» Off-"Flitsservice" » Auto's   

Pagina 4 van 4  [ 180 berichten ]
Pietert
Master
 Bericht 
Wesje schreef:
Trage stinkende diesel

Link

Masterdam
Master
 Bericht 
Ja, jouw áuto is dan misschien wel snel...

Gaiajohan
Master
 Bericht 

snovvdog schreef:
Die dingen zijn echt niet gemaakt voor mijn rijstijl, ik rijd nu zuiniger met 115pk benzine (1.0 tsi), dan met 110pk diesel (1.5 dci).
Bovendien, koppel is niet echt een groot verschil,. 220Nm vs 260Nm, daarentegen kan de benzine wel tot 6500 rpm...

Ding wilde ook bij 186 bijna geen km meer sneller (op de teller, waar de benzine gewoon tot de 225 gaat).

Apart, ik heb veel verschillende auto's qua vermogen tegen topsnelheid gelegd, en er is in die groep geen enkele auto met minder dan 160pk die überhaupt de 225 haalt..
Afbeelding

Ik vond het ook al vreemd, aangezien mijn eigen auto met 125pk net de 200 haalt, en auto's met 100pk meestal tot ongeveer 190 komen.

En ja, hier zitten ook de 1.0 tsi'tjes tussen..

ibizaking
Master
 Bericht 

de 3.0BiTDI in de A6/7 lijkt me ook wel wat.

snovvdog
Master
 Bericht 
Gaiajohan schreef:
Apart, ik heb veel verschillende auto's qua vermogen tegen topsnelheid gelegd, en er is in die groep geen enkele auto met minder dan 160pk die überhaupt de 225 haalt..
Afbeelding

Ik vond het ook al vreemd, aangezien mijn eigen auto met 125pk net de 200 haalt, en auto's met 100pk meestal tot ongeveer 190 komen.

En ja, hier zitten ook de 1.0 tsi'tjes tussen..

Dit op gps:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb tegelijkertijd waze op de Tel aan gehad en die gaf dezelfde snelheden aan...
Toegegeven, sommige stukken waren aflopend. Ik heb 224-225km/h op de teller herhaaldelijk gezien...

Op papier zou hij bij 204 moeten ophouden, maar ik denk niet dat de GPS er zo vaak naast zit...
Ik wil best de video's uploaden en dan mag je de strepen tellen of het klopt :lol: .

Edit:
Link

10 km in 3:00 afgelegd, gemiddeld 200 km/h.
Tussen 0:23 en 0:48 onder 200 gezeten.
Vanaf 2:05 tot 2:42 als het goed is de hele tijd 210+... (video is over 1 min online/verwerkt)

Tweebel
Master
 Bericht 
Het is een gegeven dat een hoop van die turboblokjes met wat meer peekaatjes de fabriek verlaten dan de fabrikant opgeeft.

Daarnaast kan de windrichting en kracht ook een rol spelen.

ibizaking
Master
 Bericht 

snovvdog schreef:

precies dit.

aapje
Master
 Bericht 
Al die fabelachtige waarden zijn met wind mee anders haal je dat inderdaad nooit. Om 225 km/h te halen met een gemiddelde Cw-waarde heb je pakweg 180pk nodig.

Er zijn uitzonderingen zoals bv de Opel Calibra die met 170pk 237km/h wist te bereiken, maar die had dan ook een Cw-waarde van 0.26, wat zelfs voor vandaag de dag nog heel weinig is. (een golf6 bv heeft 0.31)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
aapje schreef:
Om 225 km/h te halen met een gemiddelde Cw-waarde heb je pakweg 180pk nodig.

check.. diesel, check

maar hoezo zou je 225 willen halen? Kost een zooi batterij, wil je niet weten.

Feitelijk
Master
 Bericht 
aapje schreef:
Al die fabelachtige waarden zijn met wind mee anders haal je dat inderdaad nooit. Om 225 km/h te halen met een gemiddelde Cw-waarde heb je pakweg 180pk nodig.

150pk en 226km/h met een dieseltje: http://www.autoweek.nl/auto/77932

Zijn er wel meer:
Afbeelding

aapje schreef:
Er zijn uitzonderingen zoals bv de Opel Calibra die met 170pk 237km/h wist te bereiken, maar die had dan ook een Cw-waarde van 0.26, wat zelfs voor vandaag de dag nog heel weinig is. (een golf6 bv heeft 0.31)

P = 1/2*rho*A*Cw*Vmax^3
A kunnen we schatten door breedte maal hoogte en dan zien we dat de Calibra helemaal niet zo speciaal is.
Afbeelding

406
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
150pk en 226km/h met een dieseltje: http://www.autoweek.nl/auto/77932

De 2.0 HDI in de 508 is bij mijn weten enkel met 163pk en 200pk (Hybrid4) geleverd. Ik kan het even niet natrekken maar dat blok is volgens mij nooit met 150pk geleverd.

Mijn peugeotje zit trouwens goed aan de bovenkant van die curve.
(190pk/140kw, GPS top 245)

Feitelijk
Master
 Bericht 
406 schreef:
De 2.0 HDI in de 508 is bij mijn weten enkel met 163pk en 200pk (Hybrid4) geleverd. Ik kan het even niet natrekken maar dat blok is volgens mij nooit met 150pk geleverd.

Je gaat me toch niet vertellen dat er een fout in carbase zit he?!!?

ibizaking
Master
 Bericht 

406 schreef:
Mijn peugeotje zit trouwens goed aan de bovenkant van die curve.
(190pk/140kw, GPS top 245)

dit kan toch alleen onder extreem gunstige omstandigheden én bergaf.....

zadkine
Master
 Bericht 
aapje schreef:

CW waarde is niet bepalend voor je luchtweerstand. Dat is CW * frontaal oppervlak eerder. Daarnaast is dat product ook nog eens snelheids afhankelijk....iets met op welk punt de luchtstroming "loslaat" van de auto.

406
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Je gaat me toch niet vertellen dat er een fout in carbase zit he?!!?

Die kans acht ik best groot.

ibizaking schreef:

Nope. Zo goed als windstil en vlak. Weg liep iets omhoog maar dat mag geen naam hebben.
Ik had wel de spiegels ingeklapt, dat scheelde toch nog ongeveer 2km/h.

Feitelijk
Master
 Bericht 
406 schreef:
190pk/140kw, GPS top 245

De max van de Coupe is volgens carbase 230 voor de automaat en 235 voor de handgeschakelde.

406
Master
 Bericht 
I know. Wellicht dat ik de GPX bestanden die bevestigen dat het ding ook 245 haalt nog wel ergens heb rondslingeren . ;)

ibizaking
Master
 Bericht 

zet dat ding eens op een vermogens testbank. ben benieuwd wat eruit komt.

406
Master
 Bericht 
Moet ik eigenlijk wel eens doen. Acceleratie is ook een klap sneller dan fabrieksopgaaf.

Mijn vader had een Civic 2.2 diesel. Fabrieks opgaaf was 140pk, 205km/h en 0-100 in 8.6. Een top van 225 op de teller en een met gps telefoon app gemeten 0-100 in 7.9 deden vermoeden dat het ding wel iets meer vermogen had dan opgegeven.
In tegenstelling tot de prius die erna kwam. Die haalde op de teller de opgegeven 180 wel maar volgens de GPS schommelde de werkelijke snelheid tussen de 160 en 165 terwijl de teller strak op 180 stond :roflol:

RRL
Master
 Bericht 
406 schreef:
Die haalde op de teller de opgegeven 180 wel maar volgens de GPS schommelde de werkelijke snelheid tussen de 160 en 165 terwijl de teller strak op 180 stond

Na een rit in een Prius snap ik wel waarom ze altijd zo traag gaan. FAS op de teller, maar dan rij je in de werkelijkheid veel zachter. Zo'n grote afwijking van de snelheidsmeter als die auto heb ik nergens anders gezien.

maarten28
Die hard
 Bericht 

ibizaking schreef:

BMW 420d, 184 pk en 240 km/h: http://www.autoweek.nl/auto/74471
Mercedes E 220 CDI coupé, 170 pk en 236 km/h: http://www.autoweek.nl/auto/72892

Maar op de teller, ik heb met een Audi A6 150pk diesel (de V6) ook 240 op de teller gereden. Ja, die teller overdrijft nogal.

ibizaking
Master
 Bericht 

precies, teller zegt niks. net zoveel als verbruik op de boordcomputer.

Vroeg op
Master
 Bericht 
406 schreef:
Die turbo's zijn daarnaast ook nog eens behoorlijk gevoelig (geldt ook voor turbo benzine motoren natuurlijk).

In de Passat reed ik mijn benzine blok aan stukken. De turbo is overgezet op het nieuwe (2e hands) blok.
In de Vectra diesel ging de turbo 430K mee. Turbo was nooit vervangen.
Voor zo ver ik weet waren het beide Mitsubishi turbo's.

Vroeg op
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Maar op de teller, ik heb met een Audi A6 150pk diesel (de V6) ook 240 op de teller gereden. Ja, die teller overdrijft nogal.

Bij VAG scheelt het al 10 km @ 130. Al mijn Vaggers hadden dat verschil.

maarten28
Die hard
 Bericht 

Zoiets lijkt standaard te zijn. En ik snap er niks van waarom fabrikanten zulke volksverlakkerij plegen. Toyota Prius in Europa wijkt standaard 10% af. In Amerika 0. Tesla is exact juist. Ik heb een Peugeot uit 1965 en die is ook precies goed.
Ja, je mag een afwijking van ruim 10% geven (europeesche richtlijn 75/443/EEC), maar waarom laten fabrikanten dan ook die hele afwijking zien?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
m'n 307 heeft een afwijking van 3km/h bij 135 gps, keurig. Seat had 7 km/h

Feitelijk
Master
 Bericht 
maarten28 schreef:
Ja, je mag een afwijking van ruim 10% geven

+4 kmh
Maar dat is slechts voorgeschreven tot 130, daarboven mag alles.

ibizaking
Master
 Bericht 

de Ibiza2012 heeft 3 tot 4km afwijking, nauwelijks dus.

maarten28
Die hard
 Bericht 

Feitelijk schreef:
+4 kmh

Daarom zeg ik "ruim 10%" 8)

Gaiajohan
Master
 Bericht 

Mijn 206 had op 16" 205 breed geen afwijking.
Op 175/65/14 wel wat.
Mijn huidige Volvo loopt bij 130 3km oid achter.

Pagina 4 van 4 [ 180 berichten ]