder land, echt heel gaaf.

Sherlock
Master
 Bericht 

Beetje afgewisseld! Steden in het noorden, natuur in het zuiden. En een beetje strand in het midden.

New Delhi -> Jodhpur ( :dood: ) -> Udaipur ( :inlove: ) -> Mumbai ( :o :schudnee: ) -> Goa -> Kerala ( :inlove: ) -> Agra.

Alleen gevlogen tussen New Delhi & Jodhpur en tussen Kerala & Agra (via ND dan), de rest met bussen/treinen en in Kerala zelf met de brommert.

Waar ben jij geweest dan?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Wij zijn vooral in het noorden geweest, mede omdat we Nepal erachteraan geplakt hebben. En we hebben bijna alles met de trein gedaan, wel leuk tussen de locals, ook tijdrovend. 16 uur over 400 km was de langste unit.

New Delhi, Udaipur, Jaipur, Agra, Amritsar, Dharamsala, Khajurao, Varanasi. De volgorde weet ik niet meer, is al weer een paar jaar terug.

Udaipur was inderdaad erg mooi en leuk. En de Taj was toch ook echt heel gaaf om te zien. Eigenlijk was alles tof. Op de diarree na :lol:

Wel echt een aanrader als vakantieland. Mits je warmte en viezigheid goed trekt. Met de motor blijft erg dapper :thumb:

Sherlock
Master
 Bericht 

Ook een mooi rijtje ja! Ik had ook nog wel richting Nepal gewild.

Ik was soms wel echt he-le-maal klaar met dat toeteren, de drukte en de viezigheid inderdaad. Ik zou er geen maanden kunnen verblijven in ieder geval. Wel supervet om geweest te zijn.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Eens. En leuk voor één keer. Ga er nooit meer heen, genoeg andere dingen nog op het lijstje.

Motorrelated: Hoop volgende week en/of de week erna nog naar het werk op en neer te gaan als ze niet gaan strooien. Daarna gaat ie naar de garage en gaan ze nogmaals proberen om de loop te fixen. Ze vermoeden dat het misschien de onderste bougies zijn. Laat ze nog maar even klooien en het rustig uitzoeken, heb 'm dan voorlopig toch niet nodig.

Vriendin heeft haar abv examen gehaald. Volgende week theorie en t.z.t. praktijk. Ze is klein en licht (1,60m) dus er moet een kleine lichte motor komen, ze wil graag haar voeten normaal op de grond krijgen. En een beetje normaal rechtop zitten qua positie.

Ik heb geen flauw idee wat er allemaal te krijgen is, maar zie wel eens vrij lage Yamaha's rijden. Is dat een beetje fatsoenlijk spul?

Raymond
Master
 Bericht 
Yamaha maakt in mijn ogen betere motoren dan Honda. Ik heb altijd gezeik met Honda.

Kami
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
maar zie wel eens vrij lage Yamaha's rijden. Is dat een beetje fatsoenlijk spul?

Yamaha Tracertjes ?
Fantastisch spul.
Ook te verlagen eventueel.

rve123
Master
 Bericht 
KTM zojuist opgehaald bij de dealer, maar belangrijker: De leenfiets ER5 weer ingeleverd :x
KTM was daar voor een onderhoudsbeurt, nieuwe banden (MPR4, geen TKC70 meer) en een nieuwe benzinepomp (modificatie, was niet kapot). Komende 15.000 km kan ik er weer tegenaan (mits de banden dat halen..) :)
Tevens aankomende nacht weer gewoon lekker mijn eigen motor met windbescherming en handkappen. Afgelopen nacht was ik een wandelende ijspegel toen ik van de motor afkwam vanwege de mist en lage temperaturen. Niet zozeer koud, maar gewoon overal ijs op mijn pak/handschoenen en helm :x

@Fpsdoug: Yamaha heeft met de MT-serie diverse leuke en kleinere/lagere fietsen. Suzuki heeft de Gladius. Dames in mijn vriendengroep (zelfde lengte ongeveer) zijn terug te vinden op een Suzuki GSR600 (die is wel iets hoger) en op een Honda CB500F.
Eerlijkheidshalve, ik ben compleet genezen van alles waar Honda op staat na mijn negatieve ervaringen met de Africa Twin.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Kwam er gisterennacht nog een paar tegen ja. Wat een gekken dacht ik. Kwam vanuit het oosten en het was echt dikke mist en erg koud, ook vanuit de auto goed concentreren. Respect.

Die Suzuki Gladius ziet er leuk uit en goede reviews. Madam vindt hem ook mooi, dus goede kanshebber. Bedankt voor de tip :thumb:

Sherlock
Master
 Bericht 

Schoenenprobleem opgelost. Ik heb enorm comfortabele enkelboots, die niet geschikt zijn om mee te schakelen, maar wel met deze toevoeging:

Afbeelding

5 eurootjes. :applaus:

Raymond
Master
 Bericht 
cool!

ruuds
Nieuwkomer
 Bericht 

Wist niet dat er zoiets bestaat :thumb:

Waar koop je zo iets ?

Sherlock
Master
 Bericht 

jack19
Master
 Bericht 

Gisteren weer op de brommer naar werk en gewerkt. Ging weer prima. Effe wat hoosbuien gehad maar was best warm nog.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
De kou houdt me niet tegen. Die pekelmeuk wel. Saai vierwielen dus :(

Raymond
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Gisteren weer op de brommer naar werk en gewerkt. Ging weer prima. Effe wat hoosbuien gehad maar was best warm nog.

Ik ben alleen maandag en dinsdag met de auto geweest, vanaf woensdag weer op de fiets. Weer is inderdaad prima. Het is me gelukt een prima rijdende pekelfiets te vinden voor 500 euro...heb een 2e VX gekocht. De vorige ligt in onderdelen thuis. Als ik wat nodig heb dan is het er.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Mijn Rockster is eindelijk gemaakt!! Beide vonkbougies waren kapot / gaar. Als test (naast 100 andere dingen) hadden we er één vervangen, maar dat hielp niet.

Nu loopt ie weer als nieuw. Kost €270 maar goed, geen ergernis meer onder het rijden is me dat dubbel en dwars waard.

rve123
Master
 Bericht 
Goed nieuws Fpsdoug! Op naar een hoop probleemloze kilometers!

Van de week zelf een kort bezoekje gebracht aan de dealer voor een nieuwe stuurschakelaar wegens een niet werkend grootlicht/sein-knopje (garantie). Voor de rest weinig nieuws. Kilometerteller tikt rustig verder :)

Lotus europa
Pro
 Bericht 
Mijn zadel is tegenwoordig een spons geworden of een bevroren zadel (32jaar oud) waardoor ik geregeld een natte of een zeer koude kont heb :boos: .
Dus draag ik een dubbellaag regen broek MQP over mijn textiele broek, zelfs dan heb ik letterlijk en figuurlijk een klam/ nat kruis het lek zit dan ook precies in het kruis waar alle stof delen samen komen.
Trek ik de broek uit dan zie ik niks ook binnen in niet voelt wel klam aan iemand bekend ermee?
Zo ja met wat kan ik het kruis mee insmeren (nee niet die van mij :lol: ) zodat het lekker droog blijft.
De winkel waar ik de broek gekocht heb is failliet.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik zou er een nieuw zadel opzetten.

Mijn broek lekt ook het eerste door bij het kruis. Daar hoopt het water zich op. Ik heb die regio gesproeid met textielspray-achtige meuk om het waterdicht(er) te krijgen.

Ik had echt weer zin om te rijden en hoopte dat de bende ondertussen van de weg was. Gaat het weer vriezen (en dus strooimeuk) :boos:

Lotus europa
Pro
 Bericht 
Dat nieuwe zadel? moet opnieuw bekleed worden etc dat komt wel weer als het lente begint te worden.
Fpsdoug schreef:
en hoopte dat de bende ondertussen van de weg was

Reken daar maar niet op mijn motor is rood van kleur nu wit met grijs en zwarte stippeltjes.

Fpsdoug schreef:
Ik heb die regio gesproeid met textielspray-achtige meuk om het waterdicht(er) te krijgen.

En dat werkt? binnenin en buiten gespoten?
Ik zat te denken aan zo iets als teer ofzo maar dat werkt natuurlijk niet om de naai randen water dicht te krijgen

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Voorlopig heb ik een droog kruis gehouden, maar heb geen uren door de regen gereden. En heb voor de zekerheid wel een reservebroek op het werk liggen. Moet een beetje aan mijn reputatie denken.

jack19
Master
 Bericht 

Koop een echte motor met Kuip en regenscherm. Opgelost. Naden blijven zwakke plekken.

Ik rij inmiddels weer 2 weken privé en werk, las,dat het dit weekend weer erg koud wordt dus laat hem wel even staan weer.

Van de week maar even op helmenjacht. Van de baas de nieuwste BMW helm gehad, zit toch wel heerlijk. Iemand nog tips en vooral ervaringen? Zoek een comfortabele helm, stil, brede kijkhoek en goede ventilatie. Heb absoluut geen schuberth hoofd, Nolan heb ik nog nooit gehad.. en iemand toevallig ervaring met de Caberg Droid? Hoor veel goeds maar voor die prijs kan het bijna niet zo goed zijn als ze pretenderen.

Christafari
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Van de baas de leden van flitsservice en miljoenen andere Nederlanders de nieuwste BMW helm gehad

:-P

Fpsdoug
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Koop een echte motor met Kuip en regenscherm. Opgelost.

:huh: Wat is dat nou voor onzin. Ga dan auto rijden. Een echte motor heeft dat toch juist niet.
Ieder z'n voorkeur toch.

jack19 schreef:
Van de baas de nieuwste BMW helm gehad,

Jaloers.

jack19
Master
 Bericht 

Fpsdoug schreef:
:huh: Wat is dat nou voor onzin. Ga dan auto rijden. Een echte motor heeft dat toch juist niet.
Ieder z'n voorkeur toch.

Denk dat je me verkeerd interpreteert Doug. Als je op een sport danwel racer gaat rijden weet je dat het erg lastig wordt om je kruis, kont en binnenzijde armen droog te houden. Tenzij je als een ware michelinpop rond rijdt ;) Maar als je dan toch weet dat je doorrijdt met slecht weer is het kiezen of delen..

Lotus europa
Pro
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Ik heb die regio gesproeid met textielspray-achtige meuk om het waterdicht(er) te krijgen.

Het werkt wel :thumb: om de hoeveel keer ik moet spuiten met die troep leer ik wel.

jack19 schreef:
Koop een echte motor met Kuip en regenscherm.

Tja wat zal ik zeggen, mijn Honda XL heeft idd een iets kleiner kuipje voorop maar geen scherm dan zoals de luxe Varadero en de enige kuip die jij hebt is de cockpitkuip.

djee
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Als je op een sport danwel racer gaat rijden weet je dat het erg lastig wordt om je kruis, kont en binnenzijde armen droog te houden. Tenzij je als een ware michelinpop rond rijdt ;) Maar als je dan toch weet dat je doorrijdt met slecht weer is het kiezen of delen..

Vind ik reuze meevallen, gewoon een goed textiel pak kopen (spidi, rukka), na verloop van tijd 3 á 4 jaar ~35.000km per jaar houd je het niet meer geheel droog, collega's die met de auto kwamen zeiden vaak : "lekker nat geregend? " waarop ik reageerde dat zij waarschijnlijk natter geworden waren door de wandeling van de auto naar kantoor.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
jack19 schreef:
Denk dat je me verkeerd interpreteert Doug.

Dat denk ik ook. Het leek erop dat je zei dat elke motor zonder kuip geen echte motor was.

Anyway, binnenkort moeten er weer nieuwe bandjes op. Heb er nu AngelGT onder van Pirelli. Topbanden. Maar misschien is er nog iets beters?

Zou fijn zijn als ze ook een beetje duurzaam zijn. Ik maak vooral heel veel snelwegritjes, maar vind het leuk om in de vrije tijd bochtjes te rijden. Dus duurzaamheid mag niet enorm ten koste gaan van grip.

zadkine
Master
 Bericht 
Snelweg banden moeten harder zijn in het midden van de band en wel zacht op de zijkanten waar je in de bocht extra grip nodig hebt als je voor levensduur gaat. Bij rechtuitrijden minder slijtage....aldus mijn leverancier

Ik heb overigens BT op mijn motor...

djee
Master
 Bericht 
Mpr.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Snelweg banden moeten harder zijn in het midden van de band en wel zacht op de zijkanten waar je in de bocht extra grip nodig hebt als je voor levensduur gaat. Bij rechtuitrijden minder slijtage....aldus mijn leverancier

Klinkt wel logisch. Enig idee welke dat zijn?

zadkine
Master
 Bericht 
Niet eigenlijk, mijn BT's doen aan een dergelijke layout mee, maar er zijn er ongetwijfeld meer.
En ook niet iedereen rijdt op een ca 280 kg zware toermotor....dat gewicht bepaald ook nog welke band geschikt is.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Die van mij gaat ook wel richting dat gewicht. Welke BT heb je?

djee
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Enig idee welke dat zijn?

djee schreef:
Mpr.

Michelin Pilot Road :glaasje:

Kami
Master
 Bericht 
Dunlop Roadsmart ook, prima spul.

zadkine
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Welke BT heb je?

Er zit een sport Touring T30 op. Zowel voor als achter. (Vervangen de BT23 die er eerst op zaten)

jack19
Master
 Bericht 

Mpr4 ook hier, wel heel benieuwd naar de 5 ook. Zeer tevreden.

Raymond
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Klinkt wel logisch. Enig idee welke dat zijn?

Dual compound banden. Ik had Brigdgestone Battlax banden. Prima spul. Nu ligt er Michelin onder, type weet ik zo niet. Ook prima spul.

Autodelta
Pro
 Bericht 

Banden zijn tegenwoordig aardig goed.
Ik heb 25 jaar een Honda CBR 1000F gehad in het begin rookte ik een Dunlop band op in binnen 2500 km
Konden die hele 135 PK niet aan, later op Michelin over gestapt erg fijne banden, die wel lang mee gingen.

Eind September heb ik hem ingeruild voor een Ducati Streetfighter 1098S staat op Pirelli Diablo Corsa banden.
Heb er nog geen 200 km mee gereden, Ik rij alleen met mooi weer.
Pirelli's voelen prima aan.

djee
Master
 Bericht 
Autodelta schreef:
Pirelli Diablo Corsa banden.
Heb er nog geen 200 km mee gereden, Ik rij alleen met mooi weer.

Heb ik ook gehad vroeger (10 jaar terug ?) zaten op de motor die ik toen kocht, bij droog weer prima, bij nat ruk.

Autodelta
Pro
 Bericht 

Klopt de Ducati is van Juni 2009 en heeft 3200 KM gelopen zijn nog de originele banden.
Er zijn geen haarschuurtjes te bekennen, Ben er hier in Hilversum mee langs van de Heerdt geweest en die zij dat ze nog prima waren.
Laat ze er nog wel even onder zitten,

Pagina 4 van 11 [ 520 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: GerbiE en 7 gasten