» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 3  [ 112 berichten ]
Warmaster
Master
 Bericht 
Telegraaf schreef:
’Tegen betaling een ijdelheidskenteken’
door Inge Lengton
DEN HAAG -

Automobilisten moeten straks tegen betaling met een zelfbedachte kentekentekst op de bumper kunnen pronken. Ze krijgen nu nog een serie letters en nummers toebedeeld. VVD-Kamerlid Visser zou graag zien dat ze hun eigen ’ijdelheidskenteken’ mogen kiezen.

Er zijn verschillende landen waar dit al jaren kan. Amerika is waarschijnlijk de bekendste. Daar zijn in sommige staten zelfs hartjes in het kenteken toegestaan. Er gelden slechts een paar verboden cijfer- en lettercombinaties, zoals obscene of discriminerende verwijzingen.

Ook in België hebben automobilisten meer over hun kentekenplaat te zeggen. Een zelfbedachte combinatie van negen tekens kost er zo’n 1000 euro. Het levert de Belgische staatskas jaarlijks miljoenen op. In Duitsland, Oostenrijk, Malta en Polen is het eveneens mogelijk om kentekens zelf te bedenken.
Geweldig

VVD-Kamerlid Visser ziet niet in waarom Nederland moet achterblijven. „Het lijkt mij geweldig om met een kentekencombinatie te kunnen rondrijden die echt wat voor je betekent. Ik zie niet in waarom dat hier niet zou kunnen. Ik wil van minister Schultz van Haegen weten wat er nodig is om dit voor elkaar te krijgen.”

In ons land is het de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) die over kentekens gaat. Die stelt geen principiële bezwaren te hebben tegen gepersonaliseerde platen, maar laat ook weten dat het op dit moment lastig is om die in te voeren.
Anders

Wij hebben in Nederland namelijk een ander kentekensysteem dan in landen zoals België. Bij ons staat het kenteken geregistreerd op het voertuig, daar op personen. Dat kan lastig zijn als een voertuig met persoonlijke platen moet worden verkocht. Volgens de huidige regels moet de kentekenplaat dan mee met de nieuwe koper en die wordt dan misschien wel opgezadeld met een tekst die hij helemaal niet ziet zitten. In Nederlandse kentekens komen sinds 1978 geen klinkers meer voor.

Lijkt me wel gaaf, maar dan wel zo dat je je eigen kenteken houd en mee neemt naar je volgende auto. 8B88BB88B zou ik wel leuk vinden. Wat zou jij kiezen?

Superkoe
Master
 Bericht 
Niet. Ik blijf liever een beetje anoniem in mijn auto.

ikkeke
Master
 Bericht 
Idee is leuk, maar dan wel meenemen naar volgende auto want ga natuurlijk geen flink bedrag uitgeven voor enkel de duur van bezit van dat voertuig....
En vrij kiezen binnen alle beschikbare kentekenreeksen of ook eigen reeksen verzinnen (f)
Warmaster schreef:
8B88BB88B zou ik wel leuk vinden
Die is mooi en lastig te noteren in het voorbijgaan 8)
XKXKXX doet het ook wel goed

liquid_force
Master
 Bericht 
Warmaster schreef:
ij hebben in Nederland namelijk een ander kentekensysteem dan in landen zoals België. Bij ons staat het kenteken geregistreerd op het voertuig, daar op personen

laat ze even kontakt opnemen met de zweden ... die hebben exakt hetzelfde principe ...

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dibs op "0"!

Joël D.
Master
 Bericht 
Doe mij dan maar I11IIO0O00O.

Raymond
Master
 Bericht 
Ik weet zo net nog niet of ik dat zou doen. 20 jaar geleden ben ik in Oostenrijk afgesneden door Auge-1. Het is wel erg makkelijk onthouden.
Combinaties die niet snel te lezen of te onthouden zijn zijn natuurlijk wel leuk.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ascii char 7! :woop:

frankram
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ascii char 7! :woop:

Beep. :lol: :lol: :lol:

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
• ?

Feitelijk
Master
 Bericht 
frankram schreef:

Beep.

En ik dacht dat alleen JeffreyM die zou herkennen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Warmaster schreef:
VVD-Kamerlid Visser ziet niet in waarom Nederland moet achterblijven. „Het lijkt mij geweldig om met een kentekencombinatie te kunnen rondrijden die echt wat voor je betekent. Ik zie niet in waarom dat hier niet zou kunnen. Ik wil van minister Schultz van Haegen weten wat er nodig is om dit voor elkaar te krijgen.”

Antwoord van de minister op de vraag van Visser. schreef:

Ik sta zeer positief tegenover uw voorstel. Het vereist een wijziging in de kentekenregistratie van voertuig naar persoon. De kosten hiervan vallen in het niet bij de opbrengst uit het dan zeer gemakkelijk in te voeren puntensysteem voor mulderovertredingen.

Ik voer dat nog deze kabinetsperiode in.

A4
Master
 Bericht 
Ik zou het sowieso doen. Alhoewel ook ik wel twijfels heb, als ik zie hoevaak er naar me geclaxoneerd en geseind wordt per dag. En toch gemiddeld 1 keer per week krijg ik een handgebaar. En 1 x per kwartaal een uitnodiging tot knokken ergens op een parkeerplaats.
Terwijl ik in mijn ogen toch niet heel veel geks doe :cry: :x O:)

frankram
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

En de mensen die heel lang geleden met computers begonnen zijn. :kniktja: :kniktja: :lol: :lol:

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Hier kun je wel een paar leuke vinden

http://www.governmentattic.org/StateDMV ... lates.html

Deze zijn ook wel aardig

8theist
ACAB, 1312, A3A2 enz.

Check deze maar http://www.governmentattic.org/7docs/Al ... s_2012.pdf (82 mb aan verboden combinaties)

Pietert
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:

:lol: kwal

frankram schreef:
En de mensen die heel lang geleden met computers begonnen zijn

Ik ben net >30 en weet ook wel wat de ASCII tabel is hoor ;)

Feitelijk
Master
 Bericht 
frankram schreef:

En de mensen die heel lang geleden met computers begonnen zijn.

Hrmphhhh , zo oud ben ik toch niet? :boos:

VTEC_Driver schreef:

Check deze maar http://www.governmentattic.org/7docs/Al ... s_2012.pdf (82 mb aan verboden combinaties)

ASSHOLE is gebanned maar ASSH0LE niet...

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Warmaster schreef:
Wat zou jij kiezen?

Een blanke plaat.

frankram
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Ik ben net >30 en weet ook wel wat de ASCII tabel is hoor ;)

Maar weet je ook wat ASCII 7 is?
In mijn tijd was het printen van dat karakter de enige manier om geluid uit mijn Acorn Atom te krijgen zonder assembler te gebruiken. :kniktja: :kniktja: :kniktja:

frankram
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Hrmphhhh , zo oud ben ik toch niet? :boos:

Van jou verwacht ik dat je de hele tabel uit je hoofd geleerd hebt. :kniktja: :kniktja: :kniktja:

Griffin
Master
 Bericht 
Als je nou ASCII 8 neemt kan je met een heel klein nummerbordje uit :D

Raymond
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Een blanke plaat.

Racist.

CAYENNE op een Atos lijkt me wel wat.

Superkoe
Master
 Bericht 
frankram schreef:
In mijn tijd was het printen van dat karakter de enige manier om geluid uit mijn Acorn Atom te krijgen zonder assembler te gebruiken.

En dan hoorde je heel hard piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep? :lol:

Feitelijk
Master
 Bericht 
frankram schreef:
Acorn Atom

Ik vind CR+LF van windows al dom, maar in heavensname waarom deden die LF+CR?

frankram
Master
 Bericht 
Superkoe schreef:

En dan hoorde je heel hard piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep? :lol:

:kniktja: :kniktja: :kniktja:

Pietert
Master
 Bericht 
frankram schreef:
Maar weet je ook wat ASCII 7

Uit m'n hoofd? 7 Beep, 13 Enter en 27 Esc.. En letters begonnen ergens bij 40, dacht ik :)

RAH
Master
 Bericht 
Als het moet, dan zou ik waarschijnlijk een kenteken veel gelijkend op een Luxemburgs kenteken nemen. Dan het NL deel in het blauw vakje met roadkill onleesbaar maken. Kom je misschien nog eens ergens onderuit.

Maar anders is dit wel wat:

Afbeelding

frankram
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
maar in heavensname waarom deden die LF+CR?

Je moet toch wat om je cursor aan het begin van de volgende regel te krijgen. :kniktja: :kniktja: :kniktja:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
ergens bij 40

Dan weet je ook dat Halloween en Kerstmis op dezelfde dag vallen!

Sherlock
Master
 Bericht 

Gekkigheid allemaal.

Ik geloof ook niet dat het in België "miljoenen" oplevert - dat zou duizenden kentekens per jaar zijn. No way.

Rover
Master
 Bericht 
Ik zie anders best vaak een Belgisch persoonlijk kenteken.

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Raymond schreef:
Maserati Teun schreef:
Een blanke plaat.

Racist.

Een blanke plaat hoeft niet wit te zijn. :lol:

ikkeke
Master
 Bericht 
Rover schreef:
Inderdaad, met de nieuwe 1-xxx-xxx reeks zijn ongeveer alle mogelijke combinaties weer beschikbaar (tov xxx-xxx). Vooral 2 t/m 9-xxx-xxx vallen op 8)

scriba
Pro
 Bericht 
Zo iets..."? Doen we in de States al jáááááááren...

Afbeelding

bruintje beer
Master
 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Een blanke plaat.
:lol: alleen maar spaties :respect:

Feitelijk
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
alleen maar spaties

Dan krijgt de \x0B plaat al Teuns bekeuringen :lol:

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Warmaster schreef:
Wat zou jij kiezen?

Eentje met Chinese of Arabische tekens. :lol:
Een beetje natekenen zal het gross van de "handhavers" toch nog wel lukken?
Anders eentje met een hoop AA of CD erin. Permanente ontheffing voor zo'n beetje alles. :woop:

Kwibus
Master
 Bericht 
Er was toch al een "blijven dromen" topic? O:)

MoneyPenny*
Master
 Bericht 
Afbeelding

Scaniafan
Master
 Bericht 
ikkeke schreef:
Inderdaad, met de nieuwe 1-xxx-xxx reeks zijn ongeveer alle mogelijke combinaties weer beschikbaar (tov xxx-xxx). Vooral 2 t/m 9-xxx-xxx vallen op

Je moet wel onderscheid maken tussen 9-XXX-*** en gepersonaliseerde kentekens. De 9-XXX-*** reeks was zodanig "gepersonaliseerd" dat je je eigen 3 letters en 3 cijfers kon kiezen. Sinds juni (?) dit jaar is het weer dat je een eigen kenteken mag kiezen binnen de berperking van max 9 karakters (en nog wat andere)

2-XXX-*** t/m 7-XXX-*** zijn gewone kentekenplaten die uitgegeven worden door de DIV, persoonsgebonden maar geen eigen keuze. Volgens mij is België nu bij de 1-H reeks, dus 2 zul je nog niet zien. 8-XXX-*** zijn internationale kentekenplaten. dan heb je 9-XXX-*** en de gepersonaliseerde kentekens

RAH
Master
 Bericht 
@ MoneyPenny*

UARNEXT :roflol:

Trasher
Master
 Bericht 
Ik werd vorige week in de US voorbijgereden door <SPRAYTAN>

En inderdaad een überfout oranje/bruin gespoten tiepje met veel te blond haar en een zonnebril in een Escalade........

RRL
Master
 Bericht 
Rover schreef:

En dan niet eens enkel op het exclusievere spul, heb ook al een Golf V er mee gezien.

Een paar jaar terug heb ik ook eens een Zweed gespot met ONLINE als kenteken, viel goed op.
ikkeke schreef:
Vooral 2 t/m 9-xxx-xxx vallen op

Taxi's rijden nu al met de 2 rond, blijkbaar is 1-TX.-... al uitgeput. In Mons heb ik 8-...-... veel gezien op auto's van medewerkers van SHAPE, blijkt dat begingetal 8 voor buitenlandse auto's is. Waren ook veelal Amerikaanse modellen. 9 was eerder voor de gepersonaliseerde platen, dat hebben ze nu dus blijkbaar laten vallen.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Ik vind CR+LF van windows al dom, maar in heavensname waarom deden die LF+CR?

Oh! Ik wou CRLF :D

Scaniafan
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Taxi's rijden nu al met de 2 rond, blijkbaar is 1-TX.-... al uitgeput.

Ok, mij nog niet opgevallen (f)

RRL schreef:
. 9 was eerder voor de gepersonaliseerde platen, dat hebben ze nu dus blijkbaar laten vallen.

Jep. Al heeft onze buurvrouw een Mini station met 9-TOY-999 :lol:

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Schultz schiet plan voor eigen kenteken af

DEN HAAG - VVD-Minister Melanie Schultz (Infrastructuur en Milieu) ziet niks in het plan van haar partijgenoot Barbara Visser in de Tweede Kamer om persoonlijke kentekens mogelijk te maken, zoals die bijvoorbeeld in de VS bestaan. Dat bleek donderdag in een Kamerdebat.

In Nederland hoort het kenteken bij de auto en blijft daarbij ook na verkoop horen. Zo kan het voertuig „van de wieg tot het graf” gevolgd worden. Schultz vindt het voor „de leukigheid” van een persoonlijk kenteken een veel te kostbare aangelegenheid om het systeem te veranderen. „Er zijn vele andere manieren om je auto te versieren en je boodschap duidelijk te maken”, zei Schultz.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2318 ... _af__.html

liquid_force
Master
 Bericht 
ik zou deze graag op mijn C70 willen hebben dan :)

Afbeelding

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
„Er zijn vele andere manieren om je auto te versieren en je boodschap duidelijk te maken”
Ja en dan begint ome koos weer te mekkeren over "je mot je auto gewoon standaard houden". :boos: :boos:

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
ik zou deze graag op mijn C70 willen hebben dan :)

Mooi hoor met zo'n Amerikaans type dikke reet veldwachter erbij.
Met als toegift eentje met haar handen in haar zij. Type peentjesopschepper.
De foto is helemaal in balans. :roflol:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
Mooi hoor met zo'n Amerikaans type dikke reet veldwachter erbij.
Jaaah die drie trollen zie je denken, "dit klopt niet, dit klopt niet, dit klopt niet...........Maar wat precies dan........" :fp: :fp:

Pagina 1 van 3 [ 112 berichten ]