» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 1  [ 31 berichten ]
shootme
Master
 Bericht 
Beste allemaal,

Ik ging altijd met veel plezier naar auto-move, een universele autogarage met een hart voor Alfa Romeo.
Ik heb vandaag vernomen dat ze gestopt zijn en nu moet ik op zoek naar een andere garage.

Wat ik zo fijn vond aan deze garage is dat ze eerlijk waren. Als ik heen ging met een klacht als: "Volgens mij heb een kapotte schokdemper" Kwamen zij aan met "Alleen een rubbertje is versleten, nieuwe erop en de klachten zijn over." Genoeg garages die mij nieuwe schokdempers, draagarmen en weet ik veel wat nog meer aangesmeerd zouden hebben.
Zo ook de auto van mijn vriendin, haar airco is defect. "Ja dat kunnen we maken, maar hoe vaak heb je hem nodig? En zonder rijdt ie nog zuiniger ook ;) )
Dat soort dingen waardeer ik.

Daarnaast zijn ze niet duur (garage tarief van 45 euro per uur) mag je zoveel vragen stellen als je wilt en mag je meekijken als ze aan het sleutelen zijn.

Wie heeft er voor mij een goede tip voor een soortgelijke garage in Drenthe?

babsvw
Master
 Bericht 
Noord zuid oost of west Drenthe?

shootme
Master
 Bericht 
Dat maakt me niet veel uit

babsvw
Master
 Bericht 
Daar word het makkelijker van, Automat Assen of Martin Kiewit Assen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
shootme schreef:
Dat maakt me niet veel uit

BDgarage Emmen, DeCarRage Emmen

shootme
Master
 Bericht 
Bedankt voor de suggesties, ik ga ze onderzoeken :thumb:

Forsberg
Pro
 Bericht 

Ik vond geen ander goed onderwerp dus ik vraag hier.
Ik moest een olie te verversen. Ik vond 2 garages en ik bezocht elke locatie.
Ze wilden niet mijn eigen olie te gebruiken, alleen hun. Ze waren verrast dat ik eigen olie kocht... en ik wou alleen service + oliefilter te kopen.
Is het normaal gedrag hier? Waarom is het een probleem? Ik kocht motorolie voor 30 eur.
Tenslotte vond ik een goede man die geen "probleem" met dit situatie had.
Vorige keer de vakman wou niet mijn alternator zetten. Ik had een mogelijkheid om het zeer goedkoop te kopen maar in buitenland.
Ik ging naar andere man, maar het was niet makkelijk om te vinden.
Het blijkt dat garages groot winst op auto onderdelen hebben, nietwaar?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nou nee, het heeft meer te maken met garantieclaimen.. Stel er gaat wat mis met je motor of die dynamo dan ben je de eerste die gaat zeiken dat zij iets niet goed gedaan hebben en dat zij het maar op dienen te lossen voor geen geld.

Je neemt toch ook je eigen ongekookte eten niet mee naar een restaurant, zegt tegen de kok van ik wil dit eten.. Maak dat in een kwartier en ik geef je twee Euro vijftig. Weet je wat ie dan zegt? Rot op joh dwaas (hangt weliswaar een beetje van de regio af, soms is men wat directer, soms niet. Maar het komt op hetzelfde neer).

Forsberg schreef:
normaal gedrag

gestoord gedrag is dat, wat je hier omschrijft.

Kami
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Je neemt toch ook je eigen ongekookte eten niet mee naar een restaurant, zegt tegen de kok van ik wil dit eten

Die vergelijking gaat niet helemaal op m.i.
Een restaurant heeft een ander verdienmodel dan een garage, in een garage leven ze ook van het uurloon, in een restaurant enkel van geleverde producten.
Dus m.i. kunnen ze in een garage, als ze dat willen, best wat werk verzetten en per uur betaald krijgen. Dat ze daar wellicht een minimale afname aan hangen dat is hun goed recht.
Verplicht is het ook niet natuurlijk.
Een groeiend aantal bandenboeren monteren tegenwoordig ook banden die niet bij hun besteld zijn, je kan ze zelfs daar laten afleveren.

Walker
Master
 Bericht 
Kami schreef:
Een restaurant heeft een ander verdienmodel dan een garage, in een garage leven ze ook van het uurloon, in een restaurant enkel van geleverde producten.

:huh: :huh: :huh: :huh:

Een restaurant is geen supermarkt...

Kami
Master
 Bericht 
Product= je avondeten wat voor je op tafel gezet wordt, of je drankje etc

Blaataap
Master
 Bericht 

Forsberg schreef:
Het blijkt dat garages groot winst op auto onderdelen hebben, nietwaar?

Wat is een grote marge? Ik heb de marges gezien die de vaste garage waar mijn auto naartoe gaat rekent en dat is afhankelijk van het product negatief (olie) tot rond de 40% marge (remblokken). Dat noem ik niet heel overdreven veel winst. Er moet immers ook een deel garantie uit die marges komen.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Veel wat kleinere garages hebben er geen moeite mee. Alleen moet je wel vantevoren goede afspraken maken.
Toen het roetfilter van mijn auto vol as zat, suggereerde de garage om een goede gebruikte te monteren. Ik heb toen voorgesteld om hem te laten reinigen. Zij hebben toen de demontage, versturen en weer monteren en calibreren op zich genomen. Gewoon tegen eerlijk uurloon en een nieuwe klem die nodig was. Geen probleem, niet met de garage en niet met het roetfilter.
Dat doe ik daar met vrijwel alle onderdelen en de olie. Alleen als er iets onverwachts is, dan bestellen ze het zelf om geen oponthoud te krijgen. Dat is dan wel flink duurder, maar je auto een paar dagen langer moeten missen is gewoon te lastig.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Wat is een grote marge?
Nou... de merkdealer hier kan zich zelfs een nagelnieuwe S90 T5 permitteren als klantentaxi. Dat komt vast niet door de krappe marges :x

viffer
Master
 Bericht 
Het werkplaatstarief bij de merkstealer zal er dan ook wel naar zijn

Blaataap
Master
 Bericht 

Vergeet ook niet dat merkdealers aan bepaalde voorwaarden moeten doen vanuit de importeur, inclusief het afnemen van bepaalde modellen e.d. Bovendien, zo'n klantentaxi is vaak genoeg ook een mooie verkoopkans.

Pita
Master
 Bericht 

Dat is gewoon een demonstratie model. Een echte Volvo-dealer heeft ook gewoon een SC90 V8 als demo in huis.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

bruintje beer schreef:
Nou... de merkdealer hier kan zich zelfs een nagelnieuwe S90 T5 permitteren als klantentaxi. Dat komt vast niet door de krappe marges :x
Dat heeft meer te maken met het feit dat er in Nederland relatief weinig vraag is naar nieuwe auto's in vergelijking met jong gebruikte auto's. Als het ding straks een half jaar of jaar oud is wordt ie waarschijnlijk gewoon weer vervangen door een nieuwe en gaat de oude als weinig gebruikte jonge occasion de verkoop in. Zo'n "gratis" klantentaxi betaal je gewoon extra voor in je onderhoudstarief of uurtarief.

bruintje beer
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Zo'n "gratis" klantentaxi betaal je gewoon extra voor
Ja natuurlijk.
Daarom was ik zo blij met m'n hobbygaragist waar ik een 20 jaar oude 940 meekreeg; dagwaarde 2 tientjes ofzo.

Blaataap
Master
 Bericht 

Haha, bij mijn vaste garage is de leenauto een Cuore die ook allang is afgeschreven. Maar het rijdt en daar gaat het om.

Tweebel
Master
 Bericht 
Leenfiets!

Pita
Master
 Bericht 

Bij mijn vorige garage waar ik mijn V70R voor een onderhoudsbeurt bracht : wil je een schakelbak of een automaat mee ? Kreeg ik een 340 mee, hahahaha

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
bruintje beer schreef:
de merkdealer hier kan zich zelfs een nagelnieuwe S90 T5 permitteren als klantentaxi.

Die staat niet privé op naam... Kijk jij zo kort joh? Wat kunnen mensen toch krom aannames maken. Het lijkt Facebook wel.

De buurman met zn lease-slet kan zeker ook een nieuwe Skoda "permitteren" in jouw ogen? :lol:

Pita
Master
 Bericht 

Een T5 ?, dat valt toch nog mee ! Er is ook een V90T8

Blaataap
Master
 Bericht 

Pita schreef:
Een T5 ?, dat valt toch nog mee ! Er is ook een V90T8

Is de T8 niet goedkoper want PHEV?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Mijn vakgaragehouder rijdt met een BMW F?0 meest luxe uitvoering.. F10 denk ik, kostte ook wat moeite om die (tweedehands) op de kop te tikken vertelde die laatst met enige trots. In plaats van dat ik ga zitten haten ben ik blij voor 'm. Goeie vent. Valt goed mee te praten en zwart een dealtje mee te maken. Ik begrijp ook wel dat zn werknemers betaald moeten worden en al dat gereedschap wat erbij komt kijken om bijvoorbeeld een setje wiellagers te vervangen. Er wordt maar zo makkelijk gedacht door het gewone volk. Jammer.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Dave schreef:
De buurman met zn lease-slet kan zeker ook een nieuwe Skoda "permitteren" in jouw ogen? :lol:
Iemand in een Skoda kan ik alleen maar medelijden mee hebben 8)
Dave schreef:
In plaats van dat ik ga zitten haten
Wat een aannames.
Ik veronderstel alleen dat die dure uitleenauto ook op mijn factuur wordt afgeschoven, en dat ik dus meer betaal dan strikt noodzakelijk. Heeft niks met afgunst te maken.
Zegt wel iets over je denkkader hoor, om alles in 'mate van afgunst' te waarderen.

Pita
Master
 Bericht 

Ook met de RS combi ?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Zegt wel iets over je denkkader hoor

Ja...?

Zal ik mijn denkkader een beetje uitleggen dan? Ik kijk hoeveel werk ergens voor staat, dan ga ik me afvragen of ik het zelf kan, of ik het goed kan en of het me veel tijd / inspanning kost of niet. Olie verversen kan ik zelf wel, wiellagers, of een oliepakking waarbij de halve motorruimte overhoop wordt gehaald niet. Daar betaal ik dan geld aan iemand voor die de hele dag niets anders doet dan dat en het nog leuk vind ook ( :loco: ) ... En waar ik dan ook nog tegen kan zeggen dat het niet goed is als ik niet tevreden ben met het resultaat.

Wat ie met het geld doet zal mij een zorg zijn, al laat ie Rolls Royces rondrijden of gaat ie met het geld naar de hoeren, moet ie lekker zelf weten.

Ik zit in elk geval niet te denken van zzzooozzooo... doe je dat van mijn Euro'otjes jong, wat een ellende toch.

Raaf
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ik zit in elk geval niet te denken van zzzooozzooo... doe je dat van mijn Euro'otjes jong, wat een ellende toch.

Dat is het nederlandse kruideniers mentaliteitje...

"waar betaalt ie nou zijn huur van" idee.

Kami
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
"waar betaalt ie nou zijn huur van" idee.

Raaf schreef:
Dat is het nederlandse kruideniers mentaliteitje...

Afgunst lijkt tegenwoordig wel in het DNA van een nederlander te zitten.
Gewoon jaloers dat iemand anders wel de tijd/moeite/risico's neemt om te ondernemen en dat beloond ziet worden.
Het praat wat makkelijker als het bij iemand fout afloopt, had ie maar dit, had ie maar dat gedaan etc.
Verder te dom en te lui om te begrijpen waarom iemand wel succesvol is., 90% hard werken en nuchter verstand.
En succesvol is bij mij al dat iemand brood op de plank heeft en zijn gezin netjes kan onderhouden.

Pagina 1 van 1 [ 31 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten