» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Postingstijd interval gedetecteerd van 810.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 86 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Denk je dat al die mensen met een regulier lidmaatschap voor hun lol betalen?

Omdat ze onzeker zijn over hun eigen kunnen.

Vier miljoen leden, zo'n beetje heel privé rijdend Nederland is lid. Behalve ik dan. En ik ben er trots op.

Pita
Master
 Bericht 

Wel met de beperking dat de auto niet ouder mag zijn, dan ( ik dacht ) 10 jaar, anders laten ze hem gewoon staan, staat in de voorwaarden. Je kan dan wel een vervangende auto verzekering ( Europa dekking ) hebben, maar je auto, als je het zelf nog de moeite waard vind, kan je dan zelf op gaan halen.

Beetje raar ook, dat ze een auto met veel schade na een aanrijding of grote motorische schade nog terug gaan halen.
Wel sneu, dat een perfect onderhouden auto van bijvoorbeeld 12 jaar met een doorgeblazen koppakking niet gerepatrieerd wordt.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Je bent immers daar voor verzekerd.

:lol: .. jij leest blijkbaar nooit voorwaarden :fp:

Als je die leest ben je gewoon beter af door een lokale garage te bellen of andere vorm van hulp. Maar das eng heh. Brrr!

JeffreyM
Master
 Bericht 
Dave schreef:
:lol: .. jij leest blijkbaar nooit voorwaarden :fp:

Alsof jij de voorwaarden leest O:) :lol: :lol:

Dave schreef:
Als je die leest ben je gewoon beter af door een lokale garage te bellen of andere vorm van hulp. Maar das eng heh. Brrr!

Das zeker eng ja, zeker in een onbekend land, met 'rare' mensen :x :[

Pita schreef:
staat in de voorwaarden.

Ik zie daar niks over in staan :schudnee:

Citaat:
Repatriëring — Het terugbrengen van uw auto en bagage vanuit het buitenland naar Nederland als de noodzaak daartoe uit een technische diagnose blijkt. Wij bieden u deze hulp als u door pech niet verder kunt rijden en wij dat niet kunnen laten oplossen binnen 48 uur nadat u pech, ongeval of diefstal bij ons heeft gemeld (op een eiland 4 werkdagen) én niet vóór uw terug- of doorreis gerepareerd kan worden. De hoogte van reparatiekosten is geen reden voor repatriëring.
Ook bieden wij u deze hulp als er sprake is van plotselinge terugkeer met een ander vervoermiddel bij ernstige ziekte of overlijden van de partner of een familielid in de 1e of 2e graad in Nederland. Wij repatriëren de normale van huis meegenomen reisbagage en kampeeruitrusting. Verder nemen wij de fietsen en surfplanken mee die op een aanhangwagen en/of auto zijn meegenomen. Wij mogen altijd weigeren bagage te repatriëren of deze eerst door politie of douane laten controleren. De kosten voor een tijdelijke stalling, al dan niet in een garage, vergoeden wij gedurende maximaal 30 dagen.
Als de kosten van repatriëring hoger zijn dan de waarde van uw auto na de pech, repatriëren wij niet. In overleg met u voeren wij de auto, in het land waar deze zich bevindt, in. Eventuele restwaarde komt hiermee te vervallen. Indien u toch wenst dat de auto gerepatrieerd wordt, zijn de kosten voor uw eigen rekening. Let op! Bij repatriëring vervoeren wij geen kostbaarheden, verhuisgoederen, handelswaar en waren die kunnen bederven.

Ze vervoeren hem hoe dan ook terug naar Nederland (f) Gratis of voor eigen rekening. Dus je hoeft helemaal niet zelf wat te regelen om je auto naar NL terug te krijgen ;)

Pita
Master
 Bericht 

Weet je wat de dagwaarde van een niet-rijdbare 10 jaar oude auto is volgens de ANWB ?

Nihil

JeffreyM
Master
 Bericht 
Klopt, maar jij zei dit
Citaat:
Pita schreef:
Kan je dus zelf met een autoambulance je defecte auto gaan ophalen.

En dat is dus niet waar (f)

Pita
Master
 Bericht 

Het is wel een logisch gevolg.

Je kan natuurlijk ook de auto door de ANWB laten repatrieëren, maar ik denk dat je dan van de kosten echt gaat schrikken. Nog afgezien van de stallings- en takelkosten vanuit het buitenland.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Als ik de voorwaarden goed begrijp, is het vervoer van je pechlocatie naar een garage gratis, ongeacht hoe oud je auto is. Dus dan zou je alleen de eventuele stallingskosten en het vervoer naar NL moeten betalen.

Pita
Master
 Bericht 

Niks eventuele stallingskosten, reken maar op een € 25.- per dag.
Duurt gemiddeld 5 tot 6 weken voordat een autotransporteur hem dan op komt halen en dan moet de auto zelf nog kunnen rijden. Rijdt de auto zelf niet meer dan wordt het nog ingewikkelder en duurder. Vervolgens komt hij dan bij een Nederlands takelbedrijf terecht waar je hem dan tegen alle gemaakte kosten kan komen ophalen of weer door hun kan laten bezorgen, ook weer handje contantje.

Reken maar vanaf midden Frankrijk op een € 2.000.-

Vroeg op
Master
 Bericht 
enige ervaring die ik heb met het terughalen van de ietwat vervormde auto was geregeld door mijn verzekering.
Overigens heel blij met die lui. Alles top geregeld. Na wat gezeik met de sjandarmerie heeft mijn contactpersoon in perfect Frans alles terplekke geregeld met de sjandarmerie.
En uiteraard ook mijn moppie met haar Frans. :lief:

Griffin
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Wel met de beperking dat de auto niet ouder mag zijn, dan ( ik dacht ) 10 jaar, anders laten ze hem gewoon staan, staat in de voorwaarden.

Euh? Niet bij de ANWB...

JeffreyM
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
Euh? Niet bij de ANWB...

Klopt :kniktja: Stukje uit de voorwaarden post3972829.html#p3972829

Rover
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Reken maar vanaf midden Frankrijk op een € 2.000.-

Graag mij bellen als zoiets gebeurd, kan ik aardig winst op maken. Transport vanaf midden Frankrijk kost mij €500- €600

Primera Si
Pro
 Bericht 
Ik heb gewerkt voor een alarmcentrale, dus ik kan er wel wat zinnigs over roepen.

De enige die met gekwalificeerde monteurs werkt is de ANWB. Zij hebben contracten met garagebedrijven, die weer een gele bus hebben staan met gereedschap en onderdelen. De beste man die je komt helpen is dus geen medewerker van de ANWB :wink: .

Vervolgens heb je "pech" en "schade". Via je autoverzekering ben je verzekerd voor schade (WA, WA+, Casco). Pak je per ongeluk een stoepje mee en ligt je band aan gort : schade. Rij je over een doos spijkers heen en is je band lek : pech. Veel mensen gaan daar de mist in :aai: . De pechhulp is in feite ook een verzekering. Jij neemt de pechhulp af en de hulpverlener heeft daar een verzekering voor afgesloten. Om je te woord te staan heeft de hulpverlener weer een callcenter ingeschakeld.

Dat maakt het wat ingewikkeld. Jaren geleden was het zo : je nam pechhulp af bij Route Mobiel. Als je het noodnummer belde kwam je uit bij Europ-Assistance. Europ-Assistance heeft weer contracten met de autobergers. Ze sturen dus een berger om je op te halen. De risicodrager (verzekeraar) was volgens mij Generali.

Er zijn meerdere callcenters, ANWB, SOS International, ANWB en Alianz. Zij hebben contracten met hulpverleners en zorgen dat je geholpen wordt. Hun klanten zijn weer Route Mobiel, Bosch Car Center, Toyota, BMW, Volkswagen etc. Dus het maakt niet echt uit welke je neemt, je komt uit bij één van de callcenters en wordt geholpen door hun bergers.

Bij een nieuwe auto krijg je pechhulp van de dealerorganisatie die dat weer bij één van de callcenters heeft ondergebracht. Voor een wat oudere auto zijn er garagebedrijven die gratis pechhulp geven bij een beurt. Toyota doet dit bijvoorbeeld, Nissan ook. Het kan dus zijn dat je al gedekt bent voor pechhulp zonder het te weten.

Als laatste : er zijn 3 mogelijkheden van pechhulp. Woonplaats, Nederland en Europa. Je moet je afvragen of je die laatste wel nodig hebt, want als je in het buitenland bent, ben je meteen ook op reis. Wie weet dekt je reisverzekering dit al.

Conclusie : je hebt te maken met de voorwaarden die je hulpverlener stelt (leeftijd auto, reparatie, afslepen, vervangend vervoer etc), en verder ben je aangewezen op één van de alarmcentrales en hun netwerk van hulpverleners. Dat laatste is waar je mee te maken krijgt als klant en dat is voor bijna allemaal gelijk.

Ik weet de tarieven, en deze is wel heel goedkoop : https://www.allianz-assistance.nl/lp/pe ... tAodTXwDRg

En ja, ik kon mijn 30 jaar oude Porsche zo verzekeren bij ze (f) , ze rekenden alleen een kleine toeslag.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Primera Si schreef:
De beste man die je komt helpen is dus geen medewerker van de ANWB :wink:

Soms ook wel. Want in de zomer gaan er altijd een paar in het buitenland aan het werk :kniktja: (dat moet jij dan ook weten ;) )

Primera Si schreef:
Als laatste : er zijn 3 mogelijkheden van pechhulp. Woonplaats, Nederland en Europa. Je moet je afvragen of je die laatste wel nodig hebt, want als je in het buitenland bent, ben je meteen ook op reis. Wie weet dekt je reisverzekering dit al.

Toen ik naar Tsjechië op vakantie ging, heb ik toch maar even, voor het geval dat, europa dekking erbij genomen. Paar dagen voor vertrek afgesloten en bijna direct bij thuis komst weer beëindigd :)

Rover
Master
 Bericht 
Primera Si schreef:
De beste man die je komt helpen is dus geen medewerker van de ANWB

Tot nu toe heb ik 1x iemand van een garage gehad, de rest was toch echt volledig in dienst van de ANWB.

Primera Si
Pro
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Soms ook wel. Want in de zomer gaan er altijd een paar in het buitenland aan het werk :kniktja: (dat moet jij dan ook weten ;) )

Ik zat niet bij de ANWB, maar bij de conculega. :D. "Wij" hadden dan weer een set collega's die vloeiend Engels, Frans, Duits en Italiaans spraken, en het bedrijf was internationaal dus dat netwerk wat de anderen alleen in NL hebben, hadden wij in heel Europa. :kniktja:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Primera Si schreef:
Ik zat niet bij de ANWB, maar bij de conculega. :D

Oh :lol: Maar zelfs dan had je het kunnen weten :kniktja: :[

Griffin
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Klopt Stukje uit de voorwaarden

Succes verzekerd met een auto waar geen dagwaarde van is maar wel een taxatie. Mijn 41 jaar oude autootje wordt gewoon teruggehaald naar Nederland (dagwaarde 0, taxatie vorige maand €19000,- ). Dat zegt de ANWB zelf overigens n.a.v. vragen... Je ouwe barrel zullen ze wel laten staan ja...

ScubaRider
Pro
 Bericht 
JeffreyM schreef:
e vervoeren hem hoe dan ook terug naar Nederland (f) Gratis of voor eigen rekening. Dus je hoeft helemaal niet zelf wat te regelen om je auto naar NL terug te krijgen

Nope, ze voeren hem in in het land waar de auto zich bevindt, niet in Nederland

bert65
Master
 Bericht 
Rover schreef:
Tot nu toe heb ik 1x iemand van een garage gehad, de rest was toch echt volledig in dienst van de ANWB.

Ik heb het vermoeden dat in de drukke gebieden de vaste mensen van de Wegenwacht werken en dat men in de rustige gebieden gebruik maakt van lokale garages.
Ik ben al jaren lid en de keren dat ik in Nederland of buitenland door pech werd overvallen, ben ik snel weer op weg geholpen.

JeffreyM schreef:
Toen ik naar Tsjechië op vakantie ging, heb ik toch maar even, voor het geval dat, europa dekking erbij genomen

Zonde van het geld waar daar bieden ze nu net geen hulp. :wink: http://www.anwb.nl/wegenwacht/auto/europa

JeffreyM
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Zonde van het geld waar daar bieden ze nu net geen hulp. :wink: http://www.anwb.nl/wegenwacht/auto/europa

Lees eens goed, daar bieden ze ook hulp (f) Waarom zou ik het anders hebben genomen ;)

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Ben al jaren lid ANWB, heb al een aantal keren goede hulp gehad. In het bijzonder in Frankrijk. Anders door dure "depanneur" afgesleept.

bert65
Master
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Lees eens goed

:oops:

JeffreyM
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Ben al jaren lid ANWB, heb al een aantal keren goede hulp gehad.

De 2 keer dat ik afgesleept moest worden kreeg ik een super leenauto :woop: En werd mijn auto netjes bij mijn garage gebracht :)

bert65 schreef:
:oops:

Maakt niet uit :aai: :lol: :biertje:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
JeffreyM schreef:
Alsof jij de voorwaarden leest O:) :lol: :lol:

Ja inderdaad ja, die heb ik inderdaad gelezen.

JeffreyM schreef:
Das zeker eng ja, zeker in een onbekend land, met 'rare' mensen

Moet je lekker thuis blijven.

Primera Si
Pro
 Bericht 
Tot nu toe 1 keer pech gehad, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden. Dat was één keer in 15 jaar. Woehie! Een doorgerotte slangklem aan de radiator.

Verder zelden tussen de beurten de garage moeten opzoeken wegens een storing. Nu moet ik zeggen, voor de leaserts reed ik alleen Nissan. Dat was nog voor het Renault tijdperk. Die hokken waren niet stuk te krijgen.

De Porsche is vanwege zijn leeftijd wat gevoeliger maar doet het desondanks altijd!

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Ik ging altijd bij de dealer voor onderhoud, en kreeg daat 'pechhulp' gratis bij voor 20.000KM. nu zit de garage echt een end weg en ben ik erg goed geholpen door een Bosch garage in de buurt. Maar ik zit even met de pechhulp.

Want bij de ANWB kost pechhulp INC woonplaats best wat. Heeft iemand ervaring met de Bosch pechhulp? Of kun je dan wellicht beter gewoon https://www.allianz-assistance.nl/lp/pe ... alt1.html/ afsluiten zoals aangedragen door Primera.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

niemand?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
Heeft iemand ervaring met de Bosch pechhulp?
:schudnee: :schudnee:

Rover
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
Heeft iemand ervaring met de Bosch pechhulp? Of kun je dan wellicht beter gewoon https://www.allianz-assistance.nl/lp/pe ... alt1.html/ afsluiten zoals aangedragen door Primera.

Bosch pechhulp wordt uitgevoerd door allianz (f)

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Klopt. Maar ik dacht tijdens openingstijden van garages dat dan een Bosch garage uit de buurt eerst komt kijken. Maar goed, vraag me af of het 'okee' is. Van de ANWB wegenwachtermonteur was ik wel onder de indruk bij mijn laatste pech, maar beetje jammer dat door een fout in hun meldingssysteem het bijna 2 uur duurde en meerdere belletjes.

Ik las ook dat er mensen zijn die ADAC.de pechhulp nemen en dan werelddekking. Daar zit dan dus ook NL bij, en die schakelen dan de WW in. BEn je ook niet meteen lid van de ANWB. Maar mijn Duits is niet zo best, dus dat lijkt me lastig. Maar slechts 109 euro voor 2 personen.(https://www.adac.de/mitgliedschaft/tari ... geId=10022)

Rover
Master
 Bericht 
Anwb is wat mij betreft by far de beste in NL, dit aangezien ze eigenlijk altijd een goede monteur sturen welke vaak het probleem daadwerkelijk kan verhelpen. Bij de meeste anderen is het vaak afslepen en vervolgens bij de garage het probleem oplossen.

Toevallig 2 weken terug had ik met de auto van mijn ouders een gescheurde koelvloeistofslang. Ben eerst van de snelweg afgeholpen en vervolgen heeft de monteur direct een nieuw stuk slang ertussen gezet en koelvloeistof weer aangevuld. Het enige wat in rekening werd gebracht was de koelvloeistof. Dat is service welke de anwb geeft en de meeste anderen volgens mij niet.

edit: via ADAC? Dat klinkt interessant :D Weet iemand of zij leeftijdseisen aan het voertuig hebben?

Joepversteeg
Eendagsvlieg
 Bericht 

Edit mod: Ja doei, ga even lekker ergens een twee jaar oud topic omhoog schoppen om reclame te maken. :loco:

Pen
Master
 Bericht 
Rover schreef:
Anwb is wat mij betreft by far de beste in NL, dit aangezien ze eigenlijk altijd een goede monteur sturen welke vaak het probleem daadwerkelijk kan verhelpen

Mwoa, niet helemaal eens.

Ik ben via NationalAcademic bij de Bovag verzekerd. Die sturen gewoon een bedrijf in de buurt heen om te helpen. Toen een steenmarter mijn kabels had doorgeknauwd kwam een bedrijf uit Hoogkerk de boel ter plekke repareren.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
:slotje:

Pagina 2 van 2 [ 86 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten