» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Wellicht domme vraag.Maar tegenwoordig hebben banden een rating die verplicht is.
Soms zie je bijv een A banden op regen. Maar als je dan een ADAC of ANWB test leest scoort een B band soms beter in de regen dan een A band. Kortom, zegt een label wel wat?

BaasTimo
Master
 Bericht 
Die label is toch een milieulabel?
Zegt toch niks over de rijprestatiss verder?

Tweebel
Master
 Bericht 
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Label? Tests, uitslagen en gebruikerservaringen die vind ik van belang, wat boeit zo'n label nou.

Griffin
Master
 Bericht 
Er zijn drie soorten labels: milieu, grip op nat wegdek en geluid. De testen voor "nat wegdek" zijn uitsluitend remtesten.

De testen van ADAC en ANWB kijken niet alleen naar de remweg op nat wegdek maar ook naar aquaplaning en zijdelingse grip ("bestuurbaarheid").

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Dankjewel. Nat A is dus goed korte remweg maar aquaplanning etc kan wel. Dus remwegtest ANWB zou bij nat wel A beter moeten scoren dan B. Weet wat geleerd. Denk dat ik dan ga voor de Goodyear Eagle F1 Asym V3. (Voor volgende zomer)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
maar aquaplanning etc kan wel.

Kan altijd.

graspol
Master
 Bericht 
Bandenlabels zijn net de emissienormen... opgelegde regelgeving die zo positief mogelijk wordt ingestoken door de fabrikant.
Ik ben vooral gecharmeerd van de ADAC test. Hoewel een aantal tests door de ADAC en ANWB samen worden uitgevoerd, heeft de ADAC een scoreschaal die vast is over tijd en niet over bandenpopulatie.
Je kan dus als het ware de score van een band A vergelijken met de score van een band B 5 jaar geleden, ook als B niet getest is in de huidige test

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

ahh goede informatie. Dat wist ik niet

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: 406 en 9 gasten