» Off-"Flitsservice" » Auto's Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 99 berichten ]
Walker
Master
 Bericht 
Een jaar rondgereden in een short-lease auto, Peugeot 308.
Nu mag ik wat anders uitzoeken.

Eisen:
Diesel (+70K km/jaar)
Automaat
Goede stoelen
Ingebouwde navigatie

Wensen:
liefst een wat hoger model (SUV / Crossover)

Budget:
tot ca 40K.

Levertijd:
max 2 maanden

Iemand tips / ideeën? Ik heb zelf natuurlijk al wel een shortlist, maar misschien zie ik wat over het hoofd...

406
Master
 Bericht 
Een snelle blik op de diesel SUV's lijkt dat dat ze pas bij 43k beginnen. Dat zijn dan VW tiguan (+vag verwanten), mazda CX-5 en kia sportage. De enige niet B-segment diesel SUV met automaat voor <40k die ik kan vinden is een Renault Kadjar/Nissan Qashqai met een 1.5dci, kan mij niet voorstellen dat je daar vrolijk van wordt.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Als je dat gekke SUV/crossover-idee laat varen, zal er voldoende keuze zijn in het D-segment.
Kia Optima? Al schijnt die diesel wel uit de steentijd te komen, heb ik her en der gelezen.

Griffin
Master
 Bericht 
Hyundai Tucson wellicht?

Middle
Die hard
 Bericht 
Jeep Renegade 1.6d multijet longitude ddcd aut
Je zult hem maar mooi vinden :)

406
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
zal er voldoende keuze zijn in het D-segment.

Dat hangt af van de voorkeuren van TS. Ik zou denk ik persoonlijk voor een C-Segmenter gaan met wat meer vermogen en uitrusting. Insigina, mondeo, mazda 6, skoda superb, talisman en Volvo S/V60 kun je wel met een diesel en automaat voor 40k krijgen maar dan heb je nog altijd een auto die IMHO underpowered is (120pk is gewoon niet voldoende voor een auto van dergelijk formaat) en afgezien van die talisman zijn ze dan ook allemaal in de absolute basisuitvoering.

Puur afgaande op de eisen die er staan zou ik persoonlijk liever 70k/jaar afleggen in een riant uitgeruste Volvo V40 met 190pk dan in een basisuitvoering VW passat 1.6 slowmotion.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat is dan ook wel weer waar.
Zo'n crisishok op de rand van je budget maakt je ook niet gelukkig.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Levertijd:
max 2 maanden

Vooral dat lijkt me ingewikkeld als ik het zo hier om mij heen hoor.
Maatje heeft een Opel Crossland besteld (hij heeft geen toestemming gevraagd), maar daar wacht je meer dan een half jaar op.

Rover
Master
 Bericht 
406 schreef:
Nissan Qashqai met een 1.5dci, kan mij niet voorstellen dat je daar vrolijk van wordt.

Vind ik persoonlijk geen vervelende auto. Geen idee hoe die automaat is.

Anders Kia Sportage?

Of toch iets boven het budget gaan zitten met een Skoda Kodiaq.

Even voor de zekerheid, budget is inclusief of exclusief BTW?

Walker
Master
 Bericht 
inclusief... Als het exclusief zou zijn, werd de keuze makkelijker. Maar aan de andere kant: 22% bijtelling over 38-40K is al niet weinig, laat staan als daar nog eens 10K bijkomt.

vw-driver
Master
 Bericht 
Mazda CX 3/5 ?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Niet als aanval bedoeld, maar gewoon opvallend: ik lees veel commentaar de laatste tijd op fora dat men moppert over de 22% bijtelling van tegenwoordig. Zo zie je maar hoe snel die lage categorieën van de afgelopen jaren zijn gaan wennen, want daarvoor was het ook 'gewoon' 25%... Ik snap het wel, want je voelt het in de portemonnee, maar het geeft wel aan hoe het in het koppie gaat.

fonsoy
Nieuwkomer
 Bericht 

Auto's als een Ateca zijn 33K (1.6 tdi 115PK). Maar daar moet je wel in gezien durven te worden, en de levertijd loopt ook flink op. Misschien dat de prijs een en ander kan compenseren.

Anderzijds is de XC40 niet een optie?

Rover
Master
 Bericht 
Infiniti Q30?

Griffin
Master
 Bericht 
vw-driver schreef:
Mazda CX 3/5 ?

Diesel automaat bestaat niet in de CX-3 en de CX-5 is buiten budget in die combinatie.
Daarom, nogmaals: Hyundai Tucson. De 1.7 CRDI automaat is er in diverse varianten voor onder de 40k. Verder heb ik geen idee hoe het ding rijdt. Vermoedelijk niet op het niveau van de Mazda, maar ik lees her en der best redelijke berichten over het ding.

Walker
Master
 Bericht 
Peugeot 3008 (vanaf 42K) en Mazda CX5 (vanaf 44K) gaan bij diesel én automaat fors over het budget.
CX3 wordt niet als diesel en automaat geleverd.

Seat levert de Ateca ook niet als diesel en automaat.
Skoda Kodiaq heeft levertijden ergens in 2019 :o ivm grote vraag
Skoda Karoq zou zijn prijzen bekendmaken in september, maar deze komt uit dezelfde fabriek als de Kodiaq, en heeft dus dezelfde problemen.
Tiguan is te duur.

Aanvulling: De Hyundai staat inderdaad op de shortlist. Moet het wel een aangeklede versie zijn.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
En die nieuwe van Kia? Stonic ofzo? En die heeft ook nog een broertje geloof ik. Of is dat te klein? Geen idee van de maten, eerlijk gezegd.

Walker
Master
 Bericht 
Net even gekeken: Te klein, te licht. Mag ook maar 1100 kg trekken als diesel. Benzine zelfs maar 900 Kg geremd :slotje: . En geen automaat.

RRL
Master
 Bericht 
406 schreef:
Puur afgaande op de eisen die er staan zou ik persoonlijk liever 70k/jaar afleggen in een riant uitgeruste Volvo V40 met 190pk dan in een basisuitvoering VW passat 1.6 slowmotion.

Het ligt ook maar net even aan wat er verder mee moet. Is het punt SUV puur voor de hogere zit en comfort, of is de ruimte ook daadwerkelijk nodig?

Walker schreef:
Skoda Kodiaq heeft levertijden ergens in 2019

Hoop auto voor het geld, maar zo lang wachten zou me te gek zijn.

Walker
Master
 Bericht 
Idd voor de hogere zit. Betere helft heeft last van een hernia, en benen gestrekt vooruit is pijnlijk.

Griffin
Master
 Bericht 
Effe buiten de box denken. Een gebruikte SUV voor privé en een ander vehicle zonder bijtelling zakelijk?

406
Master
 Bericht 
Ducantoni
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Wensen:
liefst een wat hoger model (SUV / Crossover)

Een Unimog. (f)

Sietse
Die hard
 Bericht 
Tucson vorig jaar 2 weken als huurauto gehad in de states, viel mij persoonlijk qua binnenruimte, zitcomfort van de stoelen (erg vlakke zittingen en weinig steun in de rug) en algehele indruk van het interieur en rijden erg tegen. Dit jaar een ford kuga als huurauto gehad, beviel mij echt veel beter dan de Tucson. Een kuga met diesel en automaat lukt net voor 40k in de best luxe titanium uitvoering.

Misschien ook wat meer MPV achtige modellen overwegen? Wat minder stoer uiterlijk dan een SUV/Crossover maar wel hoge zit en alle ruimte. VW Golf Sportsvan, BMW 2 active tourer, Mercedes B-klasse zullen allemaal net lukken denk ik met diesel(tje) en automaat voor 40k. Of gaan voor meer pk's en luxe met iets als een Renooit Scenic of een ford C-max.

Zou voor de wederhelft sowieso stoelverwarming meebestellen. Helpt bij mij erg goed als ik last van de rug heb.

Kami
Master
 Bericht 
Sietse schreef:
Zou voor de wederhelft sowieso stoelverwarming meebestellen. Helpt bij mij erg goed als ik last van de rug heb.

+1
Zeker in de wat koudere jaargetijden is dat voor de (lage) rug een uitkomst :thumb:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Betere helft heeft last van een hernia,
Als je een gevoelig ruggetje hebt valt VAG al af. De chef ergonomie daar zit volgens mij het liefst op zondag in de houten kerkbanken.

Masterdam
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Als je een gevoelig ruggetje hebt valt VAG al af.

Mee eensch. Renault sportstoelen of Volvo zijn dan betere opties.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Standaard VAG stoelen vergelijken met sportstoelen van een ander merk. Lijkt me niet helemaal reëel. De standaard Renault en Volvo stoelen zijn net zo goed om te janken. Voor ieder merk geldt dat je meer moet betalen voor fatsoenlijke stoelen.

Pen
Master
 Bericht 
Wachten op de Skoda Karoq :thumb:

Masterdam
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
De standaard Renault en Volvo stoelen zijn net zo goed om te janken.

Eg waar? Dat zou betekenen dat mijn Volvostoelen niet standaard zijn... :|

Althans, mijn Volvostoelen zitten ongeveer 3 miljard keer beter dan standaard VAG-stoelen.

TommyGun
Master
 Bericht 
Pen schreef:

Ah, weer een nieuwe SUF :lol:

Walker
Master
 Bericht 
Pen schreef:

Tegen de tijd dat die leverbaar is, ben ik al weer aan een nieuwe auto toe... :lol:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Eg waar? Dat zou betekenen dat mijn Volvostoelen niet standaard zijn... :|

Althans, mijn Volvostoelen zitten ongeveer 3 miljard keer beter dan standaard VAG-stoelen.

Ooit wel een over nagedacht dat verschillende modellen ook weer andere stoelen hebben? Weet niet of je bekent bent met de standaard stoelen in een V40 maar dat is diep triest. Net als de standaard stoelen in een Golf Trendline. De comfort/ highline en sportstoelen zijn erg goed. Maar ja, in een polo zitten weer hele andere, veel kleinere stoelen waar ik ook niet lekker in kan zitten.

Je kan niet zeggen dat een merk klote stoelen heeft. Merken gebruiken 10 tallen verschillende stoelen. Dat je een slechte ervaring hebt in een bepaalde stoel zou goed kunnen. Wil nog niet zeggen dat alles slecht is.

Griffin
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Renault sportstoelen of Volvo zijn dan betere opties.

De standaard Volvo stoelen zijn prima, behalve die krengen in de V40. Niet zo slecht als de standaard VAG stoelen uit bijv. de golf, dat nou ook weer niet.

Masterdam
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Weet niet of je bekent bent met de standaard stoelen in een V40 maar dat is diep triest.

Nee geen idee. Ik heb een V70. En ik denk dat mijn stoelen standaard zijn (wel leder, dat wel) maar ze zitten verdomd lekker.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Nee geen idee. Ik heb een V70.

KanarieVW schreef:
Ooit wel een over nagedacht dat verschillende modellen ook weer andere stoelen hebben?

KanarieVW schreef:
Je kan niet zeggen dat een merk klote stoelen heeft. Merken gebruiken 10 tallen verschillende stoelen. Dat je een slechte ervaring hebt in een bepaalde stoel zou goed kunnen. Wil nog niet zeggen dat alles slecht is.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Peugeot 3008 SUV Bluelease.
Laatst eens paar dagen in gereden. Heerlijke auto

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Qashqai? Geen idee hoe die stoelen zitten overigens.
Renault Kadjar?

bruintje beer
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
En ik denk dat mijn stoelen standaard zijn (wel leder, dat wel) maar ze zitten verdomd lekker.
Ik heb ook een V70 met lederen stoeltjes. Maar ik heb ook een 850 uit het jaar nul. En zelfs als ik daar in stap na een rit in een VAG-hok van de zaak Octavia's, ongeveer 3 keer zo klein als ik dacht dat ze waren is het een verademing.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Sportage voelt, zoals alle Kia's, underpowered aan.

zadkine
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
want daarvoor was het ook 'gewoon' 25%...

20%.

De 25% kwam toen er ook lagere schijven kwamen.

Existenz
Die hard
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Sportage voelt, zoals alle Kia's, underpowered aan.

Ik heb dat nooit in de Optima 1.7 automaat. Geen snelheidswonder, geen sprintmirakel, maar voelt nooit underpowered.

Existenz
(verwacht in januari de opvolger als zijnde station in GT-uitvoering)

Raymond
Master
 Bericht 
fonsoy schreef:
Auto's als een Ateca zijn 33K (1.6 tdi 115PK). Maar daar moet je wel in gezien durven te worden,

Ik had net zo´n wannabee SQ5 achter me op de A1. Hij reed zelfs als een SQ5, geen richting, kleven, opduwen, weer abrubt remmen... ik heb hem er langs gelaten en uitgelachen.

Walker
Master
 Bericht 
Gemiddeld genomen komen jullie met dezelfde opties die ik zelf ook al had... Enige die ik niet voorbij heb zien komen is de (blijkbaar nieuwe) Opel Greenland. Maar Opel.... :slotje:

Zoals het nu lijkt wordt het een Tucson cdri in Comfort-uitvoering.

Joël D.
Master
 Bericht 
Opel Grandland is een Peugeot 3008. En Opel staat bekend om hun goede stoelen volgens mij. Stoelen in zo'n Tuscon zijn niet geweldig dacht ik.

Voor minder dan 41k heb je een Grandland met 120 pk diesel, automaat, leren interieur met AGR stoelen, LED verlichting, etc.

Mdw
Master
 Bericht 
Kia Niro geen optie ? , ok tis geen diesel ....

Walker
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
En Opel staat bekend om hun goede stoelen volgens mij.

Nou.... ik heb zeer slechte ervaringen met Astra's...
Mdw schreef:
Kia Niro geen optie ? , ok tis geen diesel ....

Dan geen optie.

Joël D.
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Nou.... ik heb zeer slechte ervaringen met Astra's...

Wat voor Astra?

Mdw
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Dan geen optie.

Ik dacht misschien kan je het brengen onder de noemer van het nieuwe kabinet ;) , persoonlijk vind ik de Niro mooier dan de Tucson (f)

406
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
En Opel staat bekend om hun goede stoelen volgens mij.

De optionele ergonomische stoelen inderdaad. Standaard zetels zijn ruk.
Mijn lesauto (Astra J) had die ergonomische stoelen en die zaten dikke prima.

Pagina 1 van 2 [ 99 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: A4, snovvdog en 10 gasten