» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 3  [ 104 berichten ]
Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Vraagje,

Van de zomer ga ik op vakantie en wil ik graag vanuit Duitsland, via Zwitserland naar Lichtenstein en via Oostenrijk terug naar Duitsland. Nu meende ik dat ik, zolang ik de snelwegen mijd, geen tolvignet daarvoor hoef te hebben. Een aantal anderen in familiekring beweren echter van wel.

Nu is dit ong. de route die gepland is:
https://www.google.nl/maps/dir/%C3%9Cbe ... m1!2b1!3e0

Op de site van de ANWB lees ik bij zowel tol in Oostenrijk en Zwitserland dat het over snelwegen gaat.
Oostenrijk 'Op alle snelwegen in Oostenrijk is voor motorvoertuigen tot 3500 kg een tolvignet verplicht. '
Zwitserland 'Voor het rijden op alle autosnelwegen in Zwitserland is een tolvignet vereist. Daarnaast wordt tol geheven voor de Grote-Sint-Bernardtunnel en de Munt-la-Scheratunnel.'

Dan klopt het toch gewoon dat ik geen vignet nodig ben?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Nu meende ik dat ik, zolang ik de snelwegen mijd, geen tolvignet daarvoor hoef te hebben. Een aantal anderen in familiekring beweren echter van wel.

Familieleden zijn altijd een but bron van informatie.

Gewoon lekker die kant op karren.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Niet nodig dus toch? Vooral met die Zwitsers wil ik geen risico nemen :[

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nu meende ik dat ik, zolang ik de snelwegen mijd, geen tolvignet daarvoor hoef te hebben.

Dat klopt.

Bij een alternatieve Zwitserse grensovergang werd me ook een sticker aangepraat. Ik zeg ik neem de snelweg niet. Oh, okay dan hoeft het inderdaad niet.

Vervolgens natuurlijk wel de snelweg gepakt maar dat is alleen voor echte trillseekers.

liquid_force
Master
 Bericht 
hier in Zwitserland moet je alleen voor Autosnelwegen en Snelwegen (Autobahn en Autostrassen) een Vignet hebben, helaas is het soms erg lastig om buiten deze wegen te blijven. Snelwegen en Autosnelwegen worden met "groene" borden aangegeven, alles andere met "blauwe". Zeker in de zomertijd wordt er meer gecontroleerd of toeristen een Vignet gekocht hebben.

In Oostenrijk zijn er ook verschillende "stadsautobahnen" die een Vignet nodig hebben.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Ik zeg ik neem de snelweg niet. Oh, okay dan hoeft het inderdaad niet.

liquid_force schreef:
Autosnelwegen en Snelwegen

bedoel je met autosnelwegen zoals je hier in Nederland een 100kmh autoweg hebt? Want dat spreekt dat van Dave weer tegen.

Hier zou ik dan dus naar rechts moeten omdat links een autoweg met verplichte tol is?

liquid_force
Master
 Bericht 
bedoel je met autosnelwegen zoals je hier in Nederland een 100kmh autoweg hebt?

inderdaad, alles wat 100kmh en 130kmh is (of met begrenzing op 60, 80 of 100) is in Zwitserland Vignet-plichtig ... alles wat met groene borden aangegeven is.

Want dat spreekt dat van Dave weer tegen.

Ik woon hier, ik geloof dat ik wel weet waar ik het over heb ;) ;) Het risiko van geen Vignet kopen is 200CHF plus een Vignet dus 240CHF

meer info: https://www.ezv.admin.ch/ezv/de/home/in ... hren-.html

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
Ik woon hier, ik geloof dat ik wel weet waar ik het over heb

Ja maar omdat ze dat bij de grensovergang zeiden, maar hier dus rechts:

Cweepz
Master
 Bericht 
Vignet kost geen drol en meestal zit er een mooi mokkel achter die balie. Gewoon kopen en lekker over de snelweg karren :thumb:

liquid_force
Master
 Bericht 
Ja maar omdat ze dat bij de grensovergang zeiden, maar hier dus rechts:

nee, daar kun je prima rechtdoor gaan, maar als je over 40CHF een probleem gaat maken kun je beter niet op vakantie gaan, IMHO

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
nee, daar kun je prima rechtdoor gaan, maar als je over 40CHF een probleem gaat maken kun je beter niet op vakantie gaan, IMHO

Mja, ik vind 43 euro voor 100km door zwitserland rijden best duur ja, bovendien is het niet de bedoeling om er zo snel mogelijk te komen maar om wat van het mooie landschap te zien, dan ga je dus niet over de snelweg. Daarnaast kun je er 2x van uiteten gaan met je 2'en in Duitsland > ik ga geen vignet kopen.

Scaniafan
Master
 Bericht 
van het mooie landschap te zien

Dus ga je een rondje over de N-wegen maken :| Kerel, koop een tent, flikker die achterin die Peugeot, rij om de x dagen naar een andere camping, pak een pintje en maak je vriendin 's avonds / 's nachts / overdag blij :|

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Dus ga je een rondje over de N-wegen maken

Al wat streetview erbij gepakt? :lol:

Scaniafan schreef:
koop een tent, flikker die achterin die Peugeot, rij om de x dagen naar een andere camping, pak een pintje en maak je vriendin 's avonds / 's nachts / overdag blij

Tent is voor mij geen redelijke optie wegens persoonlijke redenen, Zitten in appartementje in überlingen. Laatste zeker :[

Scaniafan
Master
 Bericht 
Al wat streetview erbij gepakt?

Ja. But route :|

Via de 13 naar Vaduz i.p.v. via Au / Sankt Gerold
Vanaf Vaduz de 16 naar Wil i.p.v. via Mosnang / Fischingen te rijden

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Ja. But route

wut?

Scaniafan schreef:
Via de 13 naar Vaduz i.p.v. via Au / Sankt Gerold
Vanaf Vaduz de 16 naar Wil i.p.v. via Mosnang / Fischingen te rijden

*schrijft ff op*

liquid_force
Master
 Bericht 
als je in de buurt van Wil bent is het een "Katzensprung" naar de Elite Garage in Zuzwil, die hebben altijd leuke autootjes staan ...

Scaniafan
Master
 Bericht 
wut?

Wat ik zeg. But route :lol:

Mja, ik ga over het algemeen die regio in met de motor voor de stuurweggetjes :lol: Zoek het dan sowieso verder zuid / zuidoostenlijk. Timmelsjoch, Giau, Gavia, Bormio kant van de Stelvio, Umbrail

Scaniafan
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
Elite Garage in Zuzwil, die hebben altijd leuke autootjes staan ...

VW Passat
04.1997
149'000 km

Cool 8)

Joël D.
Master
 Bericht 
Schaffhausen is trouwens ook wel grappig om langs te rijden. Je bent er toch in de buurt.

Oh, en Singen. :thumb:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Een mooie route in google maps uitstippelen en hier plaatsen mag natuurlijk altijd 8)

liquid_force
Master
 Bericht 
tja Scaniafan, ze hebben ook "normale" auto's staan, maar kijk ff naar het aantal Aston Martins, Bentleys, Ferrari's en Lambo's ...

Scaniafan
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
tja Scaniafan

Sorry, kon het niet laten. Had 't V6 Highline er ook maar af gelaten :[

Scaniafan
Master
 Bericht 
Een mooie route in google maps uitstippelen en hier plaatsen mag natuurlijk altijd

https://www.google.com/maps/dir/%C3%9Cb ... m1!2b1!3e0

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ja dat is een mooie route om ooit later te doen, wordt me nu wat teveel van het goede :lol:

Scaniafan
Master
 Bericht 
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Want dat spreekt dat van Dave weer tegen.

Wat?

Ignorance is bliss.. Zeker als je staande gehouden wordt.. Jij wil -alles- regelen.. Zelf weten.

Lijkt mij dodelijk vermoeiend.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Wat?

Dave schreef:
werd me ook een sticker aangepraat. Ik zeg ik neem de snelweg niet. Oh, okay dan hoeft het inderdaad niet.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Goed, laat ik het dan anders zeggen. Omdat ik Dave ben hoeft het allemaal niet. De rest van de Nederlanders gaan lekker naar de ANWB, stickers kopen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Ja ik weet wel dat jij door Oostenrijk, Zwitserland en Slovenië zonder tolvignetten rijdt :[

Scaniafan
Master
 Bericht 
Dave schreef:
De rest van de Nederlanders gaan lekker naar de ANWB, stickers kopen.

Tel ik dan voor Belg? 8)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ow, dan zal ik zeker ook maar niet zelf denken?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Nee

Speedy J
Master
 Bericht 
Tja het antwoord laat zich dus wel raden. Gewoon met Dave meerijden, hoeft dat allemaal niet. Doe ik ook :lol:

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Doe anders ff een crowdfunding voor die toltickets. Voor 80 euro ga je toch niet moeilijk doen?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Gaat om het principe. 8)

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Principes zijn er om overtreden te worden toch?

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Zo'n tiendagen vignet voor Oostenrijk ga je toch ook niet moeilijk over doen?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Zo'n tiendagen vignet voor Oostenrijk ga je toch ook niet moeilijk over doen?

Voor 22km geen vignet of voor 20km wel een vignet ga ik wel moeilijk doen, waarom geld uitgeven wanneer het niet nodig is?
Zwitserland twijfel ik nog even over, kans op een foute afslag dat je op zo'n weg terecht komt is vrij groot, daarnaast vervolgen die lui je tot in de dood bij een klein foutje :[

basjuh1981
Master
 Bericht 
Dion schreef:
Principes zijn er om overtreden te worden toch?

Nee, dat zijn regels.

RAH
Master
 Bericht 
Zowel in Zwitserland als in Oostenrijk is het vrij duidelijk aangegeven of je voor een weg een vignet nodig hebt of niet. Ik ben al meerdere malen van Frankrijk dwars door Zwitserland naar Oostenrijk gereden of van Oostenrijk, Italie naar Zwitserland en dan door naar Duitsland. Nog nooit een vignet voor één van beide landen nodig gehad. Er zijn altijd alternatieve routes. Probleem is echter dat die meestal een stuk langzamer zijn doordat ze door de dorpjes gaan. Maar als je geen haast hebt en het toch toeristisch rijden is, maakt het ook niet uit.

En ook ik ben het er mee eens dat de uitgestippelde route niet de meest geweldige is. Hou er bij de Bodensee en zeker ook bij Bregenz rekening mee dat het heel druk is, zeker in de zomervakanties.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
RAH schreef:
En ook ik ben het er mee eens dat de uitgestippelde route niet de meest geweldige is. Hou er bij de Bodensee en zeker ook bij Bregenz rekening mee dat het heel druk is, zeker in de zomervakanties.

Ik wil graag naar Liechtenstein en wat zien van het landschap in Zwitserland. Wat zou een betere route zijn dan?

liquid_force
Master
 Bericht 
Ik wil graag naar Liechtenstein en wat zien van het landschap in Zwitserland. Wat zou een betere route zijn dan?

Lichtenstein: iets saaiers als dat landje is er echt niet ...

als je echt wat van Zwitserland wilt zien zou ik zeggen, koop een Autobahnvignet, rijdt via Lichtenstein naar Graubunden (Klosters) daar neem je het autotreintje naar het Engadin gebiedt, auto weer naar Sankt Moritz, dan via Savognin terug naar Chur en terug naar de Bodensee. Ik zou persoonlijk lekker een nachtje bv. in de buurt van Sankt Moritz erbij boeken ... dan kun je heerlijk rustig aan doen.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
had vernomen dat Liechtenstein erg mooie uitzichten heeft. Misschien dan toch maar aan de Duitse kant blijven :[
Route die je hierboven beschrijft is zoals ik al zei too much. Blijft toch een studentenvakantie :[

liquid_force
Master
 Bericht 
en met jouw rijstijl lijkt me dat ook verstandiger :P

Als je een mooi uitzicht wilt kun je ook naar de Säntis rijden, da's 45-60min rijden voor je

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
en met jouw rijstijl lijkt me dat ook verstandiger

:duh: :[

liquid_force schreef:
Als je een mooi uitzicht wilt kun je ook naar de Säntis rijden, da's 45-60min rijden voor je

Maar dan ben je je al bijna in Lichtenstein :lol:

liquid_force
Master
 Bericht 
Maar dan ben je je al bijna in Lichtenstein :lol:

zoals ik al schreef: Lichtenstein is echt niets aan, brievenbus-firma's en banken, da's het enige wat je daar vind ... qua uitzicht is de Säntis beter (je zit een stuk hoger ook) dan wat je in .li vind. het is jouw vakantie, maar je vraagt om ideeen. Ik woon hier alleen maar, dus ik heb er waarschijnlijk minder kijk op. O:) O:)

https://saentisbahn.ch/schwebebahn/webcam-und-wetter/

http://www.turna.li/livecam.aspx
http://www.bergbahnen.li/Webcams/SareisWebcam.aspx

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
liquid_force schreef:

had vernomen dat Liechtenstein erg mooie uitzichten heeft

Fiscaal gezien is Liechtenstein een prachtig land. :x

Rover
Master
 Bericht 
Die route van LiquidForce heb ik 2 jaar geleden voor een groot gedeelte gereden (daarvoor ook al verschillende keren in dat gebied geweest, maar zonder eigen vervoer). Die route is een echte aanrader wat mij betreft.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
liquid_force schreef:

Prima op een terrasje gezeten anders.. Weet niet meer waar, een of ander vaag dorpje.

Ach die knul is in wereld-ontdek-modus.. Het kan. Maar die rit op een dag is vrij lang ja, dat dacht ik al maar ik denk ik zeg niets, kijken wat er gebeurt :lol:

Pagina 1 van 3 [ 104 berichten ]