» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Postingstijd interval gedetecteerd van 41.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 5 van 5  [ 224 berichten ]
RRL
Master
 Bericht 
Denman schreef:
Misschien dat het met de juiste opties anders smoelt, maar vooralsnog vind ik de nieuwe Polo niet bepaald een verbetering ten opzichte van zijn voorganger.

True. Aankleding maakt echt het verschil. Heb hem met het Advance pakket (panoramadak, LED verlichting en privacy glas) en 17" besteld. Dan staat er wel wat leuks. Er staat hier op de parkeerplaats ook eentje met 15" en non-metallic, wel R-line maar totaalplaatje is maar duf.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik had laatst de nieuwe Polo als aanhanger met dank aan de bestuurster ervan, maar ik had pas door dat het een Polo was toen ze er eindelijk voorbij wist te komen. In de spiegel ziet het ding er eerder uit als een Golf.

Veel plezier ermee RRL. Ik weet niet of de TDI 95 nu zo'n topper is, maar al die andere zaken maken het ongetwijfeld goed :thumb:

Black98
Master
 Bericht 
O, jij hebt er ook 1? Hoe bevalt ie?
Idd is de exec net wat duurder, maar de opties (met name xenon en 18") vond ik wel het geld waard.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik? Nee joh, ik rij een veel te grote, onzuinige, oude Renault :lol:

RRL
Master
 Bericht 
Vraag lijkt me eerder aan Sherlock gericht, laatste bericht op vorige pagina ;-)

Blaataap schreef:
Ik weet niet of de TDI 95 nu zo'n topper is

We gaan het meemaken. 250 nm lijkt me een dikke prima, al helemaal icm de 7-traps DSG. Handbak al wel over gelezen dat het niet optimaal is vanwege de lange versnellingen.

En ach, ik ben nu A-segment blokjes gewend. Atmosferische benzine met 70 pk en nog geen 100 nm. Ga er hoe dan ook op vooruit :lol:

Sherlock
Master
 Bericht 

Black98 schreef:
O, jij hebt er ook 1? Hoe bevalt ie?
Idd is de exec net wat duurder, maar de opties (met name xenon en 18") vond ik wel het geld waard.

Lampen en wielen kunnen mij dan weer gestolen worden (niet letterlijk :lol: ).

Bevalt super! Hoop ruimte binnen, comfortabele stoelen, handig infotainmentsysteem (of hoe dat dan ook heet), rijdt relaxed. Ik vind 'm alleen niet fijn remmen, wat volgens mij komt omdat het een hybride is en er dus energie uit het remsysteem wordt gebruikt om de accu's bij te laden. Verder nog geen minpunten kunnen ontdekken.

Blaataap
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Ga er hoe dan ook op vooruit :lol:

Zeker qua luxe. Net even gekeken wat er allemaal op en aan zo'n Polootje kan zitten tegenwoordig. Doen ze goed daar :thumb:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Vanochtend besteld :woop:
Ruime 31k voor een B-segmenter, oeps.

Feli :thumb:

Black98
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik? Nee joh,

Was idd @Sherlock bedoeld :lol:

Sherlock schreef:
Lampen en wielen kunnen mij dan weer gestolen worden (niet letterlijk :lol: ).
Bevalt super! Hoop ruimte binnen, comfortabele stoelen, handig infotainmentsysteem (of hoe dat dan ook heet), rijdt relaxed. Ik vind 'm alleen niet fijn remmen, wat volgens mij komt omdat het een hybride is en er dus energie uit het remsysteem wordt gebruikt om de accu's bij te laden. Verder nog geen minpunten kunnen ontdekken.

Klinkt goed. Remmen zullen misschien wel wennen zijn ja, hoewel ik diverse keren in een Outlander hybride heb gereden en daar niets bijzonder heb gemerkt. Zal het vanzelf gaan meemaken ;)

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Als je energiezuinig wilt rijden met zo'n ding, moet je veelal slepend remmen. Wat je dus niet wilt met een normale auto, maakt dat een hybride in generatiemodus schiet.

RRL
Master
 Bericht 
Levering van de Polo wordt doorgeschoven naar november. Octavia met looptijd tot 20-11, lager leasetarief als ik het contract daarvan uit zou rijden. Nederlander als ik ben triggert die korting mij, dan schuif ik de Polo wel een maandje door.

Auto moet nog wel binnenkomen en klaargemaakt voor nieuwe inzet. Betekent dat ik hem de 10e pas krijg, dat ik daarna nog een paar maandjes 14% bijtelling heb en een pakezel voor de vakantie verzacht het wel.

RRL
Master
 Bericht 
Volkswagen weet ook niet wat ze willen met het adaptieve onderstel onder de Polo... In het begin totaal uit de optielijsten verdwenen, daarna weer leverbaar en standaard op de Highline. Krijg ik vandaag een mail dat het adaptieve onderstel nu alleen nog kan icm het R-line exterieurpakket. Dilemmapunt. Vind de 15mm verlaging nodig icm 17" velgen, zou dan met het gewone sportonderstel af kunnen. Komt het comfort dan weer niet ten goede, wat met de adaptieve versie geregeld kan worden, zonder adaptief onderstel vervalt sowieso de drive select knop. Daarentegen is R-line exterieurpakket icm 95 pk weer zo sneu. Hmpf. Maar een nachtje over slapen :[

Fpsdoug
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Krijg ik vandaag een mail dat het adaptieve onderstel nu alleen nog kan icm het R-line exterieurpakket.

Wat irritant.

RRL schreef:
Daarentegen is R-line exterieurpakket icm 95 pk weer zo sneu.

Eens. Maar half Nederland rijdt opeens met R/S/M-pakketten met de meeste sneue motoriseringen.

RRL
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
half Nederland rijdt opeens met R/S/M-pakketten met de meeste sneue motoriseringen.

Is ook weer zo. En juist om niet de zoveelste te zijn met een schaap in wolfskleren had ik het R-line exterieur niet meebesteld. Zelfde voor de chromen stukken die uitlaatpijpjes voor moeten stellen, ziet er leuk uit, maar hopeloos triest om bij vochtig weer de damp onder de bumper uit te zien komen.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Hij is toch al besteld? Mogen ze ook wel wat voor je goedmaken? :x :lol: :lol:

Black98
Master
 Bericht 
Als ik voor de Polo was gegaan, had het R-line exterieur er 100% op gezeten; heeft die auto echt nodig imho.
Daarbij staan die 17" velgen die je dan kunt bestellen er ook mooi onder.

Dat het afbreuk doet aan de naam van je sportieve lijn lijkt al die merken niet te interesseren, volgens mij is 95% van alle nieuwe Ibiza's ook een FR want ja, voor weinig geld een hoop extra opties.

RRL
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Hij is toch al besteld?

Besteld en definitief.

Black98 schreef:
Daarbij staan die 17" velgen die je dan kunt bestellen er ook mooi onder.

Die R-line 17" velgen zijn gaaf ja. Vond de Pamplona velgen nog wat mooier, die komen er in de donkere variant onder.

En na een nachtje slapen besloten het exterieurpakket er maar wel op te doen. Nu nog zien hoe ik die wijziging administratief doorvoer, of dat dat automatisch gebeurt.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Leasetarief lager, cataloguswaarde hoger.
Dat is wel bijzonder gezien het verdomhoekje waar diesel in zit.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dat heb ik ook. Mijn leasetarief is lager dan mijn vorige Megane, maar de cataloguswaarde is hoger. Ik betaal meer bijtelling, maar door het lagere leasetarief heb ik meer salaris.

adinsx
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Ik betaal meer bijtelling, maar door het lagere leasetarief heb ik meer salaris.

Je krijgt het verschil bij je salaris op? Prettig :thumb: .
Geen idee wat het leasetarief van de GT is, vast iets hoger. Ook geen idee wat de leasenorm is hier, daar zijn ze wazig over. Enige waar ze duidelijk over zijn is dat de eigen bijdrage 145,- per maand is.

Denman
Master
 Bericht 

Standaard sport onderstel is niet zo stug hoor. Had ik ook icm 17 inch wielen op het vorige model Polo. Nooit klachten over gehad, iedereen vond het juist prettig sturen.

basjuh1981
Master
 Bericht 
adinsx schreef:
Je krijgt het verschil bij je salaris op? Prettig :thumb: .

Wij hebben een mobiliteitsbudget van € 750,-. Dat is onderdeel van het beloningsbudget, wat ook nog bestaat uit salaris en vakantiegeld. Dus er heeft verschuiving plaatsgevonden van mobiliteitsbudget naar salaris :D

RRL
Master
 Bericht 
Gaan het meemaken, heb straks de keuze tussen normaal en sport. Driving profiles wilde ik wel behouden, bij de Octavia gemerkt dat het toch wel een verschil maakt. In sport is de reactie op het gaspedaal wat vlotter en de besturing wat zwaarder, vooral met dat laatste leek het op bochtige weggetjes wat minder op een lompe boot. Instellingen verder ook maar zo laten staan, ook al merk je op snelwegen maar weinig verschil.

Black98
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Vond de Pamplona velgen nog wat mooier, die komen er in de donkere variant onder

Die zijn ook mooi ja :thumb: Bij mij kwamen echter toch de r-line velgen eronder, maar das persoonlijk natuurlijk.

Pagina 5 van 5 [ 224 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten