» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Postingstijd interval gedetecteerd van 1211.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 86 berichten ]
snovvdog
Master
 Bericht 
Hallo,

Zijn er fatsoenlijke alternatieven voor de ANWB voor pechhulp zonder gekke regels? Ik ben de ANWB als organisatie een beetje zat maar ik wil wel goedkoop pechhulp zonder gezeur.

Oftewel, pechhulp voor 30 euro per jaar ( Jongerenvoordeel heb ik nu), geen gekke regels ( zoals dat ik mijn auto in de garage (afzetters) moet onderhouden of leeftijds/km grens ), goeie service ( dus daadwerkelijk gewoon gratis sleper naar een garage als je langs de A15 komt te staan en het kan niet opgelost worden en niet te lange wachttijden ) en een organisatie die objectief blijft en niet voor oude geiten opkomt (linkse zeikerds) of juist voor echte automobilisten is ipv. zondagsrijders ? Iets meer ben ik wel bereid te betalen maar het moet niet 3x zo veel kosten natuurlijk.

RucphenNB
Master
 Bericht 
Via je verzekering?

McGyver
Respect
 Bericht 

Ik zou toch maar de ongemakken (van het overige deel van de organisatie) op de koop toe nemen.
Puur op wegenwacht niveau is de ANWB gewoon de beste van NL vind ik.
Je geeft zelf al aan dat je sommige regels (van andere clubs) niet ok vindt.

TuxX
Master
 Bericht 
Ik betaal 60 euro via mijn verzekering. Geen gezeik altijd binnen 30 min geholpen. Geen begrenzingen

bert65
Master
 Bericht 
Via de dealer van je auto? Veel automerken bieden zo'n pechhulp aan, alleen speelt leeftijd van de auto vaak mee.

Sjaaky
Master
 Bericht 

Inderdaad via je verzekering. Ik had pechhulp via Unive er dat was de 1e keer dat ik het nodig had prima. Wel mogen de heren maar maximaal 1/2de uur sleutelen daarna moet hij worden afgesleept. Dit was bij mijn volgekuipte motor natuurlijk te weinig tijd maar ik vond het allemaal best want had toch nog garantie van dealer. Verder om 4 s'nachts binnen 15 minuten ter plaatse, wat altijd lekker is. Geen leeftijdsbeperking maar ook niet (tenzij all-casco) in het buitenland, maar woonplaats in dan weer standaard. Als mede een taxi naar huis (heerlijk om 4 's nachts). Uiteindelijk ben ik toch overgestapt naar de ANWB omdat ik twee motoren heb die beide te oud zijn voor andere pechhulp verzekeraars, behalve dus mijn eigen verzekering, alleen daar ben ik dan weer per KENTEKEN verzekerd voor pechhulp, ergo is moest dus 2x pechhulp aanschaffen waar ik bij de ANWB het voor mijzelf kon afsluiten.

Heb je maar 1 voertuig dan is dat natuurlijk geen bezwaar.

snovvdog
Master
 Bericht 
Verzerkering ( IAK) doet zo iets niet volgens mij, bovendien zal het best prijzig zijn. (naast IAK is Centraal beheer Achmea de enige die mij wil verzekeren, maar dat voor een torenhoge prijs, de rest zit te zaniken ''te veel vermogen voor jouw leeftijd'')

Garantie/dealers niks mee te maken, afzetters en heeft geen zin voor een auto uit '97 van 1000 euro.
ANWB heeft mij de ene keer dat ik ze had gebeld goed geholpen, probleem was snel opgelost, en mijn vader is meerdere keren gered door ze en zonder problemen of extra kosten gesleept naar de garage.

Wat ik jammer vind is dat de ANWB een organisatie is die in mijn ogen verkeerde opvattingen heeft over verkeer, verder geen klachten over. Ze doen ook veel leuke dingen zoals banden tests, korting op Burger king. Alleen de vergelijking recentelijk van verkeershufters met dieven schoot mij in het verkeerde keelgat.

okkiwokki
Master
 Bericht 
Je kan de anwb toch ook inschakelen als niet lid?

djee
Master
 Bericht 
Leren sleutelen en gereedschap meenemen? O:)

regiorunner
Master
 Bericht 
okkiwokki schreef:
Je kan de anwb toch ook inschakelen als niet lid?

Dan moet je tegen gijzeltarief alsnog lid worden :fp:

Rover
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Garantie/dealers niks mee te maken, afzetters en heeft geen zin voor een auto uit '97 van 1000 euro.
ANWB heeft mij de ene keer dat ik ze had gebeld goed geholpen, probleem was snel opgelost, en mijn vader is meerdere keren gered door ze en zonder problemen of extra kosten gesleept naar de garage.
Wat ik jammer vind is dat de ANWB een organisatie is die in mijn ogen verkeerde opvattingen heeft over verkeer, verder geen klachten over. Ze doen ook veel leuke dingen zoals banden tests, korting op Burger king. Alleen de vergelijking recentelijk van verkeershufters met dieven schoot mij in het verkeerde keelgat

Bekend verhaal, helaas is er geen alternatief. Ik zou heel graag lid worden van de ANWB wegenwacht service, zonder lid te zijn van de organisatie ANWB eromheen.
djee schreef:
Leren sleutelen en gereedschap meenemen?

Tot zover ik weet kan Snovvdog wel wat sleutelen, echter kan je gewoon niet alles bij je hebben wat de ANWB heeft. En als je niet full-time monteur bent kan je gewoon niet bij elke klacht direct een oplossing hebben. Ook heeft de ANWB nog geregeld onderdelen, mocht iets vervangen moeten worden.

ruudt
Master
 Bericht 
Ik heb bij Allsecur voor 70 euro per jaar pechhulp in Nederland. Voor 20 euro extra heb ik het buitenland er ook bij. Ik heb er (gelukkig) nog geen ervaring mee gehad, maar ik zit in ieder geval zo niet bij de ANWB (f)

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Voor 52 euro per jaar ben je lid van het KNMV, inclusief sleephulp. Is het zelfde sleepdienst netwerk als waar de verzekeringen en route mobiel gebruik van maken. Wil je liever een monteur die naast slepen ook ter plekke zaken kan repareren dan moet je bij de ANWB zijn.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Dan moet je tegen gijzeltarief alsnog lid worden :fp:

Daar is niks ':fp:' aan, da's heel logisch. Denk je dat al die mensen met een regulier lidmaatschap voor hun lol betalen?

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Ik twijfel al heel lang om weg te gaan bij de ANWB.
Rekent o.a. 1 euro voor een acceptgiro (terwijl zoiets eigenlijk niet mag), gaf geen thuis met die hocus pocus ($$$) met deel 3 op de voorruit en had/heeft nogal vreemde ideeën over rekeningrijden.
Het is jammer dat hulp van de Wegenwacht niet afzonderlijk kan zijn, zonder een lidmaatschap van de ANWB.
Want dat is precies wat de ANWB m.i. nog overeind houdt.
Door de WW ben ik altijd naar tevredenheid geholpen.

WimLex
Master
 Bericht 
Wie heeft er ervaring met pechhulp in het buitenland?

Pechhulp in nederland geloof ik wel eigenlijk ...

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Over het buitenland is in zijn algemeenheid niets zinnigs te zeggen. In Duitsland functioneert de Adac volgens mij vergelijkbaar als de WW hier, maar in Frankrijk is er alleen een netwerk dat voor je regelt dat een lokale garage voor je gebeld wordt om een monteur langs te sturen.

Scaniafan
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
Wie heeft er ervaring met pechhulp in het buitenland?

Duitsland: ADAC aangestuurd door ANWB: Zelfde opzet als de wegenwacht, maar meer gericht op afslepen van buitenlanders ("Laat de thuisorganisatie het voertuig maar repatriëren")

België: Touring aangestuurd door ANWB: Zelfde opzet als de wegenwacht

Frankrijk: Op de meeste snelwegen (let op: niet alleen de tolwegen) heeft de beheerder een sleepdienst van een bevriende garagist onder contract, en is deze de enige die jou mag komen helpen. Dwz: slepen naar zijn garage voor veel geld en dan hopen dat je je auto daar laat maken. Buiten de snelwegen (voorbij de eerste kruising na de afrit) is het de ANWB die daar een lokale garage aanstuurt om je te helpen. Nog altijd geen prijsgarantie.

Probeer voor het buitenland een vervangwagen in het pakket te hebben voor een x aantal dagen, dan kan je je eigen auto achterlaten en op laten halen door bijvoorbeeld de ANWB of je verzekeraar. Gaat wat tijd overheen, maar je bent wel mobiel in de zin dat je thuis kan komen zonder al te gek lang te wachten.

Vaak zijn die vervangwagenregelingen maar voor 3 / 5 dagen, let daar dus wel op, dat je niet je vakantie kan voortzetten...

Andere landen heb ik zelf geen ervaring met pech-hulpverlening.

c350cdi
Eendagsvlieg
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Duitsland: ADAC aangestuurd door ANWB: Zelfde opzet als de wegenwacht, maar meer gericht op afslepen van buitenlanders ("Laat de thuisorganisatie het voertuig maar repatriëren")

Ik was 40 km van de NLe grens, maar hij zei dat hij mij alleen kon slepen tot de 1e beste dorp.. Ik moest ook nog 200 meter langs de snelweg lopen richting de P-plaats en vandaar heeft hij een taxi gebeld die ik ook zelf heb moeten betalen en later ook niet vergoedt is door de Anwb.. Owja moest nog s'nachts om 1 uur nog 3,5 uur wachten op de Adac.. Adac inschakelen was volgens de anwb sneller :schudnee:

Die rotzooi hoef ik niet meer!!

Scaniafan
Master
 Bericht 
c350cdi schreef:

Ik was 40 km van de NLe grens, maar hij zei dat hij mij alleen kon slepen tot de 1e beste dorp.. Ik moest ook nog 200 meter langs de snelweg lopen richting de P-plaats en vandaar heeft hij een taxi gebeld die ik ook zelf heb moeten betalen en later ook niet vergoedt is door de Anwb.. Owja moest nog s'nachts om 1 uur nog 3,5 uur wachten op de Adac.. Adac inschakelen was volgens de anwb sneller :schudnee:

Mijn ervaringen met de ANWB in het buitenland:

België: Stond letterlijk 1 km van de grens, bij het tankstation in Kessenich net over de grens bij Ittervoort. Ik wist dat de dynamo kapot was en wilde dat m'n auto naar Nederland gesleept zou worden. Touring moest hoe dan ook eerst komen om het probleem vast te stellen... Uiteindelijk na veel telefoneren werd ik door een Belgische sleepwagen naar de garage van mijn keuze in Nederland gebracht... 4 uur na het eerste telefoontje kwam de sleepwagen. Terwijl er in Maasbracht een ANWB steunpunt zit, op 10 minuten van waar ik stond. Touring moest komen, Nederlandse wegenwacht was niet mogelijk :fp:

Duitsland: gestrand met de motor met geknapte koppelingskabel. Motor werd afgesleept, sleepwagen was er met een 30 minuten. Afgesleept naar een dorpsgarage, daar besloten om de motor naar Nederland terug te brengen om hem zelf te kunnen repareren. 3 weken later had ik de motor terug. Achteraf gezien was ik beter met een koppelingskabel en gereedschap samen met een kameraad naar die garage gereden om hem daar te maken...

Frankrijk: zelf 2 zomervakanties op het steunpunt in Lyon gewerkt :wink:

Sherlock
Master
 Bericht 

Hier prima ervaringen met de ANWB.

Duitsland:
- 1 keer in hoogseizoen gestrand met kapotte airco. ADAC kwam na 3 uur ofzo, van een garage 100 meter bij het tankstation vandaan. :fp: Auto heeft daar een week gestaan voor reparatie, in de tussentijd een leenauto via de ANWB (gloednieuwe Passat).
- 1 keer 2 uur wachten op een ADAC-autootje met een jerrycan benzine. :fp:
- 1 keer afgesleept naar een garage dichtbij, daar tot de conclusie gekomen dat de auto daar niet gemaakt kon worden. Had binnen 45 minuten een leenauto (Golf) die ik de volgende dag in Nederland weer mocht inleveren. Auto is binnen 2 weken afgesleept naar een garage naar mijn keus.

Slovenië:
- Auto werd na 1,5 uur wachten weggesleept naar een garage in de buurt. Daar kwam men tot de conclusie dat ze het daar niet konden fixen - direct doorgesleept naar een garage in Ljubljana (200 kilometer verderop).

Ze bellen ook nog regelmatig met de vraag of alles in orde is en of je nog met andere zaken hulp nodig hebt. Echt geen verkeerd woord over de pechservice van de ANWB.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Tot nu toe gelukkig geen ellende gehad in het buitenland.
En het aantal keer dat ik de ANWBWegenwacht heb moeten inschakelen is alles prima verlopen. Accu kapot en laten vervangen op Zondag, Wiellager kapot. Noodlager gekregen en naar de dichtsbijzijnde garage gereden, Motorblok in de soep auto afgeleverd bij mijn lokale dealer, Slot open laten maken van bussie.

NooitTeSnel
Master
 Bericht 
In 2 jaar één keer de pechservice van BMW nodig gehad omdat de oliedop ergens op de volledig dichte bodemplaat lag :oops: die was weggesprongen door een heel handig beveiligingsbeugeltje en precies tussen wat dingen door gevallen. Monteur was er in 15 minuten, heeft m'n auto even opgetild met z'n sleper, bodemplaat verwijderd en 10 minuten later kon ik weer verder.

Daarvoor één keer de ANWB nodig gehad met een storing in een A3, maar daar konden ze weinig mee (deed gewoon helemaal niets meer, ging geen lampje meer aan of wat dan ook terwijl de accu prima was). Wachten op de ANWB was een uurtje ofzo en toen het niet lukte nog een uur wachten op een sleper om me naar de dealer te slepen.

Overigens wordt de pechhulp voor veel merken ook door de ANWB afgehandeld. Dat zijn dezelfde mensen in hetzelfde callcenter, ze nemen dan alleen op met "Volkswagen service" ipv "ANWB" en de importeur betaalt de kosten in plaats van de ANWB zelf.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Mijn ervaring in Duitsland: prima. Binnen de beloofde anderhalf uur de ADAC ter plaatse met een auto-ambu die je sleept naar de dichtstbijzijnde dealer. Helaas geen zelf hobby-oplossing gezocht (al was die sowieso niet mogelijk in dit geval). Aldaar regelmatig contact gehouden met de vraag of alles diezelfde dag nog ging lukken. Zo niet, gingen ze een hotel en vervangend vervoer regelen.

Frankrijk, jaren geleden: contactslot kapot. Depanneur gekomen (op de camping natuurlijk :D), die kreeg 'm aan de praat maar vertrouwde het verder niet, dus heeft de weg geleid naar de garage in de buurt. Daar het probleem in het Frans overgedragen aan de garagehouder, waarna twee dagen later alles gefixt was. Regelmatig contact gehouden op initiatief van de ANWB.

Van beide gevallen nooit een factuur ontvangen :)

Recent had familie wel een mindere ervaring: gestrand in Duitsland, paar km van de grens. Is door de ADAC de grens over gesleept, maar die mocht niet verder NL in slepen, ook geen 30km tot de garage. Familie moest net over de grens maar weer opnieuw de ANWB bellen. Dat was idioot... uiteindelijk ben ik ze zelf maar op gaan halen en heb gesleept.

MVI
Master
 Bericht 
Al jaren naar tevredenheid bij Route Mobiel. Tot nu toe 1x nodig gehad en naar tevredenheid geholpen. Geen ervaringen mee in het buitenland. ANWB wegenwacht beter? Misschien. Heb de ANWB toen opgezegd vooral vanwege hun standpunten mbt de kilometerheffing, En ik krijg kotsneigingen als ik die 'Wij, de leden van de ANWB :dood: ' reclame hoor op de radio.

-Joske-
Master
 Bericht 
Ik was lid van de anwb, en die hebben 1 keer mijn auto van Eindhoven naar huis gebracht (40 km). Duurde 2 of 3 dagen voor ik hem had. En 1 keer naar huis gesleept vanuit Weert (20 km). Kwam toevallig uit bij een Anwb auto, en die beste man was net klaar met een andere auto, dus ik werd meteen geholpen. Had geen anwb pasje bij, maar ben toch naar huis gesleept. De service van de anwb is in dat opzich prima.

Ik weet het niet zeker, maar bij de anwb is het persoonsgebonden, en bij route mobiel per auto. Althans ik zie dat je bij route mobiel het bouwjaar moet op geven. Route mobiel is zo te zien ook een stuk duurder dan de anwb.

timleeuw
Master
 Bericht 

Anwb is persoonsgebonden maar je kunt wel met meerdere auto's hulp ontvangen.

bastiaanS2
Die hard
 Bericht 

ANWB werkt prima. En doet het overigens voor een hele hoop verzekeringsmaatschappijen/dealerorganisaties. Dus ondanks een andere naam op je lidmaatschap kom je vaak niet onder de wegenwacht uit..

Scaniafan
Master
 Bericht 
bastiaanS2 schreef:
Dus ondanks een andere naam op je lidmaatschap kom je vaak niet onder de wegenwacht uit..

Maar wel onder de ANWB, en dat is waar TS op uit is:

Goede pechhulp zonder gekke regels :thumb:

snovvdog schreef:
Ik ben de ANWB als organisatie een beetje zat maar ik wil wel goedkoop pechhulp zonder gezeur.

timleeuw
Master
 Bericht 

Met privé auto heb ik het bij univé, 1x nodig gehad en afgesleept naar huis. Met de leaseslet weet ik eigenlijk niet waar het onder valt, nog nooit nodig gehad en ook nog nooit naar gekeken..

AudiFahrer
Master
 Bericht 
Ik was ook van plan mijn lidmaatschap op te zeggen, i.v.m. visie op verkeer, veiligheid en maatregelen die men wenst te ondersteunen, die m.i. het blijde rijden ernstig belemmeren. D.w.z. tot vandaag. Vandaag werd het mij duidelijk, waarom ik ooit lid ben geworden. Dat zal ik even uitleggen.
Recent (ongeveer 4 maanden geleden) mijn auto, A6, de deur uitgedaan, omdat na de APK bleek dat er voor 1000 tot 2000 euro aan verspijkerd moest worden terwijl ik in afwachting ben van een leasebak. Dat had ik er dus niet voor over. Ik rijd nu rond in de audi 80 van mijn moeder (uit 1989 zonder stuurbekrachtiging, mind you, :lol: ). Moet je je voorstellen, het menske rijdt ongeveer 500km/jaar om boodschappen te doen e.d. Auto is in geen 10 jaar de snelweg op geweest. De afgelopen maanden heb ik er 6000 km mee gereden. Sans problème, tot vandaag.
Was van Breda, via den Bosch naar Tilburg geweest en had de middag vrij genomen, omdat mijn dochtertje vandaag haar 6e verjaardag viert. Ik trek in Tilburg op voor een stoplicht, auto begint te horten en te stoten, hetgeen aanvoelt als een motor die geen benzine krijgt. Ik sta dus stil, midden op een kruising. Ik moet naar Breda.
Enfin, ANWB gebeld. Na ongeveer 20 minuten stopt een auto achter mij, "Mijnheer, u had de ANWB gebeld? Ik ben niet onderweg naar deze melding, maar u staat hier wat ongelukkig, dus laat ik u hier even wegslepen, dan kijken we zo wel verder." We zijn koud onderweg, telefoon. ''Mijnheer waar staat u ik kan u niet vinden''. Ik zeg hem, dat dat kan kloppen, want hij is niet op de plaats, die ik aan de centrale heb doorgegeven, maar dat ik op dat moment door een collega van hem naar een veilige plaats word gesleept.
Op de parkeerplaats was e.a. snel geregeld. Opdrachten omgewisseld en de betreffende monteur heeft de auto snel weer aan de praat. (benzineleidingen doorgeblazen en poreus slangetje vanaf het filter naar de pomp vervangen). Op naar Breda. Net op tijd thuis, om een zooi kinderen in te laden en op naar het feestje. Met 3 auto's onderweg. Ja, ja, het belooft een dolle boel te gaan worden.
Of toch niet? Niet dus. 1 km van huis horten, stoten :boos: Opnieuw te weinig drank voor de dorstige motor. Uiteraard op een hoogst ongelukkige plek en 3 meisjes van 5 in de auto :fp:
Eerst gezorgd dat de meisjes werden opgehaald en naar hun feestje konden, daarna ANWB gebeld. Mevrouw van de centrale vertelde mij dat ze er spoed achter zou zetten, daar het de 2e melding met hetzelfde probleem betrof.
Vijf minuten later zie ik een ANWB-auto voorbij rijden. Hij zwaait en keert bij de volgende stoplichten om. Ik denk soo! Da's inderdaad spoed :thumb: Auto stopt: "Mijnheer, u heeft de ANWB gebeld? Ik ben niet onderweg naar uw melding, mijn dienst zit erop en ik ben een uur van huis, maar u staat hier zo ongelukkig. Ik sleep u even naar een veilige plaats en dan zien we wel verder."
Op de veilige plaats aangekomen, (nog geen 5 minuten later) telefoon. Collega is ook ter plaatse, maar de betreffende monteur geeft aan dat hij e.a. nog wel even zal oplossen. Hij is tenslotte toch al bezig.
Uitgelegd dat ik onderweg was naar een kinderfeestje, dat de kinderen inmiddels gelukkig op de plaats van bestemming waren aangekomen, en dat ik ongeveer 1,5 uur daarvoor met hetzelfde probleem door een collega weer op gang was geholpen.
Ok, na een beetje gefreubel onder de motorkap, het opnieuw doorblazen van de leidingen waarna het benzinefilter schrikbarend leeg bleef, bleek na opnieuw gefreubel, dat de benzinepomp al hikkend aan zijn einde was gekomen.
De monteur had een elektrisch exemplaar in zijn uitrusting, dat zo nu en dan, maar niet meer zo vaak, voor uiteenlopende doeleinden wordt gebruikt (b.v. voor het leegpompen van een ruitensproeier reservoir, waar per abuis koelvloeistof in is gegoten, zo vertelde hij mij). Deze pomp heeft hij er dus tussen gemonteerd, zodat de oude, inmiddels overleden pomp werd gebypassed. Zijn reactie: ''Dit is te verhelpen, bij deze auto kan dat nog, maar dan moet een collega met een pompje komen. Dat duurt nog zeker een uur en dan mis jij je kinderfeestje". Dat vond hij geen goed idee. Wel wilde hij wel graag zijn pomp terug. Dus als ik zo vriendelijk wilde zijn hem na reparatie op te sturen, of hem af te leveren op een ANWB-vestiging met een week of 2 tot 3, dan was hij helemaal gelukkig. Twintig minuten later was ik op mijn feestje en ik ben ook nog thuis gekomen.

Kijk mijne heren en snovvdog. Dit is service met een grote S, van beide monteurs! :thumb: :thumb: :thumb: En dit is de rede dat ik uiteindelijk, inmiddels al weer jaren geleden, lid ben geworden van de ANWB. Namelijk goede pechhulp.
Om deze rede, onze foute vriend Guido ten spijt, zal ik mijn lidmaatschap niet opzeggen.
Ik dacht, ik zeg het maar even (f)

Feitelijk
Master
 Bericht 
AudiFahrer schreef:
Om deze reden zal ik mijn lidmaatschap niet opzeggen.

Ja zo dacht ik er ook over, totdat:

Link

bruintje beer
Master
 Bericht 
Wat zijn je zoektermen? :huh:

Feitelijk
Master
 Bericht 
pechhulp :kniktja:
En ik herinnerde me de titel van dit topic.

Wuppie
Nieuwkomer
 Bericht 
24 jaar lid en de opzegging gaat de deur uit.
Als het gros mensen die binnen zitten ook maar een klein beetje de empathie hadden van de kerels/dames buiten, kan het alleen maar beter worden.

Ben er klaar mee dat ze hun eigen voorwaarden gaan verzinnen, afspraken niet nakomen en wat mij stoort: Gewoon de monteurs af lopen zeiken als ik ze aan de lijn heb.

Klachtenafdeling stuurt mail naar mij --> ik bel naar de contactpersoon van de mail --> binnen 10 seconden discussie.
Ik zou fout bij haar zitten. Mevrouw had haar dag/week :fp: niet denk ik.
Baasje erbij, maar dat was haar tweelingbroer.

Repatriëring mag 17 dagen duren..nee 11, nee 17.
Meneer, kijkt u naar de voorwaarden op uw site.
Ik was brutaal volgens deze heer.

Had mijn opa toch gelijk:
Over ja en amen op zeggen jongen en weglopen en nooit meer aan denken. Kost anders teveel energie.

Christafari
Master
 Bericht 
Wuppie schreef:
Over ja en amen op zeggen jongen en weglopen en nooit meer aan denken. Kost anders teveel energie.

En een berichtje op flitsservice zetten, of zei hij dat niet?

snovvdog
Master
 Bericht 
AudiFahrer schreef:
Kijk mijne heren en snovvdog. Dit is service met een grote S, van beide monteurs! En dit is de rede dat ik uiteindelijk, inmiddels al weer jaren geleden, lid ben geworden van de ANWB. Namelijk goede pechhulp.
Om deze rede, onze foute vriend Guido ten spijt, zal ik mijn lidmaatschap niet opzeggen.
Ik dacht, ik zeg het maar even

Niks tegen de wegenwacht, ook altijd goed geholpen, maar de ANWB, da's een ander verhaal...

Blijft een politiek correcte anti auto bende daar.

Pita
Master
 Bericht 

Lid worden van de KNAC, pechhulp van de Wegenwacht en geen beperking van de leeftijd van de auto voor repatriering uit het buitenland.

bert65
Master
 Bericht 
Pita schreef:
en geen beperking van de leeftijd van de auto voor repatriering uit het buitenland.

Heb ik nog nergens kunnen vinden. Is dat zo?

Vroeg op
Master
 Bericht 
Ik ben al een aantal keer prima geholpen door de Wegenwacht :respect:
Helaas pindakaas in het een onderdeel van dat klupje ellende wat ANWB heet.
een aantal jaar terug ben ik helaas wat verder in deze poel van verderf gezakt door er ook een Visa kaart bij aan te vragen.
Maar ik denk dat dat dan de enige pluspunten zijn van de ANWB.

Pita
Master
 Bericht 

@ bert65

Ja zeker, de ANWB/WW sluit repatriering boven een bepaalde leeftijd uit, dacht 10 jaar, omdat de dagwaarde de kosten van repatriering te boven gaat.
Kan je dus zelf met een autoambulance je defecte auto gaan ophalen.

Bij de KNAC gelden daar geen beperkingen voor.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Ja zeker, de ANWB/WW sluit repatriering boven een bepaalde leeftijd uit, dacht 10 jaar,

Nog geen last van gehad.

Rover
Master
 Bericht 
Huh, sinds wanneer is dat? Vorig jaar (toen ik nog net lid was) hebben ze toch aardig wat moeite gedaan voor mijn 25 jaar oude Mercedes. Inclusief uiteindelijk verplaatsen van dat ding.

Vandaag trouwens prima geholpen, zoals ik van ze gewend ben. Was met mijn ouders auto eventjes heen en weer Duitsland (1350km), na 1100 begint dat ding te roken, is er een koelleiding kapot gegaan. ANWB heeft de betreffende leiding vervangen.

Zelf ben ik geen lid meer van de ANWB, maar dat heeft niets met de wegenwacht te maken, puur de politiek van die organisatie zelf.

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
Al lange tijd geen lid meer van de WW. Sinds dat ik Skoda rijdt gebruik ik de mobiliteitsgarantie en heb daarbij gratis pechhulp

Elwood
Master
 Bericht 
Na jaren lid te zijn geweest nu met (redelijk) nieuwe auto's alles via de dealer.
Kost wat maar dan heb je ook wat.....zelf geen vieze handen...auto wordt gehaald en leenauto gebracht.......top geregeld.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dennis schreef:
Al lange tijd geen lid meer van de WW. Sinds dat ik Skoda rijdt gebruik ik de mobiliteitsgarantie en heb daarbij gratis pechhulp

Hier idem dito met de Skoda, en onderhoud bij een hele betaalbare dealer in Assen. Was nooit zo iemand van de dealer maar sinds ik hem daar in onderhoud heb ben ik er nog steeds.

De laatste 2 jaar 2x goed geholpen door de WW.

JeffreyM
Master
 Bericht 
Pita schreef:
@ bert65

Ja zeker, de ANWB/WW sluit repatriering boven een bepaalde leeftijd uit, dacht 10 jaar, omdat de dagwaarde de kosten van repatriering te boven gaat.
Kan je dus zelf met een autoambulance je defecte auto gaan ophalen.

Bij de KNAC gelden daar geen beperkingen voor.

Oh is dat zo ja? 3 jaar geleden (in de horrorwinter van 2012 :P ) werd mijn, toen, bijna 20 jaar oude Opel Astra netjes van Amsterdam naar Apeldoorn vervoerd. Toen de nokkenas kapot was gegaan :x

Pita
Master
 Bericht 

@ JeffreyM

Binnen Nederland wel ja, maar vanuit het buitenland niet.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Bij de plaatselijke vakgarage. Hier biedt men geloof ik voor 50 euro per jaar pech onderweg aan.
Hoe dat dan werkt weet ik niet. Zullen wel ergens bij aangesloten zijn.

Ik krijg iemand van de leasemaatschappij over het asfalt bij pech

JeffreyM
Master
 Bericht 
Pita schreef:
@ JeffreyM

Binnen Nederland wel ja, maar vanuit het buitenland niet.

Dat weet ik niet zo net. Als jij gewoon europadekking neemt, komen/brengen zei hem gewoon naar NL. Je bent immers daar voor verzekerd.

Pagina 1 van 2 [ 86 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: 406 en 9 gasten