» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 2  [ 61 berichten ]
Archiebald
Master
 Bericht 
Zijn er in NL winkels/plaatsen waar ik morgen een umweltplakette kan kopen?

Ik ga donderdag vroeg in de ochtend naar Essen en heb een nieuw voorruit dus ben mn oude sticker kwijt..... shit...

Ben net te laat voor de online bestelling van de VWE...

Raaf
Master
 Bericht 
Ga je naar de beurs? Dan gewoon gokken.
Wat is het boete bedrag ook alweer voor die dingen? Als je die al thuis krijgt?

Tweebel
Master
 Bericht 
https://www.milieustickervoorduitsland. ... -in-essen/

Lees daar maar ff verder. Staat waar je langs de weg eentje kan kopen.

Edit:
zie hier onderaan het kaartje
https://www.milieustickervoorduitsland. ... uhrgebied/

Archiebald
Master
 Bericht 
Ja ook. Maar blijf ook overnachten en ga echt het centrum in.

snovvdog
Master
 Bericht 
Gewoon langs een willekeurige garage of daar vragen?

Hadden wij iig. gedaan in Berlin, bij een tankstation in gebrekkig Duits gevraagd, die stuurde ons ergens een vage wijk/straat in en in een oude Oostblokse garage waar ze geen woord Engels spraken is het mij gelukt met 5 euro en gebrekkig Duits (''muss ich hier nahr binnen reiten?'' waarop al die oude monteurs gingen lachen) zo'n sticker te krijgen.

Wel kentekenbewijs meenemen.

406
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
ijn er in NL winkels/plaatsen waar ik morgen een umweltplakette kan kopen?

ANWB toch gewoon?

Archiebald
Master
 Bericht 
ANWB heeft op de website staan dat het enkele dagen duurt....

Misschien VWE bellen en afhalen? Weet niet waar zij zitten.

Anders inderdaad ergens in DE vragen/kopen.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Gewoon een dekra garage op de route zoeken, stoppen, contant betalen en door

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Raaf schreef:
Wat is het boete bedrag ook alweer voor die dingen?

Code:
Ohne gültige Umweltplakette eine Umweltzone befahren   80 EUR      

Het is aardig verhoogd zie ik, in 2015 was het nog 40 Euro. Leren snel van het kleine broertje.

Tita_NL
Pro
 Bericht 

Afbeelding

en anders beetje creatief knippen en plakken.

RRL
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
het centrum in

In parkeergarage zetten? Denk dat ze vooral bij geparkeerde auto's zullen bekeuren, niet zo zeer als je ergens gewoon rijdt, of agent moet zijn haviksogen op de hoek van je ruit gericht hebben.

gts1000
Pro
 Bericht 
ik heb er vorig jaar in venlo eentje gekocht bij het wisselkantoor bij het station.
word gelijk gemaakt.

Rover
Master
 Bericht 
Je kunt ze inderdaad bij het gwk gewoon kopen. Je krijgt een daar direct mee, vorige maand nog gedaan.

LET wel op, ze verstrekken daar alleen nog de groene volgens mij (niet 100% zeker)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Milieusticker? Die heb ik echt nog nooit op de ruit gehad. En nog nooit een bon gehad, wel al in diverse steden geweest, zowel in garages als aan de straat gestaan.

bruintje beer
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Gewoon langs een willekeurige garage of daar vragen?
Zo dus.

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik ga morgen de ANWB gewoon eens bellen.

Anders stop ik onderweg bij een Dekra garage.... En als dat niet werkt dam zie ik het wel.

Sta overdag bij Zeche zollvere en daarna in in het centrum in een parkeergarage om afgesloten bij het hotel op de parkeerplaats. (Altendorf)

Daar staat hij dan tot vrijdagmiddag tot na de Motorshow.

regiorunner
Master
 Bericht 
Een sticker voor de Bora hoef je niet te gaan vragen trouwens. Zonde van het geld. Die wordt toch geel of rood :x

regiorunner
Master
 Bericht 
Google maps

Je komt er zowat langs. :thumb:

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Dekra, GKW, fatsoenlijke garage. ANWB gaat je naar hun website sturen met 2 weken levertijd ofzo.

Rover schreef:
LET wel op, ze verstrekken daar alleen nog de groene volgens mij (niet 100% zeker)
Er is nog 1 stad waar je binnen komt met de oranje, verder is alles behalve groen al in de ban.

Ducantoni
Master
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Er is nog 1 stad waar je binnen komt met de oranje, verder is alles behalve groen al in de ban.

Eerst betalen om vervolgens te horen dat je ergens de stad niet mag inrijden. :loco:

MeesterPieter
Pro
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Milieusticker? Die heb ik echt nog nooit op de ruit gehad. En nog nooit een bon gehad, wel al in diverse steden geweest, zowel in garages als aan de straat gestaan.

al vaker met duitse kenissen over gehad, als je alleen door de stad rijdt hoef je je nergens druk om te maken, eigenlijk wordt er voornamelijk alleen gecontroleerd op drukke parkeerplaatsen aldus hun

Scaniafan
Master
 Bericht 
MeesterPieter schreef:
eigenlijk wordt er voornamelijk alleen gecontroleerd op drukke parkeerplaatsen aldus hun

Klopt. En grote hotelketens binnen de zone. Ibis, BW, dat soort.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
MeesterPieter schreef:
al vaker met duitse kenissen over gehad, als je alleen door de stad rijdt hoef je je nergens druk om te maken, eigenlijk wordt er voornamelijk alleen gecontroleerd op drukke parkeerplaatsen aldus hun
Daarom. Plus, ze hebben het blijkbaar overal zo streng gemaakt dat geel of rood hetzelfde effect heeft als geen. Dus tsja :D

Raaf
Master
 Bericht 
Oftewel.. Als je geen groene krijgt gewoon niet aanvragen..

033er
Pro
 Bericht 

Gewoon langsrijden bij de TuV. Krijg je er ter plekke 1.

Archiebald
Master
 Bericht 
En er gewoon zelf 1 printen en plakken? Een groene uiteraard :lol:

Want de Bora is inderdaad officieel geel.....

In photoshop kan ik hem 95% echt laten lijken.

viffer
Master
 Bericht 
Mache ich mich strafbar, wenn ich wissentlich eine gefälschte oder unzulässige Umweltplakette anbringe?
Ja, die Anbringung einer gefälschten oder unzulässigen Umweltplakette ist eine Straftat.
Der Fahrer bzw. Fahrzeughalter haftet für die gefälschte Plakette und auch derjenige, der die Plakette besorgt, leistet Beihilfe zur Urkundenfälschung. Es droht eine Geldstrafe und Freiheitsentzug von bis zu fünf Jahren.

http://www.umweltplakette.org/fragen-und-antworten/#33

babsvw
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
En er gewoon zelf 1 printen en plakken? Een groene uiteraard [emoji38]

Want de Bora is inderdaad officieel geel.....

In photoshop kan ik hem 95% echt laten lijken.

Apart ik kreeg voor mijn Passat 1.8 benzine uit 1996 een groene sticker kopen...

Zelf in photoshop maken is ook een optie

Walker
Master
 Bericht 
Benzine zal nog wel gaan, maar een oudere diesel wordt lastig.

babsvw
Master
 Bericht 
babsvw
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Benzine zal nog wel gaan, maar een oudere diesel wordt lastig.

Ja dat is zo

Walker
Master
 Bericht 
De groene milieusticker

Welke milieusticker je auto voor in aanmerking komt moet per merk en type bepaald worden, want niet iedere auto stoot evenveel fijnstof uit. Op dit moment heb je met een groene milieusticker toegang tot alle Duitse steden met een Umweltzone. In het algemeen geldt dat de volgende auto’s en andere voertuigen in aanmerking komen voor een groene milieusticker:

Auto’s met een LPG-, hybride- of benzinemotor die voldoen aan uitlaatgasnorm Euro-1 of hoger (vanaf 1 januari 1993).

Auto’s met een dieselmotor die voldoen aan uitlaatgasnorm Euro-4 of hoger (vanaf 1 januari 2006).

Auto’s met een dieselmotor die voldoen aan uitlaatgasnorm Euro-3 en daarna een roetfilter ingebouwd hebben gekregen.

Auto’s met een elektrische aandrijving of een brandstofcel. Denk hierbij aan elektrische auto’s zoal de Nissan Leaf en de Tesla Model S.

https://www.milieustickervoorduitsland.nl/

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Gewoon langs de Dekra gaan, ik kreeg de sticker daar gratis mee ;)

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik heb al 2 Dekra stations gevonden op m'n route, ga daar inderdaad wel langs en anders maar niet. Als in, een groene of niet. Want met Geel mag ik het gebied waar ik naartoe ga schijnbaar ook niet in.

Joël D.
Master
 Bericht 
Je gaat geen groene krijgen. Zinloos om dus een sticker te halen.

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Archiebald
Master
 Bericht 
Verkopen ze niet ergens lege, groene, stickers? :[ :lol:

babsvw
Master
 Bericht 
Zelf maken met photoshop [emoji14]

okkiwokki
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Verkopen ze niet ergens lege, groene, stickers? :[ :lol:

Ongetwijfeld.

Heb zelf gewoon de gok genomen, zeker met de Duitse boetebedragen in het achterhoofd. Mijn auto komt sowieso ook niet in aanmerking voor groen exemplaar. De volgende ochtend nog even heel de straat blauw gezet tijdens de koude start met een kapotte gloeiplug O:)

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Gok er maar gewoon op Archie, je krijgt toch geen groene sticker. Een gele sticker valt meer op dan geen. Ik ben met de 307 ook al een paar keer in die luljeuzonnes gereden terwijl ik geen sticker had. Pa ook al zo vaak. Stom systeem ook.

RAH
Master
 Bericht 
Als je wat meer tijd hebt en toch een groene wil, een kentekenbewijs op internet zoeken van een auto die wel een groene sticker zou krijgen. Daar je eigen kenteken op foto shoppen en vervolgens via ebay.de een aanbieder zoeker. Daar het gefotoshopte kentekenbewijs naar mailen en je krijgt een originele groene sticker met je eigen kenteken er op. Zo heb ik het voor mijn vorige auto gedaan. Ging prima.

Archiebald
Master
 Bericht 
:lol: creatief!

Ga ik de volgende keer doen! Voor dit weekend laat ik het wel. :wink:

Walker
Master
 Bericht 
dat werkt, mits je geen Opel Commodore met typeaanduiding 2.5d achterop hebt staan.

Raaf
Master
 Bericht 
Die roetwolk bij het gas geven wil je ook weleens verraden ;)

Kami
Master
 Bericht 
RAH schreef:
Als je wat meer tijd hebt en toch een groene wil, een kentekenbewijs op internet zoeken van een auto die wel een groene sticker zou krijgen. Daar je eigen kenteken op foto shoppen en vervolgens via ebay.de een aanbieder zoeker. Daar het gefotoshopte kentekenbewijs naar mailen en je krijgt een originele groene sticker met je eigen kenteken er op. Zo heb ik het voor mijn vorige auto gedaan. Ging prima.

Eens kijken of dat voor de blauwe variant ook te doen !

Walker
Master
 Bericht 
Is die blauwe sticker er al? Sowieso is groen nog overal toegestaan. Een voordeel van een buitenlands kenteken is, is dat er niet direct een koppeling is met de RDW-database. Dus je kunt dan je diesel "gewoon" voor benzine door laten gaan.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Wat houdt die blauwe sticker in dan? Heb ik nog niet van gehoord. Is die voor fietsers?

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Zou, meen ik, voor nieuwe auto's of elektrisch ofzo moeten zijn. Iig schoner dan groen.

maarten28
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Is die blauwe sticker er al? Sowieso is groen nog overal toegestaan. Een voordeel van een buitenlands kenteken is, is dat er niet direct een koppeling is met de RDW-database. Dus je kunt dan je diesel "gewoon" voor benzine door laten gaan.

Ik weet niet hoe je je dat voorstelt. Toen ik mijn plakette haalde moest ik gewoon mijn kentekenbewijs laten zien en daar zien ze toch echt wel aan of het een benzine of diesel is. Ze zullen wel moeten, want voor het bepalen welke plakette je moet hebben kijken ze naar het typegoedkeuringsnummer.

Piet_Piraat schreef:
Wat houdt die blauwe sticker in dan? Heb ik nog niet van gehoord. Is die voor fietsers?

Diesel Euro 6, benzine Euro 3 en elektrische auto's.

Groen is: diesel euro 4 of euro 3+roetfilter, benzine euro 1 en elektrisch.

Maar je hoort al een tijdje niets meer over de invoering hiervan.

RRL
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Verkopen ze niet ergens lege, groene, stickers?

Ik had hem extra gratis en voor niks na 1 appje. Nieuwe berijder van de Up heeft het kenteken met sierlijke letters op de sticker staan, maatje die de sticker regelde dacht even leuk te zijn :lol:

Pagina 1 van 2 [ 61 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: GerbiE en 9 gasten