» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 1  [ 49 berichten ]
EK055
Master
 Bericht 
Werd op de snelweg geraakt door een stuk metaal dat (zo bleek achteraf) van een aanhanger met steigerbuizen oid was gevallen. Heb dashcambeelden waarop dat alles zichtbaar is, er is een andere weggebruiker die van dit alles getuige is geweest en ik kan in de video het kenteken van de aanhangwagen van de dader aflezen maar niet dat van zijn bestelbus. Op het trekkend voertuig stond bedrijfsreclame, bij navraag daar bleek die bestelbus echter niet meer in hun bezit (aannemelijk obv rdw-gegevens) maar men wist mij wel het kenteken te melden. Eigen auto is alleen WA-verzekerd.

Hoe verder? Hoe kom ik aan gegevens van verzekering dan wel kentekenhouder? (politie heeft gezien de extreem slechte ervaringen mbt dienstbaarheid, verregaande traagheid en onjuiste antwoorden niet de voorkeur mocht ik alternatieven hebben)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
EK055 schreef:
Hoe verder?

Ik zou de beelden met alle gegevens die je hebt naar je verzekering sturen en de instructies die ze je geven uitvoeren.

Signum
Master
 Bericht 
EK055 schreef:
Hoe kom ik aan gegevens van verzekering dan wel kentekenhouder?

Is dat echt nodig? Ik heb in het verleden een soortgelijke situatie meegemaakt en met dank aan Flierefluiter wel het kenteken kunnen achterhalen. Vervolgens was het een kwestie van de beelden doorgeven aan de verzekeringsmaatschappij met het kenteken van de tegenpartij. Maandje later was de schade verhaald door de verzekering.

bruintje beer
Master
 Bericht 
EK055 schreef:
bij navraag daar bleek die bestelbus echter niet meer in hun bezit
Aan wie is 'ie verkocht dan?

Raaf
Master
 Bericht 
EK055 schreef:
Hoe verder?

Zoals hierboven geschreven.. Gewoon via de verzekeraar laten lopen. Die stelt vervolgens wel weer vragen.

EK055
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Aan wie is 'ie verkocht dan?
Verkocht en kort daarna nog eens, dus dat wisten ze niet.

Signum schreef:
met het kenteken van de tegenpartij. Maandje later was de schade verhaald door de verzekering.
Dank heren, ik ga daar eens mijn licht opsteken. Was er allicht ten onrechte van uitgegaan dat ze daar geen werk van zouden maken ivm alleen WA (en dus niets te verhalen voor hunzelf zoals bij vol-casco), maar als ze ertoe bereid zijn is dit wsl. de makkelijkste weg.

EK055
Master
 Bericht 
EK055 schreef:
dat ze daar geen werk van zouden maken ivm alleen WA

Update: dit bleek dus helaas inderdaad het geval, maar met enig aandringen (ze wilden me eerst ten onrechte verwijzen naar het waarborgfonds...) heb ik wel het tel-nr. van de verzekering van de tegenpartij weten los te krijgen. De naam wilden/mochten ze er vreemd genoeg niet bij zeggen :huh: :|

Raaf
Master
 Bericht 
En als je gewoon een schadeformulier opstuurt?
Ik ben zelf bij ZLM verzekerd, en daar zit verhaalsbijstand standaard in de auto verzekeringen. Dus die pakken dit gewoon op.

Ach, gewoon even bellen met de verz. mij. van de tegenpartij en zeggen "hoi, iemand die volgens mijn verz mij bij jullie zijn verzekering heeft, heeft schade toegebracht. Waar mag ik het formulier naartoe sturen?"

EK055
Master
 Bericht 
Ik vermoed dat het daar wel op zal uitdraaien. Eerst nog even met de getuige babbelen voordat ik diens gegevens aan de verzekeringshaaien geef, en dan ga ik me melden bij de verzekering van de tegenpartij.

BLikent
Master
 Bericht 
Schadeformulier invullen met alle relevante gegevens. Ook de B-kolom van de tegenpartij zoveel mogelijk invullen.
Dat wat je niet weet laat je open. Alle andere velden zoals kentekens van auto en aanhanger en verzekeringsmaatschappij kan je zo invullen.
Achterkant invullen.
kopie/scan/foto maken voor eigen administratie.
Insturen (1 deel houd je zelf) naar eigen verzekeringsmaatschappij eventueel met een begeleidend schrijven en cd/dvd.

De verzekeraar gaat dan (proberen), de tegenpartij te benaderen (via de andere verzekeraar) om de rest van het formulier in te vullen. Aan de hand van die antwoorden kan de schade geclaimd worden.

succes

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
EK055 schreef:
Update: dit bleek dus helaas inderdaad het geval,

Raar. WA verzekert je wel voor schade door anderen, waarom zouden ze bij WA hier dan geen werk van maken? apart.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Omdat ze niets aan je hoeven te betalen, dus einde hun belang = einde hun actie.

ericj
Die hard
 Bericht 
WA verzekert je wel voor schade door anderen

Neen. WA verzekert je voor schade die je zelf veroorzaakt, niet voor schade die veroorzaakt is door anderen. Het claimen van schade door anderen is iets dat verzekeraars graag extra verkopen als verhaalsbijstandsverzekering, maar dat kun je jezelf prima besparen door het schadeformulier zelf naar de verzekering van de tegenpartij op te sturen. Heb het de afgelopen jaren twee keer bij de hand gehad en beide keren vlot en probleemloos geregeld.

HypHyper
Master
 Bericht 
Die luxe heb je alleen als je je je verzekeringen via een verzekeringskantoor hebt lopen. Dat is duurder dan rechtstreeks bij de verzekeringsmaatschappij en dit is één van de redenen daarvoor. Je eigen verzekeringsmaatschappij verzekert (bij alleen WA) alleen de schade die jij maakt; jouw schade kan hen niet zo veel boeien; aan het claimen bij de tegenpartij verdienen ze niks maar zijn ze wel tijd kwijt.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
ericj schreef:
WA verzekert je voor schade die je zelf veroorzaakt, niet voor schade die veroorzaakt is door anderen.

WA verzekering betekent niet dat wanneer iemand anders bij jou schade veroorzaakt dat je niks krijgt. Verzekering moet het verhalen bij de ander ook bij WA

ericj
Die hard
 Bericht 
Nee, zo werkt het niet.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Bij mijn verzekering wel. al 2x

406
Master
 Bericht 
ericj schreef:
Nee, zo werkt het niet

Jawel, die ander is ook tenminste WA verzekerd dus die moet het dan betalen. Jouw verzekeraar heeft de plicht om het bedrag daarop te verhalen.

ericj
Die hard
 Bericht 
Als je verzekeringen via een tussenpersoon lopen dan wil die best wel het schadeformulier voor je doorsturen, maar als je het via internet hebt geregeld dan hebben die vrijwel altijd een aanvullende verzekering daarvoor. Het verhalen van schade is geen plicht van de wa verzekeraar.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
nog nooit gezien. ook online niet

406
Master
 Bericht 
ericj schreef:
Het verhalen van schade is geen plicht van de wa verzekeraar.

Wat is er dan nog wel verzekerd?

ericj
Die hard
 Bericht 
406 schreef:
Wat is er dan nog wel verzekerd?

ericj schreef:
WA verzekert je voor schade die je zelf veroorzaakt

406
Master
 Bericht 
Maar in zo'n verzekeraar van de tegenpartij heeft dan toch ook niet de plicht om de schade op jou te verhalen?

lacheisleuk
Master
 Bericht 

EK055 schreef:
Verkocht en kort daarna nog eens, dus dat wisten ze niet.
Met de reclame er nog op?

ericj
Die hard
 Bericht 
406 schreef:
Maar in zo'n verzekeraar van de tegenpartij heeft dan toch ook niet de plicht om de schade op jou te verhalen?

De verzekeraar heeft alleen de plicht om de schade te vergoeden waarvoor zijn eigen verzekerde aansprakelijk is. Het verhalen van schade bij de (verzekering van de) veroorzaker valt niet onder de WA dekking, maar kan door een tussenpersoon als service worden gedaan of kan door de verzekeraar worden gedaan door het afsluiten van iets zoals een rechtsbijstand- of verhaalsbijstandsverzekering.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
ericj schreef:
WA verzekert je voor schade die je zelf veroorzaakt

Zo klinkt het net alsof schade die ik aan mijn eigen auto veroorzaak ook vergoed wordt (f)

Lees dit maar even
https://www.independer.nl/autoverzekeri ... ering.aspx

Bij een ongeval/schade veroorzaakt door een ander word je schade ook met WA gewoon verhaald bij de andere verzekeraar.

406
Master
 Bericht 
exact, want dat is nou net waarvoor er verzekeraars zijn

ericj
Die hard
 Bericht 
Bij een ongeval/schade veroorzaakt door een ander word je schade ook met WA gewoon verhaald bij de andere verzekeraar.

Dat zit in het "gratis" pluspakket van independer:
https://www.independer.nl/autoverzekeri ... akket.aspx

Maar dat is dus niet altijd zo, kijk maar eens bij allsecur bijvoorbeeld:
Met de rechtsbijstandverzekering van Allsecur helpen wij u om schade bij een tegenpartij te verhalen. Deze aanvullende dekking is bijvoorbeeld relevant als u een ongeluk heeft gehad en slechts WA verzekerd bent.De schade aan uw eigen voertuig is dan niet bij ons verzekerd, maar we helpen u wel om de schade te verhalen.

Het is dus wel mogelijk dat je verzekering dit verzorgt, maar je kunt het niet van de verzekering eisen, het is geen plicht van een standaard WA verzekering.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Bizar, nog nooit eerder in voorwaarden zien staan. Kun je je net zo goed niet verzekeren zo ongeveer :x
Maar goed, mijn 14 jaar oude Peugeot met 266k op de teller is full risk verzekerd :lol:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Met jouw rijstijl is dat heel erg begrijpelijk ja. :lol: :lol:

HypHyper
Master
 Bericht 
Mjah, is idd een extra service die je doorgaans niet gratis krijgt. Bij de absolute budgetverzekeringen heb je die service dus niet, vrees ik. Ze moeten toch ergens de besparing vandaan halen.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Toen een poosje terug iemand schade bij mij reed heb ik de verzekering van de tegenpartij gebeld. Daar kreeg ik een referentienummer en e-mailadres. Factuur kon ik daarheen mailen en klaar was kees.
Dus ik raad je aan die verzekeraar te bellen en even te zeggen dat je geld wil.

Kwibus
Master
 Bericht 
Maar goed, mijn 14 jaar oude Peugeot met 266k op de teller is full risk verzekerd :lol:
Nee, ze hebben jou gewoon full risk verzekerd. Ongeacht in welke auto je rijdt 8)

EK055
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
post4348964.html#p4348964 schreef: Verkocht en kort daarna nog eens, dus dat wisten ze niet. Met de reclame er nog op?
Kennelijk. Dat komt wel vaker voor hoor, zelfs in noord-afrika/midden-oosten/voorm. sovietstaten zie je met enige regelmaat onwaarschijnlijke bedrijfsnamen en -logo's uit west-europa rondrijden.

Fpsdoug schreef:
Toen een poosje terug iemand schade bij mij reed heb ik de verzekering van de tegenpartij gebeld. Daar kreeg ik een referentienummer en e-mailadres. Factuur kon ik daarheen mailen en klaar was kees.
Dus ik raad je aan die verzekeraar te bellen en even te zeggen dat je geld wil.
En zo geschiedde. Nou ja, het opsturen in ieder geval ;)

Bussloo
Master
 Bericht 
@EK055, had je ook aangifte gedaan? Dit is goedbeschouwd doorrijden na het veroorzaken van een ongeval. En zo leren ze er niks van. M.a.w. de kans dat ze weer lading verliezen is aanwezig. En ik moet er niet aan denken dat er dan een motorrijder achter zit.

EK055
Master
 Bericht 
Heb geen aangifte gedaan, omdat ik vermoed dat hij/zij/het er niets van gemerkt heeft. Aanhanger was beladen met een hele collectie steigerbuizen oid. Niet dat je ongelijk hebt met je motorrijdervoorbeeld, het stuk dat eraf viel (een of ander metalen u-profiel) was wsl. genoeg om serieus gehakt te maken van de inhoud van een motorhelm.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
EK055 schreef:
Heb geen aangifte gedaan, omdat ik vermoed dat hij/zij/het er niets van gemerkt heeft.

Dat is geen excuus natuurlijk. Rotzooi moet goed vast zitten.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Verwijtbaar zeker, maar geen bewust doorrijden na een ongeval.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Dat is waar.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Zeker op naam van papa? Anders ben je goed gek.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
mag ik niks over zeggen O:)

bert65
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Verwijtbaar zeker, maar geen bewust doorrijden na een ongeval.

Dat maakt nog steeds niet uit. Hij heeft schade veroorzaakt en is doorgereden.

zandbak
Master
 Bericht 
mag ik niks over zeggen O:)

Totdat je een ongeluk maakt en ze gaan uitzoeken wie de regelmatige bestuurder is.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
veel plezier. dat weten ze namelijk gewoon

406
Master
 Bericht 
Waarom niet zelf WA verzekeren en lekker schadevrije jaren sparen?

Scaniafan
Master
 Bericht 
406 schreef:

Dat klopt. In principe moet de ene partij ook de andere partij aansprakelijk stellen en komt alleen de verzekering van de schade-veroorzakende partij om de hoek kijken als deze wordt aangesproken door de veroorzaker.

Sommige verzekeringsmaatschappijen bieden als "service" aan om het te regelen voor hun klanten.

Pietert
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Dat klopt. In principe moet de ene partij ook de andere partij aansprakelijk stellen en komt alleen de verzekering van de schade-veroorzakende partij om de hoek kijken als deze wordt aangesproken door de veroorzaker.
Sommige verzekeringsmaatschappijen bieden als "service" aan om het te regelen voor hun klanten.

Zo zit het en niet anders. DD, jij hebt een scheef beeld van WA verzekeringen.
Kun je je net zo goed niet verzekeren zo ongeveer :x

Jawel, want dat is wettelijk verplicht. Als je een aanrijding veroorzaakt betaalt jouw WA verzekering de schade aan de tegenpartij. Maar die tegenpartij moet dus wel bij jouw verzekeraar aankloppen. Dat kan hij zelf doen (op basis van gegevens van jouw verzekering die je op het schadeformulier hebt gepend) of via hun eigen verzekering als ze toevallig die service hebben.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Jawel, want dat is wettelijk verplicht. Als je een aanrijding veroorzaakt betaalt jouw WA verzekering de schade aan de tegenpartij. Maar die tegenpartij moet dus wel bij jouw verzekeraar aankloppen. Dat kan hij zelf doen (op basis van gegevens van jouw verzekering die je op het schadeformulier hebt gepend) of via hun eigen verzekering als ze toevallig die service hebben.

Pietert, je sarcasmemeter stond uit :lol:

Pietert schreef:
Zo zit het en niet anders. DD, jij hebt een scheef beeld van WA verzekeringen.

Mja. ik vind het maar apart. Ken meerdere mensen met WA die schade door een ander hadden en die de verzekeraar gewoon verhaalde. Lijkt me toch niet dat ze allemaal maar een 'extra service' pakket erbij hadden.

Pietert
Master
 Bericht 
Lijkt me toch niet dat ze allemaal maar een 'extra service' pakket erbij hadden.

Bij de wat betere verzekeringen zit het er als service bij. Maar het is zeker niet standaard :)

Pagina 1 van 1 [ 49 berichten ]