» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 2 van 2  [ 99 berichten ]
maarten28
Master
 Bericht 
En projectontwikkelaars.
Eigenlijk alles wat in een vraagmarkt zit, want dan kun je het je veroorloven om je klant slecht te behandelen. Voor hem 10 anderen.

Walker
Master
 Bericht 
Ik ken iemand die bij Van Mossel is gaan werken. Binnen 2 maanden was hij weer terug bij zijn oude werkgever. Kreeg wel een opdracht mee bij zijn aanstelling, maar niet de ruimte om deze uit te voeren.

basjuh1981
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Dat beperkt je keuze voor een keuken aanzienlijk in NL.

Die haal je toch in DL? ;)

basjuh1981
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Eigenlijk alles wat in een vraagmarkt zit, want dan kun je het je veroorloven om je klant slecht te behandelen. Voor hem 10 anderen.

Eigenlijk elke verkoper :[

bx gek
Master
 Bericht 
Pita schreef:
Tegenwoordig vragen ze voor een autoverkoper ook al een IVA opleiding, leren ze daar geen Nederlands ?

Bij het Summa in Eindhoven wel. (Daar doet mijn zoon MBO automotive management)

NoCashCow
Master
 Bericht 

Keukens koop je beter in België. Dan betaal je voor maatwerk met toeters en bellen minder dan voor een Duitse kwaliteitskeuken.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Keukens snap ik helemaal niets van. Koop voor 500 euro materiaal en laat een handige timmerman een dagje klussen. Heb je meer dan prima kwaliteit, keukenboeren vragen er dan zo 20 000 euro voor iets vergelijkbaars van prefab materiaal.

Pita
Master
 Bericht 

Veel succes !

Pita
Master
 Bericht 

Voor een beetje kwalitatief goed hang en sluitwerk ben je voor een beetje keuken al ruim € 500.- kwijt

Walker
Master
 Bericht 
Als je zelf wil gaan klussen: Basiskastjes koop je voor een appel en ei bij de IKEA. Deurtjes, werkblad en apparatuur kun je elders kopen of eventueel de frontjes zelf maken.

Pita
Master
 Bericht 

Inderdaad, de kastjes zijn voor bijna elke keuken gelijk, alleen de deurtjes verschillen van kwaliteit.

zandbak
Master
 Bericht 
En daar betaal je dan duizenden euro's voor.
Kan je net zo goed een ikea keuken nemen.

djee
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
een dagje klussen

Dat wordt een erg kleine keuken of helemaal open. Heb zelf meerdere keukens gemaakt, duurde echter wel meer dan een dagje (understatement) en zelfs het keukenblokje in de bus kosten al bijna €500 aan materiaal.

zandbak
Master
 Bericht 
Grote keuken is ook alleen maar voor de sier. Met de juiste apparatuur kan je met een kleine keuken prima uit de voeten voor tig man :x

Pita
Master
 Bericht 

En al die keukenapparatuur die het vrouwtje hooguit maar één keer per jaar gebruikt dan ?
Mixers, staafmixers, multitools, kloppers enz enz potten, pannen, alles 4 dubbel, succes er mee

zandbak
Master
 Bericht 
De keukenlijken :lol:

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Keuken? Ik heb aan een klein fornuis waar ik eieren op kan bakken en een magnetron genoeg. Koken is NIET mijn hobby en ik durf daar voor uit te komen.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Van persbericht over een autobedrijf, naar spelling, naar keukens. Ik doe mee.

Wij hebben ook een keuken.

Schep
Master
 Bericht 
Maar hoe ziet je badkamer er uit?

liquid_force
Master
 Bericht 
Walker schreef:
Basiskastjes koop je voor een appel en ei bij de IKEA.

die worden namelijk in dezelfde fabrieken als de dure keukens geproduceerd, net als de werkbladen en deurtjes trouwens. Alleen het verven van de deuren gebeurd lokaal in Zweden (bij Swedwood in Älmhult).

bruintje beer
Master
 Bericht 
Pita schreef:
En al die keukenapparatuur die het vrouwtje hooguit maar één keer per jaar gebruikt dan ?
Mixers, staafmixers, multitools, kloppers enz enz potten, pannen, alles 4 dubbel, succes er mee
Nogal een knurftige opmerking, maar wel op mijn huishouden van toepassing.
Ik ben namelijk meestal degene die kookt.

snovvdog
Master
 Bericht 
Bah keukens, badkamers, ik zal het nooit begrijpen waarom mensen aan het uiterlijk zo veel waarde hechten.

Koop je een keuken van een paar duizend euro, of bespaar je die paar duizend euro voor een net zo functionele keuken, maar geef je dat geld uit aan een paar leuke vakanties of een leukere auto of een ander voorwerp wat je daadwerkelijk vaak gebruikt en je leven makkelijker maakt.
Een mooi aanrecht of mooie kastjes of inbouw apparaten of een mooie badkamer maakt het leven niet gemakkelijker of leuker :[ .

Christafari
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
een ander voorwerp wat je daadwerkelijk vaak gebruikt en je leven makkelijker maakt

Ja, want de keuken gebruik je bijna nooit :roll:

snovvdog schreef:
Een mooi aanrecht of mooie kastjes of inbouw apparaten of een mooie badkamer maakt het leven niet gemakkelijker of leuker

Ja hoor! Ik heb dat nou juist met een leukere auto; na een paar weken is het leuke daar van af. Met een keuken heb ik dat jarenlang.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Schep schreef:
Maar hoe ziet je badkamer er uit?

Top! Net nieuw, net als het huis 8)

Enne... Een behoorlijke keuken hebben wij voor € 10.000,- incl. montage (minder dan een dag).

snovvdog schreef:
Een mooi aanrecht of mooie kastjes of inbouw apparaten of een mooie badkamer maakt het leven niet gemakkelijker of leuker :[ .

Jij hebt zeker geen inbouwapparatuur?

snovvdog
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Ja, want de keuken gebruik je bijna nooit :roll:

Inderdaad :thumb: . Ik kom er letterlijk maar 7-10x per week, dan dan alleen voor even iets uit de koelkast te pakken. Kies bewust voor makkelijk bereidbare maaltijden, ik haat koken. Iets in de pan/oven/fryer flikkeren, timer aanzetten, en na xx minuten terug komen dat het klaar is. En dat eens in de paar dagen.

En wat ik gebruik (Kookplaat, koelkast, vriezer, magnetron, airfryer, oven,vaatwasser) kan ook allemaal zonder mooie poespas.

Christafari schreef:
a hoor! Ik heb dat nou juist met een leukere auto; na een paar weken is het leuke daar van af. Met een keuken heb ik dat jarenlang.

Meh, of het een strontkeuken is van 1000 euro of zo'n luxe inbouwtroep keuken, voor mij all the same.

Met name de vriezer, koelkast, magnetron en vaatwasser moeten functioneren, verder niet heel boeiend. Ik ontbijt en lunch nooit thuis behalve in het weekend (en dan ook vaak niet), en avondeten is 75% van de tijd buitenhuis.

Auto daarentegen, daar zit ik ~2 uur per dag in (gemiddeld, wisselt tussen 40 min per dag en 5+ uur per dag).

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
snovvdog schreef:
maar geef je dat geld uit aan een paar leuke vakanties

heh ja.. lekker ergens anders zeiken dat het allemaal zo raar geregeld is, de mensen vreemd doen en dat alles veel goedkoper kan. Klinkt top. Supergezellig.

snovvdog
Master
 Bericht 
:lol: Nee hoor, op vakantie let ik niet op geld, ik doe wat ik wil wanneer ik wil (f) .

Is sowieso goedkoper dan hier, en hier doe ik ook vrijwel altijd wat ik wil (qua uitgaan, eten, drinken, etc...).

Ik was laatst iets van 150 euro totaal (vervoer, overnachting, dingen doen, uitgaan) kwijt voor 3 dagen Warschau, er zijn avonden geweest dat dat in 1 avond in 010 weg was. :[
London was iets duurder, was ca 250 euro voor 3 dagen, waarvan inderdaad vervoer een groot deel :[ .

Raaf
Master
 Bericht 
Wat een goedkope vakanties... Weekje wintersport is al 1500-2000 per persoon. Avondje goed eten zo 100 euro per persoon, ga je nog niet naar een duur restaurant.

Maar ieder zijn keuze.
Mijn keuken is niet mijn smaak maar functioneert. Als ik mijn appartement zou verbouwen naar mijn smaak dan kost me dat nog een keertje de aanschafwaarde, dus dat doe ik maar gewoon niet. Dan haal ik de beste winst op de investering (en dit appartement is toch niet voor eeuwig).

snovvdog
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Weekje wintersport is al 1500-2000 per persoon.

:|

Voor dat geld zit je toch all inclusive op de Cariben, Dubai, e.d..
All inc. in Marokko bv. is al een stuk goedkoper.

Raaf schreef:
Avondje goed eten zo 100 euro per persoon

Als ik 10x meer zou verdienen, zou ik het misschien overwegen, ik zoek een 4+/5 rated tent om te eten in de budget $-$$ (Van de $$$$) categorie op tripadvisor in een vreemde stad.
PL daarentegen is gewoon sowieso goedkoop, voor 3-4 euro kan je prima eten, met 10 euro zit je al in een ''dure'' tent.

EDIT: Maar goed, ik raak off topic.
Andere prioriteiten, andere hobby's, andere levensstijl (ik heb sowieso een hekel aan huisje boompje beestje leefstijl, ben elke avond in de stad).

Raaf
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
All inc. in Marokko bv. is al een stuk goedkoper

All inclusive is voor mij echt een nachtmerrie scenario (maar nog nooit gedaan) .. Net als charter vluchten naar warme oorden (1 keer gedaan).

snovvdog schreef:
PL daarentegen is gewoon sowieso goedkoop, voor 3-4 euro kan je prima eten, met 10 euro zit je al in een ''dure'' tent.

Onder een tientje voor een hoofdgerecht heb ik ook daar niet gezien.. Tegen de 20 vaker. Dan zit je op het niveau van de goedkopere prima restaurants in Breda. Maar 3-4 euro kom ik zowel in de steden in PL als in Praag of Budapest echt niet tegen.

snovvdog schreef:
Andere prioriteiten, andere hobby's, andere levensstijl

Klopt.. Jaartje of 10 hard werken en je kan er best eens anders tegenaan kijken (gok dat dat ons leeftijdsverschil is).

snovvdog schreef:
ben elke avond in de stad

Dat is bij mij idd teruggelopen naar 2-3 en vaak nog wel ergens een middagje :lol: Ik ben oud geworden ;)

NoCashCow
Master
 Bericht 

Keuken binnenkastjes moet je vooral niet bij de ikea halen. Kost je uren om in elkaar te schroeven en nog steeds niet stabiel. Die haal je beter bij een outlet of een profi bouwmarkt.
De deurtjes en hang en sluitwerk van de ikea is best ok voor een budget keuken.

KanarieVW
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
:|

All inc. in Marokko bv. is al een stuk goedkoper.

Vind de sneeuw in die oorden toch niet zo best. Beter Oostenrijk dan toch.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
All inclusive staat dan wel weer garant voor heerlijke maaltijden en fijne hotelkamers en een degelijk toeristisch publiek. Fijn converseren met wat Russen en Engelsen. Lastige keus.

NoCashCow schreef:
Keuken binnenkastjes moet je vooral niet bij de ikea halen. Kost je uren om in elkaar te schroeven en nog steeds niet stabiel. Die haal je beter bij een outlet of een profi bouwmarkt.

Ik denk dat mijn keuken van IKEA is, volgens mij wel eens een stickertje gezien. Werkt allemaal dikke prima en ziet er super uit.

Griffin
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Vind de sneeuw in die oorden toch niet zo best.

Dubai heeft een fenomenale binnen-piste (zeggen ze) O:)

basjuh1981
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Ik denk dat mijn keuken van IKEA is, volgens mij wel eens een stickertje gezien. Werkt allemaal dikke prima en ziet er super uit.

Met een keuken van IKEA is niks mis mee.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. In tegendeel, onze bijkeuken is ook van de Ikea. Ik zeg alleen uit eigen ervaring dat de binnekastjes veel te veel werk zijn om op te zetten en dan niet zo stabiel zijn als de gelijmde kant en klare varianten. Eenmaal als keuken maakt dat niet zoveel uit, maar het stellen kost ook weer onnodig veel tijd.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Daarom een huis kopen waar een nieuwe keuken in zit :thumb: Heb het nog nooit nieuw hoeven aanschaffen, dure grap..

Christafari
Master
 Bericht 
Moet die keuken nét jouw smaak zijn. Nee, ik koop het liever nieuw.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Daar heb je een punt.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Daarom een huis kopen waar een nieuwe keuken in zit :thumb:

Daarom hebben wij een nieuwbouwhuis met nieuwe keuken :D

Nu nog wachten op de montage van de keuken.

Schep
Master
 Bericht 
basjuh1981 schreef:
Enne... Een behoorlijke keuken hebben wij voor € 10.000,- incl. montage (minder dan een dag).

Wij hebben vooral veel (o.a. 2x koelvries, 3x oven) en dure (quooker, xl-vaatwasser, uitgebreide wokbrander, extra dunne afzuigkap) apparatuur, waardoor we die €10k niet redden. We zitten op bijna het dubbele. Maar daarvan is nog geen 30% het blad en de kastjes. Montage is prijzig (incl. omleggen leidingen) en de apparatuur alleen is al meer dan €10k :lol:
Apparatuur zat een iets hogere marge op dan bij de goedkoopste internettoko, maar uiteindelijk hebben ze die prijzen gematcht.
In tegenstelling tot onze Rotterdamse brompot zonder een greintje begrip, zijn mijn vriendin en ik allebei wel fan van bakken en koken, dus het is ons de investering waard.

De badkamers (die hebben we casco laten opleveren) hebben we echter wel een achterlijke offerte voor ontvangen. Plaatsen van 2 badkamers en 3 toiletten kwam bij 1 aanbieder, inclusief sanitair en tegelwerk op €50k. Alleen aan arbeidsloon zat er al €20k in en het sanitair was 2.5x zo duur als online bij de goedkoopste. Dat je winst wil maken vind ik prima, maar als je bij sommige dingen boven de adviesprijs gaat zitten ben je amper serieus te nemen.
Inmiddels die opdracht gegeven aan iemand die wel een normale prijs rekende.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Wij hebben vorig jaar ook niet bespaard op de keuken. Moet gewoon goed zijn. Geen gezeik met ‘etna’ apparatuur ofzo. Mooie grote kookplaat met wokbrander. Grote oven en vaatwasser,Kokend waterkraan. Van al het gemak voorzien. Alles ook softclose laten maken, ook de oven. Dat is echt ideaal. Je geeft die ovendeur een gooi en hij sluit zich. Het zijn de kleine dingetjes ;-).

Voor de badkamer alle materialen links en rechts bij elkaar gehaald en mijn vader een week opgesloten. Zit 4k materiaal in maar wel een mooie luxe ruime badkamer.

Schep
Master
 Bericht 
Softclose oven (en de rest) wilde ik ook, en ik wilde ook per oven minimaal 1 uittrekbare bakplaat op rails. Ideaal dat je die gewoon uit de oven kunt trekken, kunt vol- of leegladen zonder dat je hem ergens hoeft neer te leggen. Maar met dat soort wensen (eisen gaat wat ver) tikt het gewoon aan.

Dit idee:

Afbeelding

Badkamer hebben we de rommel ook zelf besteld, zat tegen de €13k, maar het zijn dan ook 2 badkamers en 3 toiletten. Grootste kostenpost (naast de tegels) waren de baden. Half vrijstaand staat schitterend in de badkamers, maar kost ook een shitload.
Installatie (incl tegelen en plaatsen douchemuurtjes enzo) zit op €7k, maar da's inclusief het aanpassen van allerlei leidingen door het hele huis heen.

HypHyper
Master
 Bericht 
Maak er het grote keukentopic van zou ik zeggen. :D

snovvdog
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
sneeuw

Bah :P .

HypHyper schreef:
keukentopic

Bah :(.

Ik zal er ooit aan moeten geloven als ik vast zit aan een of andere vrouw, maar voor die tijd, keukens&koken, bah, idem met badkamer. Een luxe verwarmde WC bril a la, maar tegelwerk, wasbak, etc.. meh.

Schep
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Ik zal er ooit aan moeten geloven als ik vast zit aan een of andere vrouw

Er zijn zat vrouwen die het geen reet interesseert. Zorg gewoon dat je een potje vindt waarop jouw (ietwat afwijkende) dekseltje past.
Jij gaat je nu al ergeren aan de dingen die je in een relatie moet, die je nog niet eens hebt?

snovvdog
Master
 Bericht 
Yep, ik ben ook totaal niet op zoek naar iets vasts, relaties houd ik vaak niet langer dan een paar maandjes vol voor ik het helemaal zat ben. Lang leve vrijgezel zijn, voorlopig dan nog. 8) Ik heb veel vriendinnen, maar zou er absoluut geen relatie mee willen!

Na mijn 30e kijken of ik wat volwassener ben (hoop het niet eigenlijk :D ).

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Schep schreef:
Zorg gewoon dat je een potje vindt waarop jouw (ietwat afwijkende) dekseltje past.

Een beetje pot ziet hem niet zitten.

Schep
Master
 Bericht 
:lol:

Pagina 2 van 2 [ 99 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: GerbiE en 7 gasten