» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 3 van 4  [ 180 berichten ]
RRL
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Bijna niemand die iets vindt van Volvo's strategische keuze. Ik denk dat ze volkomen gelijk hebben.

Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt. Diesel is alleen in Europa groot. Heb de bronnen niet paraat maar in diesellanden Frankrijk en België is de tendens ook al dat steeds meer overgestapt wordt op benzine. Maar of het slim is om dan maar helemaal te stoppen met de ontwikkeling? Ik gok niet dat de vraag naar diesels in 2023 helemaal opgedroogd is. Punt blijft dat tijden veranderen en ontwikkelingen zeer snel gaan, had 10 jaar geleden gezegd dat elektrisch rijden een vlucht zou nemen en iedereen had je voor gek verklaard.

Raaf
Master
 Bericht 
In Duitsland zijn al binnensteden waar alle diesels verboden zijn

Ow? Dat is nieuw voor me.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Vanaf 2018
http://www.handelsblatt.com/politik/deu ... 22334.html

In München zijn ze er ook mee bezig.

Raaf
Master
 Bericht 
Stekker hybrides maken voor de snelwegridders wel degelijk een verschil. Mits je er goed mee omgaat en geen dinkytoy verbrandingsmotor monteert.
Het verbruik in de stad en in files kan goed omlaag door electrisch te rijden, het verbruik op de snelweg ga ik toch het liefst voor een dikke diesel die dan vrij eenvoudig 1:20 of beter qua verbruik haalt.

Waar je het mis hebt zien gaan is de theoretische verbruikswaarden en de praktijk. Mijn D4 kan op papier 1:33, praktijk is 1:20 met mijn rijstijl. Voornamelijk korte ritjes (kantoor is 4 km verderop) en op tempo op de snelweg. Kan zuiniger, ongetwijfeld.
Mijn 325i rij ik gemiddeld 1:9,5 mee. Eigenlijk alleen maar lange stukken maar wel regelmatig erg lomp gedrag (Ring rijden doet ie 1:3). Daar haal ik echt geen 1:13 uit als ik die dagelijks ga gebruiken en rustig rij.

Een klein motortje is leuk voor de test, en voor in de stad, maar gaat volledig voorbij aan het gebruik van de gemiddelde leaserijder. Dus voor verkeerd gebruik een veel hoger praktijkverbruik mag toch geen verrassing zijn?

Volvo kan nog een jaar of 10 vooruit met de huidige generatie dieselmotoren. Daarna kunnen ze kiezen.. Inkopen zoals met de D2 1.6 gebeurde of zelf wat ontwikkelen of schrappen omdat er geen vraag meer naar is. Wie het weet mag het zeggen.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Citaat:
BerlinIm Kampf gegen die starke Luftverschmutzung in Stuttgart gelten von 2018 an Fahrverbote für viele Dieselautos. Fahrzeuge ohne die strengste Abgasnorm Euro 6 dürfen dann bei Feinstaubalarm auf besonders belasteten Straßen nicht mehr fahren. Darauf hat sich die grün-schwarze Landesregierung am Dienstag geeinigt.

Dus niet voor Euro 6 en alleen maar bij een deel van de stad. Niet anders dan hier dus. Alleen op een (enigszins) zinnigere base: de uitstootnorm en niet een arbitrair bouwjaar.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
Raaf schreef:
Een klein motortje is leuk voor de test, en voor in de stad, maar gaat volledig voorbij aan het gebruik van de gemiddelde leaserijder. Dus voor verkeerd gebruik een veel hoger praktijkverbruik mag toch geen verrassing zijn?
Even terugkijkend over de afgelopen 4 leasehokken, zie ik een duidelijk gunstiger praktijk verbruik met de 1.4 TSI dan de grotere motoren daarvoor (bij gelijkblijvende rijstijl).

Dat er een enorm gat zit tussen de fabrieksopgave en de praktijk is nou eenmaal een gegeven.

Raaf
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Even terugkijkend over de afgelopen 4 leasehokken

Bij ons op kantoor hadden we een andere praktijktest.. De D2tjes met 1.6 blokje zopen meer dan mijn D4. En ik rij harder en ongunstiger woon-werk verkeer.
Gemeten over 100.000 km per auto.

zadkine
Master
 Bericht 
@DD

Gezien dat ik al wat langer een batterij wagen heb en sinds 9 maanden een stekker hybride....ja ook ik ben van diesel naar EV overgestapt. Dus wat dat betreft snap ik volvo

Pita
Master
 Bericht 

Die baas bij ons is helemaal gek van vol-elektrische auto's, nee geen Tesla veel te duur, maar van die oerlelijke Hyundai's. Jammer voor hem is nog geen enkele fabrikant bezig met elektrische bussen, zelfs geen hybride's als vervanging voor de Vito's en Sprinters. Vito's en Sprinters zijn trouwens helemaal niet bedoeld voor personenvervoer ( veel te stug ) Mercedes heeft voor het personenvervoer de Viano, maar ja die is weer veel te duur.

zadkine
Master
 Bericht 
Als die baas zo gek is van electrische bussen kan je hem doorverwijzen naar solaris. De bus vh jaar zeggen ze. Is pools en electrisch. (Personen vervoer dus).
( https://www.busworld.org/articles/detai ... -year-2017 )
Bestelbus elektrisch is er nauwelijks vzv ik weet, alleen nissan heeft een kleine EV besteller. Alleen met een mi. veel te kleine accu, dus vooral goed voor bv monteurs die in een kleine regio service moeten verlenen aan huis/bedrijf en wel transport voor gereedschap nodig hebben.

ps Ik heb de GL wethouder van Utrecht gevraagd waarom zij nog niet dieselbussen verbannen heeft met verwijzing naar deze bus.....Gaf ten antwoord dat ze daar geen invloed op heeft omdat vervoer is uitbesteed. Vreemd eigenlijk want ze meent wel een milieu zone voor burgers te mogen afkondigen...waarom dan niet voor bussen? Ze kan desnoods een om schakeltijd geven van een paar jaar.
Want hoe kun je nou begrip verwachten van burgers voor dit soort zones als je zelf zo'n slecht voorbeeld geeft met het gemeentelijk vervoer.

Pita
Master
 Bericht 

Nee geen touringcars, maar 8-persoonsbusjes en rolstoelbusjes, maar die gaan voorlopig niet komen. Als ze gaan komen, dan moeten ze wel minimaal 11 uur aan één stuk kunnen rijden.

maarten28
Die hard
 Bericht 

zadkine schreef:
Ik heb de GL wethouder van Utrecht gevraagd waarom zij nog niet dieselbussen verbannen heeft met verwijzing naar deze bus.....Gaf ten antwoord dat ze daar geen invloed op heeft omdat vervoer is uitbesteed.

OV is tegenwoordig aanbesteed en daar ligt een contract vast. Als je halverwege het contract gaat zeggen dat er andere bussen moeten komen dan zegt de vervoerder al gauw "maar natuurlijk! Betaalt u daar even voor?".
Dit soort eisen kun je perfect in je aanbestedingsdocumenten zetten. Zo heeft de provincie Limburg dat ook gedaan en Arriva is zelfs een stapje verder gegaan dan dat. Er rijden in Limburg op verschillende plekken elektrische bussen, zelfs op streeklijnen. Dus het kan best.

Pita
Master
 Bericht 

Hybride bussen wel ja.

ibizaking
Master
 Bericht 

In Duitsland zijn al binnensteden waar alle diesels verboden zijn

aha, welke dan?

Raaf
Master
 Bericht 
zadkine schreef:
Want hoe kun je nou begrip verwachten van burgers voor dit soort zones als je zelf zo'n slecht voorbeeld geeft met het gemeentelijk vervoer

zadkine schreef:
GL wethouder

I rest my case your honor.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Pita schreef:
Hybride bussen wel ja.
Nee, elektrisch. Die gaan zo nu en dan aan de lader: klikkie doen

Rover
Master
 Bericht 
In Duitsland zijn al binnensteden waar alle diesels verboden zijn, in Nederland al voor een bepaald bouwjaar. Diesel gaat over een aantal jaar er toch uit O:)

Dat dus nog niet helemaal, maar in Rotterdam is er al een stuk weg waar diesel vrachtwagens niet meer mogen komen. Wij rijden daar met een elektrische vrachtwagen. Deze maand hebben wij onze vloot van elektrische trucks zelfs verdubbeld O:) (van 2 naar 4 :lol: )

maarten28 schreef:
OV is tegenwoordig aanbesteed en daar ligt een contract vast. Als je halverwege het contract gaat zeggen dat er andere bussen moeten komen dan zegt de vervoerder al gauw "maar natuurlijk! Betaalt u daar even voor?".

De RET gaat vanaf 2019 met volledig elektrische bussen rijden.

zadkine schreef:
Bestelbus elektrisch is er nauwelijks vzv ik weet, alleen nissan heeft een kleine EV besteller.

Ze zijn er niet veel, je hebt ook een Kangoo EV, maar mijn baas heeft kort geleden een Fiat Micro-Vett gekocht voor een collega verhuizer. Die gaat hem inzetten voor koeriersritjes in de stad.

maarten28
Die hard
 Bericht 

Pita schreef:
Hybride bussen wel ja.

Zoals lacheisleuk zegt: nee, volledig elektrisch. Arriva rijdt in Limburg niet met hybride bussen.
Ze rijden elektrisch op verschillende stadslijnen in Maastricht en Venlo en een aantal streeklijnen. Lijn 88 van Venlo naar Venray wordt meen ik standaard met een elektrische bus gereden.

Blaataap
Master
 Bericht 

In Eindhoven en Utrecht rijden ook al een tijdje volledig elektrische bussen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
En de prius kant gaan straks de merken op.

Alweer? Prius rommel is er sinds 1997 (twintig jaar) en je klinkt nu een beetje Southpark episode achtig. Nog even en je gaat GroenLinks stemmen.

Volvo was aardig bezig met de diesel hybride maar zijn nu een beetje de weg kwijt aan het raken. Gelukkig denken ze bij BMW er heel anders over maar dat zijn dan ook toppers.

KanarieVW
Master
 Bericht 
ibizaking schreef:
aha, welke dan?

Geen enkele. Denk dat DD de huidige umwelt zones bedoelt. Dat artikel wijst op niks meer dan een verscherping van het al bestaande systeem.

ibizaking
Master
 Bericht 

mooi systeem. Onderzoek heeft al aangetoond dat de milieuzones in Deutsche Städte kein enkele invloed haben.

KanarieVW
Master
 Bericht 
ibizaking schreef:
mooi systeem. Onderzoek heeft al aangetoond dat de milieuzones in Deutsche Städte kein enkele invloed haben.

Voor het milieu niet nee, maar er worden wel mensen wijzer van de verkoop van miljoenen stickers.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Dave schreef:
BMW er heel anders over maar dat zijn dan ook toppers.

vooral met olie O:)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Het zou kunnen dat ik een type olie heb gebruikt die de pakking 'aanvreet' ja.. Heeft verder niets met BMW te maken. Maar dat snap je schijnbaar nog niet heel goed.

Franse olie (Total) wat was ik ook denkende?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
mijn bmw was heel goed, wel veel kosten aan gehad, maar verder een goede auto' :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
? je rijdt net drie maanden in een gare Peugeot? Of ben je voor mij aan het praten? Nooit doen, met zulke mensen is het nooit goed afgelopen (f)

Blaataap
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Franse olie (Total) wat was ik ook denkende?

Niet op de keurmerken gelet? :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Alleen BMW LL04 maarja, dat zegt ook niet alles. Wie weet wat ze er allemaal nog meer in gooien.. Dieselpartikelfilter beschermingsonzin... Wat ik niet eens meer heb.

Chemische troep! Kan beter op accu's rijden! ( :fp: :lol: ).

NoCashCow
Master
 Bericht 

Voor auto's met een partikelfilter gebruik je olie met zeer laag zwavel gehalte. Verder niks bijzonders.

ibizaking
Master
 Bericht 

dus als de dpf eruit is, kun je er ook gewoon 5w40 inmikken?

NoCashCow
Master
 Bericht 

Je moet de andere specs wel halen uiteraard. Voor mijn Megane 3 moet er een Renault C4 spec in met fap en C3 is voldoende voor de roetfilterloze variant. Verschil tussen de twee is niet groot, maar vooral om de levensduur van je fap/dpf te verlengen. Of in ieder geval de tijd tussen twee reinigingen wegens asophoping.

Wesje
Pro
 Bericht 

Doe mij maar gewoon een lekkere ongeblazen 6 cilinder benzine. Trage stinkende diesel is niks voor mij.

Pietert
Master
 Bericht 
Wesje schreef:
ongeblazen 6 cilinder benzine.

Wesje schreef:
Trage stinkende diesel

OK :lol:

Wesje
Pro
 Bericht 

Jup, dat heet waarde hechten aan karakter. En dat heeft geen enkele dieselmotor.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Wesje schreef:
Jup, dat heet waarde hechten aan karakter. En dat heeft geen enkele dieselmotor.

Hmz, ken er een aantal die dit logo op het lijf hebben staan en niet zonder willen vanwege het karakter

Afbeelding

Pietert
Master
 Bericht 
Wesje schreef:
karakter

Waarom dan geen V8?

regiorunner
Master
 Bericht 
Wesje schreef:

:o Er zijn zoveel echt dikke en fijne diesels. D5 van volvo is er een van, maar BMW heeft in het topsegment niet voor niets de 550d, ofwel de monsterdiesel.

Pietert
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
550d, ofwel de monsterdiesel.

Met 1 turbo minder is ie ook wel leuk hoor ;)

bx gek
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
550d, ofwel de monsterdiesel.

Is die ook in steeeesjun?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
jup

Pietert
Master
 Bericht 
jup

Afbeelding

bx gek
Master
 Bericht 
Nice. 8)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Nieuw in NL niet meer volgens de configurator

Pietert
Master
 Bericht 
Scaniafan
Master
 Bericht 
Nice 8)

Jammer dat zo'n bak ruim € 1.000,- verkeersbelasting / jaar kost :(

Pietert
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Jammer dat zo'n bak ruim € 1.000,- verkeersbelasting / jaar kost

In NL bijnaruim 2000.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
ruim € 1.000,- verkeersbelasting / jaar kost

koopje. wat is de wegenbelasting in NL voor dat ding? :x
Ben met mijn 307 al +- 850 per jaar kwijt aan wegenbelasting, laat staan zo'n boot van een diesel :lol:

ibizaking
Master
 Bericht 

1000,-??? daar kom je er met een IbizaTDI nog niet mee. (in NL)

Masterdam
Master
 Bericht 
regiorunner schreef:
Er zijn zoveel echt dikke en fijne diesels. D5 van volvo is er een van

Afbeelding

Pagina 3 van 4 [ 180 berichten ]