» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Postingstijd interval gedetecteerd van 211.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 24 van 31  [ 1549 berichten ]
Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
In Emmen zit ook een goede, rij daar deze week even langs ;)

babsvw
Master
 Bericht 
Jij vraagt:
Voor de LPG kenners, ik moet een nieuw lpg filter hebben. Ik heb van die Poolse tekst erop. Kan ze zo snel niet vinden [emoji38]

Antwoord:
Rover schreef:
Neem even contact op met verdampere.nl

En vervolgens reageer jij:
In Emmen zit ook een goede, rij daar deze week even langs ;)

:fp: [emoji38]

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ja ik doelde met dat 1e bericht waar je die dingen kunt kopen, niet dat ik met een installateur contact moet hebben :lol:
Ik zag echter dat er verschillende maten zijn en toen zag ik dat er in Emmen toch een gasboer zat :oops:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

:fp: :fp:

babsvw
Master
 Bericht 
Duidelijk [emoji38]

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Komt door de warmte O:)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Gelukkig is er verder nooit wat met je auto.

Succes er maar weer mee.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Gelukkig is er verder nooit wat met je auto.

Mja..ik ben gewoon een zeikerd 8)
Rijdt ook een op het 307 forum al 200.000km lang met een uitlaatgasstoring zonder problemen :lol:
Daar gaat het gezegde dat het geen échte 307 is als je die storing niet 1x hebt gehad als eigenaar :x

babsvw
Master
 Bericht 
Komt door de warmte O:)

Jaja [emoji38]

Rover
Master
 Bericht 
Ik bedoelde hem eigenlijk ook als onderdelenleverancier. Aardige man, schappelijke prijzen. :thumb:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Rover schreef:
Ik bedoelde hem eigenlijk ook als onderdelenleverancier. Aardige man, schappelijke prijzen. :thumb:

zal 'm eens mailen. ;)

flaskk
Master
 Bericht 
Nog even terug komen over dat LPG heel veilig is. Je zal maar naast zon malloot wonen en je halve huis stort in....

Citaat:
Er zijn geen gewonden gevallen, maar de explosie heeft een ravage aangericht in de straat aan de rand van Lobith. Een andere auto raakte beschadigd en bij vier woningen sprongen een of meer ruiten. Bij een buurtbewoonster pal naast de plek waar de auto geparkeerd stond, kwam het plafond naar beneden.

De politie onderzoekt de oorzaak van de explosie. ,,We gaan vooralsnog niet uit van brandstichting’’, zegt een woordvoerster van de politie. De auto was volgens het schadeherstelbedrijf dat zich met het incident bemoeit, afgetankt met 200 liter gas en 100 liter vloeibare brandstof. ,,Het lijkt alsof de LPG-installatie van de auto is ontploft.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Beunhaas installaties zijn vast wat minder idd

Alexander_B
Master
 Bericht 
Hoe de neuk krijg je 200 liter LPG en 100 liter benzine in een auto? dat moet haast wel een beunwerkje van iemand zijn geweest, want de meeste auto's hebben maar 35-80 liter LPG en idem benzine.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Hoe de neuk krijg je 200 liter LPG en 100 liter benzine in een auto

Pickup?

flaskk
Master
 Bericht 
Was een jaar oude Dodge 1500. Dus waarschijnlijk zo geleverd.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
In Europa ingebouwd.
Miss ontplofte de benzinetank wel

babsvw
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
Was een jaar oude Dodge 1500. Dus waarschijnlijk zo geleverd.

Dat dus.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Maar beetje makkelijk schuld aan LPG geven (f)
We weten niet hoe het komt, miss zat de 80% beveiliging er niet meer op zodat er verder mee gereden kon worden ofzo.

On topic van de Peugeot, waar het allemaal mee begonnen is :lol:
Wat heb ik er allemaal aan gedaan tot nu toe aan onderhoud (10 maanden, 22.000km):
- Remschakelaar vervangen, cruise control deed raar. €17.23
- Grote beurt gehad, motorolie, oliefilter, bougies, interieurfilter, luchtfilter. €76
- Middendemper vervangen, €100
- Stabilisatorstangen + rubbers vervangen. €65

En wat andere niet onderhouds dingetjes,
- setje automatten, €30
- Sleutel met afstandsbediening, €8 (is nog onderweg, gokje of het gaat werken)
- Nieuw stuur, oude brokkelde het leer vanaf. €45 (ook nog onderweg)
- 4x nieuwe Nokian winterbanden, €130

To do:
- Nieuw glas linker achterlicht, zit een scheur in.
- bij de volgende beurt Forte engine flush.
- verwarmbaar glas rechter spiegel repareren/vervangen.

verder heeft de auto me nog nooit laten staan, start en loopt altijd :thumb:
Goede koop geweest :)

Gaat dinsdag voor de 1e apk in mijn bezit :[

Edit: auto is ook geheel gepoetst:
Koplampen weer mooi helder:
Afbeelding
Afbeelding

Motorruimte weer schoon:
Afbeelding
Afbeelding

en buitenkant:
Afbeelding

Injectie
Master
 Bericht 
Bekende van me heeft idd ook zo'n Dodge hemi pickup. Op LPG nieuw geleverd dit voorjaar met een 250 liter lpgtankinhoud. Genoeg voor een kleine 400 kilometer. :loco:

flaskk
Master
 Bericht 
Citaat:
verder heeft de auto me nog nooit laten staan, start en loopt altijd

Heeft dat ding geen 2 weken bij de garage gestaan?

Tja een nieuwe Dodge zal vast wel aan alle normen voldoen, een volle tank benzine zal echt niet zomaar ontploffen. Vooral niet met dit koude weer...

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
Heeft dat ding geen 2 weken bij de garage gestaan?

3 dagen helemaal in het begin ivm die bak die niet goed was, sinds die toen onder garantie vervangen is geen problemen meer gehad. En toen was het ook nog steeds starten en lopen hoor :[

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
flaskk schreef:
een volle tank benzine zal echt niet zomaar ontploffen. Vooral niet met dit koude weer...

een volle tank LPG zal ook niet zomaar ploffen.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
een volle tank LPG zal ook niet zomaar ploffen.

Sowieso ploft een volle tank niet zomaar. de gevaarlijkste tank is een bijna lege tank.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Injectie schreef:
Op LPG nieuw geleverd dit voorjaar met een 250 liter lpgtankinhoud. Genoeg voor een kleine 400 kilometer. :loco:

:respect:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Bizar. Als zo'n ding dan 1:5 loopt, is het allemaal nog te overzien.

flaskk
Master
 Bericht 
Heb toevallig ook een kennis die er eentje heeft, maar die loopt 1:7 op gas, ook een 5.7 hemi.

Het is wel plastic fantastic, maar als hij zijn kleppen in de uitlaat los gooit geeft het wel een leuk kabaal :) en ja, een lpg rijder, dus living on the edge!

babsvw
Master
 Bericht 
Zelfs met de Srt10 is 1 : 5 te halen

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ik doe 1:9 O:)

RRL
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Als zo'n ding dan 1:5 loopt, hoef ik het niet.

Fixed. Inferieure en zuipende rommel. Grote bak waar alles in schuift en open voor grijpgrage handjes, of een klep er op waardoor de bruikbare ruimte beperkt wordt. Kan je beter een SUV nemen, net zo inferieur en zuipen net zo hard. Anno 2017 allemaal met een uiterst modern ladderchassis.

Zou in de VS alsnog het grootste en het lompste wat maar te krijgen is huren. When in Mureca...

lacheisleuk
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Zou in de VS alsnog het grootste en het lompste wat maar te krijgen is huren. When in Mureca...
Do as the Romans :lol: :lol: :lol:

An sich zou een knappe hotrod ofzo ook wel leuk zijn.

RAH
Master
 Bericht 
Even op het eerde aangehaalde artikel terugkomend :[quote]afgetankt met 200 liter gas en 100 liter vloeibare brandstof[/quote] Ik snap het niet helemaal. Wat voor gas is er afgetankt en waar is dat in afgetankt? En wat voor vloeibare brandstof is er in de auto geweest en waar zat dat in?

LPG is namelijk een vloeibare brandstof. L staat niet voor niets voor Liquefied. Zolang LPG in de tank zit is het vloeibaar. Dus LPG en benzine samen voor een totaal van 100 liter? En dan nog een vreemd soort gas? :lol:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Neuh, denk dat je hier een typische n00b hebt: Maar het is toch autogas? :x :x Zonder te weten waar de L voor staat.

Raaf
Master
 Bericht 
RRL schreef:

Maatje had een corvette gehuurd in Amerika een paar weken terug. Zijn vriendin ging dus met de koffers in de taxi naar hun logeer adres :lol:

Nare troep huren, gewoon omdat het kan :thumb:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ben ik weer :x O:)

De Peugeot doet het voortreffelijk, staat inmiddels 290.000km op de teller. En ik ben 'm eigenlijk best zat (ja dat lees je goed :lol: )
Ik wil eigenlijk wel wat anders, de Peug was een soort tussenoplossing wat ik destijds kon betalen in de maand.

Dus we mogen weer een zoektocht gaan beginnen :cheer:

Wederom ben ik op zoek naar een auto op LPG, een E90 is hierbij mijn keuze op gevallen. Altijd al een prachtige auto gevonden. M'n opa heeft er ook 2 gehad (en ook nog 2 E46's :P , rara waar komt mijn liefde voor BMW vandaan) Vandaag nog even met de LPG man in het dorp gesproken en de E90 loopt prima op gas en de blokken kunnen er goed tegen.

Budget: +- €5500-6000

Wensenlijstje:
- Cruise Control
- Climate Control
- Automaat
- Regensensor
- Het liefst sportstoelen
- Geen 316i en 318i

km stand niet al te hoog, ben niet bang voor km's maar rond en boven de 3 ton wordt echt te hoog. Auto's uit Duitsland ook geen probleem (mits bekend LPG merk ivm G3 keuring). Het is een niet mega veel voorkomend model die makkelijk te vinden is op LPG, heb er ook geen haast mee. Dus als iemand wat ziet ;)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Met zulke specifieke eisen kun je het wel op gaspedaal intypen en ben je klaar.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ja, maar soms vinden anderen toch ergens een advertentie die je zelf niet hebt zien staan op andere sites dan de standaard sites ;)
Zit nu op gaspedaal, mp, speurders, mobile.de en ebay.de te zoeken. Weet niet of er nog meer zijn :lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Autoscout.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Die pakt Gaspedaal ook mee dacht ik.
Ik gebruik alleen die en marktplaats, iedereen die zijn auto echt wil verkopen vind je er wel mee.

406
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Die pakt Gaspedaal ook mee dacht ik.

Nee, autoscout is de enige die niet meegenomend wordt. Iets met rechtzaken over gederfde reclame inkomsten.

E90 is [...] een prachtige auto

Smaken verschillen :devil:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
406 schreef:
Nee, autoscout is de enige die niet meegenomend wordt. Iets met rechtzaken over gederfde reclame inkomsten

Goed om te weten.

Joël D.
Master
 Bericht 
406 schreef:
Smaken verschillen :devil:

LCI is wel aardig, voor de facelift niet zo imo.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

DD, doe niet zo dom en ga eerst voor vastigheid en stabiliteit richting de toekomst. Je hebt een auto die relatief goedkoop rijdt en waar je voldoende geld aan onderhoud in gestoken hebt. Ik snap heel goed dat het verleidelijk is om wat anders te kopen, zelfde probleem heb ik ook. Toch kies ik nu voor de toekomst.

Als ik het goed heb, ga je straks 240 km per dag rijden, als je dat zonder file kan doen ben je 2x 80 minuten onderweg. Blijf dat voorlopig lekker met de Peus doen, die schrijft toch niet meer af, bak is onder handen genomen, je hebt hem qua onderhoud goed bijgehouden. Kilometervergoeding is ook niet onbeperkt hè.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Het is een niet mega veel voorkomend model die makkelijk te vinden is op LPG

Nee omdat het niet rendabel is om aan die meuk te beginnen. Al helemaal niet voor een Duitser.

Voor een Nederlander is het voordeel ook nihil, zit alleen tussen de oren. Alleen al het gedoe om twee keer zo vaak een gasstation te moeten opzoeken :nothanks: .. Daarnaast blijft gas geen smering hebben, ik blijf het slecht voor de motor vinden, je zit vaak te janken over betrouwbaarheid van motoren, kom je met gas aanzetten.

---
Maargoed je rijdt nu een gasbak, voor weinag, zou zeggen doe er je voordeel mee.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
DD, doe niet zo dom en ga eerst voor vastigheid en stabiliteit richting de toekomst. Je hebt een auto die relatief goedkoop rijdt en waar je voldoende geld aan onderhoud in gestoken hebt. Ik snap heel goed dat het verleidelijk is om wat anders te kopen, zelfde probleem heb ik ook. Toch kies ik nu voor de toekomst.

Als ik het goed heb, ga je straks 240 km per dag rijden, als je dat zonder file kan doen ben je 2x 80 minuten onderweg. Blijf dat voorlopig lekker met de Peus doen, die schrijft toch niet meer af, bak is onder handen genomen, je hebt hem qua onderhoud goed bijgehouden. Kilometervergoeding is ook niet onbeperkt hè.

Mwah, ik krijg al biedingen boven de 2k ondanks de km stand. Hij gaat ook niet goedkoop weg. Heb geen haast. Maar het ding maakt zoveel toeren op de snelweg en is gewoon erg lawaaiig van binnen en dat begin ik gewoon zat te worden. Heb altijd veel opzij gezet voor een mooie auto na de 307, dus die keuze staat al vast ;)

lacheisleuk schreef:
Als ik het goed heb, ga je straks 240 km per dag rijden, als je dat zonder file kan doen ben je 2x 80 minuten onderweg

240km per dag? :nah:
Max 150 per dag. 2x 50 min max

Dave schreef:
Nee omdat het niet rendabel is om aan die meuk te beginnen. Al helemaal niet voor een Duitser.

Het is juist rendabel en je mag er over 2 jaar nog gewoon milieuzone's mee in (f)
De bmw motoren kunnen er goed tegen en in dld zijn er ook veel 5 en 7 series op gas. Ook wel veel 3 series maar wel 318's

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Mwah, ik krijg al biedingen boven de 2k ondanks de km stand. Hij gaat ook niet goedkoop weg. Heb geen haast. Maar het ding maakt zoveel toeren op de snelweg en is gewoon erg lawaaiig van binnen en dat begin ik gewoon zat te worden. Heb altijd veel opzij gezet voor een mooie auto na de 307, dus die keuze staat al vast ;)
Een auto kopen is, zoals je weet, niet het moeilijkste. De auto goed blijven onderhouden is vaak duurder.

240km per dag? :nah:
Max 150 per dag. 2x 50 min max
Apeldoorn toch?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Apeldoorn toch?

Nee joh.

lacheisleuk schreef:
De auto goed blijven onderhouden is vaak duurder.

Uiteraaard. Maar daarmee heb ik allemaal allang zitten rekenen en een keuze gemaakt ;)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
en je mag er over 2 jaar nog gewoon milieuzone's mee in

als die dan überhaupt nog bestaan.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
De bmw motoren kunnen er goed tegen en in dld zijn er ook veel 5 en 7 series op gas. Ook wel veel 3 series maar wel 318's
Wacht effe. Ga je nou toch weer van de e90 af stappen?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Wacht effe. Ga je nou toch weer van de e90 af stappen?

Nee. Of er moet echt een hele nette E46 staan, dan wil ik daar ook nog wel naar kijken

Pagina 24 van 31 [ 1549 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: 406 en 9 gasten