» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Postingstijd interval gedetecteerd van 83.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 5  [ 224 berichten ]
Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
djee
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:

Moet je werkgever ook aan mee willen werken, wordt vaak gedaan door één pitters en zet kleine bedrijven. (zou er zelf ook voor kiezen) Maar deze optie zie ik ook wel zeer binnenkort ten onder gaan aan haar eigen succes.

406
Master
 Bericht 
"Leaserijder vindt nieuw belastinggat"
Nou nou, het is een regeling die al jaren bestaat. Het is alleen de afgelopen 2 jaar een stuk interessanter geworden en daarmee populairder. Niks nieuws.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Wat een non-nieuws inderdaad. Het is eigenlijk een soort verkapte reclame, want de meeste youngtimers die rondrijden, hebben gewoon hun originele uitrusting en geen nieuwe motor, bak, en allerlei andere toevoegingen.

snovvdog
Master
 Bericht 
Tock durf ik te wedden dat een S-er, 7-er of A8-er veel lekkerder rijdt dan een nieuw leasehok.

Walker
Master
 Bericht 
Zal best. Maar een werkgever zal ook kijken naar de totale kosten. En 180K km bijtikken op de teller zorgt zeker voor flink wat onvoorspelbare kosten in onderhoud/reparatie/storingen. Minder erg voor een 1-pitter of klein bedrijf. Maar als je 40 auto's hebt rondrijden... Plus de onderlinge verschillen in fiscale waarde, waarderingen etc. Dan kies je als bedrijf "gewoon" voor nieuwe auto's.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Jep. Maar als ZZP'er snap ik de constructie wel. Al helemaal als je wellicht handig bent met auto's en er zelf aan kan knutselen. Er zijn zat auto's waar je zo 100k bij zet zonder problemen. Als je daar kritisch naar kan kijken, rij je elke anderhalf à twee jaar een andere auto voor een nette prijs.

Walker
Master
 Bericht 
Als je zelf gaat knutselen, dan koop je de auto en ga je deze niet leasen. De leasemaatschappij zal toch willen dat onderhoud/reparaties door een merkdealer uitgevoerd worden.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Niet bij die tweedehands/youngtimer-lease. In het artikel staat ook dat leaseprijzen meestal ex onderhoud zijn. Want ik snap wel dat ze zich daar niet aan willen branden.

Schep
Master
 Bericht 
406 schreef:
Nou nou, het is een regeling die al jaren bestaat. Het is alleen de afgelopen 2 jaar een stuk interessanter geworden en daarmee populairder. Niks nieuws.

En door dit soort nieuwsberichten is het over 2 jaar ook weer over en uit met deze regeling.
Het is te hopen dat Saab Youngtimer Lease (die overal de media opzoekt) dat heeft ingecalculeerd voor het voortbestaan van hun bedrijf.

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Schep schreef:
En door dit soort nieuwsberichten is het over 2 jaar ook weer over en uit met deze regeling.
Het is te hopen dat Saab Youngtimer Lease (die overal de media opzoekt) dat heeft ingecalculeerd voor het voortbestaan van hun bedrijf.

Die hebben uitgerekend dat ze dan net door hun voorraad heen zijn. :lol:

Walker
Master
 Bericht 
Even een update: Het wordt een Hyundai Tucson - Comfort. 1.7 crdi, met automaat met dubbele koppeling. 140 pk, 1600 kg trekgewicht. Auto staat al in Nederland, dus snel leverbaar.

zadkine
Master
 Bericht 
Is dat een AWD versie? of een FWD.

Walker
Master
 Bericht 
Een FWD. De AWD is er alleen als 2.0 crdi. En heeft hierdoor een CO2-uitstoot die het budget beperkt (label G). En door de meerprijs voor de techniek + CO2-boete wordt hij nog eens fors duurder. Prijsverschil is 16.000 Euro!

Schep
Master
 Bericht 
As midi-SUVs go is de Tucson best een leuke verschijning. Gefeliciteerd.
Walker schreef:
En door de meerprijs voor de techniek + CO2-boete wordt hij nog eens fors duurder.

Zeg dat, bijna €12k aan extra belasting ...

zadkine
Master
 Bericht 
Dus alweer een leverancier die weigert goede techniek in te bouwen in goedkopere modellen.
Als je alleen awd aanbiedt in het top model zullen slechts weinigen de AWD aanschaffen.
Gunstige uitzondering hierop is eigenlijk alleen Subaru.

Gelukkig heeft onze awd op papier een uitstoot van minder dan 50 gram , slecht ruim 400 euri BPM dus.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Anderzijds: heb je AWD in NL nodig?

Schep
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:

Volgens mij is het 'nieuwbouw' er in de wijk waar Walker woont inmiddels wel van af, dus de wegen zijn inmiddels begaanbaar :lol:
Ik kom er immers ook doorheen 8)

zadkine
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:

Als iemand iets roept over 1600kg aanhanger trekken....dan ga ik ervanuit dat dat een gewenste eigenschap van de auto is.

AWD is heel prettig als het goed nat is en je moet dan een helling omhoog (brug, voor een heel aantal overwegen, invoegstroken etc) wegtrekken met 1600 kg erachter. Scheelt best wel voorband slijtage (en spinnen van de voorwielen). En ga je met je caravan de bergen in dan zal je nog meer tevreden zijn met je AWD.

Wij hebben die AWD oa omdat er nog huizen in de regio zijn welke alleen per zandweg bereikbaar zijn....en in de winter lokale wegen niet geschoven worden. En elke winter zijn er wel wat sneeuw dagen.
(Een arts wil nou eenmaal ook onder die omstandigheden patiënten thuis kunnen bereiken.)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik zie de voordelen van AWD wel, maar nodig is echt een ander verhaal. Natuurlijk is het soms handig om te hebben, maar de vraag is of het de meerprijs waard is (verbruik, slijtage, bandenwissels etc). Ik denk dat het in veel gevallen niet zo is.

Familie van me gaat ook prat op z'n AWD. Ondertussen gebruikt ie z'n AWD enkel omdat het zogenaamd nodig is om de caravan van het veld te trekken als het geregend heeft. Dat is dus max twee keer per jaar, vijftig meter. Terwijl de eigenaar van de camping ook een trekker heeft staan om dat te doen.

zadkine
Master
 Bericht 
hm, meerprijs valt wel mee zolang je niet gedwongen wordt om dan ook op alle andere vlakken het topmodel te kiezen. Zal iets van tussen de 2k en 4k zijn bij verder gelijkblijvende uitrusting.

Meerverbruik valt , bij goed ontwerp, ook mee. Eigenlijk, er hoeft geen meerverbruik te zijn.
(Wagen die standaard voorwielen aandrijft en pas bij spin de achterwielen automatisch laat bij springen , tenzij je de lock erop zet...in feite als de omloopsnelheid van voor en achterwielen te ver uit elkaar gaat lopen)

Banden wissels...niet vaker dan bij andere wagens, wel is het bij via differentieel gekoppelde voor en achtertrein gewenst om voorwielen naar achteren te switchen en omgekeerd. Gaat mooi als je toch omschakelt van zomer naar winterband. Wel heb je dan altijd 4 nieuwe banden tegelijk nodig.

Bij een 2 motor bevattende hybrid of electro bak is extra bandenwissel sowieso onnodig.

En het kan levens schelen (arts) als je net niet komt vast te zitten als je net naar een afgelegen wonende patiënt moet. Al is het 1 keer in 5 jaar....ook dan is het het waard.

ps Op de (vorige) awd is enkele keren de sper gebruikt om verder te komen. En dat zonder aanhanger erachter.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Maar daarom zeg ik: in sommige gevallen is het 't waard. Maar ik denk dat het in de meeste gevallen overbodig is.
Als je bovendien veel rijdt, red je het niet met alleen zomer- en winterwissel. Heb je ook nog eens een breedset (bandenmaten voor en achter verschillend), dan kun je niet eens zo wisselen en moet je dus voortijdig e.e.a. vervangen om een te groot verschil te voorkomen.

Schep
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
hm, meerprijs valt wel mee zolang je niet gedwongen wordt om dan ook op alle andere vlakken het topmodel te kiezen. Zal iets van tussen de 2k en 4k zijn bij verder gelijkblijvende uitrusting.

Met die €4k zit je goed, de netto meerprijs is nog geen €4k, en dan krijg je er nog 300 cc extra bij ook. Zo jammer dat je dan nog BPM en BTW moet betalen ...

Nettoprijzen voor de Comfort:
1.7 CRDi: € 22.327 (+ € 11.684 BPM en € 4.689 BTW)
2.0 CRDi AWD: € 26.015 (+ € 23.517 BPM en € 5.463 BTW)

Van 129 g/km naar 170 g/km CO2 uitstoot is nogal killing voor je portemonnee in dit land.
Aangezien de 2.0 sowieso lager in de uitstoot zit (127 g/km zonder automaat en AWD) heb ik het vermoeden dat een 1.7 CRDi met AWD ook totaal oninteressant is qua prijs op de Nederlandse markt.

Walker
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Zal iets van tussen de 2k en 4k zijn bij verder gelijkblijvende uitrusting.

Nee, met gelijke uitrusting kom je door de BPM fors hoger uit. Maar AWD kan dus alleen met de 2.0. AWD is niet noodzakelijk in Nederland. Mocht je op een bospad in de Achterhoek terechtkomen is de extra bodemvrijheid beter, want dan kun je om de gaten heen sturen. Ik heb tot op heden nog nooit vastgezeten in de modder. Gewoon rustig door laten rollen, en wielspin voorkomen.

Walker
Master
 Bericht 
Schep schreef:
Volgens mij is het 'nieuwbouw' er in de wijk waar Walker woont inmiddels wel van af, dus de wegen zijn inmiddels begaanbaar :lol:
Ik kom er immers ook doorheen 8)

Er ligt op de meeste plaatsen inderdaad wel asfalt. Maar er wordt nog volop gebouwd in onze hoek. De hele "omlijsting" wordt nu volgeplempt met woningen.

TommyGun
Master
 Bericht 
Ik mag bij mijn nieuwe werkgever een voorloper uitkiezen, maar de keuze is vrij beperkt. Binnen mijn budget (+ eigen bijdrage) vallen de volgende auto's.

Wat zouden jullie doen? Ik neig persoonlijk naar de Nissan Qashqai 1.5 dCi Business Edition (2017). Erg nieuw en flink aangekleed.

Die Kadjar is zo duur omdat 'ie een automaat is.

De Captur is qua PK vrij karig (maar 90 pony's)

Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2015)
40k cataloguswaarde
20% bijtellingspercentage
885 leaseprijs

Nissan Qashqai 1.5 dCi N-Connecta (2016)
31k cataloguswaarde
21% bijtellingspercentage
890 leaseprijs

Nissan Qashqai 1.5 dCi Business Edition (2017)
32k cataloguswaarde
22% bijtellingspercentage
901 leaseprijs

Renault Captur dCi 90 Energy Dynamique (2015)
25k cataloguswaarde
903 leaseprijs

BMW 1-serie 116D EDE Upgrade Edition Sport lIN 5D (2013)
33k cataloguswaarde
907 leaseprijs

Renault Megane Estate dCi 110 Bose (2015)
31k cataloguswaarde
908 leaseprijs

Netto zit het allemaal rond de 300 euro per maand.

Blaataap
Master
 Bericht 

TommyGun schreef:
Wat zouden jullie doen? Ik neig persoonlijk naar de Nissan Qashqai 1.5 dCi Business Edition (2017). Erg nieuw en flink aangekleed.

Dan ben je toch al klaar? Nieuwste auto, prima blokje, leuk in de uitrusting en rijdt prima. Bovendien doordat het een vrij grote hoog op de poten auto is ook nog wel wat überholprestige ;)

TommyGun
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Dan ben je toch al klaar? Nieuwste auto, prima blokje, leuk in de uitrusting en rijdt prima. Bovendien doordat het een vrij grote hoog op de poten auto is ook nog wel wat überholprestige ;)

Ik vind 'm zelfs mooi :oops:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Captur is klein van binnen! QQ heeft alleen een klote handrem (elektrisch).

Schoenzool
Master
 Bericht 
Ik persoonlijk zou voor de bmw gaan; duitse degelijkheid.

Nissan business edition heb ik eens week mee gereden.
Reed zeker niet verkeerd.
Beter dan mijn ervaring met Renaults.

Gefeliciteerd met je nieuwe job

TommyGun
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Captur is klein van binnen! QQ heeft alleen een klote handrem (elektrisch).

Schoenzool schreef:
Nissan business edition heb ik eens week mee gereden.
Reed zeker niet verkeerd.
Beter dan mijn ervaring met Renaults.

Dank voor de info!

Schoenzool schreef:
Ik persoonlijk zou voor de bmw gaan; duitse degelijkheid.

Ik ben zeker liefhebber van Duitse wagens, maar hij is wel van 2013... en ik kan niet echt terugvinden wat er qua opties op zit. Foto's ontbreken ook...

Schoenzool schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe job

Thanks! :D

Schoenzool
Master
 Bericht 
Wat betreft bmw: er is niet meer info incl foto's op te vragen?
Voorloopauto is voor hoelang?

TommyGun
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Wat betreft bmw: er is niet meer info incl foto's op te vragen?
Voorloopauto is voor hoelang?

Ga ik idd navragen. Hij lijkt best dik;

https://www.autowereld.nl/info/bmw/1-se ... tails.html

Voor hoe lang is afhankelijk van de leverdatum van mijn nieuwe (nog uit te zoeken en te bestellen) leaseauto.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Als je graag bmw rijdt zou ik voor dat jaar ofzo best een auto uit 2013 willen rijden.
Of zit je veel op de weg en geef je liever voorkeur aan veel opties? Dan is nissan BE idd goeie optie

Blaataap
Master
 Bericht 

TommyGun schreef:
Hij lijkt best dik;

Het blijft een 1-serie. Zaken qua geluidsisolatie, stoelen en algeheel afwerkingsniveaus zijn niet beter dan in een willekeurige andere auto. Je betaalt puur voor het logo en de RWD.

TommyGun
Master
 Bericht 
Schoenzool schreef:
Dan is nissan BE idd goeie optie

Ik ga 'm 'reserveren' :)

TommyGun
Master
 Bericht 
De Nissan QQ BE werd veel te duur (tegen de 500 euro netto p/m), dus ik hou 't maar bij de huurauto die ik nu heb (Swiftje) tot mijn zojuist bestelde Focus geleverd wordt :inlove:

Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium 125 pk 5d
Magnetic Mica Lak

Advanced Technology Pack;
- 8 inch Touch&Swipe screen met Navigatiesysteem (West-Europa)
- SYNC 3 smartphonekoppeling Bluetooth, Voice Control, Applink, Apple Car play, Android auto
- Automatisch in- en uitparkeren (file) en 90 graden inparkeren
- Parkeersensoren voor en achter

Light Upgrade Pack;
- Adaptieve Bi-Xenon koplampen inclusief koplampsproeiers en automatische hoogteverstelling
- LED achterlichten
- LED dagrijverlichting in koplampen
- Multi Color Ambient Lighting interieur

Seat Pack;
- Lendensteunverstelling op bestuurders- en passagiersstoel
- 4-weg handmatig verstelbare passagiersstoel

Bekleding Carpretto leather/Groove in Charcoal Black;
- Elektrisch 4-weg verstelbare bestuurdersstoel
- Half lederen bekleding
- Elektrisch verwarmbare voorstoelen

Omvat verder;

Voorruitverwarming
16" spaakvelgen
Armsteun middenconsole
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatisch inschakelende dimlichten
Cruise Control incl ASLD
DEATC
Keyless Entry
Guide-me-home verlichting
Regensensor
SYNC3

En nog veel meer (zie laatste pagina); https://www.ford.nl/content/dam/guxeu/n ... _focus.pdf
Titanium is een combinatie van Ambiente, Trend en Titanium zelf, alwaar eea elkaar wel vervangt natuurlijk.

Indicatieve fiscale waarde € 29.409,21
Bijtellingspercentage € 22%
Leasetarief € 869,68
Eigen bijdrage € 223,68
Indicatieve netto maandlasten berekend o.b.v. privé gebruik € 378,87

Ik ben nooit liefhebber geweest van de lichte motoren, maar ik heb helaas geen keuze tot diesel vanwege mijn kilometrage, of een zwaardere benzine ivm budget.
Maar goed, wel lekker aangekleed en ik ga met name voor comfort en luxe. Het zal vast niet langzamer zijn dan mijn vorige Fiesta en de huidige Swift ;)

Schep
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Leasetarief € 869,68

:o Dat vind ik wel een hele hoop geld voor een Focus van nog geen €30k. Welke leasemaatschappij is dat?
EDIT: Of reken je inclusief brandstofvoorschot? Dan kan ik het bedrag wel verklaren.

TommyGun
Master
 Bericht 
LeasePlan.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Balen dat de Nissan zo duur was Tommy!
Die focus klinkt goed .... wanneer zit je erin?

Blaataap
Master
 Bericht 

TommyGun schreef:
Voorruitverwarming

Dit is het enige dat ik mis van mijn oude Focus :lol: Ziet er lekker vol uit. Leaseprijs inclusief brandstof neem ik aan? Veel plezier ermee :thumb:

Schep
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Leaseprijs inclusief brandstof neem ik aan?

Ja, dat inderdaad moet wel. Op onze portal kom ik met alles aanvinken (zonder brandstof) niet veel verder dan €600,- :P

Maar het is een goed uitgerust ding, zo!

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Subaru Forester? Misschien iets boven budget maar wel heel wat meer volwassen dan die plastic suf karretjes.

TommyGun
Master
 Bericht 
Schep schreef:
EDIT: Of reken je inclusief brandstofvoorschot? Dan kan ik het bedrag wel verklaren.

:kniktja: :kniktja: :kniktja:

Schoenzool schreef:
Die focus klinkt goed .... wanneer zit je erin?

Volgens de dealer verwachten ze pas in februari aan de gang te gaan, maar ik mag toch hopen dat de order eerder naar de fabriek gaat...

Blaataap schreef:
Dit is het enige dat ik mis van mijn oude Focus :lol: Ziet er lekker vol uit. Leaseprijs inclusief brandstof neem ik aan? Veel plezier ermee :thumb:

Heerlijk is dat haha, al gebruik(te) ik het nu minder vanwege een parkeerplaats ondergronds :lol: Maar bij m'n vriendin staat 'ie wel buiten ;)

Bedankt :)

Schep schreef:
Maar het is een goed uitgerust ding, zo!

Paar nadelen, DAB was niet mogelijk zonder andere zaken te schrappen (vreemde afhankelijkheden... dus maar achterwege gelaten) en ik had graag vol leder gehad maar dat viel buiten budget.

Maar ik mag niet klagen denk ik zo :)

---

Overigens geeft LeasePlan aan dat ons wagenparkbeheer bepaalt welke leasemij de auto levert, wut :nah: :[

Schoenzool
Master
 Bericht 
TommyGun schreef:
Overigens geeft LeasePlan aan dat ons wagenparkbeheer bepaalt welke leasemij de auto levert, wut

Die snap ik niet?

Walker
Master
 Bericht 
Ik wel. De werkgever (dus de wagenparkbeheerder) bepaalt waar hij inkoopt. Als deze een centrale afspraak heeft met 1 leasepartij (en daar een bonus over krijgt) zal hij niet snel een auto bij een andere leasemaatschappij onderbrengen.

Raaf
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Het blijft een 1-serie. Zaken qua geluidsisolatie, stoelen en algeheel afwerkingsniveaus zijn niet beter dan in een willekeurige andere auto. Je betaalt puur voor het logo en de RWD.

Ben ik niet met je eens. De 2012 BMW 1 zat beter in elkaar dan de 2014 Volvo V40 op gebied van geluid, stoelen en afwerkingsniveau.

Blaataap
Master
 Bericht 

Raaf schreef:
Ben ik niet met je eens. De 2012 BMW 1 zat beter in elkaar dan de 2014 Volvo V40 op gebied van geluid, stoelen en afwerkingsniveau.

Dan gaan we het niet eens worden. Al vind ik een V40 niet echt Volvo-waardig. Zeker qua stoelen niet.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Toch vind ik een V40 een heel leuk karretje... Zeker met T3 of T4 is het leuk om mee te smijten. :lol:

TommyGun
Master
 Bericht 
Citaat:
De Ford Focus gaat gebouwd worden op 9 maart a.s.

Dit betekent dat we de auto 2e helft maart kunnen leveren, helaas iets later dan verwacht

:cry:

Pagina 2 van 5 [ 224 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten