» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Postingstijd interval gedetecteerd van 39.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 2 van 2  [ 65 berichten ]
Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Tweebel schreef:
Hebben die dingen een inhaalverbod?

:kniktja: :kniktja: :kniktja: Maar ze rijden niet te snel dus kunnen ze echt alles maken. Inhalende LZV's zijn schering en inslag.

Rover
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Er is pas een tekort als de lonen flink gaan stijgen. Anders zijn het vooral borrelpraatjes van werkgevers die bang zijn dat de lonen zouden kunnen gaan stijgen en zo alvast proberen de instroom te verhogen.

Maar dat mag helemaal niet, die lonen staan vast in de CAO (geen minimum-cao). :roll:
Nu zijn het wel de werkgevers die daarin het loon bepalen uiteindelijk. Op dit moment zijn de onderhandelingen bezig en het lijkt erop dat ze er weer met een schijntje vanaf komen.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Rover schreef:
Op dit moment zijn de onderhandelingen bezig en het lijkt erop dat ze er weer met een schijntje vanaf komen.

Dat is in het verleden zeker voorgekomen, zelfs een jaar met 0 procent verhoging, maar kon nog wel eens meevallen deze keer:
Citaat:
In de komende 3 jaar krijgen 130.000 transportwerknemers een loonsverhoging van 10%. De lonen voor alle werknemers uit de nieuwe cao voor het beroepsgoederenvervoer gaan stapsgewijs omhoog. De voorgestelde verslechteringen gaan niet door.

Bron

Rover
Master
 Bericht 
Ja, 10% bereiken door een extra loontrede toe te voegen. Alleen die al aan het eind van de ladder zijn krijgen dus '10%'
2% loonstijging per jaar, voor 3 jaar op een rij. Daarmee haal je de opgebouwde achterstand binnen de sector niet in. In het beste geval weet je hiermee de inflatie van de komende 3 jaar te compenseren.

blitzzie
Eendagsvlieg
 Bericht 
in australie moet je zijn voor lange trucks

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Er is pas een tekort als de lonen flink gaan stijgen.

Hoeft niet. Als de lonen stijgen wordt het vervoer duurder en is het niet meer te verkopen. Het vervoer heeft gewoon een prijs en daar moeten de kosten binnen blijven.

Masterdam
Master
 Bericht 
blitzzie schreef:
in australie moet je zijn voor lange trucks

Ja. Daar moet je ook zijn voor wegen zonder toe- en afritten.

Kwibus
Master
 Bericht 
En voor kangaroes :kniktja:

en Arboinezen.

alexs
Master
 Bericht 
Vroeg op
Master
 Bericht 
blitzzie schreef:
in australie moet je zijn voor lange trucks

Ja die rijden daar ook alleen maar omdat ze daar een gebrek aan spoor en bevaarbare rivieren hebben hebben zoals hier in Europa.
Ik zie het liefst zo veel mogelijk LKW op de trein. Zo in bv Zwolle, Hengelo en Venlo er op rijden en in Rotterdam of Amsterdam er bv weer af.

Kwibus
Master
 Bericht 
Tegen de tijd dat de trein geladen is, zijn die vrachtwagens alweer op de terugweg als ze gelijk waren gaan rijden. Laden/lossen haalt het niet op die korte stukken.

yj24tp
Pro
 Bericht 
 
alexs schreef:

Dan moet je eigenlijk deze
Link
kijken, dat geeft wat meer het idee hoe dat past op de NLse wegen......

liquid_force
Master
 Bericht 
yj24tp schreef:
kijken, dat geeft wat meer het idee hoe dat past op de NLse wegen......

is dat legaal?

yj24tp
Pro
 Bericht 
 
liquid_force schreef:
is dat legaal?

Geen idee....Maar het lijkt me niet. Hij raakt nou ook al de stoeprand of ging eroverheen.

WimLex
Master
 Bericht 
Van 20 tot 30sec rijdt dat dus gewoon op de rijstrook voor de tegenligger, en van 1m40 tot 1m55 wederom :thumb_d:

 Pagina 2 van 2 [ 65 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…