» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 2  [ 57 berichten ]
Superkoerier!
Master
 Bericht 
Ben even wat scenario's aan het doorrekenen. Van die belastingvrije km vergoeding van 19 cent in Nederland word je niet blij. Het is niet eens genoeg om de afschrijving te kunnen bekostigen... Je kunt natuurlijk meer vragen, maar dan draagt je werkgever ook weer meer sociale lasten etc af. Dat is ook niet de bedoeling.

Vroegah (2004 of zo) was het toch 28 cent/km als max taxfree vergoeding?

Superkoerier!
Master
 Bericht 
En het is in feite nog minder dan die 0,19 cent/km. Als je uitgaat van 2500 km zakelijk per maand, en je moet dan 137 EUR per maand wegenbelasting zien weg te tikken, dan krijg je alsnog een vergoeding om 5,5 cent belasting aan de staat te kunnen betalen. :x

Superkoerier!
Master
 Bericht 
:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :boos: :boos: :boos:

EN helemaal als je ziet voor wat voor eikels je belasting betaald en hoe dat geld gewoon in het riool wordt gegooid. :boos:

Spiller
Pro
 Bericht 
betaalt is met een t

:glaasje:

egeltjes
Master
 Bericht 
@ Super Koerier : Welkom hiero. :lol: :lol:

Spiller schreef:
betaalt is met een t

Ik betaal gewoon met geld, hoor (al of niet giraal).

djidee
Master
 Bericht 
OV wordt toch compleet vergoed vaak? :[
En een nieuwe auto rijden van 0.19ct de km kun je vaak schudden. Een degelijke 2e hands (afhankelijk van je eisen) kom je een heel eind mee, en als je relatief veel km's draait maak je winst per km als je met een zuinige diesel of een lpg bak gaat. Collega rijdt relatief veel in een vrij grote en comfy 406 station op gas...

Daarnaast is die vergoeding nog wel vrij uniek hoor in west-europa.. Meeste bedrijven in Duitsland zeggen :dag: mbt een vergoeding voor woon-werk verkeer, moet je maar naast de zaak gaan wonen. In Engeland is alleen een OV vergoeding mogelijk voor de ondernemer met belastingaftrek.

Stefvg
Die hard
 Bericht 
die 19 cent is ongeveer voor de benzine en dan kun je de rest nog vergeten!
krijg voor zakelijke reizen 34 cent de kilometer(als afstudeerder) kom je hogerop, kan je een duurdere auto betalen dus krijg je een hogere vergoeding :D

Mooi dat het nog kan he!

fb
Master
 Bericht 
Even wat rekenen:

Als je uitgaat van een auto die 1 op 10 rijdt krijg je dus 1.90 / liter. Bij een huidige benzineprijs van zo'n 1.60 / liter hou je dus 3 cent / km over voor de extra afschrijving/onderhoud van je prive auto.

Dat is bij een onderhoudsinterval van 15000 km dus 450 euro of bij een inruilinterval van 100000 km dus 3000 euro.

Ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn hier best wel tevreden mee zijn. Wil je meer (zoals belastingvoordeel), dan moet je maar een auto van de zaak meenemen. Toch?

Raymond
Master
 Bericht 
Spiller schreef:
betaalt is met een t

Zeiken over spelfouten wordt doorgaans beloond met een tijdelijke ban.

Liar
FS Getrouwd
 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Van die belastingvrije km vergoeding van 19 cent in Nederland word je niet blij. Het is niet eens genoeg om de afschrijving te kunnen bekostigen...

Nee, zelfs daarvoor is het voor mij te weinig. Is zelfs te weinig om de benzine te bekostigen.

fb schreef:
Even wat rekenen:

Als je uitgaat van een auto die 1 op 10 rijdt krijg je dus 1.90 / liter. Bij een huidige benzineprijs van zo'n 1.60 / liter hou je dus 3 cent / km over voor de extra afschrijving/onderhoud van je prive auto.

Dat is bij een onderhoudsinterval van 15000 km dus 450 euro of bij een inruilinterval van 100000 km dus 3000 euro.

Ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn hier best wel tevreden mee zijn. Wil je meer (zoals belastingvoordeel), dan moet je maar een auto van de zaak meenemen. Toch?

Ik weet niet of er een auto bestaat die aan onderhoud slechts 3000 euro per 100.000 km kost, maar de mijne zijn helaas wat duurder. Over de afschrijving wil ik het niet eens hebben.

Een auto van de zaak meenemen is niet iedereen gegeven. Mijn werkgever geeft me er geen. Terwijl ik wel geacht wordt een rijbewijs en auto te hebben om klanten te bezoeken. Zonder eigen auto was ik niet aangenomen.
Uiteraard is het mijn eigen keus om in een wat leukere auto te rijden, die duurder is. Ik zie dit maar als de bonus die mijn werk leuk maakt. Dat ik per saldo iets minder verdien beschouw ik dan maar als hobby uitvoeren tijdens werktijd.

Speedy J
Master
 Bericht 
Er was een tijd dat ik ook voor de hobby zakelijke kilometers maakte met een vergoeding van om en nabij de niks.

Met een benzineverbruik van 1 op 8,5 moet het rijden echter wél leuk zijn dan :)

Dat vind ik het tegenwoordig niet meer in het NL- verkeer. Vandaar normaliter OV.

Maarrrrrrr.... donderdag moet ik voor mijn werk even op en neer van Groningen naar Roermond. Ja dát wordt een hobby-ritje; lekker over de Autobahn. Ik heb dr zin an.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
fb schreef:
Ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn hier best wel tevreden mee zijn.
Als je incidenteel een zakelijk ritje maakt en voor de rest met de fiets naar je werk kan, is dat prima en klopt jouw scenario wel.

In het voorbeeld van Liar slaat 19 ct per km nergens op. Als je dagelijks de auto gebruikt en naar klanten gaat moet die auto representatief en goed onderhouden zijn. Als je de zakelijk kms een substantieel deel van je totaal aantal kms is, dien je de vaste kosten navenant te verrekenen. Met een middenklasse auto kom je dan met het dubbele niet eens uit.

Bij ons op de zaak krijgen ambulante medewerkers of een auto v/d zaak of een maandelijkse autovergoeding + 19 ct per zakelijk km (exclusief woon-werk). Beide regelingen waren prima maar zijn vorig jaar flink geknepen.

De situatie van Liar vind ik belachelijk, dan leg je geld toe op je baan (tenzij je >100K /jaar verdient, dan kan die auto er wel van af).

Signum
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Als je dagelijks de auto gebruikt en naar klanten gaat moet die auto representatief en goed onderhouden zijn.

Dat is het probleem van de werkgever :thumb: Een werkgever kan mij niet verplichten een lease auto te gaan rijden volgens mij..

fb
Master
 Bericht 
Liar schreef:
Ik weet niet of er een auto bestaat die aan onderhoud slechts 3000 euro per 100.000 km kost, maar de mijne zijn helaas wat duurder. Over de afschrijving wil ik het niet eens hebben.
Ik heb het wel over afschrijving, niet over onderhoud. En die 450 of 3000 euro is dus een tegemoetkoming in je prive onderhoudskosten en/of afschrijving. Je verwacht toch niet dat ik (via belasting) jouw dure auto ga betalen?

Liar schreef:
Een auto van de zaak meenemen is niet iedereen gegeven. Zonder eigen auto was ik niet aangenomen.
Hmmm. Slechte werkgever? Het is trouwens absoluut niet verboden om meer dan die 19 ct te geven, maar dan betaalt je werkgever daar wel belasting over. En dat zou in jouw geval ook volkomen terecht zijn, want hij gebruikt jouw auto voor zakelijke doeleinden.

Wat gebeurt er als jouw auto kapot is en je naar een klant moet?

Liar
FS Getrouwd
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
De situatie van Liar vind ik belachelijk, dan leg je geld toe op je baan (tenzij je >100K /jaar verdient, dan kan die auto er wel van af).

Nee, helaas krijg ik veel minder.
De grap is dat we tot 1 januari 2010 niet eens een vergoeding voor woon/werk verkeer kregen.

Maar nogmaals, met mijn vorige dieseltje had ik er financiëel wel wat gunstiger vanaf gekomen, al moest ik er nog steeds op toeleggen. Afschrijving van een privéauto krijg je nou eenmaal nooit terug via die 19ct vergoeding. Om nog maar te zwijgen over winterbanden en dat soort zaken.

fb
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
De situatie van Liar vind ik belachelijk,
Klopt, maar dat staat los van die 19 ct/km. Die is bedoeld voor incidenteel zakelijk verkeer met een privevoertuig.
En vergoeding voor woon/werkverkeer krijgt lang niet iedereen ....

Liar
FS Getrouwd
 Bericht 
fb schreef:
Klopt, maar dat staat los van die 19 ct/km. Die is bedoeld voor incidenteel zakelijk verkeer met een privevoertuig.
En vergoeding voor woon/werkverkeer krijgt lang niet iedereen ....

Even te lui om te zoeken. Is er ergens een omschrijving wat precies "incidenteel zakelijk verkeer met een privévoertuig" inhoudt?
Ik bedoel: hoe vaak per week of hoeveel kilometers per week is nog incidenteel?

fb
Master
 Bericht 
Liar schreef:
Even te lui om te zoeken. Is er ergens een omschrijving wat precies "incidenteel zakelijk verkeer met een privévoertuig" inhoudt?
Ik bedoel: hoe vaak per week of hoeveel kilometers per week is nog incidenteel?
Is een rekensommetje dat je zelf kan maken en te vergelijken is met het rekensommetje of diesel rijden uit kan. Niks wettelijks aan als je dat bedoelt (voor zover ik weet).

djidee
Master
 Bericht 
Als de werkgever eist dat je met een representatieve wagen bij de klant komt, dan zorgt hij maar dat er 1 voor je klaar staat... Hetzij lease, hetzij gehuurd. Als hij daar eisen aan stelt, mag hij er ook in voorzien, en anders zou ik eens om je heen kijken voor een andere baas.

Als je incidenteel met je eigen auto zakelijke km's maakt, dan vergoed hij die middels de 19ct de km, maar dan moet hij niet gaan zeuren over representatief of niet, dan had hij een leasehok moeten regelen voor jou.
Voor woon-werk verkeer maakt het niet uit of hij representatief is of niet.

regiorunner
Master
 Bericht 
djidee schreef:
mbt een vergoeding voor woon-werk verkeer

Werkgevers verkopen die 19 ct/km als een soort van wettelijk maximum ofzo. Niets is minder waar, alleen kosten de centjes erbovenop wat meer...

Bij het spoor kent men naast een vrijvervoer, geen reiskostentegemoetkoming...

Vjenne
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Zou dus mooi met de trein gaan met alle zakelijke ritten. De tijd is voor de baas :dag: :aai:

:kniktja: Doen (trein)machinisten ook :kniktja:

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
fb schreef:
Je verwacht toch niet dat ik (via belasting) jouw dure auto ga betalen?
Wat een rare aanname. Als je bv 35 ct/km zou krijgen, betaalt de werkgever meer aan de werknemer. In het huidige regime betaalt de werknemer over 35-19 = 16 ct belasting. Als de belastingvrije som 35 ct zou zijn, betaalt de werknemer minder belasting. Hoe kom je er bij dat jij dan meebetaalt aan andermans dure auto? Er komt alleen minder geld in het laatje voor de roverheid dat betekent toch niet dat jij automatisch meer belasting gaat betalen? Het lijkt wel of je het andere mensen niet gunt dat ze ipv van exorbitant veel belasting slechts extreem veel belasting betalen.

fb schreef:
Het is trouwens absoluut niet verboden om meer dan die 19 ct te geven, maar dan betaalt je werkgever daar wel belasting over.
Fout! De werknemer betaalt belasting, de werkgever houdt het vast in voor de belastingdienst. Sterker nog, hogere onkosten vergoeding = lagere winst = minder belasting betalen voor de werkgever.

Overigens wordt die 19 ct gemakshalve door veel werkgevers overgenomen, het is dus in de praktijk helaas meer dan alleen een fiscale grens.

regiorunner
Master
 Bericht 
Vjenne schreef:
regiorunner schreef:
Zou dus mooi met de trein gaan met alle zakelijke ritten. De tijd is voor de baas

Doen (trein)machinisten ook

Precies. En zo heb je een prachtig (olievlek) probleem als bijvoorbeeld trein 5808 (Amsterdam A 05.28) dus onverhoopt niet rijdt. Daar zit heeel wat personeel in :duh:

Had ik al gezegd dat die 19 ct echt RUK is? :dood:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Overigens wordt die 19 ct gemakshalve door veel werkgevers overgenomen, het is dus in de praktijk helaas meer dan alleen een fiscale grens.

Werkgevers gebruiken de fiscale regeling om niet meer te hoeven betalen. Personeel wordt afgescheept met 19 ct/km.

Als werkgever mag je eigenlijk zoveel betalen als je wilt, uiteraard binnen de grenzen van de redelijkheid. Het meerdere boven de 19 ct/km is brutoloon en daarover moet gewoon belasting ingehouden worden.

BommelDing
FS Meldingen
 Bericht 
regiorunner schreef:
Had ik al gezegd dat die 19 ct echt RUK is?

Kan niet vaak genoeg gezegd worden. Euhm, politicus gooi 't even naar mooi rond getal (30 cent p/k) dank...

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Werkgevers gebruiken de fiscale regeling om niet meer te hoeven betalen. Personeel wordt afgescheept met 19 ct/km.

Als werkgever mag je eigenlijk zoveel betalen als je wilt, uiteraard binnen de grenzen van de redelijkheid. Het meerdere boven de 19 ct/km is brutoloon en daarover moet gewoon belasting ingehouden worden.

Weet ik. Is ook een mogelijkheid. Echter, ik heb een bloedhekel aan belasting betalen aan die lutsers van de NL overheid.

Leaseauto is ook een optie (een aardig bedrag ook nog) maar dan zit je met de bijtelling. Dan kost het de werkgever en mij nog meer geld, en dat wil ik niet.

Het gaat overigens niet om woon-werk verkeer, maar om zakelijke kilometers. Woon-werk verkeer is inderdaad ongebruikelijk in buitenlanden. Maar als je het gaat afschaffen dan is dat hetzelfde als een belastingverhoging en dan willen mensen weer meer geld hebben en dan krijg je een nog hogere inflatie.

Benzine voorbeeldjes zijn overigens kansloos. Diesel is the Word! En ik wil gewoon in de huidige auto blijven rijden, want daarmee ben ik goed voorzien. Het is alleen klote om te zien dat er zo weinig marge is om de kosten op te vangen met de belastingvrije kilometervergoeding. Maar liever wat ten favoure van de winstgevendheid van het bedrijf (waar voor mij dan ook weer voordelen aan vasthangen) dan aan de fiscus.

Kiwi45
Master
 Bericht 
Aygo Diesel leasen, en die voor de zakelijke kilometers gebruiken, dus zonder privé-gebruik. Dan nog rode diesel tanken, en ik denk dat je vrijwel alle belastingen wel hebt omzeilt. Comfort heb je ook niet meer, maar goed.

In plaats van de Aygo kan de zaak ook een 25 jaar oude Mercedes diesel kopen natuurlijk.

fb
Master
 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Benzine voorbeeldjes zijn overigens kansloos.
Okay:

Als je uitgaat van een auto die 1 op 15 rijdt krijg je dus 2.85 / liter. Bij een huidige dieselprijs van zo'n 1.20 / liter hou je dus 11 cent / km over voor de extra afschrijving/onderhoud van je prive auto.

Dat is bij een onderhoudsinterval van 15000 km dus 1650 euro of bij een inruilinterval van 200000 km dus 22000 euro.

Niet gek....

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Kiwi45 schreef:
Aygo Diesel leasen, en die voor de zakelijke kilometers gebruiken, dus zonder privé-gebruik. Dan nog rode diesel tanken, en ik denk dat je vrijwel alle belastingen wel hebt omzeilt. Comfort heb je ook niet meer, maar goed.
Onze klanten zitten niet altijd naast de deur. In de herfst naar Straatsburg of in de winter naar hartje Saurland rijden is geen uitzondering, doe mij dan maar een echte auto. Ik kom graag fris aan en mijn fiscale haat gaat niet zover dat ik in een Aygo ga rijden :nothanks:

Rode diesel is natuurlijk wel weer een mooi plan :thumb:

Kiwi45
Master
 Bericht 
Ik heb en jaartje Aygo gereden, en daar is zelfs op de Autobahn niets mis mee hoor. Is best goed te doen.

Maar daarom ook de optie om als zakelijke auto gewoon zoiets voor de deur te zetten:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lhetkxceoga2#

djidee
Master
 Bericht 
Superkoerier! schreef:
Leaseauto is ook een optie (een aardig bedrag ook nog) maar dan zit je met de bijtelling. Dan kost het de werkgever en mij nog meer geld, en dat wil ik niet.

Helemaal niet.. Alleen zakelijk gebruik... Je hebt het toch over je 0.19ct vergoeding per km? Jou kost het geen cent meer. Dat je een sluitende km administratie moet hebben is wel vervelend, maar goed, kastjes van 300,- verhelpen ook dat probleem...

En een Polo of een Punto diesel als je dan toch prive wil rijden... 14% bijtelling en een best redelijk wagentje... Of een 20% bijtelling andere wagen...
Maar goed, bijtelling is als je prive rijdt, het gaat hier om de zakelijke km's..

Zelf rijdt ik trouwens een Fiesta, 20% bijtelling, prettige diesel en genoeg ruimte voor mezelf, vriendin en wat meuk op de achterbank.. Wat ik netto kwijt ben kan ik geen andere auto prive voor aanschaffen, financieren en rijden. Wil je groter? Ja, dan krijg je of 25% bijtelling in je nek, of je moet prive en zakelijk met een andere auto doen, of het doen met de 19ct per km... Een nieuwe auto red je daar niet van (door de afschrijving), maar een niet al te grote zuinige 2e hands diesel moet zeker lukken... En als je er ook prive mee rijdt, waarom zou de 19ct de km de complete afschrijving moeten financieren?

regiorunner
Master
 Bericht 
djidee schreef:
En als je er ook prive mee rijdt, waarom zou de 19ct de km de complete afschrijving moeten financieren

Omdat je, als je voor de werkgever rijdt, je ook nogeens het risico op ongevallen e.d. loopt. Daarna is ie vaak totall en dus 99% afgeschreven. Daarom.

MoneyPenny*
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Zeiken over spelfouten wordt doorgaans beloond met een tijdelijke ban.

:o

fb
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Wat een rare aanname. Als je bv 35 ct/km zou krijgen,
Stel je een koeriersdienst voor, waarbij de baas tegen z'n werknemers zegt dat ze zelf maar een auto moeten kopen en hij per km betaalt:

35 ct / km, wat grotere diesel, dus verbruik zo'n 1 op 9 -> 3.15 euro / liter belastingvrij. Dus de koerier houdt zo'n 20 cent / km over voor aanschaf, onderhoud en belasting.

Stel dat er per jaar zo'n 100000 km gereden wordt. Dan is dat dus 19500 euro. Minus zo'n 2500 euro aan wegenbelasting is dus 17000 euro!

De koeriersdienst/werknemer heeft dus per jaar 17000 euro belastingvrij ter beschikking om een nieuwe auto te kopen of te onderhouden. Dat terwijl ik als priverijder gewoon het volle pond moet betalen. Lijkt me toch niet helemaal eerlijk .....

SanderS
Die hard
 Bericht 

Achja, het is net in wat voor auto je rijdt. Ik kreeg 29 cent bruto, dus zo'n 25 cent netto per km. Eerst had ik een 1.9 TDI'tje dat 1 op 19 reed, met 40k per jaar waarvan 20k zakelijk prima te doen, hou je zelfs geld aan over. Inmiddels heb ik een Caddy TDI DSG, dus grijs kenteken. 33 euro per maand belasting, heel wat minder dan het TDI'tje op geel kenteken (110/maand).

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
fb schreef:
De koeriersdienst/werknemer heeft dus per jaar 17000 euro belastingvrij ter beschikking om een nieuwe auto te kopen of te onderhouden. Dat terwijl ik als priverijder gewoon het volle pond moet betalen. Lijkt me toch niet helemaal eerlijk .....

Mij lijkt het reeel. En "niet eerlijk" is wat anders dan dat jij er aan meebetaalt via de belastingen. In dat geval zijn er heel wat slechtere bestedingen waar jij aan meebetaalt waar je je beter druk om kan maken (maar die keuze is aan jou).

zadkine
Master
 Bericht 
Ik rij zelf nu een 11 jaar oude golf variant tdi. Deze heb ik ruim 2 jaar geleden gekocht en er ca 27000 km/jr mee gereden. Meerendeels ww verkeer en zakelijk,
Kostprijs exact berkend: nu 19,04 cent per km.
Die wagen gaat na de zomer de deur uit, inruilprijs inmiddels bekend, en na de afrekening zal blijken hoeveel goedkoper die per km uiteindelijk wordt. (In de kostprijs is afschrijving tot inruilwaarde meegenomen).
Er komen nog wat kilometers bij en ik denk dat de reservering voor onderhoud, nu 5 ct per kilometer, uiteindelijk ietsje lager wordt.

Ik ga deze vervangen door een nieuwe belastingvrije diesel.
De schatting voor cent per km (1,20 euro per liter diesel, GEEN houderschaps belasting, geen BPM) is ca 17 cent per km over 10 jaar met 250000 kilometer als richtafstand.

Da zakelijke vergoeding is 19 cent belastingvrij PLUS 10 cent belast (netto afh van inkomen...en hypotheekrente aftrek) ca 5,5 cent. Totaal dus 24,5 cent.
Woonwerk verkeer is 130 euro per maand, goed voor ruim de brandstof.
Overall kan ik dus voor die 19 cent deze woonwerk auto's rijden, maar ik hou er niet aan over.

fb schreef:
Stel dat er per jaar zo'n 100000 km gereden wordt. Dan is dat dus 19500 euro. Minus zo'n 2500 euro aan wegenbelasting is dus 17000 euro!

100000 km a 5 cent onderhoud en banden=5000
verzekering 1000 euro per jaar (All risk, afh noclaim).
Dus 17000-5000-1000 maakt 11000 per jaar voor een nieuwe auto.
Na max 350000 km een nwe auto nnodig dus budget ca 36500 euro.

regiorunner
Master
 Bericht 
Liar schreef:
Maar nogmaals, met mijn vorige dieseltje had ik er financiëel wel wat gunstiger vanaf gekomen, al moest ik er nog steeds op toeleggen. Afschrijving van een privéauto krijg je nou eenmaal nooit terug via die 19ct vergoeding. Om nog maar te zwijgen over winterbanden en dat soort zaken.

Sja, zo gaat dat met "dat kaliber auto" :kwijl: :kwijl: :lief: maar de V70 D5 rijdt op dit moment voor 0,1948 de kilometer (incl aanschaf, belastingen, BPM (ik verwacht er 4 jaar mee te doen), verzekering, diesel onderhoud en afschrijving).

djidee
Master
 Bericht 
Hmm, zelfs een V70 D5 lukt voor 19ct de km? Dan hoeft ie toch echt niet hoger? Tenzij iedereen perse een gloednieuwe auto wil rijden (met bijbehorende afschrijving)...

ikinks
Master
 Bericht 
Seat Ibiza uit 2005, gekocht in september 2007, afschrijving lineair in 6 jaar op basis van de aanschafwaarde, inruilwaarde van ?0,-. Kosten per kilometer (cent):
- afschrijving: 5,3
- brandstof: 5,5
- onderhoud/reparatie: 1,9
- banden/velgen: 1,6
- verzekering: 1,4
- belasting: 1,9
- overig: 4,0
- TOTAAL: 21,6 c/km.

Kilometervergoeding op basis van totaal verreden kilometers kan voor mij niet uit, puur als verrekening voor zakelijk en woon-/werkverkeer komt het aardig in de buurt. (f)

Roelf
Master
 Bericht 

inruilwaarde van ?0,= is natuurlijk niet echt reëel
Wat versta je onder "overig", wat voor 4 ct / km op de balans staat?

fb
Master
 Bericht 
Roelf schreef:
Voor een 8 jaar oude auto? Bij die leeftijden is de inruilwaarde niet veel hoger dan de korting die je krijgt bij geen inruil ....
Maar elke inruil-euro die ikinks nog krijgt doet hem wel dichter belanden bij die magische 19 cent/km ....

Roelf
Master
 Bericht 

een snelle check op autotrader, levert dat seat ibiza's van 8 jaar oud, nog zo'n 5000 euro op kunnen brengen.

er zijn dagen dat ik minder in mn portemonnee heb.....

ikinks
Master
 Bericht 
Roelf schreef:

De planning is zolang met de auto door te rijden totdat de koek op is. Heb ik ook met m'n vorige gedaan, dat bleek alleen een klein koekje.

Roelf schreef:

Een paar boetes, chiptuning, poets-/waszooi (hoewel ik die ook voor andere auto's gebruik) en accessoires. Telefoonhouder, bluetooth carkit, onboard camera, dat soort wat minder verplichte zaken.

fb
Master
 Bericht 
Roelf schreef:
een snelle check op autotrader, levert dat seat ibiza's van 8 jaar oud, nog zo'n 5000 euro op kunnen brengen.
Je bedoelt dat seat ibiza's van 8 jaar oud nog zo'n 5000 euro kosten?

Roelf
Master
 Bericht 

ikinks schreef:
De planning is zolang met de auto door te rijden totdat de koek op is. Heb ik ook met m'n vorige gedaan, dat bleek alleen een klein koekje.

Roelf schreef:

Een paar boetes, chiptuning, poets-/waszooi (hoewel ik die ook voor andere auto's gebruik) en accessoires. Telefoonhouder, bluetooth carkit, onboard camera, dat soort wat minder verplichte zaken.

Je schreef: afschrijving in 6 jaar, dus tot een autoleeftijd van 8 jaar. Als je dan de werkelijke afschrijving wilt berekenen, moet je de aanschafprijs verminderen met de verwachte inruilwaarde, die is bij een leeftijd van 8 jaar beduidend hoger dan 0.

overig: dat soort dingen zijn natuurlijk niet echt van belang voor woon-werk verkeer, behalve het wassen af en toe, maar 4 ct/km vind ik nogal hoog voor dat soort overig. Bij 35000 km/jaar, levert dat al gauw een budget op van 1400 euro. Dure wasstraat kun je daarvoor bezoeken.

Roelf
Master
 Bericht 

fb schreef:
Je bedoelt dat seat ibiza's van 8 jaar oud nog zo'n 5000 euro kosten?

Hangt ervanaf aan welke kant van de deal je zit. Als je de auto in bezit hebt en je kunt hem verkopen, brengt ie dat geld op......

Roelf
Master
 Bericht 

Overigens kan het ook nog anders, rekenvoorbeeldje:

Zwolle - Den Haag, enkele reis (afgerond) 160 km.
19 ct/km vergoeding (voor daadwerkelijk afgelegde kilometers, dus 320) = 60,80 euro

Retourtje met trein (terugreis met kortingkaart) = 18,60 + 11,15 = 29,75 euro

Iemand die kilometervergoeding krijgt en met de trein reist, houdt dus 31,05 euro belastingvrij over, per dag.
:roll:

Fredje
Die hard
 Bericht 

regiorunner schreef:
Precies. En zo heb je een prachtig (olievlek) probleem als bijvoorbeeld trein 5808 (Amsterdam A 05.28) dus onverhoopt niet rijdt. Daar zit heeel wat personeel in

Tsja, dat heb je met betrouwbaar openbaar vervoer. Werknemers van de NS zijn net echte mensen die ook op tijd op hun afspraken moeten zijn, maar dat vaak door externe omstandigheden niet kunnen.

djidee
Master
 Bericht 
Moet je de mensen die werken in Utrecht/Amersfoort en die vanuit Zwolle/Nijkerk/Barneveld moesten komen maar eens vragen over vanochtend... Soms kun je dan beter dat half uurtje vertraging met de trein hebben... :[

Pagina 1 van 2 [ 57 berichten ]