» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 2  [ 99 berichten ]
flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

[url][/url] schreef:
https://www.telegraaf.nl/financieel/1392598/fraude-bij-van-mossel

edit: mag je niet linken met een link naar het artikel?

zandbak
Master
 Bericht 
Brandbrief over ‘megafraude’ bij autogigant Van Mossel in Waalwijk

WAALWIJK - ‘Fraude met btw, tweedehands auto’s en facturen.’ Een klokkenluider heeft een brandbrief gestuurd over grootschalige fraude bij de Van Mossel Groep in Waalwijk. Het bedrijf spreekt dit tegen en heeft het over ‘leugens van een oud-werknemer’.

De brandbrief is anoniem verstuurd naar onder andere de belastingdienst, de Rabobank en andere zakenpartners van het autobedrijf. In de brief wordt verteld dat het bedrijf onder andere factuurdata zou aanpassen, bewust btw zou ontduiken en leaseauto's worden geregistreerd op namen van werknemers.

Overspannen
Algemeen directeur Eric Berkhof noemt de anonieme brief 'klinkklare onzin'. "Ik weet bijna zeker dat dit een brief is van een overspannen oud-werknemer. Er liep een rechtszaak tegen hem. Hij is het niet eens met een afkoopvergoeding en probeert zo wraak te nemen."

Berkhof baalt flink van de brief. "We hebben een ict-bedrijf ingeschakeld om te achterhalen wie deze brief verstuurd heeft en gaan zeker maatregelen tegen die persoon nemen."

Het is niet de eerste keer dat het bedrijf negatief in het nieuws komt vanwege een conflict met het personeel. In het voorjaar plaatste vakbond FNV een ludieke advertentie namens boze werknemers.

Personeelsconflict.... :slotje: O:)

HypHyper
Master
 Bericht 
Dat zijn toch alle autodealers? :[

Maar serieus... wordt zoiets in het nieuws gegooid zonder duidelijke bewijzen?

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Wel er zijn concrete gegevens gegeven. Of het waar is laat ik het in midden. Net zoals personeelsconflict natuurlijk ook niet waar hoeft te zijn.
Is slechts een link naar een artikel in een krant :) :lief:

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
in een krant
En wat voor een krant :lol:

Mr.Cabdriver
Master
 Bericht 
Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Uit het artikel:
Citaat:
Ja, soms wordt er wel eens creatief een auto even op naam van een werknemer van Van Mossel gezet, maar dat is omdat de definitieve leaserijder nog niet bekend is.

Dat is wel vreemd, ik had bij al mijn leasewagens een kentekenbewijs dat gewoon op naam van de leasemaatschappij stond. Bij huurwagens is dat ook zo, en daar weet je ook niet op voorhand wie er in gaat rijden.

Pita
Master
 Bericht 

Tsja, dan is het toch geen BTW auto meer ? Eerst op naam van particulier !

Schep
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:
Maar serieus... wordt zoiets in het nieuws gegooid zonder duidelijke bewijzen?

Nee, de telegraaf journalist is gewoon 'vel van wal' getrokken, zoals de algemeen directeur zegt.
Goed mailtje wel. Lekker veel leestekens, ook.

Hij neemt aan dat zijn medewerkers aannemen dat er echt niks aan de hand is. Sounds legit.

Afbeelding
Afbeelding

Pita
Master
 Bericht 

En die trok vel van wal ? ? ?

A4
Master
 Bericht 
Wat een tenenkrommend stukje van een algemeen directeur van een dergelijk grote organisatie. "Ik mag aannemen dat jullie aannemen" ;( :fp: . Godskolere zeg.

zandbak
Master
 Bericht 
A4 schreef:
van een algemeen directeur van een dergelijk grote organisatie.

Citaat:
Vermogen 2013: 45 miljoen
Woonachtig te Nederland
Herkomst vermogen: Automotive

http://www.quotenet.nl/Miljonairs/Eric-Berkhof

033er
Pro
 Bericht 

Veel geld hebben is nog niet gelijk aan een goed taalgevoel hebben. :o

Schep
Master
 Bericht 
Sinds wanneer is een groot vermogen een excuus om zulke teksten rond te sturen?

maarten28
Master
 Bericht 
Normaal heeft dat soort mensen toch wel een PA die dat soort tekstjes kan controleren?

Christafari
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Normaal heeft dat soort mensen toch wel een PA

Ja, die is dus ontslagen :roll: Die trok het fel over zijn oren.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Och, er zijn complete analfabeten miljonair geworden. De beste man is dan wel geen neerlandicus, maar kennelijk heeft hij wel verstand van zaken. Heb al meerdere sales mensen meegemaakt die konden lullen als Brugman, maar er op papier echt helemaal niks van bakten. Kennelijk werkt dat in de wereld van de sales. Eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo een probleem, zolang ik zijn schrijfsels maar niet hoef te lezen.

Blaataap
Master
 Bericht 

Christafari schreef:
Ja, die is dus ontslagen :roll: Die trok het fel over zijn oren.

:lol: :lol: :lol:

bruintje beer
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Normaal heeft dat soort mensen toch wel een PA die dat soort tekstjes kan controleren?
Ik denk dat het karakter van 'dat soort mensen' in de regel gekenschetst kan worden met 'een overweldigend zelfvertrouwen en compleet verstoken van enig gevoel van feilbaarheid'.

Schep
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Kennelijk werkt dat in de wereld van de sales

Absoluut, handel lijkt niet gebaat te zijn bij correct taalgebruik. Dan is dit nog autohandel, ook.

HypHyper
Master
 Bericht 
Omhooggevallen monteur of verkoper zeker?

Kami
Master
 Bericht 
Hoop wel dat ie zn boekhouding wel door iemand anders laat doen.

Pita
Master
 Bericht 

Gewoon een grote bek en een beetje geluk

djee
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:
Omhooggevallen monteur of verkoper zeker?

Wel hoog gevallen iig :thumb:
Maar inderdaad wat een email :x

WNS2.0D
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:

Wat bedoel je met "dat soort mensen"?

In dit geval is het een handige waarschijnlijk hardwerkende handelaar die waarschijnlijk als monteur van school gegaan is en nu een aardig bedrijfje opgebouwd heeft. In zijn zakelijke contacten zal hij zich prima met garage taal kunnen redden en zijn medewerkers zullen ook niet allemaal academisch geschoold zijn. Wat moet zo'n man dan met een secretaresse enkel om eens in de 5 jaar een interne mail taalkundig te corrigeren?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
De werknemers merken de fouten toch niet op wou je zeggen?

406
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
In zijn zakelijke contacten zal hij zich prima met garage taal kunnen redden en zijn medewerkers zullen ook niet allemaal academisch geschoold zijn. Wat moet zo'n man dan met een secretaresse enkel om eens in de 5 jaar een interne mail taalkundig te corrigeren?

In je communicatie naar importeur, fabrikant en andere zakelijke contacten wil je denk ik ook niet taalkundige blunders van dit kaliber sturen.

djee
Master
 Bericht 
406 schreef:
In je communicatie naar importeur, fabrikant en andere zakelijke contacten wil je denk ik ook niet taalkundige blunders van dit kaliber sturen.

Jawel hoor, hij is toch de betalende klant in dat geval? Die liggen er echt niet wakker van.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
406 schreef:

Klopt, maar dat gebeurt ook niet. Het is het eigen wereldje waarin dit taalgebruik niet opvalt. (En de importeur weet ook wel met wat voor een volk hij te maken heeft. - ik heb zelf indirect ook voor een importeur gewerkt, wij pasten ons altijd aan aan het analfabeten/digibeten niveau van de dealers)

maarten28
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Wat bedoel je met "dat soort mensen"?

Bazen van bedrijven die veel geld verdienen.

Signum
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
edit: mag je niet linken met een link naar het artikel?

Vraag even aan Dave hoe het template werkt. Hij heeft vast nog wel een handboek liggen van 100 pagina's (want het is zo ontzettend moeilijk).

Raaf
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
In dit geval is het een handige waarschijnlijk hardwerkende handelaar die waarschijnlijk als monteur van school gegaan is en nu een aardig bedrijfje opgebouwd heeft. In zijn zakelijke contacten zal hij zich prima met garage taal kunnen redden en zijn medewerkers zullen ook niet allemaal academisch geschoold zijn. Wat moet zo'n man dan met een secretaresse enkel om eens in de 5 jaar een interne mail taalkundig te corrigeren?

Van Mossel is wel wat meer dan alleen een dealer of een "aardig bedrijfje".

Binnen de autobranche is spelling niet een van de zaken waar met veel op let, en blijkbaar heeft deze mail wat haast gehad. Buiten de autobranche ken ik ook een aantal mensen die geen 4 letters correct op papier krijgen maar prima succesvol zijn binnen hun vakgebied.

Pita
Master
 Bericht 

Mandemakers is in ieder geval de koning en keizer van Waalwijk !

Ducantoni
Master
 Bericht 
"We hebben een ict-bedrijf ingeschakeld om te achterhalen wie deze brief verstuurd heeft en gaan zeker maatregelen tegen die persoon nemen."

Een paar schoenen van cement? :[

Christafari
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Binnen de autobranche is spelling niet een van de zaken waar met veel op let

Ik zie het :[ Maar dat is natuurlijk onzin. Net als elke branche wordt daar wel opgelet. Zeker van een directeur van een dergelijk bedrijf verwacht je wel wat betere communicatie. Laat het dan ff nakijken door iemand als je naar al je medewerkers communiceert en het niet je sterkste punt is.

bruintje beer
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
Maar dat is natuurlijk onzin. Net als elke branche wordt daar wel opgelet.
:schudnee: als je zakelijke 'inner circle' met dezelfde cijfers van de lagere school is gekomen (en dat verwacht ik binnen deze branche) maakt het geen donder uit.

Christafari
Master
 Bericht 
Er werken niet alleen maar automonteurs in de autobranche.

basjuh1981
Master
 Bericht 
Christafari schreef:
het niet je sterkste punt is.

Zou zelfreflectie dat wel zijn?

BaasTimo
Die hard
 Bericht 
Ach, zo had ik ooit een manager die het voor elkaar kreeg mails te sturen die het personeel niet eens begreep. Vaak na een keer of 3 lezen begrepen we pas wat er bedoeld werd. Verschrikkelijk slechte spelling, woorden die ontbraken of op de verkeerde plek stonden en gewoon 0 interpunctie.

Maar met cijfers was hij wel erg goed. En tja, dan ben je blijkbaar geschikt als manager.

Christafari
Master
 Bericht 
BaasTimo schreef:
Maar met cijfers was hij wel erg goed. En tja, dan ben je blijkbaar geschikt als manager.

Het is ook niet gezegd dat je geen goede manager als je taalkundig niet zo best bent. Maar nogmaals, als je dan correspondentie de hele organisatie in gooit laat het dan ff nalezen.

Pita
Master
 Bericht 

Tegenwoordig vragen ze voor een autoverkoper ook al een IVA opleiding, leren ze daar geen Nederlands ?

bruintje beer
Master
 Bericht 
Klopt, blijkbaar.

Christafari
Master
 Bericht 
Nou, dat is al een tijdje hoor. En ja, daar leren ze Nederlands.

TommyGun
Master
 Bericht 
Damn, net bij van Mossel besteld :[ (weliswaar in Eindhoven)

Ach, volgens mij is het een goede dealer (voor zover mogelijk), dus boeiend.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Wel overal waar Mandemakers mee te maken heeft zou ik vermijden. Maar deze beschuldigingen kunnen idd onjuist zijn. Tijd zal het wel leren

KanarieVW
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
Wel overal waar Mandemakers mee te maken heeft zou ik vermijden.

Dat beperkt je keuze voor een keuken aanzienlijk in NL.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Precies. Enkel de betere zaken met eerlijke prijzen blijven dan over. Met veel plezier daar een paar jaar geleden een keuken gekocht. Sommige mensen kopen liever een keuken van 25.000 en na veel toneelspel betalen ze dan 15.000 terwijl bij elke normale zaak je 12.000 kwijt bent voor zo’n zelfde keuken met betere apparatuur :-)

BaasTimo
Die hard
 Bericht 
Alle keukenboeren/autodealers zijn oplichters O:)

bruintje beer
Master
 Bericht 
Voeg makelaars en aannemers nog even toe wil je :[

Ducantoni
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
makelaars

In 020 zijn het ratten, volgens Kees van Amstel.
Getuige zijn gesproken column op radio 1, een tijd geleden, zijn ze op het botte af.

Pagina 1 van 2 [ 99 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: GerbiE en 12 gasten