» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 6 van 10  [ 491 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Klopt, ik hou het ook nauwlettend in de gaten. Zo lachen vind ik het niet :|

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
ik moet met de bus naar grunn...als ze het maar niet flikken om op te houden met rijden :[

Mdw
Master
 Bericht 
ik moet met de bus naar grunn...als ze het maar niet flikken om op te houden met rijden :[

Het is geen trein :roll: ... ;)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Klopt, ik hou het ook nauwlettend in de gaten. Zo lachen vind ik het niet :|
Ik vind het altijd wel mooi. Mooie plaatjes en blinde paniek overal. Alsof het land vergaat. Alleen jammer dat ik zelf ook nog best wat km's gepland heb staan dit weekend.

RRL
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Alleen jammer dat ik zelf ook nog best wat km's gepland heb staan dit weekend.

+1. Geloof het allemaal wel, zie wel wat ik zaterdag aantref als ik de gordijnen open.

keokiracer
Master
 Bericht 
Ik weet niet waar jullie op het KNMI zitten te kijken maar ik zie niks opvallends komend weekend.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
nou dat merk je nog wel dan.

keokiracer
Master
 Bericht 
Misschien kijk ik op de verkeerde plek op KNMI maar de grafiek waar ik naar zit te kijken heeft temperaturen boven nul dit weekend.

-Joske-
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Misschien kijk ik op de verkeerde plek op KNMI maar de grafiek waar ik naar zit te kijken heeft temperaturen boven nul dit weekend.
Ik snap de voorspellingen ook niet helemaal, maar zodra de sneeuw komt zakt de temperatuur vanzelf. Alleen op al die vooruit zichten zie ik regen in plaats van sneeuw. Het schijnt in Limburg van donderdag op vrijdag toch te gaan sneeuwen. Ben benieuwd.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
keokiracer schreef:
maar de grafiek waar ik naar zit te kijken heeft temperaturen

op 2 meter hoogte.

Het is niet voor niets dat je een alarm sneeuwvlokje krijgt op je dashboard bij 3 graad in kwaliteitsauto's. Opvriezing is dodelijk, heb ik helaas al eens aan de lijve ondervonden @A44 (op zomerbanden, bedankt leasemaatschappij) .. Ben dan ook bezig met mn zoveelste leven.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Qua temp wordt het inderdaad niet heel koud.
Afbeelding

In West-Duitsland worden voor de komende twee dagen ook slechte omstandigheden voorspeld.

RRL
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Het is niet voor niets dat je een alarm sneeuwvlokje krijgt op je dashboard bij 3 graad

In mijn auto aangevuld met een geluidswaarschuwing als de temperatuur tijdens het rijden onder de 4 graden zakt. Totaal overbodig en irritant, elke keer het idee dat er iets mis kan zijn.

TommyGun
Master
 Bericht 
Ik heb ook zo'n geweldig icoontje... onder de 4 graden (maar boven het vriespunt) is 'ie oranje, en onder het vriespunt is 'ie rood. Alleen hebben ze totaal niet nagedacht over schommelingen dus soms is het net een disco...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
RRL schreef:
Totaal overbodig en irritant,

Hhmm in ons moeraslandje met warme zeewind wellicht maar als je in berggebied rond rijdt is het wel handig om een reminder te krijgen dat de temperatuur aardig gezakt is. Kan soms hard gaan, sneeuwballen staan gooien midzomer in Andorra. ( :inlove: ).

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Seat gaf ook altijd harde piep onder de 4 graden, dacht de 1e keer dat er iets flink mis was.
Peugeot geeft onder 3 graden op boordcomputer melding 'glad wegdek'

Schep
Master
 Bericht 
RRL schreef:
In mijn auto aangevuld met een geluidswaarschuwing als de temperatuur tijdens het rijden onder de 4 graden zakt. Totaal overbodig en irritant, elke keer het idee dat er iets mis kan zijn.

In mijn auto (ook VAG) gekoppeld aan de luchtvochtigheid. Heb dat vlokje ook wel eens bij 5 graden gezien, en ook wel eens pas bij 2.5 graad zien verschijnen.

bernardo A.
Master
 Bericht 

Alleen weet je bij VAG nooit of het waar is.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Lange leve Euro NCAP. Alles voor de sterren.

Hier heb ik de 'basismelding' uitgecodeerd. Als het bij starten al onder 3 graden is piept ie niet. Enkel als de temperatuur tijdens het rijden onder 3 graden zakt. Bloedirritant. In m'n vorige auto kon die melding tenminste helemaal uit. Ik ga binnenkort toch nog maar eens kijken of ik dat niet alsnog geregeld kan krijgen.

406
Master
 Bericht 
Dat kleine speakertje gewoon wegknippen.

RRL
Master
 Bericht 
Dan sta ik binnen de kortste keren met een lege accu. Na 4 maanden er nog niet aan gewend dat ik de verlichting handmatig uit moet zetten.

Zitten 2 toonhoogtes voor waarschuwingen in mijn auto, maar lijkt mij dat het dezelfde speaker is.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Waar mensen zich druk over kunnen maken zeg, ijzelpiepje :lol:

Affijn.. Het gaat dus weer los vanavond/morgen

Nu.nl schreef:
Sneeuw en storm met zeer zware windstoten op komst

Donderdagavond en -nacht gaat het sneeuwen. In het binnenland blijft de sneeuw liggen: op de Veluwe, de Sallandse Heuvelrug, de Limburgse heuvels en ook in Twente en de Achterhoek zijn hoeveelheden van 5 tot 10 centimeter mogelijk.

Wie van de sneeuwpret wil genieten, moet dat vrijdagochtend vroeg doen, want daarna gaat het flink dooien.

Volgens Weeronline houdt de winterse neerslag vrijdag aan en komt het 's middags langs de kust tot storm met zeer zware windstoten van boven de 100 kilometer per uur.

In de kustgebieden valt er in de nacht van donderdag op vrijdag niet zoveel sneeuw, alleen plaatselijk, en dooit het tussen de buien door.

Volgens Weerplaza wordt vrijdag een gure dag met kans op noordwesterstorm aan zee en geregeld buien. In het weekend is het ook wisselvallig maar kouder.

Waterstanden

Twee opeenvolgende stormen in combinatie met springtij op de Noordzee veroorzaken de komende dagen verhoogde waterstanden langs de hele kust. De Maeslantkering bij Hoek van Holland wordt vrijdagmiddag daarom mogelijk gesloten.

Bij een sluiting wordt het scheepvaartverkeer van de Noordzee richting Rotterdam en vice versa stilgelegd. Volgens een woordvoerder van Rijkswaterstaat zullen schepen dan op de Noordzee voor anker moeten gaan. "Maar dus alleen als de Maeslantkering dicht gaat."

Stormvloedkering

De in 1997 in gebruik genomen stormvloedkering werd slechts een keer eerder voor storm gesloten, in 2007. Normaal gesproken gaat de kering pas bij een waterstand van 3 meter boven NAP dicht. Rijkswaterstaat wil echter testen hoe de kering zich bij storm houdt en daarvoor lijken de weercondities vrijdag gunstig.

Vanaf maandag wordt het volgens diverse meteorologen volop winter.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
En dus schieten er nu al hele volksstammen in de stres met gevolg inderdaad vanavond 1100km file :boos: :boos:
Ik rij wel de alternatieve route. N701.

RRL
Master
 Bericht 
Die stress hoor ik hier nu al. Top, afspraak vanmiddag die normaal een uurtje rijden is, zal wel weer langer duren omdat paniekzaaiers eerder de weg op gaan. Denk je eens lekker voor de files uit te rijden... :duh:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Wie van de sneeuwpret wil genieten, moet dat vrijdagochtend vroeg doen, want daarna gaat het flink dooien.

niks aan de hand dus :zzz:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Als je nu de verschillende sites kijkt lijkt het er toch op dat we in NL zeer weinig sneeuw zullen krijgen. Wel een hoop neerslag dus garantie voor feest in de avondspits.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
niks aan de hand dus :zzz:

Voor jou wel, blijft gewoon liggen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Voor jou wel, blijft gewoon liggen.

ja tot vr middag ofzo

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Zal dus allemaal wel meevallen. Conclusie: gewoon gas erop.

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Mijn Volvo heeft volgens mij van +2 t/m -5 een sterretje bij de temperatuur dat het glad kan zijn. Verder niet geloof ik

SuperChinees
Die hard
 Bericht 
Gaat leuk worden zo..

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Net nog niks aan de hand qua asfaltomstandigheden. De weggebruikers daarentegen...

Tweebel
Master
 Bericht 
Het was druk maar verder niets aan de hand. In het oosten van het land de temp niet onder de 5 graden gezien (sensor auto).

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Inderdaad. Vond het wel erg druk voor het tijdstip waarop ik van Utrecht naar het oosten reed (15.15-16.30), dus verwacht dat er veel mensen extra vroeg van het werk gegaan waren.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Lezen mensen nog wel?

VID schreef:
Wintersweer donderdag en vrijdag
12 januari 2017, 12:08

Het weer zal donderdag voor een flinke avondspits zorgen. In eerste instantie is het de regen die overlast kan veroorzaken, na de spits moet je rekening houden met winterse neerslag.

Avondspits met flinke regen

In het begin van de middag gaat het vanuit het zuidwesten flink regenen. Dit regengebied trekt over een groot deel van ons land. Zoals het er naar uitziet, zal er in de spits van extreme weersomstandigheden geen sprake zijn, maar door veel regenval verwachten we zeker extra drukte.

Vannacht sneeuw

In de loop van de avond zal dat op veel plaatsen overgaan in natte sneeuw. Vooral in het midden, oosten en zuiden van het land kan op enkele plaatsen een sneeuwdek landen, er wordt namelijk behoorlijk wat sneeuw verwacht. Vannacht zal het dan ook op veel plekken glad zijn. Het advies is om, als je al de weg op gaat, afstand te bewaren, voorzichtig te rijden en je snelheid aan te passen.

Vrijdag

Het weer van vandaag heeft ook invloed op de dag van morgen. Op vrijdagochtend kan er hier en daar nog wat sneeuw blijven liggen. Bovendien is er ook nog kans op nieuwe sneeuwbuien. Dus ook dan kan het glad zijn.

Gelukkig is op vrijdagochtend het verkeersaanbod laag. Dat neemt niet weg dat je moet oppassen.

Speedy J
Master
 Bericht 
Lees het al weer, code zwart.

Als we niet dood gaan van de sneeuw hier, dan is het wel door de sneeuw.

Vanavond dan maar extra zuipen :D

RRL
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Inderdaad. Vond het wel erg druk voor het tijdstip waarop ik van Utrecht naar het oosten reed (15.15-16.30), dus verwacht dat er veel mensen extra vroeg van het werk gegaan waren.

Ik vond het nog wel meevallen. Reed om 15:00 vanuit Amersfoort naar het oosten, enige oponthoud waren wat trage inhalers.

Kwibus
Master
 Bericht 
Het wordt er echt niet drukker op door de extra regen. Dat er meer en langere files staan heeft een andere reden :[

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Nee, mensen lezen niet meer. We gaan vanochtend al beginnen met blaten dat er vanavond sneeuw gaat vallen en dat daarom de avondspits zwaar zal zijn. Tja dan kun je wachten op een helehoop stresskippen die met zweet in de bilnaad en zweet in de handpalmpjes en een nat voorhoofd in de auto zitten, vooral niet opschietend want er valt sneeuw (verrek m'n ruitenwisser hoeft niet aan, ik heb prima zicht) en het zal dus daarom wel glad zijn. Man man man, we roepen dit gedrag ook echt over ons zelf af door zo te beginnen. :boos: :boos: :boos:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
In de UK is het al aan de bal maar die zijn sowieso een uur eerder.

http://www.buienradar.nl/nederland/neerslag/sneeuwradar

RRL
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Tja dan kun je wachten op een helehoop stresskippen die met zweet in de bilnaad en zweet in de handpalmpjes en een nat voorhoofd in de auto zitten

Als ik zo kijk hoe mensen achter het stuur zitten krijg ik het vermoeden dat het gros er standaard het rijden al te eng vinden. Snap het niet, zo moeilijk is het toch niet?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
RRL schreef:
Als ik zo kijk hoe mensen achter het stuur zitten krijg ik het vermoeden dat het gros er standaard het rijden al te eng vinden. Snap het niet, zo moeilijk is het toch niet?

Dat is ook zo, maar door de hele dag door dit soort gelul op radio, tv en weet ik veel welk online nieuwsmedium te verkondigen krijg je dat het allemaal in de zitting van de auto trekt zo nat zijn ze tussen de bilnaad.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Snap het niet, zo moeilijk is het toch niet?
Dat zijn er velen niet met je eens. Nieuwe weg, donker, andere auto, allemaal eng.

Zelfs een kennis van me gehad die het lastig vond om van auto te switchen als de ene auto een hangend gaspedaal had en de andere zo'n staande plank :fp:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Zelfs een kennis van me gehad die het lastig vond om van auto te switchen als de ene auto een hangend gaspedaal had en de andere zo'n staande plank :fp:
:fp: :fp: :fp:
Heb je die geadviseerd om dat roze ding in te leveren?

Raaf
Master
 Bericht 

Dave schreef:

Prima toch.. Sneeuw in het weekend, daarna lekker zonnig vries weer.
Ik kan ermee leven.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Raaf schreef:
Ik kan ermee leven.

Ik ook, vind het prachtig. Voel me dan gewoon weer 18 :D

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Heb je die geadviseerd om dat roze ding in te leveren?
Niet te druk om maken, lekker laten gaan die handel ;)

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Dave schreef:

Afbeelding

Zie: http://tpo.nl/2017/01/12/sneeuw-maakt-g ... nnie-stuk/

Bello zal erg blij zijn. :woop:

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dave schreef:

:lol:

RRL
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Dat zijn er velen niet met je eens. Nieuwe weg, donker, andere auto, allemaal eng.

Daar kan de miep die ik vanmiddag in een parkeergarage meemaakte wel over meepraten. Stond een partij moeilijk te doen bij vak 1, lukte niet dus door naar vak 2 alwaar ze bijna een kolom schampt. Iets later: "ik heb die auto sinds gisteren, krappe garage, moeilijk moeilijk." Toegegeven, het krap klopte, maar met achteruit insteken had ze het in 1x kunnen redden.

Dat andere auto heb ik tijdens het chauffeuren zo vaak gehoord. In de basis rijden ze allemaal hetzelfde, allemaal een stuur en een setje pedalen. Hooguit het verschil tussen 2 of 3 pedalen. Maar dan nog een parel: "Ik zou niet met een automaat durven rijden." Op dat punt was ik met stomheid geslagen. Hoe kan dat eng zijn?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
RRL schreef:
In de basis rijden ze allemaal hetzelfde, allemaal een stuur en een setje pedalen.
Sterker nog, daar waar je knipperstokje en je ruitenwisserstokje zit en waar de pedalen opgesteld zijn en in welke volgorde is strak gereguleerd en al zo'n 100 jaar hetzelfde.

Pagina 6 van 10 [ 491 berichten ]