» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 23 van 24  [ 1161 berichten ]
Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
. Je moet niet alle dagen volle bak willen trappen...

Ik trek 'm af en toe is wat door maar dat is vaak pas als ik al 40km gereden heb, dan is ie wel goed warm :lol:
Rij vaak rustig naar de 130, zet 'm op de cc en 'mijn regel' is na Hoogeveen (heenweg) of Meppel (terugweg) is ie warm.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Hoogeveen (heenweg) of Meppel (terugweg) is ie warm.

Ow, ok... Dan is mijn auto volgens jouw regel dus niet vaak warm :(

zandbak
Master
 Bericht 
Met een leaseauto trappen ze vanaf koude start al vol weg....

KanarieVW
Master
 Bericht 
Een totaal andere vraag

Ik woon vlak bij de snelweg, de motor heeft dus niet heel veel tijd om goed warm te worden voordat ik de snelweg op rij.

Situatie:
Auto aan: +-1 min stationair draaien (gordel om, flitsnav aanzetten, telefoon in houder etc.)
+- 3km de wijk uit rijden, max 60 km/h
+- 5 km N34 100km/h rijden (ong. 2900 toeren)
Snelweg op: langzaam naar de 130, cc erop. (+- 4.000 toeren)

Nu zegt de een dat dit prima kan en dat de olie dan voldoende smerend is geworden (oid) en de ander zegt nee dat kan absoluut niet want motor nog koud.

Jullie meningen graag.

Is toch prima zo? Wordt prima geleidelijk warm zo. Je mag ook best toeren maken, zolang je niet teveel vermogen vraagt. Blokje is na 10km echt wel toe aan een beetje meer inspanning.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Gewoon vol de wijk uittrekken. Dan is je motor wel warm als je de snelweg op moet.

406
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Wordt prima geleidelijk warm zo. Je mag ook best toeren maken, zolang je niet teveel vermogen vraagt.

Lijkt mij ook

Fpsdoug schreef:
Gewoon vol de wijk uittrekken. Dan is je motor wel warm als je de snelweg op moet.

Maar dan wel eerst een paar minuten vol in de toeren stilstaand op parkeerplaats ;)

snovvdog
Master
 Bericht 
Ik weet dat het ongelooflijk slecht is, maar toch trap ik aardig vaak koud, zeker in de winter, dat hok wordt anders gewoon niet warm, dan kom ik aan op mijn werk en is hij nog steeds geen 90 graden.

Ding koelt zelfs af met de verwarming op vol, begint lekker warm @ 90C als ik hem dan op vol zet, en na 20 seconden stationair draaien bij verkeerslicht (sws start-stop uit in de winter) is de lucht al flink koeler en de kvs temp afgekoeld tot de 80 a 75.
Probleem had ik bij beide de 1.5 dci megaan, en de 1.0 tsi leon. De eco hokken, en zeker die stinkdiesel, produceren veel te weinig hitte.

Nu heb ik gelukkig stoelverwarming en is het warmstoken niet meer zo essentieel, maar ik let er om eerlijk te zijn niet echt op, ik rijd zoals ik op dat moment wil rijden.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Niet een probleem met je thermostaat?
Blokjes moeten het toch wel op 90 kunnen houden lijkt me.

snovvdog
Master
 Bericht 
3 jaar oude megane of splinternieuwe leon beide met defecte thermostaat? Ik betwijfel het, je merkt ook gewoon ca 30 seconden nadat je hem door zijn toeren hebt geragd gewoon weer dat met de blower opp vol en op z'n heetst, de lucht die er uit komt weer een stuk heter is :).

Of mja, Megane had het minder extreem, die werd veel langzamer warm maar bleef wel beter warm. De Leon zit snel op 90 graden, maar als je vervolgens rustig rijdt of stationair staat, koelt hij gewoon weer af met de blower op vol en max temp.

Rover
Master
 Bericht 
Ik ben altijd eigenwijs. 3 minuten rijden en dan de Brienenoord op, reken maar dat de motor dan eigenlijk nog biet voldoende op temperatuur is.

Vanaf het moment dat ik bovenaan de brug ben rijd ik door met 120-140km/u (zo lang dat mogelijk is)

406
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ding koelt zelfs af met de verwarming op vol

Maar dat is logisch.

Blaataap
Master
 Bericht 

Ik woon binnen een minuut of 5 van de A1. De auto moet dan gewoon op normaal tempo meekomen. Ik ga echt niet kilometers lang 90-100 rijden. Geleidelijk aan optrekken en het komt wel goed.

martijnnijenkamp
Die hard
 Bericht 
met moeite die carterplug eraf gekregen

Dat ging niet met moeite hoor. :schudnee:

snovvdog
Master
 Bericht 
406 schreef:
Maar dat is logisch.

Erg vervelend als je in de winter 's ochtends de auto snel warm wil hebben en je koude handen wil opwarmen.

zandbak
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Erg vervelend als je in de winter 's ochtends de auto snel warm wil hebben en je koude handen wil opwarmen.

Shit, ik kom er nu pas achter dat je een vrouw bent :[ :[

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dat ging niet met moeite hoor. :schudnee:

oh. verkeerd onthouden dan :lol:

Pietert
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Shit, ik kom er nu pas achter dat je een vrouw bent

snovvdog schreef:
koude handen wil opwarmen.

Omdat je net met je blote klauwen het ijs van de vooruit af hebt staan slaan!!
(Ik red je wel hoor, snovvdog ;) )

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Ik heb een keer 5 km na start de koppakking lek gehad en had toen het geniale idee (doe dit niet na) om te kijken hoe hoog het kvs peil stond in mijn radiator. Natuurlijk de kvs onder hoge druk, want lekker lucht ingepompt door de cilinder, maar de kvs daar is normaal ca. 80 - 90 graden. De kvs die naar buiten kwam uit de radiator was gewoon koud.

Zo te zien hebben wij redelijk dezelfde bakverhoudingen. Ik probeer de eerste 10 km zo rond de 100-110 te blijven hangen. Draait ie ruim 3k. Als het nodig is voor invoegen o.i.d., tsja, dan trap ik door, maar als het niet nodig is probeer ik ook rustig in te voegen. Mja, ik zit binnen anderhalve kilometer op de snelweg.

Overigens, zegt men, is stationair draaien ook niet goed voor je auto. In de winter probeer ik een hetelucht kachel in de auto te zetten. Hoef je niet te krabben en slaat ie ook niet dicht zodra je in stapt.

bruintje beer
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ding koelt zelfs af met de verwarming op vol
Ja duh.

snovvdog
Master
 Bericht 
Ja ik had dat probleem met een groter motorblok niet echt, de V6, maar ook de 2.0 4 pitters bleven aanzienlijk beter op temperatuur.

De 1.5 dci in het bijzonder, dat ding was alleen in de laatste paar minuten pas enigszins warm, eerste 10-15 min gegarandeerd alleen koude lucht.

zandbak schreef:
Shit, ik kom er nu pas achter dat je een vrouw bent :[ :[

Ik ben geen ochtendmens, ik houd van warmte, en 's ochtend heb ik het de 1e 2 uur gerust de hele tijd koud. Mijn lichaam wil in de ochtend gewoon slapen O:) .

Daarom was ik ook zo pissig dat ze mijn stoelverwarming vergeten waren, en ik deze zo'n beetje na de winter pas kreeg.
Sinds ik dat heb in de Leon, stoel gaat in de ochtend sowieso op zijn warmst :).

Ik heb de eerste 4-5 jaar rijden nooit een ondergemotoriseerd eco hok gehad, maar gewoon altijd auto's die snel warm werden, stoelverwarming erbij hadden, en 140+ pk... Dat de motor niet genoeg hitte produceert om de boel snel warm te stoken was ik niet mee bekend :[ .

406
Master
 Bericht 
Moet je even een bypass van de uitlaat het interieur in maken, kun je je handen aan warmen.

okkiwokki
Master
 Bericht 
:lol:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
3 jaar oude megane of splinternieuwe leon beide met defecte thermostaat? Ik betwijfel het

Die ecohokjes hebben een dermate goed rendement dat warm worden langer duurt

KanarieVW
Master
 Bericht 
Daarom zit er bij VAG auto's een bijverwarmer ingebouwd. Tenminste, bij alle diesels die ik gehad heb. Bij temperaturen onder de 5 graden schakelt die aan om het blok warm te maken en houden. Heerlijk binnen een minuut warme lucht uit de roosters. Blijkbaar bij de 1.0tsi niet

flaskk
Master
 Bericht 
Met turbo doe ik de eerste 2km rustig aan.

Zonder turbo gewoon gassen met die hap..

NoCashCow
Master
 Bericht 

KanarieVW schreef:
Daarom zit er bij VAG auto's een bijverwarmer ingebouwd.

Megane III heeft ook een elektrische bijverwarming in het warmwatercircuit. Niet dat het heel veel helpt, want hij zal wel uitgezet worden als het blok warm genoeg is om de emissie-eisen te halen.

RRL
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Ik woon binnen een minuut of 5 van de A1. De auto moet dan gewoon op normaal tempo meekomen. Ik ga echt niet kilometers lang 90-100 rijden. Geleidelijk aan optrekken en het komt wel goed

Woonde voorheen op 5 minuten van de A12, oprit was eerst een krap bochtje en dan een talud op. Met de Picanto moest het wel met trappen, om maar te zorgen dat het invoegen op veilige snelheid ging. Daarna meestal door druk verkeer geforceerd 100@130.

Werkdagen was het rustig invoegen in de file. Rest van het woon-werk was 100 meestal de pieksnelheid.

En toch bij 66k de koppakking lek. Daarna wel iets huiveriger geworden voor invloegen met koude motor...

...hoewel, met de leaser deed ik er niet moeilijk over. Lekker belangrijk allemaal, meteen naar de 130.

406
Master
 Bericht 
Gelukkig bouwt mijn rit lekker op. Eerst 5 tot 10 minuten 50, daarna 5 minuten 80-90 olie is dan nog niet helemaal op temperatuur maar voldoende om gewoon door te gaan naar 130 op de cc.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Een hele rare vraag :[

Ik heb 2 afstandsbedieningen bij de 307, de originele zonder knopjes en een reserve zonder knopjes niet origineel.
Ik begin mij echter te ergeren dat ik niet gewoon de auto met het knopje kan openen. Beetje zonde ook van de automatisch inklapbare spiegels die zo niet werken.

Nu zag ik zoiets:
https://nl.aliexpress.com/item/Durable- ... .34.EAgt2v

Als die chip ingeleerd wordt in de auto, dan heb ik toch een werkende afstandsbediening voor de CV?
Of kan de huidige sleutel waarvan de groeven al goed geslepen zijn, daar de chip in worden gedaan met de behuizing van een nieuwe met knopjes?

NoCashCow
Master
 Bericht 

De originele had toch 2 of 3 knopjes (open, dicht en licht/claxon)?

Zou verwachten dat je het sleutel deel wel kunt omzetten. Maar tegenwoordig zou dat ook bij de sleutelservice moeten kunnen worden gekopieerd.
Inleren van de sleutel zal natuurlijk wel moeten worden gedaan. Weet niet hoeveel er maximaal kunnen worden ingeleerd.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Die ik linkte, zo ziet de originele er ook uit.

Een sleutelmaker heeft het de vorige keer ingeleerd, ik weet echter niet of dat ook met de CV wil of dat alleen een dealer dat kan.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Kan me niet voorstellen dat een sleutelmaker dat kan op een auto. Dus dealerwerk.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Volgens het 307 forum zou ik het geslepen deel van de reservesleutel kunnen losbreken, die plaatsen in de behuizing met knopjes, start blokkeringchip plusbaard gebruiken, ab gedeelde kun je zelf inleren, hoe staat in je instructie boekje.

Snap alleen niet wat die bedoelt met blokkeringchip plusbaard gebruiken :x

Alexander_B
Master
 Bericht 
De baard is het geslepen deel, plusbaard lijkt me een missende spatie voor "chip plus (+) baard"

Injectie
Master
 Bericht 
Het geslepen deel van de sleutel noem je de baard. En de startblokkeringschip. Ook wel bekend als rijstkorrel. Veel groter is die meestal niet.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Oke. Dus de 'baard' overzetten in de behuizing met knopjes. Nu ziet die er zo vanbinnen uit:
Afbeelding
Waar moet de chip voor de startonderbreking dan?

okkiwokki
Master
 Bericht 
In het 'bakje', rechts onderin op de foto

Blaataap
Master
 Bericht 

Vraag het eens bij die ene garage. Die heeft fatsoenlijke software liggen en de Algerijn daar weet veel van Franse auto's af.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dus:

De baard er in, de chip overzetten van de reservesleutel, de printplaat die los op de foto staat voor de deuren. Dan in boekje kijken hoe je die kan inleren. En dan moet het gewoon kunnen.

Moet je de startonderbreking chip erop solderen dan oid?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Nee, is gewoon een los dingetje wat via radio communiceert met het contactslot.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Nou dan gaan we 'm binnenkort maar bestellen (eerst even kijken bij de reservesleutel hoe ik de baard kan overzetten) en maar eens kijken of het werkt.

Remo
Master
 Bericht 
Die Aliexpress meuk word je niet vrolijk van hoor, heb destijds voor de S60 ook een set klapsleutels besteld, overzetten is een fluitje van een cent maar na 2 weken vielen ze al uit elkaar. Plastic was te zwak om de draaibeweging op te kunnen vangen.

Voor de Mustang ook een setje AB's besteld, maar nooit voor elkaar gekregen om ze in te leren in de boordcomputer. Die AB's werken met verschillende frequenties en verschillende hopping codes, en laten die Chinezen daar nou niet heel goed naar kijken.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Goed zoeken op reviews dus

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
http://www.ebay.nl/itm/Replacement-ID46 ... SwLs5XK8pB
In Engeland gevestigd, 95% positieve feedback als verkoper. Zal wel goed zijn dan.

TommyGun
Master
 Bericht 
Rover schreef:
Ik ben altijd eigenwijs. 3 minuten rijden en dan de Brienenoord op, reken maar dat de motor dan eigenlijk nog biet voldoende op temperatuur is.

Vanaf het moment dat ik bovenaan de brug ben rijd ik door met 120-140km/u (zo lang dat mogelijk is)

Precies, gewoon niet al te veel toeren maken (2500/3000 max in mijn geval, Diesel) maar ik ga echt niet langzamer rijden omdat 'ie nog koud is.

Wel even de turbo af laten koelen bij aankomst bestemming (als ik er aan denk :P. Gelukkig blaast 'ie zelf nog na).

Remo
Master
 Bericht 
Zal wel goed zijn dan.
Die is toch ook zonder drukknop?

Deze moet je hebben volgens mij;
http://www.ebay.nl/itm/New-Replacement- ... SwoudW4eoN

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Voor de LPG kenners, ik moet een nieuw lpg filter hebben. Ik heb van die Poolse tekst erop. Kan ze zo snel niet vinden :lol:

NoCashCow
Master
 Bericht 

Wordt dat in de praktijk dan ooit vervangen?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
In principe moet het elke 25.000km vervangen worden. In praktijk wordt het nooit gedaan. Ik kreeg laatst echter een storing in de auto toen ik 'm 5 min stationair liet draaien na het starten toen ik iets niet kon vinden. Uitlaatgasstoring P0170. Na lang zoeken samen met het 307forum is het filter waarschijnlijk de dader waardoor er te weinig LPG ingespoten wordt.

Rover
Master
 Bericht 
Neem even contact op met verdampere.nl

Pagina 23 van 24 [ 1161 berichten ]