» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 21 van 24  [ 1184 berichten ]
Pietert
Master
 Bericht 
Nou, dan is het toch duidelijk? Dan doet ie het niet.
Ik doelde met "Dat is met alles" op je zinnetje
Beetje zonde geld als het niet werkt :[

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
geen Peugeot RD3 tussen

Denk je dat Peugeot die radio's zelf maakt? Wakiewake!

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Denk je dat Peugeot die radio's zelf maakt? Wakiewake!

Nee is volgens mij een Blaupunkt zo uit m'n hoofd. Staat echter bij vw enzo 'factory car stereos on VAG'
En die Blaupunkt van mij is geen aftermarket.

RAH
Master
 Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ja 1e plaatje van de radio's

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
We hebben reactie van de verkoper van het kabeltje :[

'De geluidssignalen zijn volledig analoog, er zitten dan ook maar 3 draden aan de kabel (Audio Links, Audio Rechts en grond).
Als deze op de cd wisselaar functie wordt aangesloten is er verder niets nodig'

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik mag het kabeltje gaan uitproberen. Werkt het niet kan ik hem terugsturen en krijg ik aankoopbedrag + verzendkosten gewoon terug

snovvdog
Master
 Bericht 
DD, ik heb ervaring met van die Ali radio's, het is wat ik zei, ongeveer even bagger als de originele radio of slechter zelfs. Daarnaast soms ook rare UI dingetjes/niet verfijnd.

Ik kan begrijpen dat je een nieuwe auto origineel wilt houden, maar zo'n oude Peug? Vervang die headunit gewoon met een degelijke OEM: Pioneer/Kenwood/Alpine vanaf 150 euro (met BT+USB+aux), het is echt een wereld van verschil en je wilt nooit meer terug naar de crappy audio die fabrikanten standaard durven mee te leveren.

Ik heb in mijn nieuwe auto een ''audio upgrade'' waarbij ik 2 composetjes heb die ook nog eens extra versterkt zijn (wist ik niet eens, zei de audioboer toen ik een offerte voor subwoofer vroeg) en een uitgebreide equalizer heb in het infotainment systeem. En het komt ongeveer overeen met 23 jaar oude Toyota speakertjes zonder extra versterking op een Pioneer radio van 6 jaar oud die destijds rond de 150 kostte (niet dat ik daar genoegen mee nam, inmiddels rondom JBL's met extra versterkers en een 12'' ported sub).

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Aftermarket radio = geen stuurbediening meer. En dat wil ik wel houden want ik vind dat erg handig.

RRL
Master
 Bericht 
Als ik icm de RD3 toch wel overbodig vond was het de stuurbediening wel. Volume was of vinger buigen voor stuurwiel, of vinger strekken voor op de radio zelf. Zendertje wisselen waren de 1...6 knopjes handiger dan draaien aan het wieltje. Alleen CD nummertje verder was vanaf het stuur sneller door een tik bovenop het ding te geven.

Maar aftermarket en dan een loze OEM bediening is wel lelijk, net als dat een groot deel van het display altijd leeg is.

406
Master
 Bericht 
Aftermarket radio = geen stuurbediening meer. En dat wil ik wel houden want ik vind dat erg handig.

Koop dan zo'n yatour man, behoud je die freaking stuurbediening. Kun je makkelijk zonder te kijken tussen nummers en virtuele CD's wisselen

NoCashCow
Master
 Bericht 

Zou er een DAB+ radio in hangen. Dacht dat oa bij Pioneer het ook mogelijk was om de originele bedieningssateliet te behouden.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Om even op LPG terug te komen. Begin van de stage tankte ik voor 0.64.9 momenteel langs de snelweg 0.53.9 :thumb:
Dat is zeker lekker ja. Ik zag laatst in België de prijs weer onder 40 cent staan. Prachtig tanken is het dan. Enige nadeel: de auto die ik eventueel op gas zou willen loopt 1:6. Dan is het voordelige er alsnog vanaf :D
babsvw schreef:
Spotify kan ook offline gebruikt worden, doe ik ook.
Pietert schreef:
Offline playlists ;) Doe ik ook op de motor.
I know, heb ik ook. Met als nadeel dat wanneer je eens iets wil luisteren dat je niet offline hebt staan, je data alsnog snel op is.

Raymond
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Enige nadeel: de auto die ik eventueel op gas zou willen loopt 1:6. Dan is het voordelige er alsnog vanaf :D

Dat is nog steeds 4x zo goedkoop dan benzine. 8)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Klopt. Maar als ik benzine zou rijden, was ik nu al failliet. Laat me dan maar dieselen. Sta ik tenminste niet dagelijks bij de pomp.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ik kan begrijpen dat je een nieuwe auto origineel wilt houden, maar zo'n oude Peug? Vervang die headunit gewoon met een degelijke OEM: Pioneer/Kenwood/Alpine vanaf 150 euro (met BT+USB+aux), het is echt een wereld van verschil en je wilt nooit meer terug naar de crappy audio die fabrikanten standaard durven mee te leveren.

Geluid is niet denderend idd maar heel slecht kan ik het ook niet noemen. Punt is dat de OEM radio mooi origineel staat in het interieur.
Nu lees ik op het Peug forum dat een Pioneer DEH 6100 of 7100BT werkt met stuurbediening én display. Nog even verder zoeken hoe dat dan kan.

Zit met een yatour sowieso boven de 100 euro, kost zo'n Pioneer ook wel ong.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Nog even verder zoeken hoe dat dan kan.

Automagisch ;)

Je hebt daar de Pioneer ca-d-pi.030 voor nodig

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
De tering. Hoe lang kun je bezig zijn met een aux-kabeltje in je auto krijgen zeg.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Pioneer ca-d-pi.030

Kost ook alweer 45 euro + de radio erbij :lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
De tering. Hoe lang kun je bezig zijn met een aux-kabeltje in je auto krijgen zeg.

Nee. Je kent me. Eerst 1000x twijfelen wat nou de beste prijs/kwaliteit oplossing is en dan pas iets ondernemen :[

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ik zou dan alsnog niets ondernemen, blijft allemaal but. Vriend van me had zo'n Yatour in een Audi, werkte op zich wel maar echt fijn was anders.

Kan je niet op zoek naar een RT3 systeem? Daar zit een AUX in het dashboardkastje bij mijn weten, eventueel met videofunctie 8)

RRL
Master
 Bericht 
Voor een RT3 ben je nog wel een stuk duurder uit. Niet alleen de HU maar ook het display vervangen, ook als je voor de monochrome versie zou gaan. Bekabeling komt volgens mij ook niet overeen.

En dan blijft de telefonie nog een dingetje. RT3 heeft nog een duo-sim, kan je er wel mee bellen maar zelfs dat is ellende door het gedoe met simkaarten. Moet je weer elke keer de telefoon op flightmode zetten zodat de kaart in de RT3 werkt, maar door de flightmode ook geen dataverbinding meer dus geen Spotify streaming meer.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Sssssssst..... O:)

NoCashCow
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Moet je weer elke keer de telefoon op flightmode zetten zodat de kaart in de RT3 werkt, maar door de flightmode ook geen dataverbinding meer dus geen Spotify streaming meer.

Dat mis ik wel in Android telefoons: een optie om wel data te gebruiken, maar geen telefoon. Zou erg handig zijn met een smartwatch. Normaal alleen data, maar in geval van nood ook als telefoon (kitt style).

RRL
Master
 Bericht 
Kan wel bellen met mijn smartwatch, maar na 1x proberen die functie uitgezet. Jammer genoeg moet de telefoon in de buurt zijn, zou inderdaad mooi zijn als je kan bellen zonder de telefoon. Zie het al voor me, telefoon bij iemand laten liggen en ze dan opbellen:
*inkomend gesprek van RRL*
"Hey man, ligt mijn telefoon nog bij jou?"
Brainfuck :lol:

TommyGun
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Als je dagelijks een tijdje Spotify streamt mag je ook wel een flink data-abo nemen ;)

:schudnee:

https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek

lacheisleuk
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Kan wel bellen met mijn smartwatch, maar na 1x proberen die functie uitgezet. Jammer genoeg moet de telefoon in de buurt zijn, zou inderdaad mooi zijn als je kan bellen zonder de telefoon. Zie het al voor me, telefoon bij iemand laten liggen en ze dan opbellen:
*inkomend gesprek van RRL*
"Hey man, ligt mijn telefoon nog bij jou?"
Brainfuck :lol:
Je kan bij veel toko's gewoon een 2e simkaart op hetzelfde nummer aanvragen hoor. :lol: :lol: ;)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:

Niet iedereen krijgt 5k de maand om een beetje te mogen gokken met allerhande producten ;)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Niet iedereen krijgt 5k de maand om een beetje te mogen gokken met allerhande producten ;)
Nee dat snap ik, maar dit duurt wel heel lang.

Scaniafan
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Je kan bij veel toko's gewoon een 2e simkaart op hetzelfde nummer aanvragen hoor.

Klopt, maar de sim met het sterkste signaal zal de oproep ontvangen ;) Zit je in een auto met een carkit die werkt met de 2e simkaart maar is de ontvangst van de telefoon beter, zal alsnog de telefoon over gaan ;)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
maar dit duurt wel heel lang.

Paar dagen.. ?
Had besloten eerst maar gewoon cd/radio te luisteren. Maar tig x dezelfde nummers op de radio en al die reclame's ben ik wel zat :[

NoCashCow
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Kan wel bellen met mijn smartwatch, maar na 1x proberen die functie uitgezet. Jammer genoeg moet de telefoon in de buurt zijn, zou inderdaad mooi zijn als je kan bellen zonder de telefoon.

Er zijn ook smartwatches met eigen GSM modem. Dus die hebben geen mobiele telefoon meer nodig. Daar zit ik naar te kijken (in concreto: LG Watch Sport). Dan kun je vaak gewoon de GSM thuis laten. In geval van nood kun je bellen en de rest doe je op het horloge. Denk b.v. aan golf afstanden/score e.d.
Wat ik graag zou willen is dat het doorschakelen van voice optioneel is, terwijl wel de data aan staat. In theorie zou dat moeten kunnen, maar ik denk dat de telco's daar nog niet op voorbereid zijn. De enige oplossing die ik kan bedenken is om via VoIP te bellen. Dan zet je de SIP client alleen aan als je dat wilt.

zandbak
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
post4356677.html#p4356677 schreef: Je kan bij veel toko's gewoon een 2e simkaart op hetzelfde nummer aanvragen hoor.

Klopt, maar de sim met het sterkste signaal zal de oproep ontvangen ;) Zit je in een auto met een carkit die werkt met de 2e simkaart maar is de ontvangst van de telefoon beter, zal alsnog de telefoon over gaan

Bij het gebruik van de Duo SIM-kaart moet u er rekening mee houden dat u slechts 1 toestel tegelijkertijd kunt gebruiken.

NoCashCow
Master
 Bericht 

In de praktijk kun je wel 2x data gebruiken, maar waar je telefoontje op binnenkomen is maar de vraag.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ervaringen met werk zijn anders. 1x sim in mobiel, 1x in auto en beide pakken hem keurig.

Scaniafan
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
beide pakken hem keurig.

307CC pakte 'm op Vodafone op de sim met het sterkste signaal in ieder geval.

Maar goed, terug naar een jackplug in de 307 te krijgen op de meest goedkope manier maar wel OEM met stuurbediening en display :[

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Maar goed, terug naar een jackplug in de 307 te krijgen op de meest goedkope manier maar wel OEM met stuurbediening en display :[

Ik hoop eigenlijk ergens iemand te vinden die zo'n pp2000 ding thuis heeft en het voor een dubbeltje op de eerste rang even het vinkje van de cd wisselaar wil activeren. Ben al aan het vissen op het 307 forum O:)

Scaniafan
Master
 Bericht 
En hier vis je niet :fp:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Tuulk :[

NoCashCow
Master
 Bericht 

lacheisleuk schreef:
Ervaringen met werk zijn anders. 1x sim in mobiel, 1x in auto en beide pakken hem keurig.

Dus beide gingen over? Zal het eens proberen, want ik heb een duosim. Moet hem nog eens vervangen door een NFC duo en meteen een "officiële" nano. Ofschoon de zelf geknipte (met tooltje) het ook prima doet.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Dat is wat de collega's zeiden.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Nou, met een Vodafone duosim werkt het iig niet zo. Gisteren nog geprobeerd.

Injectie
Master
 Bericht 
Volgens mij was er vroeger een hoofdsim. Als die aan stond. Ging die over ongeacht welke beter bereik/ signaal had. Altijd leuk als je dan je auto uitgeleend had aan iemand

Pietert
Master
 Bericht 
Heb je al geluid?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
nee. zoek nog iemand voor activatie

Pietert
Master
 Bericht 
Is dat ook nodig als je voor de analoge optie gaat?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
alles wat je toevoegd op de RD3 heeft activatie nodig

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ergens eind juni/begin juli ook maar eens een beurt geven, auto gekocht met 257.500km en toen zat er nieuwe olie in. Ergens eind juni/begin Juli staat er ong. 275.000km op de teller en halverwege Juli met de auto op vakantie dus dan moet dat wel gebeurt zijn. Volgens de boordcomputer kan ik nog rustig 18.000km doorkachelen maar laten we dat maar niet doen :[

Wat wil ik doen:
Olie: http://www.ebay.nl/itm/5-1x5-Liter-TOTA ... SwRgJXhg1Z
Oliefilter: http://www.mister-auto.nl/fl/oliefilter ... 3!355.html
Carterplug: http://www.mister-auto.nl/fl/carterplug ... 21002.html
Cartersleutel: http://www.mister-auto.nl/fl/cartersleu ... 21000.html
Bougies: http://www.mister-auto.nl/fl/bougie/bos ... peNr=15902

Eventueel:
luchtfilter: http://www.mister-auto.nl/fl/luchtfilte ... 31353.html
interieurfilter: http://www.mister-auto.nl/fl/interieurf ... 21024.html
Binnenkort eens kijken hoe die eruit zien, als die nog goed zijn laat ik die zitten.

Iemand nog tips, kan nu lekker leren alles zelf doen :honger:

Einddemper hangt een beetje los in de ophanging, binnenste gedeelte rammelt tegen het buitenste gedeelte. Volgens een garage waar ik langs ben geweest kan ik het nog wel een tijdje zo laten zitten maar ik heb liever gewoon dat het goed is.

Injectie
Master
 Bericht 
Klem om de demper/ steun heen?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Injectie schreef:
Klem om de demper/ steun heen?

Je mag er wel naar kijken hoor :devil:
Hij bewoog in de steun, en volgens die monteur zat het binnenste gedeelte gedeelte van de demper los wat nu tegen de buitenkant aan zit te rammelen, is al een keer een goedkope 'reparatie' van geweest zag ik door er 2 schroeven in te douwen :lol:

Pagina 21 van 24 [ 1184 berichten ]