» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 1 van 1  [ 34 berichten ]
flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Bouwjaar 2007-2012 afhankelijk van km stand en opties. Ben gewoon alvast aan het rondkijken.

Motor benzine. Automaat en lederen bekleding. (Afneembaar bij knoeien drinken/eten kinderen)

Zijn er voor deze 3 auto's specifieke punten waar op te letten? Bijvoorbeeld juist een facelift model omdat veel problemen zijn opgelost. Bepaalde motoren niet etc.

Vraagprijs budget 17.000

Joël D.
Master
 Bericht 
Waarom C klasse vs A6?

frits1972
Respect
 Bericht 

C klasse lijkt mij de beste kwaliteit ,wel de kleinste van het stel, facelift medio 2011.
Audi benzine afhankelijk van type motor (2.0 tfsi) last van extreem olieverbruik en rammelende distributieketting.
Volvo de ruimste maar in mijn ook ogen ook de de meest saaie, vaak problemen met automaatbakken.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
V70 is onderhuids grotendeels een Ford. Prima techniek hoor, dat wel.
A6 heeft de problematische TFSI-motoren. 2.0 als topper, maar ook de andere TFSI's zijn verre van probleemvrij. Olieschraapveren gaan lekken, reparatie van ettelijke duizenden euro's zijn geen uitzondering.
C-klasse is redelijk foolproof, maar ook een klasse kleiner dan een A6. Je kunt ook naar een E-klasse kijken?

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Dank. Was al geen VAG fan, maar laatst eens Audi a6 gezeten. Vandaar die erbij :-) vond wel erg mooi en fijn. Maar las al veel issues. De Mercedes e klasse is wat duur. Ik vind de versie met die ronde koplampen echt niet mooi. Vandaar kom snel uit op de nieuwere versies en dus duur. Liefst had ik weer een accord tourer. Maar die is nu zo klein geworden. Stel E klasse. Ook redelijk probleemvrij?

En v70 echt vaak automaat problemen? Of gewoon wel eens een pechgeval? Begreep dat de automaat verder wel erg fijn rijdt. En v70 ook veel ford? Dacht vooral v50. Maar goed, an sich geen probleem :-)

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
De Geartronic is vooral zachtmoedig. Niet snel, maar gericht op comfort. Als je een keer haast heb kom je bedrogen uit, tegen de tijd dat ie heeft teruggeschakeld en de kickdown gebruikt ben je al op je bestemming.

TheTTDriver
Weet de weg
 Bericht 
heb je ook al eens gekeken naar een Lexus gs, dit is ook een concurrent voor de audi a6. Lexus staat echter wel bekend om hun zeer goede betrouwbaarheid.

bijvoorbeeld: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lex ... =lr&pos=24 of https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lex ... =lr&pos=20

frits1972
Respect
 Bericht 

V70 is volgens mij een echte volvo ,V50 is inderdaad wat Ford gerelateerd.
Volvo automaatbak is gevoelig voor goed onderhoud, maar automaatbak olie verversen wordt helaas wel eens vergeten, bij problemen worden er vaak goede resultaten behaald met het onder hoge druk spoelen van de automaatbak.
Audi zou ik persoonlijk vergeten er zit niet voor niks 4x nul in de grille.
Mercedes vrijwel probleemloos ,goede motoren goede automaten, maar zoals eerder genoemd niet het grootste model.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Dank. Ik heb de Lexus gs bekeken. En ook wel fan van Japans en luxe. De nieuwe accord is echt te krap helaas( heb nu model lijkwagen) Ik ben echter op zoek naar een station, dus gs valt af. Een Lexus rx zou kunnen wellicht. Maar mooie modellen vaak boven budget :-)

Is een v70 of Mercedes e of c combi duurder qua onderhoud dan een Honda accord? Of valt dat wel mee ( universele Bosch garage) beetje geld voor onderhoud vind ik niet erg. Stil staan met pech of extra garage bezoeken voor storingen wel :-)

frits1972
Respect
 Bericht 

Ik verwacht wel een iets hogere kostenpost voor onderhoud ,aan de andere kant heeft MB de goedkoopste prijzen voor vervangings en slijtdelen.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Waar zitten die hogere kosten dan in denk je? Want qua onderhoud ben ik van plan maar de universele garage te gaan. Dus qua uurtarief zal het hetzelfde blijven.

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Waarom geen BMW 5-Serie Touring? Die rijden ook heel erg goed en zijn erg ruim.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Omdat 3 collega's en kennissen die hebben.wwllicht toeval. Ze zijn zeer tevreden als ie het doet. Maar vaak problemen. Sensoren en pomp problemen. Duizenden euro's. Vandaar. Maar vind ze idd ook mooi

bruintje beer
Master
 Bericht 
frits1972 schreef:
Volvo automaatbak is gevoelig voor goed onderhoud, maar automaatbak olie verversen wordt helaas wel eens vergeten
:kniktja:
Je kunt 'm tijdens een proefrit op de proef stellen (what's in a name) door vanaf een behoorlijk laag toerental de kickdown aan te spreken. Als het niet goed is, gaat het terugschakelen bepaald niet soepel maar met erg lomp bonken gepaard.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
Omdat 3 collega's en kennissen die hebben.wwllicht toeval. Ze zijn zeer tevreden als ie het doet. Maar vaak problemen. Sensoren en pomp problemen. Duizenden euro's. Vandaar. Maar vind ze idd ook mooi
Ligt er ook aan welke je neemt. De E61 heeft inderdaad veel problemen. E39 en F11 lijken qua bouwkwaliteit beter te zijn.

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Klopt. Inderdaad e61. De e39
Vind ik te oud en de f11 te duur :-)

Rover
Master
 Bericht 
Ik denk dat een C-klasse een stuk kleiner is dan de nieuwe Accoord...

Toyota Avensis geen optie? Of Mazda 6?

Kami
Master
 Bericht 
Ik heb Mazda 6 en Mondeo gereden, nu een C-klasse 2014 sedan.

Mondeo veruit de ruimste, dan de Mazda en met stip op de laatste plaats qua ruimte de C.
Wegligging/rijgedrag van de C maakt wel veel goed, dan de Mazda en dan de Mondeo.

bert65
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
Is Mercedes e duurder qua onderhoud

Voor mijn werk gebruiken we de E. Weliswaar hebben wij onze eigen werkplaats maar daar staan ze alleen in voor het reguliere onderhoud. We hebben bij 1 exemplaar een storingsmelding gehad en dit kwam door een verstopt roetfilter. Ik zou bijna zeggen dat ze vaker bij de plaatwerker hebben voor het wegwerken van weer een parkeerschade dan dat ze storingsmeldingen hebben gehad.
Iedere 30.000 km een onderhoudsbeurtje, bak spoelen tussen de 150.000 en 200.000 km, af en toe olie peilen en gaan...

Lotus Omega
Master
 Bericht 
Jij bent toch taxichauffeur? Die zullen niet voor niets een E-klasse gebruiken :) Ik heb het ook wel eens gereden en kwam er toen gelijk achter waarom, want het rijdt idd. erg goed. De klant van wie de auto was tikte ook vrolijk 90k/jaar weg (niet zelf, werd altijd gereden).

flitsgevaar
Die hard
 Bericht 

Hmm dat is wel positief. zeggggggg maaaaarrrrrrrrr de Europese Honda dus :-) Avensis vind ik niks. Mazda 6 zou ik eens kunnen bekijken!

Edit: geen idee waarom al die dubbele letters bij bericht wijzigen zie ik dat niet meer

Kami
Master
 Bericht 
Mercedes onderhoud bij de dealer is duur.
De standaard prijzen die ze vermelden wordt bij mij altijd minimaal verdubbeld.
Altijd wel iets wat ze extra willen doen, of noodzakelijk is omdat de auto dat aangeeft maar niet bij de A of B beurt zit.
Laat dan ook het minimale doen wat nodig is om de garantie te behouden, de rest door de beun.
Maar verder geen storingen of mankementen gehad in ruim twee jaar aan de C.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Maar de E-klasse die nu als taxi gebruikt wordt, zal niet de prijsklasse zijn waar het hier om gaat. Anders was een F11 ook niet te duur. Zal het model ervoor zijn, dan kom je weer wat meer in de regio van de elektronica- en roestproblemen.

bruintje beer
Master
 Bericht 
flitsgevaar schreef:
Edit: geen idee waarom al die dubbele letters bij bericht wijzigen zie ik dat niet meer
Omdat Dave je wil afleren om het nietstoevoegende "zeg maar" te gebruiken.

Joël D.
Master
 Bericht 
bert65 schreef:
Voor mijn werk gebruiken we de E. Weliswaar hebben wij onze eigen werkplaats maar daar staan ze alleen in voor het reguliere onderhoud. We hebben bij 1 exemplaar een storingsmelding gehad en dit kwam door een verstopt roetfilter. Ik zou bijna zeggen dat ze vaker bij de plaatwerker hebben voor het wegwerken van weer een parkeerschade dan dat ze storingsmeldingen hebben gehad.
Iedere 30.000 km een onderhoudsbeurtje, bak spoelen tussen de 150.000 en 200.000 km, af en toe olie peilen en gaan...

Second this. Mijn vader heeft een W211 en een W212. Goed van de W211 is een keer de motor in de soep gelopen, maar dit is netjes opgelost. Verder wat kleine dingen die imo horen bij een auto van 11 jaar oud.

De W212 hebben we bijna 2 jaar en 80k km mee gereden, naast de standaard beurtjes en een storende radio geen problemen gehad.

VFred
Master
 Bericht 

Ik weet niet of een Mazda 6 even goed en betrouwbaar is als een 626 20 jaar geleden. Zo ja, dan heb je daar een auto aan waarvan je zelf 1 keer per jaar de motorkap open doet om ruitenwisservloeistof bij te vullen. Bij mij waren dat 200000 probleemloze kilometers. Slechts regulier onderhoud.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Nouuuuu ik had er een van 2003 en daar toch best wel wat problemen mee gehad. En de prijzen voor onderdelen zijn niet mals :lol:
Let bij een 6 op roest. Bij de achterschermen in het eerste model, bij de achterklep bij het tweede model.

Joël D.
Master
 Bericht 
Japanse auto's zijn betrouwbaar, maar als er wat stuk gaat kan je je portemonnee trekken.

bmw320d
Die hard
 Bericht 

Piet_Piraat schreef:
Maar de E-klasse die nu als taxi gebruikt wordt, zal niet de prijsklasse zijn waar het hier om gaat. Anders was een F11 ook niet te duur. Zal het model ervoor zijn, dan kom je weer wat meer in de regio van de elektronica- en roestproblemen.
t

Nop, de facelift w211 (ik d8 na 2006 of 2007) is letterlijk lichtjaren beter dan de prefacelift w211. Die zijn op heel veel punten verbeterd en meestal wordt ook met klem geadviseerd om bij de w211 voor een facelift model te gaan, die zien er ook nog eens beter (wat moderner) uit. De eerste types w211 heeft Mercedes echt heel veel klanten gekost (ook taxichauffeurs).

Overigens de vaste garage waar ik kom was een taxichauffeur daar met een facelift w212 (dus model van 2014 ofzo, E220 cdi) en die had in 2,5 jaar tijd 420.000 km gereden met die auto... :o :o :o (hij kwam voor een bandenwissel).

Voor TS: zeker bij de benzine Volvo's zou een oliespoelbeurtje heel veel goeds doen, volgens mij heeft Volvo Aisin-Warner automaten en die zijn gewoon goed aangeschreven: een benzinemotor heeft niet veel koppel meestal en dan gaan automaten wat langer mee. PS: Mercedes is van "lifetime" vloeistoffen in de automaatbak naar volgens mij 75 of 60k gegaan (ververs interval) Dus bedenk maar zelf wat beter is. Ook voor exact dezelfde bakken die vroeger in een ander model zaten (bijv. de W211 vs w212).

A6 is wel leuk maar 2.0 TFSi volgens mij heel veel gezeik mee en V6 motoren zuipen veel en gaan niet hard... En multitronic koste wat kost overslaan aub :duh:

Joël D.
Master
 Bericht 
bmw320d schreef:
Nop, de facelift w211 (ik d8 na 2006 of 2007) is letterlijk lichtjaren beter dan de prefacelift w211. Die zijn op heel veel punten verbeterd en meestal wordt ook met klem geadviseerd om bij de w211 voor een facelift model te gaan, die zien er ook nog eens beter (wat moderner) uit. De eerste types w211 heeft Mercedes echt heel veel klanten gekost (ook taxichauffeurs).

2003 W211 was inderdaad een ramp. Elke maand wel bij de dealer voor het ene na het andere probleem. 2005 versie is al meer uitontwikkeld en kan je prima kopen.

Raymond
Master
 Bericht 
frits1972 schreef:
Audi zou ik persoonlijk vergeten er zit niet voor niks 4x nul in de grille.

Ik durf de bewering wel te maken dat je met een Audi minder vaak bij de garage staat dan met een Volvo. Ik rij nu mijn 5e Audi en als ze kut waren was er geen 2e gekomen. Iedere Volvorijder in mijn omgeving heeft problemen met het ding. Maar ja, er zijn mensen die alles stuk krijgen. Vergeet niet dat het gros niet op internet komt vertellen wat voor fantastische wagen hebben. De klagers lees je berichten van.

406
Master
 Bericht 
Zoals elk merk heeft ook audi mindere auto's gebouwd. Een ex-collega van mij reed altijd Audi totdat hij een B6 kocht, zoveel gezeik mee gehad dat hij is overgestapt naar BMW.
Ook volvo zal betere en mindere modellen hebben gemaakt.

Andere ex-collega had een A6 C6 2.7TDI, je wil niet weten hoeveel shit hij met die auto had. Turbo's, desintegrerend KVS systeem en nog veel meer. Heeft uit pure ellende een Opel Astra ervoor in de plaats gekocht :roflol:

Joël D.
Master
 Bericht 
En ook BMW is nou niet echt probleemloos.

WNS2.0D
Master
 Bericht 
VFred schreef:
Ik weet niet of een Mazda 6 even goed en betrouwbaar is als een 626 20 jaar geleden.

Ik heb er een gehad (eerste model, bj 2003, nieuw gekocht). Fijne auto, weinig problemen mee gehad. Onderhoud is wel relatief duur. Heb hem er bij 240 000 km preventief uitgetrapt omdat ik kosten ging verwachten. sindsdien heb ik een Ford mondeo (bj 2009) Daarvan staat de teller inmiddels ook al op 235 000 km. Naast regulier onderhoud enkel een keer wat kosten aan de airco gehad. Dus obv mijn ervaring, de Mazda was goed en betrouwbaar, de ford is in dat opzicht nog iets beter (en ruimer).

Pagina 1 van 1 [ 34 berichten ]